Jongen van 9 met make-up?
dinsdag 3 juli 2018 om 11:41
Ik heb een nieuwe nick aangemaakt, om niet herkend te worden door bekende die mij eventueel hier al onder mijn oude naam kennen.
Ik weet even niet zo goed wat ik er mee moet, dus wie weet hebben jullie tips?
Ik heb een zoon van bijna 9 en in de afgelopen week hebben we hem er twee keer op "betrapt" dat hij na het naar bed gaan mascara en lippenstift heeft opgedaan. Na de eerste keer ben ik heel open geweest en gevraagd waarom hij dat wil, ik ben ook absoluut niet boos geworden. Hij gaf toen aan dat hij het eigenlijk niet zo goed wist, misschien wat nieuwsgierig was naar hoe het zou voelen om het op te hebben. Ook gevraagd of hij het vaker zou willen, maar hij gaf aan van niet. Hij had het ook op zijn wangen en onder zijn ogen zitten, samen over gehad dat het nu niet zo mooi zat. Ik heb toen gezegd dat stel dat hij toch nieuwsgierig was, ik het liefst zou hebben dat hij naar mijn toe zou komen, dan konden we samen kijken wat we zouden doen. Maar goed, een week later, heeft hij het toch weer gedaan, wederom weet hij niet waarom. heb aangegeven dat we er samen nog eens over gaan praten, dat ik ook echt niet boos ben en dat als er iets is, hij altijd alles mag en kan zeggen. Hij zei wel dat hij liever niet erover wilde hebben.
Ik geloof dat wij als ouders heel open zijn en heb ook altijd gezegd, stel dat ze "anders" zijn dat wij dat dan moeten en ook willen accepteren. Ik zou het lastiger vinden voor mijn kinderen zelf vanwege hoe de samenleving soms tegen dingen aankijkt.
Na 2 keer experimenteren, als je het al zo kunt noemen, wat is wijsheid? Gek misschien, maar als hij jonger was geweest had ik er waarschijnlijk minder over nagedacht, logisch dat ze een keer proberen om dat te doen, want mama doet dat ook.
Ik wil vanavond er toch op terug komen, maar merk dat ik het even lastig vind wat nu af te spreken? Hebben jullie tips? Zijn er misschien mensen die het herkennen?
Ik weet even niet zo goed wat ik er mee moet, dus wie weet hebben jullie tips?
Ik heb een zoon van bijna 9 en in de afgelopen week hebben we hem er twee keer op "betrapt" dat hij na het naar bed gaan mascara en lippenstift heeft opgedaan. Na de eerste keer ben ik heel open geweest en gevraagd waarom hij dat wil, ik ben ook absoluut niet boos geworden. Hij gaf toen aan dat hij het eigenlijk niet zo goed wist, misschien wat nieuwsgierig was naar hoe het zou voelen om het op te hebben. Ook gevraagd of hij het vaker zou willen, maar hij gaf aan van niet. Hij had het ook op zijn wangen en onder zijn ogen zitten, samen over gehad dat het nu niet zo mooi zat. Ik heb toen gezegd dat stel dat hij toch nieuwsgierig was, ik het liefst zou hebben dat hij naar mijn toe zou komen, dan konden we samen kijken wat we zouden doen. Maar goed, een week later, heeft hij het toch weer gedaan, wederom weet hij niet waarom. heb aangegeven dat we er samen nog eens over gaan praten, dat ik ook echt niet boos ben en dat als er iets is, hij altijd alles mag en kan zeggen. Hij zei wel dat hij liever niet erover wilde hebben.
Ik geloof dat wij als ouders heel open zijn en heb ook altijd gezegd, stel dat ze "anders" zijn dat wij dat dan moeten en ook willen accepteren. Ik zou het lastiger vinden voor mijn kinderen zelf vanwege hoe de samenleving soms tegen dingen aankijkt.
Na 2 keer experimenteren, als je het al zo kunt noemen, wat is wijsheid? Gek misschien, maar als hij jonger was geweest had ik er waarschijnlijk minder over nagedacht, logisch dat ze een keer proberen om dat te doen, want mama doet dat ook.
Ik wil vanavond er toch op terug komen, maar merk dat ik het even lastig vind wat nu af te spreken? Hebben jullie tips? Zijn er misschien mensen die het herkennen?
dinsdag 3 juli 2018 om 12:16
oei daar hou je me een spiegel voor......maar wel fijn, stom want wil dat juist niet, te krampachtig overkomen....Because schreef: ↑03-07-2018 12:01Je geeft dubbele signalen af. Van de ene kant zeg je dat je heel open bent, van de andere kant wil je er te vaak over praten .
Je hebt je punt al gemaakt, hij mag zijn wie hij wil zijn, dus hij is op de hoogte.
Gewoon laten voor wat het is.
Ga je met een meisje ook tig keer het gesprek aan, ga je met een meisje ook shoppen als ze 2x make up heeft geprobeerd?
Ik vind het juist een beetje krampachtig overkomen.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:16
Als het een keer voorkomt zou ik me er niet druk om maken, maar vraagt hij ernaar zou ik er toch niet in meegaan en zeggen dat het voor meisjes is.
