Gratis boeken downloaden voor op een tablet.

02-05-2018 20:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de vakantie graag boeken downloaden op mijn tablet. Voorheen nam ik altijd boeken en tijdschriften mee. Nu wil ik toch eens iets digitaals proberen,zodat ik me geen breuk til aan de boeken/tijdschriften. Heeft iemand tips voor sites waar je makkelijk boeken en / of tijdschriften gratis kan downloaden ?
De bibliotheek.
Ben je lid van een bibliotheek?

Of neem een maandabonnement zodat je onbeperkt boeken kunt lezen. Kost de wereld niet, en de schrijvers krijgen er tenminste iets voor betaald.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bol.com heeft ook gratis boeken.

https://www.bol.com/nl/m/boeken/digitaa ... lsrc=aw.ds
Hier staan ook nog tips: http://www.ereaders.nl/gratis-boeken/
Neem een abonnement op Kobo plus, dan kan je een heleboel boeken van bol.com lezen voor €10/maand. De eerste maand is sowieso gratis dus als je het enkel voor je vakantie wil, kost het je helemaal niets wanneer je op tijd je abonnement stopzet.
Sinds dit jaar niet meer lid van de bibliotheek. Ik bracht de boeken vaak te laat terug en dan had ik ze nog niet eens gelezen. Ik heb de tic dat als ik aan een boek begin deze in 1 of 2 keer uit wil lezen. Daar heb ik alleen in de vakanties tijd voor.
Voor alle duidelijkheid: ik beperk me alleen tot sites waar je legaal een aantal boeken kunt downloaden, zoals boeken waarvan de auteursrechten zijn verstreken of auteurs die er bewust voor kiezen om bijvoorbeeld ter kennismaking hun boek gratis aan te bieden.
* Bol.com
* Project Gutenberg
* DBNL
* Kobo (weet niet of dat kan op tablet, maar staat vast op de site).
* sites van uitgevers kun je ze soms vinden etc.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 20:24
1.45% gewijzigd
In de zomer staat de app de Vakantiebibliotheek vol met gratis boeken. Daar zit meestal wel wat aardigs tussen.
Tamago schreef:
02-05-2018 20:21
In de zomer staat de app de Vakantiebibliotheek vol met gratis boeken. Daar zit meestal wel wat aardigs tussen.
Dit. Of weer lid worden van de bibliotheek.
Sommige bibliotheken heffen geen boete meer.
Bij mijn bibliotheeklidmaatschap zit ook een eBook-deel. https://www.onlinebibliotheek.nl

Voordeel: na 3 weken verdwijnen de boeken vanzelf uit je app :thumbsup:
...
Tijdschriftenverslindster schreef:
02-05-2018 20:20
Voor alle duidelijkheid: ik beperk me alleen tot sites waar je legaal een aantal boeken kunt downloaden, zoals boeken waarvan de auteursrechten zijn verstreken of auteurs die er bewust voor kiezen om bijvoorbeeld ter kennismaking hun boek gratis aan te bieden.
* Bol.com
* Project Gutenberg
* DBNL
Bedankt,zoiets bedoel ik ook. Het is totaal niet de bedoeling om illegaal te downloaden.
elmoni schreef:
02-05-2018 20:54
Bedankt,zoiets bedoel ik ook. Het is totaal niet de bedoeling om illegaal te downloaden.
Om staffen te voorkomen, meldde ik het maar even. ;) Weet dat dat op dit forum nl. vaker gebeurd is, omdat iemand onterecht meende dat het om illegale downloadsites ging. Graag gedaan hoor. Kun je al e-pub bestanden lezen op je tablet? De meeste ebooks zijn nl. in epub-formaat. Anders voor je vakantie even legaal programma voor downloaden.
Trouwens: fijne vakantie!
O ja; Hebban biedt ook regelmatig legaal een gratis ebook aan.
Tijdschriftenverslindster schreef:
* Bol.com
* Project Gutenberg
* DBNL
Net op de kobo site gekeken. Ziet er goed uit. Alles lekker overzichtelijk. Bedankt voor de tip 👍
elmoni schreef:
Sinds dit jaar niet meer lid van de bibliotheek. Ik bracht de boeken vaak te laat terug en dan had ik ze nog niet eens gelezen. Ik heb de tic dat als ik aan een boek begin deze in 1 of 2 keer uit wil lezen. Daar heb ik alleen in de vakanties tijd voor.
Als je lid bent kun je online dus ook digitaal lenen/lezen.
elmoni schreef:
02-05-2018 21:45
Net op de kobo site gekeken. Ziet er goed uit. Alles lekker overzichtelijk. Bedankt voor de tip 👍
Stel dat je eventueel koboplus af wilt sluiten; check dan vooraf even goed of je die boeken rechtstreeks kunt downloaden op je tablet. Ik heb een Sony e-reader en zou bijvoorbeeld alleen via een omweg boeken kunnen downloaden van kobo-plus.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 21:50
0.84% gewijzigd
Ik gebruik een iPad en download de boeken via de site van bol, ze verschijnen dan rechtstreeks in mijn Koboplus-app op de iPad.
tien_voor_tien schreef:
03-05-2018 07:20
Ik gebruik een iPad en download de boeken via de site van bol, ze verschijnen dan rechtstreeks in mijn Koboplus-app op de iPad.
klopt, op apple werkt dit prima. ik lees zo op mijn iphone. ik koop af en toe wat bij bol dus geen abbo.
Don't cry, buy a bag and move on.
Fijn dat jullie duidelijkheid konden geven, 10 voor 10 en daenerys
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 04-05-2018 20:52
1.52% gewijzigd
koboplus inderdaad. je kunt aan 1 account 5 apparaten koppelemn geloof ik. dat is wel handig. wij gebruiken met meerdere personen in ons gezin met 1 account.
Dank voor de tips. Ik heb een samsung tablet. Ik ga eerst even uitzoeken of het downloaden goed gaat voordat ik een abonnement neem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven