Gehorig appartementencomplex

25-06-2018 13:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu al ruim 4 jaar in een gehorig appartementencomplex.
Dit appartementencomplex zit er vanaf 2004, daarvoor waren het oude meelpakhuizen. Hoe oud het is weet ik dus niet precies
Tot april van dit jaar woonde er een dikke vrouw boven mij en die hoorde ik lopen (stampen) met kasjes rommelen, stoelen verschuiven
Toen zij is verhuist ben ik naar haar appartement gegaan, vanwege de grootte en de rust.
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe onderbuurvrouw die ook wat fors is, en die hoor ik ook gewoon lopen. Ik kan horen wanneer ze loopt.
Ze loopt gewoon op sokken, misschien is het ook omdat ze iets meer gewicht met zich meedraagt?

Ik ga er niet meer over klagen, het pand is nou eenmaal gehorig. Overdag is het ook niet erg natuurlijk, maar wel als je al in bed ligt.
Bijna elk appartement hier heeft laminaat, maar wat ik niet snap is dat ik het zo goed hoor. Er zit een plafond tussen, maar het is net of iemand tegen het plafond aan loopt
Iemands gewicht heeft er weinig mee te maken, kan ik je vertellen. Mijn bovenburen waren twee superslanke dames die als olifanten door hun appartement stampten. Ligt maar net aan je manier van lopen. En sommige panden, zeker die oude pakhuizen, zijn gewoon supergehorig!
Winter is coming...
Contactgeluiden hè. Zo'n oud pakhuis zal geen zwevende vloeren en spouwmuren hebben. Dus het geluid draagt heel ver via de vloeren en muren. Daar doe je ook weinig aan, het zit in de bouw van het pand.
Ik had eerst een best stevige bovenbuur, die hoorde ik echt nooit. Ik heb nu een ranke, als zij loopt ben ik wel eens bang dat de ramen uit de kozijnen knappen - alles beweegt.

Laminaat in appartementen is bijna nooit een goed idee. Mag dat uberhaupt wel van de VVE? Vaak staat er in een reglement wel iets over harde vloeren nl.
Alweer? thuis/appartenmentencomplex/list_messag ... #p28392714
winterqueen schreef:
25-06-2018 13:12
Iemands gewicht heeft er weinig mee te maken, kan ik je vertellen. Mijn bovenburen waren twee superslanke dames die als olifanten door hun appartement stampten. Ligt maar net aan je manier van lopen. En sommige panden, zeker die oude pakhuizen, zijn gewoon supergehorig!
Daar ligt het inderdaad aan. Ik heb ook meerdere bovenburen gehad en sommige hoorde ik totaal niet, nu helaas eentje van het type olifant.
Ik ben nog naar boven geweest toen ze er net woonde, maar nee, ze had niet haar schoenen aan en nee er lag ook geen nieuwe vloer.
Dus dan blijft de manier van lopen eigenlijk over.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Waarschijnlijk horen je buurvrouwen jou dan ook lopen.

Gewicht heet niet zoveel invloed op of dat je iemand hoort lopen of niet. Maar de manier van lopen. Land je hard op je hak, dan hoor je dit meer dan wanneer je zachtjes op de voorvoet landt.

Heb je al met je buren gesproken of dat zij er ook last van hebben? Zo niet, dan weet ik niet of dat jij geschikt bent om in een appartementen complex te wonen.

Is het een huurappartement? Misschien dan eens contact opnemen met de verhuurder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ah, even geloept, jij kan beter niet in een appartementen complex wonen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heeft absoluut niets met gewicht te maken idd. Ik schijn ook te 'stampen'. Mijn moeder werd vroeger altijd wakker als ik naar toilet ging 's nachts. Ik vrees dat je hier niets aan kan doen.
Life is short. Eat dessert first.
Dunne mensen hoor je nooit natuurlijk. :bye:
Alleen 'loopgeluiden' vallen wel mee toch? Dat lijkt me vrij normaal in een appartementencomplex en zeker in een oud gebouw.

Ik hoor in mijn jaren '50 flat zelfs de wekker en het senseoapparaat van de buren. De wasmachine, de baby die 's nachts wakker wordt, de citruspers, etc, etc.
Het went. En zij horen het ook van mij neem ik aan.
In een vorig huis (2 onder 1 kap) hoorde ik de buurman snurken en zijn wekker.

Sommige mensen wennen aan buurgeluiden. Ik ben er niet eentje van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven