Curritage

12-05-2018 13:35 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,
Ik zit nu al 3/4 weken met een miskraam. We lopen al in het zh om zwanger te worden, en eindelijk was het gelukt! Met 6,5 weken een mooie echo. Maar helaas met 8,5 weken te horen gekregen dat het niet meer was gegroeid en het hartje niet meer klopte. Toen begon onze achtbaan... ik moest een week wachten om te zien of het uit zichzelf kwam. Ik vond het een hele hegtige week aangezien ik nog steeds niet kon werken omdat ik alle zwangerschapskwaaltjes had (misselijk, spugen, moe... na een week terug en toen kreeg ik misoprostol mee.
Volgende looping in de achtbaan. Wat heb ik er pijn van gehad. Echt weeën en heel veel bloedverlies. We wilden het zh gaan bellen omdat het maar niet stopte. Ineens verloor ik heel veel en weer 2 grote stolsols. Daarna ging de 'kraan' dicht en dacht alles verloren te hebben. De tweede 4 pillen heb ik dus niet genomen de volgende dag.
Die week daarna weer controle en het vruchtje was weg, maar er zat nog steeds heel veel. Weer 4 pillen misoprostol proberen... helaas heeft het deze x niks gedaan. Waar ik vorige week erg veel pijn had, gebeurde er nu helemaal niks!
Nu moet ik maandag weer terug naar het zh. Waar ik al weet wat ik te horen ga krijgen... curritage.
Meiden ik zie er zo enorm tegenop! Langzamerhand ben ik een emotioneel wrak en kan alleen maar huilen. Mn broeken zakken af en ik voel me echt heel slecht, mentaal dan. Lichamelijk heb ik eigenlijk nergens last van, behalve een beetje bloedverlies.
Hoe gingen jullie om met deze emoties? En hoe verloopt een curritage? Hebben jullie tips? En wat mij haast nog het meeste bezig houdt... binnen hoeveel dagen werden jullie gecurriteerd? Want ik trek het echt niet om nog een week te moeten wachten.
Dankjewel alvast!
...
Hi Leonie9898,

Als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen. Het is niet niks, een miskraam.

Vorig jaar in juli, heb ik ook een miskraam gehad. Had een goede echo met 6 weken, 2 weken later moest ik terug, toen werd er nog een echo gedaan, daar bleek dat het was gestopt met groeien. Dus ook een missed abortion.

Daar was ik op 19 juli 2017 achterkomen. 20 of 21 juli 2017 moest ik naar het zkh zodat ze nog eens konden kijken, en we de opties konden bespreken hoe het vruchtje weggehaald zou worden.

Daar aangekomen bleek inderdaad dat ik een missed abortion had. Vantevoren hadden mijn partner en ik al besloten dat we voor een curettage zouden gaan. Waarom? Ik zou het vele en heftige bloedverlies niet aankunnen.

De gynaecoloog, wilde mij eigenlijk de medicatie aanpraten, maar ik hield voet bij stuk. Ik had daar niet voor gekozen, omdat je achteraf alsnog een curettage zou moeten krijgen. Dus dacht ik, doe het maar meteen!

Daarna moest ik mij gaan aanmelden voor de dag opname. Eerst zeiden ze 28 juli, nou toen werd ik letterlijk gek. Ik kon niet nog 1 week zo rond blijven lopen. Uiteindelijk werd ik op de spoedlijst van 25 juli gezet. Dat kon ik wel enigzins accepteren.

Als je op de spoedlijst komt, loop je wel het risico dat andere spoedgevallen voorgaan. Dat was bij mij dus ook gebeurd.

Al met al, is de ingreep zelf goed gedaan. Had niet extreem veel bloedverlies. Wel veel krampen, maar met pijnstillers was dat goed te doen.

10 weken na de ingreep, kreeg ik weer mijn 1e menstruatie. Die tijd is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Heel veel sterkte!
Wat ontzettend rot voor je, een miskraam na al een heel traject om zwanger te worden :hug:

Na mijn 3e miskraam ben ik ook gecuretteerd na onvoldoende effect van de Cytotec. Ik was ook heel erg zenuwachtig maar ze zijn erg aardig in het ziekenhuis en zullen je goed opvangen. De ingreep zelf viel achteraf heel erg mee.
Ik geloof dat ik binnen een week geholpen ben.

Let wel goed op dat je weer normaal ongesteld word na een aantal weken. Dat liep bij mij anders, maar die complicatie komt gelukkig niet zo heel vaak voor.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven