Lijf & Lijn alle pijlers

Sonja Kimpen - Een leven lang slank zonder dieet

07-03-2009 23:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een beslissing genomen. Ik ga stoppen met mijn Cambridge-dieet. Dit doe ik sinds juni 2008, ik ben er 15kg mee afgevallen in iets meer dan 2 maanden tijd. Sinds die tijd schommelt mijn gewicht tussen de 67kg en 63kg. Ofwel ik houdt het niet vol. Ik merk dat ik nu echt fysieke last ga krijgen, haaruitval, moe, slechte concentratie en een slecht humeur.

Ik wil graag nog 10 kg afvallen, bij mijn lengte van 1.52. Maar ik wil het op een meer normale manier doen. Zo kwam ik uit bij Sonja van Krimpen, een Belgische dame, die mensen wil laten inzien wat de gevolgen zijn van dieten. Ze is razend populair in België. Nu heb ik een van haar boeken (Een leven slank zonder dieet) besteld, en dat zal maandag of dinsdag binnenkomen.

Maar ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze Sonja Krimpen.

En of er misschien nog iemand is die het nu tijd vind voor een anti-dieet, samen met mij. Of gewoon zin heeft om hierover van gedachten te wisselen.
anoniem_65862 wijzigde dit bericht op 07-03-2009 23:27
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Klein maar dapper
Aangezien jouw symptomen aangeven dat jouw gezondheid dramatisch is (haaruitval, moe, slechte concentratie) zou ik al die doe-het-zelf dieet-troep de deur uit gooien en als de donder een afspraak maken bij de huisarts om doorgestuurd te worden naar die dietiste. Die eerst jouw weerstand en systeem waarschijnlijk weer overeind moet helpen om je daarna op een gezonde wijze te helpen met afvallen.

Mijn hemel, waarom ga je in hemelsnaam zo te werk??
Jemig, dat Cambridgedieet is een dieet van 470 calorieën per dag! Geen wonder dat je je zo belabberd voelt, je hebt je hele stofwisseling om zeep geholpen.

Ik zou idd vlot naar de dieëtiste gaan, wat Annepanne zegt.
15 kilo in 2 maanden tijd je snapt toch zelf hopelijk wel dat dat niet goed voor je lichaam is?
Stressed is just desserts spelled backwards
jeetje, 470 calorieën? da's wel heeeeeeeel weinig, geen wonder dat je ziek wordt, je komt natuurlijk allemaal belangrijke vitamines en mineralen tekort: snel naar de dokter voor 'n bloedonderzoek en aan de supplementen om alle tekorten weer aan te vullen

je kunt beter flink gaan sporten en niet onder de 1000 kcal gaan zitten met je eten
Reimpje, ga alsjeblieft naar een dokter voor een doorverwijzing naar een dietist en hulpverlening op psychisch gebied.

Als je inderdaad al sinds juni 2008 maar op 500 calorieen per dag teert heb je je lijf misschien al onherstelbaar kapot gemaakt. Je bent zo drastisch te werk gegaan dat je je lijf kennelijk (gezien de verschijnselen) belangerijke voedingsstoffen hebt ontzegd. Dit is levensgevaarlijk.

Daarbij zorg je met de te weinige intake aan brandstoffen dat je lichaam permanent op de spaarstand staat... hiermee bereik je dus het tegendeel van wat je kennelijk wil namelijk een gezond gewicht (dit is niet noodzakelijkerwijs het gewicht dat je aangeeft als streefgewicht trouwens )

Zoek echt deskundige hulp/ goede begeleiding (geen enkele Sonja, geen Montignac en alles waar "dieet" achter staat is geen goed plan ) en ga niet op zoek naar de volgende crash methode.
wel een hele kryptische naam heeft die dame tov haar ideen

; Sonja van Krimpen??

verder sluit ik me aan bij de vorige schrijvers, jij moet nu heel goed opletten dat je die kcal wel heel langzaam aan opvoert, anders kom je het driedubbel aan en dat gaat er nog veel moeilijker af, dus zet het niet meteen op 1500 kcal, maar bouw het op naar 900 voor een week en dan een week 1300 en zo ga je naar een normaal niveau.
Ze heet Kimpen, niet Krimpen.
Ik was niet bekend met cambridge en heb even het dieet gegoogeld:

"Het Cambridge dieet is een zeer laag calorieën dieet (circa 460 kcal per dag). Het is een totaalvoeding voor mensen die in korte tijd veel gewicht willen verliezen. Dit dieet is niet vrij verkrijgbaar en mag alleen onder begeleiding worden gebruikt."

en

"Het Cambridge dieet omvat in totaal vier fasen, die samen leiden tot succes. Deze fasen zijn: voorbereiding, afvallen, afbouwen en gewichtsbeheersing. Al deze fasen doorloopt u met de hulp van een ervaren consulent. Het dieet is niet vrij in de winkels verkrijgbaar, omdat de begeleiding door de consulenten één van de pijlers onder het succes is."

cambridgedieet.nl

Wat ik me dus afvroeg is: zit je nu nog in de fase 'afbouwen' of al in gewichtsbeheersing. Ik neem aan dat je nu wel meer calorieen dan 470 mag eten? Het lijkt me een vreselijk jojo dieet, de reden waarschijnlijk waarom het alleen onder begeleiding gevolgd mag worden. Wat zeggen die consulenten?

Wat vragen dus, maar eigenlijk sluit ik me aan bij de bovenstaande reactie: ga naar de dietist.
Och meisje, hoe ben je op het onzalige idee gekomen om zo'n dieet te volgen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:pontichella schreef op 08 maart 2009 @ 09:00:

Ze heet Kimpen, niet Krimpen.kijk eens in de koptekst van TO, daar staat Krimpen.
quote:Reimpje schreef op 07 maart 2009 @ 23:25:

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een beslissing genomen. Ik ga stoppen met mijn Cambridge-dieet. Dit doe ik sinds juni 2008, ik ben er 15kg mee afgevallen in iets meer dan 2 maanden tijd. Sinds die tijd schommelt mijn gewicht tussen de 67kg en 63kg. Ofwel ik houdt het niet vol. Ik merk dat ik nu echt fysieke last ga krijgen, haaruitval, moe, slechte concentratie en een slecht humeur.

Ik wil graag nog 10 kg afvallen, bij mijn lengte van 1.52. Maar ik wil het op een meer normale manier doen. Zo kwam ik uit bij Sonja van Krimpen, een Belgische dame, die mensen wil laten inzien wat de gevolgen zijn van dieten. Ze is razend populair in België. Nu heb ik een van haar boeken (Een leven slank zonder dieet) besteld, en dat zal maandag of dinsdag binnenkomen.

Maar ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze Sonja Krimpen.

En of er misschien nog iemand is die het nu tijd vind voor een anti-dieet, samen met mij. Of gewoon zin heeft om hierover van gedachten te wisselen.
maar wellicht heet ze wel Kimpen, maar er staat Krimpen

als TO op haar eigen houtje het cambridge heeft gevolgd zal ze wel in fase 1 zijn blijven steken, en das heel onzorgvuldig, zoals ik al beschreef moet je zoiets niet al te lang doen, hooguit 3 weken en dan gaat je lichaam op spaarstand, en zou je dus weer moet opbouwen en stabiliseren, doe je dat niet , heb je een probleem.
quote:sarah2ndlife schreef op 08 maart 2009 @ 09:32:

[...]

kijk eens in de koptekst van TO, daar staat Krimpen. Uuuh, ja, en? Zo heet ze niet dus dacht ik meld het even.
en ze heet ook niet "van"...........
deze TO is nieuw....voor mijn gevoel zit hier een luchtje aan...

Sorry alvast als ik het mis heb, maar ik vind het een zeer onwaarschijnlijk verhaal en HOOP dat het niet waar is dat iemand op minder dan 500 cal. per dag leeft...
quote:pontichella schreef op 08 maart 2009 @ 09:37:

[...]

Uuuh, ja, en? Zo heet ze niet dus dacht ik meld het even.Dat snap ik, maar je had het beter tegen TO kunnen zeggen
Lalein, ik heb hetzelfde gevoel.

Maar als je iemand wilt promoten, doe het dan met de goeie naam.
Oh dames jullie zijn recht voor zijn raap!

Allereerst mijn excuses voor het fout spellen van de naam, grinnik, ik weet niet of je gezien hebt hoe laat ik dit bericht heb geschreven, grinnik. Het is dus Sonja Kimpen.

Ik zal even wat verduidelijken. Ik doe dit dieet al sinds maart onder begeleiding van een consulente, die ik iedere week spreek. Mijn huisarts is ook op de hoogte van het feit dat ik dit dieet doe. Hij ondersteund het en heeft zelfs zijn handtekening moeten zetten.

De reden dat ik dit dieet doe, is omdat ik vorig jaar mijn meniscus, soort van, is ontploft en mijn kruisband reconstructie die ik op mijn 16de heb gekregen voor de helft kapot is. Omdat ik op het ergste moment 80kg, bij een lengte van 1.52m, woog, moest er iets drastisch veranderen.

Ik leef dus niet iedere dag op 500cal. want ik houdt het niet vol. Ik begin iedere week vol goede moed, maar ik red het dus niet. Eigenlijk zit ik dus nog in de afvalfase. Maar ik ga mijn consulente vertellen dat ik mijn streefgewicht van 55kg, niet op de cambridge manier ga halen. Omdat ik voor mezelf iedere keer faal in mijn hoofd, geeft mij dat enorme druk.

Ik vind het erg teleurstellend dat jullie mijn identiteit in twijfel trekken. En dat ALLE berichten in navolging van mijn bericht negatief van aard zijn. Ik ben namelijk bereid dat negatieve los te laten en met een positieve inslag mijn streefgewicht te gaan halen. Door te gaan lezen wat welk voedingsmiddel nu met mijn lijf doet, daar staat het boek voor.

Ik dacht dat viva-lezeressen, net als ik, vrolijk en positief in het leven stonden. Wellicht heb ik mij vergist... Maar ik hoop van niet!
Klein maar dapper
Ik ben zeker wel vrolijk en positief, alleen net als de anderen hier een beetje geschrokken van je verhaal: minder dan 500 cal eten tot je haar uitvalt.

Wel positief dat je nu op zoek bent naar een manier die wel bij jou past.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 08-03-2009 12:03
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Gelukkig heb ik een dikke bos glanzend haar!

Dus je ziet er niks van, maar maar mijn borstel moet ik vaak 'ontharen'.

Maar ik ben in de tijd dat ik dat dieet volg geen enkele keer ziek geweest, ik verlies alleen wat meer haar en ben niet te genieten. Omdat ik dus telkens, voor mijn gevoel faal en me schuldig voel. Al mijn bloedwaarden en dergelijke zijn allemaal nog prima in orde, ik laat me regelmatig testen. Ook sport ik gewoon nog een keer 2 per week, begeleid door een fysiotherapeut.

Het is allemaal niet zo dramatisch. Voor mij is het belangrijkste dat ik het mentaal niet kan volhouden. En dus op zoek ben naar een 'gezondere' levenstijl. En ik heb echt geen spijt van die 15kg die ik ben afgevallen met dit dieet. Want ik zit al wel beter in mijn vel.
Klein maar dapper
Op zich erg dapper. Zeker sterk gemotiveerd. Ik zou nu zeer geleidelijk iets meer gaan eten; elke 4 dagen 100 calorieën meer, totdat je op een stabiel gewicht blijft staan. Op die manier kom je te weten hoeveel je per dag nodig heb om stabiel te blijven en val je niet terug naar je oude gewicht, iets wat onvermijdelijk gaat gebeuren als je nu "gewoon" gaat eten. Dit duurt echt enkele maanden.

Als je stabiel bent kunt je enkele details in je voeding weglaten totdat je geleidelijk je streefgewicht bereikt. Dit is dan duurzaam.
Ik raad je iig wel aan om het boek goed door te lezen. Het boek gaat in op hoe je lichaam, je stofwisseling werkt en wat je moet doen om deze goed te laten werken. Ze legt veel uit wb eten, waarom weinig eten niet werkt en veel/regelmatig eten nodig is.

Daarnaast gaat het boek ook in wat de reden is waarom jij overgewicht kunt hebben, wat de gedachtengang is als je op dieet bent en welke je het best kunt hebben om daadwerkelijk goed te zijn voor je lichaam. Wat weer beter werkt met afslanken.

Zoals de titel al zegt, het is geen dieet. Het heeft mij veel inzicht gegeven in hoe het lichaam werkt en hoe ik het best aan de slag kan gaan. Ik vind het een heel positief boek iig!
quote:Reimpje schreef op 08 maart 2009 @ 11:57:

Ik vind het erg teleurstellend dat jullie mijn identiteit in twijfel trekken. En dat ALLE berichten in navolging van mijn bericht negatief van aard zijn. Ik ben namelijk bereid dat negatieve los te laten en met een positieve inslag mijn streefgewicht te gaan halen. Door te gaan lezen wat welk voedingsmiddel nu met mijn lijf doet, daar staat het boek voor.Heel goed! Ik denk dat dit boek goed bij je past en je veel inzachten zal verschaffen! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Dank je wel Galagoogoo!

Ik heb er alle vertrouwen in dat het mij gaat inspireren, voornamelijk dankzij jouw positieve reactie.
Klein maar dapper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven