Dochter is klein
maandag 25 juni 2018 om 06:44
Mijn kind is ook klein en ik heb ook het hele circus gehad. Ik wilde ook voor mezelf alles hebben uitgesloten,je wil toch niet dat ze er pas in de puberteit achterkomen dat ze weet ik veel al haar hele leven heeft gehad en dat je dat had kunnen voorkomen.
Hier bleek niks aan de hand behalve alert blijven op de voeding en volhouden wat we deden: gezond eten aanbieden en zo weinig mogelijk ongezonds want vol is vol bij haar.
Verder denkt men een hardnekkig virus zo rond jaar 3-4, omdat ineens haar hele verschijning en ook motoriek en eetlust heel erg veranderde rond die tijd.
Maar nu ik foto's uit die tijd zie schrik ik er soms wel van hoe klein en mager ze bij tijd en wijlen was.
Hier bleek niks aan de hand behalve alert blijven op de voeding en volhouden wat we deden: gezond eten aanbieden en zo weinig mogelijk ongezonds want vol is vol bij haar.
Verder denkt men een hardnekkig virus zo rond jaar 3-4, omdat ineens haar hele verschijning en ook motoriek en eetlust heel erg veranderde rond die tijd.
Maar nu ik foto's uit die tijd zie schrik ik er soms wel van hoe klein en mager ze bij tijd en wijlen was.
maandag 25 juni 2018 om 07:26
Hi, ik ben nu zelf 28 jaar en spuit al sinds mijn 5de dagelijks groeihormoon.
Mijn ouders zijn inderdaad ook klein maar bij mij was er wel duidelijk een medische rede waarom ik zo slecht groeide namelijk een afwijking in de hypofyse. Dankzij mijn medische behandeling heb ik nu heel normaal met een lengte van 165cm waar ik anders een lengte verwachting had van 120cm. Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen en goed laten onderzoeken waardoor de groei achter blijft.
Ik ben mijn ouders zo dankbaar dat zij dit voor mij hebben gedaan waardoor ik nu een normaal leven kan lijden.
P.s. een behandeling met groeihormonen is alleen succesvol waneer hiermee op een zo jong mogelijke leeftijd mee wordt begonnen.
Mijn ouders zijn inderdaad ook klein maar bij mij was er wel duidelijk een medische rede waarom ik zo slecht groeide namelijk een afwijking in de hypofyse. Dankzij mijn medische behandeling heb ik nu heel normaal met een lengte van 165cm waar ik anders een lengte verwachting had van 120cm. Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen en goed laten onderzoeken waardoor de groei achter blijft.
Ik ben mijn ouders zo dankbaar dat zij dit voor mij hebben gedaan waardoor ik nu een normaal leven kan lijden.
P.s. een behandeling met groeihormonen is alleen succesvol waneer hiermee op een zo jong mogelijke leeftijd mee wordt begonnen.
maandag 25 juni 2018 om 07:39
Ze geven alleen groeihormonen als er een medische oorzaak is.
Onze zoon is ook klein, wij ook. Om het zekere voor het onzekere te nemen is hij
onder controle bij een kinderarts.
Ze controleren alles en kijken of er een oorzaak te vinden is.
Bij hem kwam eruit dat zijn botleeftijd 2 jaar achter liep en dat icm kleine ouders is de rede dat hij nu zo klein is.
Enige wat ze nu straks nog kunnen doen is de puberteit uitstellen.
Onze zoon is ook klein, wij ook. Om het zekere voor het onzekere te nemen is hij
onder controle bij een kinderarts.
Ze controleren alles en kijken of er een oorzaak te vinden is.
Bij hem kwam eruit dat zijn botleeftijd 2 jaar achter liep en dat icm kleine ouders is de rede dat hij nu zo klein is.
Enige wat ze nu straks nog kunnen doen is de puberteit uitstellen.
maandag 25 juni 2018 om 07:57
Dat wil zeggen, als de oorzaak van het klein blijven een groeihormoontekort is. Alleen dan heeft het zin.
maandag 25 juni 2018 om 10:37
maandag 25 juni 2018 om 11:14
Dit is zelfs heel gevaarlijk, een behandeling met groeihormonen zal altijd heel nauwkeurig in de gaten worden gehouden in het ziekenhuis doormiddel van een bloedonderzoek elke 3 maanden.Feetje2018 schreef: ↑25-06-2018 10:37Ja dat klopt. De resultaten wegen niet op tegen de bijwerkingen om zonder te kort groeihormonen erin te stoppen.
maandag 25 juni 2018 om 22:30
Mijn oudste was ook 1,05 met 6 jaar, groeide maar 1-2 cm per jaar ipv de normale 6 cm.
Na veel onderzoek bleek hij te weinig groeihormoon aan te maken, dus met 8 begonnen met groeihormoon nu met 14 bijna even groot als vriendjes .
Tot jaar of 10 vonden wij en hijzelf het geen probleem maar vanaf jaar of 10 werd hij gepest , en kon hij niet met leeftijdgenootjes in hetzelfde voetbalteam .
En je moet statten met hormonen voor de puberteit
maandag 25 juni 2018 om 23:21
Dagopname en MRI? Niet bij de eerste afspraak hoor. Maar weer wel een handfoto.Sunny-in-Perth schreef: ↑25-06-2018 07:31Even nog op de vraag wat je kunt verwachten;
-bloedonderzoek (waarschijnlijk met dag opnamen)
-MRI van de hypofyse
-goede meting van de totale lengte maar ook van armen, benen (om te kijken of alle verhoudingen nog goed zijn)
maandag 25 juni 2018 om 23:49
dinsdag 26 juni 2018 om 21:27
Hier hetzelfde verhaal. Vrolijk, lief, opgewekt kind wat wel makkelijk ziek was en slecht groeide en door vervolg onderzoek toch iets bleek te hebbenEze schreef: ↑24-06-2018 20:04Verstandig om wel te gaan. Ik heb ook zo’n kind met wie alles prima ging. Ontwikkelde zich goed, bijna altijd vrolijk, alleen nogal klein. Ik verwachtte helemaal niet dat er iets uit de afspraak bij de kinderarts zou komen, maar zijn groeiachterstand bleek wel degelijk een medische oorzaak te hebben waar we iets mee moesten.