acceptering van je manier van leven

01-05-2018 01:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zou zo graag willen dat ik kan accepteren dat ik in een rommeltje leef.

wat als je verzamelwoede hebt die nog redelijk is te overzien?
al jaren wil ik er iets aan doen, maar het lukt me niet.
niemand heeft er last van, behalve ik. zou het niet beter zijn het te leren accepteren ipv perse er iets aan willen doen terwijl je het al jaren uitsteld, omdat je niet weet hoe het te doen.
op een andere manier rust vinden. dus niet door te organiseren, maar accepteren.
ik zou mezelf er zo graag bij neer willen leggen, omdat het me niet lukt er iets aan te doen.
Herken het zelf voor een deel.
Heb dit vooral met uitéénlopende muziekspullen.
Een aantal keren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ook weer spullen moest gaan verkopen, aangezien het met mijn financiën een beetje verkeerd begon te lopen.
Momenteel ben ik tevreden met de spullen die ik heb en ik ben er zo langzamerhand wel wat klaar mee om steeds nog weer nieuwe spullen te blijven aanschaffen etc.
ik ben jaren geleden ook begonnen met het kopen van spullen om te verkopen. om mijn hobby, koopverslaving, te kunnen bekostigen.
alleen ben ik nu na jaren dus ook met heel veel spullen blijven zitten omdat ik weinig zin meer heb om steeds advertenties te plaatsen.
als ik dan iets zag waar ik dacht winst op te kunnen maken dan kocht ik het. lange tijd ook goed gelukt, maar nu wel een kamer vol met spullen die ik nog moet zien te slijten.
het lukt me het laatste jaar redelijk goed om dat soort aanschaffen niet meer te doen.
op een rommelmarkt gaan staan is ook echt niets voor mij. en dat levert geen winst op. eerder verlies. dus dan hou ik het liever.....
maar je spullen opslaan in je huis levert ook niets op.

hoe verwacht je hier dan uit te komen? Je zegt accepteren, maar dan zit je met veel spullen, waar je niet naar om kijkt en stof zit te verzamelen.

Wanneer je zo veel hebt, dan zal dit best wel een aardig bedrag opleveren wanneer je het verkoopt. Misschien niet helemaal wat je verwacht. Maar nu rendeert het ook niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven