Oppassen
zaterdag 17 maart 2018 om 23:48
Een vriendin van ons past regelmatig op. Ze vindt dit leuk en doet ook veel voor ons kindje. Naast het oppassen zie ik haar dus ook regelmatig. Ze is zelf ongewenst kinderloos. Het is zelfs zo dat ze in therapie is om hiermee om te gaan. Om te kijken hoe ze met haar moedergevoel om kan gaan/het kan uiten.
Ik vind het heel verdrietig voor haar en weer eigenlijk niet goed hoe hiermee om te gaan. Is het juist fijn voor haar om bv op te passen of is ze dan eenmaal thuis juist heel verdrietig? Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Ik vind het heel verdrietig voor haar en weer eigenlijk niet goed hoe hiermee om te gaan. Is het juist fijn voor haar om bv op te passen of is ze dan eenmaal thuis juist heel verdrietig? Heeft iemand dit ook meegemaakt?
zondag 18 maart 2018 om 17:41
Ik herken het van toen ik zelf klein was. Mijn moeders beste vriendin was ook ongewenst kinderloos en vond het hartstikke leuk als ik kwam logeren. Mijn ouders vonden af en toe een dag en nacht samen fijn en ik vond de niet aflatende aandacht heerlijk. Die vriendin zei dan ook 'nu is het net alsof jij mijn dochter bent!' En dan had ik eigenlijk een beetje met haar te doen.. Uiteindelijk heeft ze zelf 2 kinderen gekregen waar ik dan weer op paste. Ik met haar en haar gezin een bijzondere band gehouden, alsof we familie zijn. Ik zou er niet teveel achter zoeken, superfijn juist, als jouw goede vriendin investeert in het contact met je zoon!!
zondag 18 maart 2018 om 17:51
serieus?cilly2 schreef: ↑18-03-2018 16:49Hoi TO, ik ben zelf ook ongewenst kinderloos. Zelf ben ik met de kinderen van mijn twee beste vriendinnen ook erg close. Sinds geboorte. Zijn nu allemaal wat ouder basisschool leeftijd. Ik zeg ook altijd tegen ze dat ik hun tweede moeder ben en dat ze vooral voor me moeten zorgen als ik oud ben. Vanaf geboorte heb ik veel opgepast en hebben mijn vriendinnen me altijd onwijs betrokken en heb ik er onwijs van kunnen genieten toen ze klein waren. Nu ik zelf dus geen kinderen heb ben ik voor die tijd met die kleintjes erg dankbaar. Voelt in iedergeval als of ik het zelf ook beetje heb meegemaakt. Misschien is dit voor je vriendin ook wel het geval
Dat zeg ik tegen mijn eigen kinderen nog niet eens. Dus jouw liefde en zorg was vast wisselgeld voor later? Ik hoop dat hun ouders ze wat anders hebben verteld...
zondag 18 maart 2018 om 17:52
Jeumig...........................
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 18 maart 2018 om 18:02
Ik vind uitspraken als ‘je moet naar me luisteren als ik oppas, want je bent als een kind voor mij/ik ben nu even een beetje je mama’ iets anders dan ‘Papa en ik zijn jouw mama en papa’.
Echt ik zou het gesprek aangaan. En miss wel een beetje lachend zo van, “haha nou weet je wat Mayo nu denkt? Dat jij zijn mama bent en Naise zijn papa! Hoe komt zo’n kind erbij he”. En dan haar reactie afwachten.
Echt ik zou het gesprek aangaan. En miss wel een beetje lachend zo van, “haha nou weet je wat Mayo nu denkt? Dat jij zijn mama bent en Naise zijn papa! Hoe komt zo’n kind erbij he”. En dan haar reactie afwachten.
zondag 18 maart 2018 om 18:03
Dat weet je dus pas na een gesprek met haar. Ik vind het oprecht sneu voor die vrouw dat je haar gelijk ziet als iemand die je kind wil overnemen omdat ze ongewenst kinderloos is en ze je zoon erg lief vindt. Het enige wat je hier aan het doen bent is proberen vreemden mee te krijgen in je sensatieverhaal in plaats van te praten met diegene waar dit over gaat.
Wat heeft dit voor nut TO? Ik ken die vrouw niet, ik ken jou niet. Moet ik nu zeggen: "wat een engnek, TO, je vermoedens zijn 100% correct!"?
Praat met haar of zorg dat het oppassen afgelopen is. Hier zitten mutsen heeft 0 zin.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
zondag 18 maart 2018 om 18:07
Zeg jij nu al tegen je kinderen dat ze later voor je moeten zorgen dan?
zondag 18 maart 2018 om 19:32
Allejezus....
Dit is dus al een tijd geleden dat ze gezegd zou hebben dat zij en haar man de ouders waren?
En ipv meteen te vragen hoe dat verhaal in elkaar steekt ga je afstand nemen en hier een topic openen?
Ik hoop dat mijn vriendin dat toch anders aan zou pakken.
Oftewel: vraaaaaaag het haar!!!
Waar is het misgegaan dat we dingen niet meer tegen onze vrienden/ partner uit kunnen spreken/ aan ze kunnen vragen..... of ben ik nou zo raar dat als ik me iets afvraag het ook gewoon in de groep gooi.
Dit is dus al een tijd geleden dat ze gezegd zou hebben dat zij en haar man de ouders waren?
En ipv meteen te vragen hoe dat verhaal in elkaar steekt ga je afstand nemen en hier een topic openen?
Ik hoop dat mijn vriendin dat toch anders aan zou pakken.
Oftewel: vraaaaaaag het haar!!!
Waar is het misgegaan dat we dingen niet meer tegen onze vrienden/ partner uit kunnen spreken/ aan ze kunnen vragen..... of ben ik nou zo raar dat als ik me iets afvraag het ook gewoon in de groep gooi.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
zondag 18 maart 2018 om 22:41
zondag 18 maart 2018 om 22:43
zondag 18 maart 2018 om 22:46
Meer zo :
zondag 18 maart 2018 om 22:56
Juist daarom met haar praten dus. Het is toch 1000 keer kwetsender om onterecht als compleet gestoord, obsessief mens te worden afgeschilderd, die moeder wil zijn van jullie kind.yogonaise schreef: ↑18-03-2018 16:16Ja wat je zegt klopt als een bus. Ik ben bang dat ik het allemaal verkeerd zie, juist omdat ik erg onzeker ben en haar dan onnodig kwets.
Ik weet niet of ze na andere mensen doet alsof ze de moeder is. Als dat zo zou zijn is de keus makkelijk.
Maar mijn zoontje zegt dat zij met oppassen heeft gezegd dat zij zijn mama is en haar man zijn papa. Ik weet dus niet in hoeverre dit klopt en in welke context.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 00:12
0.60% gewijzigd
zondag 18 maart 2018 om 23:00
Dat laatste is zeker zo. Voordat mijn zoontje met die opmerking kwam zag ik het ook zo. Maar nu weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken.saar5 schreef: ↑18-03-2018 17:41Ik herken het van toen ik zelf klein was. Mijn moeders beste vriendin was ook ongewenst kinderloos en vond het hartstikke leuk als ik kwam logeren. Mijn ouders vonden af en toe een dag en nacht samen fijn en ik vond de niet aflatende aandacht heerlijk. Die vriendin zei dan ook 'nu is het net alsof jij mijn dochter bent!' En dan had ik eigenlijk een beetje met haar te doen.. Uiteindelijk heeft ze zelf 2 kinderen gekregen waar ik dan weer op paste. Ik met haar en haar gezin een bijzondere band gehouden, alsof we familie zijn. Ik zou er niet teveel achter zoeken, superfijn juist, als jouw goede vriendin investeert in het contact met je zoon!!
zondag 18 maart 2018 om 23:04
Ja dat zeg ik dan ook weer wel
Mijn oma zei vroeger: als je elkaar slaat dan groeit later je handje boven je graf uit. En omdat oma het zei, was het waar...
zondag 18 maart 2018 om 23:06
Ook lachen: typte op plaatjessite spook in; krijg ik Michael Jackson te zien.
zondag 18 maart 2018 om 23:07
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑18-03-2018 23:06![]()
Ook lachen: typte op plaatjessite spook in; krijg ik Michael Jackson te zien.Na al die operaties zeker een spook.