Kat van de buren....
zondag 17 juni 2018 om 10:43
Goedemorgen!
Hier zijn ongetwijfeld al topics over geweest, maar zoek toch ervaringen en/of tips.
Sinds een paar maanden plast, poept en volgens mij ook slaapt de kat van de buren in onze tuin.
Koffiedik, gaas voor openingen in de schutting, chloor, tuinslang. Van alles geprobeerd, had m net flink geraakt met een straal koud water dus heb goede hoop. Maar toch..
Heb de buren er (nog) niet over aangesproken, maar van wat ik op internet lees is een buitenkat binnen houden geen optie ( wat ik van buitenkatten vind laat ik maar even in het midden
)
Wie heeft hier nog andere tips voor??
Hier zijn ongetwijfeld al topics over geweest, maar zoek toch ervaringen en/of tips.
Sinds een paar maanden plast, poept en volgens mij ook slaapt de kat van de buren in onze tuin.
Koffiedik, gaas voor openingen in de schutting, chloor, tuinslang. Van alles geprobeerd, had m net flink geraakt met een straal koud water dus heb goede hoop. Maar toch..
Heb de buren er (nog) niet over aangesproken, maar van wat ik op internet lees is een buitenkat binnen houden geen optie ( wat ik van buitenkatten vind laat ik maar even in het midden
Wie heeft hier nog andere tips voor??
zondag 17 juni 2018 om 11:37
c_estelle schreef: ↑17-06-2018 11:23De buurvrouw van mijn ouders heeft een apparaatje in de tuin hangen dat een hoge toon verspreid, voorons niet hoorbaar maar wel voor katten en sindsdien heeft ze geen last meer van katten in de tuin, mijn ouders trouwens ook niet.
Ik wil dat apparaat, er zit sinds kort ook iedere keer een kat in mijn tuin, nog niet kunnen ontdekken welke het is maar hij/zij loopt met vieze poten over mijn tuinkussens en piest en schijt in de tuin.
En een hele hoop andere dieren.
zondag 17 juni 2018 om 11:38
Zo’n apparaatje is voor veel mensen wél hoorbaar. Dus doe maar niet, dat apparaatje.c_estelle schreef: ↑17-06-2018 11:23De buurvrouw van mijn ouders heeft een apparaatje in de tuin hangen dat een hoge toon verspreid, voorons niet hoorbaar maar wel voor katten en sindsdien heeft ze geen last meer van katten in de tuin, mijn ouders trouwens ook niet.
Ik wil dat apparaat, er zit sinds kort ook iedere keer een kat in mijn tuin, nog niet kunnen ontdekken welke het is maar hij/zij loopt met vieze poten over mijn tuinkussens en piest en schijt in de tuin.
zondag 17 juni 2018 om 11:40
Wij hebben een kattenverjager gekocht. Die geeft een hoge toon (voor mensen niet hoorbaar), en flitst bij beweging.
Onprettig voor katten. En het werkt goed. Gekocht bij Bol, sommige tuincentra verkopen ze ook.
Ik hou enorm van katten, maar ik vind het niet leuk als ze komen piesen tegen mijn schuur en tuinstoelen.
Onprettig voor katten. En het werkt goed. Gekocht bij Bol, sommige tuincentra verkopen ze ook.
Ik hou enorm van katten, maar ik vind het niet leuk als ze komen piesen tegen mijn schuur en tuinstoelen.
zondag 17 juni 2018 om 11:44
Je kan het ook anders bekijken, als je een woning met buitenruimte neemt, kan je niet verwachten dat je geen leven in die ruimte krijgt, van onkruid, tot mieren, katten, muizen, kikkers, noem maar op. Als je een tuin hebt, neem ik aan dat je dat voor de natuur hebt. En een kat is ook natuur. We moeten in Nederland blij zijn dat we katten een geen giftige slangen of grote beren in onze tuin kunnen vindenTtroeteltje schreef: ↑17-06-2018 11:37Wat een ellende he, katten van anderen die voor jou een hardnekkig probleem blijken. Begrijp dat eerlijk gezegd niet. Je kiest voor een dier en laat het dier buiten lopen met als gevolg dat het vaak anderen irriteert. Anderen die niet kiezen voor dat dier.
Ik zou zelf best genegen zijn een kat in huis te halen, voor mezelf. Echter aangezien je niet bij voorbaat zeker weet dat het beestje binnenshuis kan/wil leven ga ik het risico niet nemen. Ik zou namelijk echt enkel en alleen een kat willen die in huis vertoeft.
Dat apparaat met hoge geluid....dat is een prima optie.
De buren aanspreken ook. Hoewel de vraag is....wat kunnen ze doen? Kat is een buitenkat. Kun je niet zomaar ineens binnenhouden. Maar wie weet, misschien zijn ze meedenkend en is er een oplossing.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
zondag 17 juni 2018 om 11:57
Als ik bij mijn vader in de tuin zit, kan ik hem altijd precies vertellen of zijn apparaat tegen zijn buurkatten nog werkt of dat de batterijen op zijn...
zondag 17 juni 2018 om 11:58
En ik hoor hem wel en zou het absoluut niet blij mee zijn als dat in mijn buurt staat. Ik zou dan ook graag in de tuin willen zitten, rustig
zondag 17 juni 2018 om 12:04
Heksie schreef: ↑17-06-2018 11:44Je kan het ook anders bekijken, als je een woning met buitenruimte neemt, kan je niet verwachten dat je geen leven in die ruimte krijgt, van onkruid, tot mieren, katten, muizen, kikkers, noem maar op. Als je een tuin hebt, neem ik aan dat je dat voor de natuur hebt. En een kat is ook natuur. We moeten in Nederland blij zijn dat we katten een geen giftige slangen of grote beren in onze tuin kunnen vinden![]()
Ja, en je moet ook blij zijn dat je een huis hebt, want dat hebben mensen in de 3e wereld ook vaak niet. Dat de buurkat je tuin onderpiest en -poept moet je dan maar voor lief nemen. Want die mensen in de 3e wereld zouden maar wat blij zijn als ze een tuin hadden die volgescheten wordt.
Zoiets?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 17 juni 2018 om 12:21
Jij hebt geen katten die ronddwalen? Want als dat wel zo is dan zou dat voor mij een punt van discussie zijn, hoe dan ook.
Maar goed, wij hebben dat apparaat en zijn er erg blij mee. Katten rennen de tuin voorbij. Het is dat of een partner die voornemens was/is grof geschut in te zetten wanneer ze niet wegblijven. Geloof me, ik heb liever dat apparaat in mijn tuin dan. Want dat grof geschut van hem is niet iets waarop ik trots zal en kan zijn!! En ik heb echt al een ruzie met hem gevoerd daarover!
zondag 17 juni 2018 om 12:28
Heksie schreef: ↑17-06-2018 11:44Je kan het ook anders bekijken, als je een woning met buitenruimte neemt, kan je niet verwachten dat je geen leven in die ruimte krijgt, van onkruid, tot mieren, katten, muizen, kikkers, noem maar op. Als je een tuin hebt, neem ik aan dat je dat voor de natuur hebt. En een kat is ook natuur. We moeten in Nederland blij zijn dat we katten een geen giftige slangen of grote beren in onze tuin kunnen vinden![]()
Ware het niet dat geen van de andere dieren die je noemt, normaliter gehouden worden als huisdier. Het zijn geen zwerfkatten, hè?
Hier ook een kat in de tuin. Op zich weinig last van (hij heeft een andere kat die hier de boel kapot maakte verjaagd), maar sinds onze huismerel een jong heeft, is ie op jacht. Dat vind ik zo sneu, vooral omdat katten hun prooi meestal niet opeten. Ik lees mee voor diervriendelijke tips hier!
zondag 17 juni 2018 om 12:32
Nee die van mij zitten binnen, woon nu nog in een appartement en zo met een tuin wil ik de tuin afschermen zodat ze er niet uit kunnen. Zou het dan rot vinden als ik niet in de tuin kan zitten en mijn katten de tuin niet in durven omdat dat ding herrie loop te makenTtroeteltje schreef: ↑17-06-2018 12:21Jij hebt geen katten die ronddwalen? Want als dat wel zo is dan zou dat voor mij een punt van discussie zijn, hoe dan ook.
Maar goed, wij hebben dat apparaat en zijn er erg blij mee. Katten rennen de tuin voorbij. Het is dat of een partner die voornemens was/is grof geschut in te zetten wanneer ze niet wegblijven. Geloof me, ik heb liever dat apparaat in mijn tuin dan. Want dat grof geschut van hem is niet iets waarop ik trots zal en kan zijn!! En ik heb echt al een ruzie met hem gevoerd daarover!
zondag 17 juni 2018 om 12:34
Dit mens van 50 hoort zo'n apparaat wel. Echt heeeeel vervelend. Slecht advies.Perzina schreef: ↑17-06-2018 11:40Wij hebben een kattenverjager gekocht. Die geeft een hoge toon (voor mensen niet hoorbaar), en flitst bij beweging.
zondag 17 juni 2018 om 12:41
Zou het kunnen dat dit per apparaat verschilt wellicht?vivapimpelmees schreef: ↑17-06-2018 12:34Dit mens van 50 hoort zo'n apparaat wel. Echt heeeeel vervelend. Slecht advies.
Hier hoort niemand het apparaat, ook de kinderen niet. Ik kan me daarom niet voorstellen dat jij dan de uitzondering zou zijn. Wel dat het misschien per apparaat verschilt.
Hoe dan ook, ik wil geen ondergezeken tuinmeubelen en kussen, deurmatten en als je pech hebt zitten ze ineens in d schuur je spullen onder te zeiken.
En echt ik ben dol op katten, maar niet op hun gepis.
zondag 17 juni 2018 om 12:55
Ik begrijp echt niet waarom je niet gewoon bij je buren bent langsgegaan, klagen ( mag hoor ) maar ga dan daar waar je zijn moet.
Ik heb ook zo een buurvrouw en maar klagen dat mijn toen nog pup piepte ( andere buren hadden er geen last van ) Ging ze naar mij?nee joh ze ging de hele straat langs om te verifiëren en klagen of zij ook zo een last hadden van mijn hond.
Ben er uiteraard maar zelf heen gegaan, immers ik wist niet dat mijn hond blijkbaar een lastpost was ( voor haar ) en heb haar mijn nummer gegeven dat als de hond zo jankte ze mij kon bellen.
Ze heeft me overigens nog nooit gebeld maar nog wel geklaagd.
Ik heb inmiddels een kitten erbij ik ga stenen muurtjes die de tuinen scheiden katproof maken, want in een buurvrouw die klaagt tegen iedereen behalve bij mij komt praten heb ik dit keer geen behoefte.
Praat met je buren!
Ik heb ook zo een buurvrouw en maar klagen dat mijn toen nog pup piepte ( andere buren hadden er geen last van ) Ging ze naar mij?nee joh ze ging de hele straat langs om te verifiëren en klagen of zij ook zo een last hadden van mijn hond.
Ben er uiteraard maar zelf heen gegaan, immers ik wist niet dat mijn hond blijkbaar een lastpost was ( voor haar ) en heb haar mijn nummer gegeven dat als de hond zo jankte ze mij kon bellen.
Ze heeft me overigens nog nooit gebeld maar nog wel geklaagd.
Ik heb inmiddels een kitten erbij ik ga stenen muurtjes die de tuinen scheiden katproof maken, want in een buurvrouw die klaagt tegen iedereen behalve bij mij komt praten heb ik dit keer geen behoefte.
Praat met je buren!
zondag 17 juni 2018 om 13:34
zondag 17 juni 2018 om 13:35
Urine afwassen met biotex. Dat breekt het wel af en haalt de aantrekkingskracht weg. Verder aan de slag met citroen. Doormidden snijden en neerleggen of het sap er van op de plek spuiten waar je de kat niet wil hebben.
En katten houden niet van schrikken. Dus verras het en laat het zich de tandjes schrikken met plots lawaai of water.
En katten houden niet van schrikken. Dus verras het en laat het zich de tandjes schrikken met plots lawaai of water.
zondag 17 juni 2018 om 14:13
Ik zal het sowieso even bij ze aankaarten, dan weten ze er iig van.
Ik zie mezelf niet als 'zo'n buurvrouw' ik vraag gewoon tips wat we zelf kunnen doen
Ik hou van de natuur, kikkers, muisjes, egels enz in de tuin (die muisjes vind de kat waarschijnlijk ook interessant) maar kattenpies over mn spullen vind ik dan wel weer jammer
Zelf een kat is geen optie, Ben knetter allergisch.
Ga zijn route met gaas proberen te blokkeren en hou de tuinslang bij de hand
Dat apparaatje zijn de meningen over verdeeld zie ik.
Hebben ze wel een hekel aan citronella?
Intussen blijf ik me aanbevolen houden voor tips
Ik zie mezelf niet als 'zo'n buurvrouw' ik vraag gewoon tips wat we zelf kunnen doen
Ik hou van de natuur, kikkers, muisjes, egels enz in de tuin (die muisjes vind de kat waarschijnlijk ook interessant) maar kattenpies over mn spullen vind ik dan wel weer jammer
Zelf een kat is geen optie, Ben knetter allergisch.
Ga zijn route met gaas proberen te blokkeren en hou de tuinslang bij de hand
Dat apparaatje zijn de meningen over verdeeld zie ik.
Hebben ze wel een hekel aan citronella?
Intussen blijf ik me aanbevolen houden voor tips
zondag 17 juni 2018 om 14:17
En je buren aanraden een ren in de tuin te maken voor de kat.
Ik snap nooit zo goed waarom iemand een kat neemt, om het beest vervolgens alleen te zien wanneer ie komt eten.
Mijn katten zijn alleen buiten op het dakterras als ik er ook ben, helaas is een ren met allemaal klimmogelijkheden geen doen op op ons terras, maar huis staat te koop dus wie weet kan ik ooit in mijn tuin zo'n ren neerzetten en zien dat mijn katten er lol in hebben.
Ik snap nooit zo goed waarom iemand een kat neemt, om het beest vervolgens alleen te zien wanneer ie komt eten.
Mijn katten zijn alleen buiten op het dakterras als ik er ook ben, helaas is een ren met allemaal klimmogelijkheden geen doen op op ons terras, maar huis staat te koop dus wie weet kan ik ooit in mijn tuin zo'n ren neerzetten en zien dat mijn katten er lol in hebben.
Nope