Noem me ouderwets, maar dat is misschien wel het beste, ook voor hem, voordat hij raar gevonden wordt en gepest op school. We weten allemaal hoe kinderen zijn en we leven nu eenmaal in deze maatschappij waarin make-up voor vrouwen is.
Wat is er opeens aan de hand dat we alle afwijkend gedrag opeens gaan aanmoedigen en normaal gaan vinden terwijl dat jaren niet zo is geweest? Of gaan we hem meteen aanpraten dat hij transgender is? Als dat zo is dan zal dat wel op meer of andere manieren naar buiten komen denk ik.
Als moeder moet je je kind ook beschermen.
Noem me ouderwets, maar dat is misschien wel het beste, ook voor hem, voordat hij raar gevonden wordt en gepest op school. We weten allemaal hoe kinderen zijn en we leven nu eenmaal in deze maatschappij waarin make-up voor vrouwen is.
Wat is er opeens aan de hand dat we alle afwijkend gedrag opeens gaan aanmoedigen en normaal gaan vinden terwijl dat jaren niet zo is geweest? Of gaan we hem meteen aanpraten dat hij transgender is? Als dat zo is dan zal dat wel op meer of andere manieren naar buiten komen denk ik.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:18
Gatinmijnsok schreef: ↑03-07-2018 11:59Tja, jij hoeft niet overal meer van op de hoogte te zijn. Hij krijgt een privéleven.
Euhm, hij is pas 9 jaar he.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:23
Dat vind ik echt onzin. Bovendien zit tussen een keertje in zijn kamer make-up op doen en er dagelijks mee naar school gaan een wereld van verschil.LAgirl82 schreef: ↑03-07-2018 12:16Als het een keer voorkomt zou ik me er niet druk om maken, maar vraagt hij ernaar zou ik er toch niet in meegaan en zeggen dat het voor meisjes is.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:25
In dit topic ben jij de afwijking.LAgirl82 schreef: ↑03-07-2018 12:16Als het een keer voorkomt zou ik me er niet druk om maken, maar vraagt hij ernaar zou ik er toch niet in meegaan en zeggen dat het voor meisjes is.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:29
En wie bepaalt wat afwijkend is?LAgirl82 schreef: ↑03-07-2018 12:16Als het een keer voorkomt zou ik me er niet druk om maken, maar vraagt hij ernaar zou ik er toch niet in meegaan en zeggen dat het voor meisjes is.
Er is zelfs een kind ontzettend beroemd mee geworden: https://www.youtube.com/watch?v=51WTRtLRdhM
Kinderen worden om allerlei redenen gepest. Om nou van tevoren allerlei gedrag te gaan onderdrukken omdat ie misschien gepest gaat worden... kom op, zeg. We leven niet in de jaren 50. Als moeder moet je je kind beschermen tegen meningen als deze.
anoniem_369961 wijzigde dit bericht op 03-07-2018 12:30
11.90% gewijzigd
dinsdag 3 juli 2018 om 12:29
pamelacourson schreef: ↑03-07-2018 12:23Dat vind ik echt onzin. Bovendien zit tussen een keertje in zijn kamer make-up op doen en er dagelijks mee naar school gaan een wereld van verschil.
Ik weet het, maar de maatschappij is hard en kinderen zijn vaak nog harder.
Het gaat er niet om dat ik er een probleem mee zou hebben of niet, maar ik wil mijn kind ook beschermen tegen een maatschappij die dit niet accepteert, los wat ik ervan vind.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:32
Dus jij vindt b.v. dat homo's, transgenders, dragqueens (ik noem maar wat) zich aan de maatschappij aan moeten passen? Wat is er mis met de maatschappij te veranderen zodat er ruimte is voor ieders geaardheid? Dat blank en hetero nou toevallig de norm is, wil niet zeggen dat iedereen die anders is zich niet gezien/gehoord mag voelen.
*mompelt iets met 'white privilege'*
dinsdag 3 juli 2018 om 12:34
niveasoft schreef: ↑03-07-2018 12:32Dus jij vindt b.v. dat homo's, transgenders, dragqueens (ik noem maar wat) zich aan de maatschappij aan moeten passen? Wat is er mis met de maatschappij te veranderen zodat er ruimte is voor ieders geaardheid? Dat blank en hetero nou toevallig de norm is, wil niet zeggen dat iedereen die anders is zich niet gezien/gehoord mag voelen.
Zeg ik dat dan?
*never mind*
dinsdag 3 juli 2018 om 12:34
het gaat er om, dat de samenleving eindelijk doorheeft, dat er meer is dan hetro's.
En dat niet iedereen 100% in het hokje man of vrouw past.
Er is eindelijk ruimte voor mensen die anders zijn
dinsdag 3 juli 2018 om 12:35
Door dit verhaal te posten en er op deze manier zo mee bezig te zijn geeft eigenlijk al aan dat je er mee zit en hem eigenlijk al onbewust als ''anders'' beschouwt, of je dit nu wil of niet.
Laat hem lekker spelen en ontdekken. Je hebt er al over gebabbeld met hem, dat is prima maar maak er alsjeblieft geen punt van. Zolang hij gelukkig is laat hem lekker zijn gang gaan!
Laat hem lekker spelen en ontdekken. Je hebt er al over gebabbeld met hem, dat is prima maar maak er alsjeblieft geen punt van. Zolang hij gelukkig is laat hem lekker zijn gang gaan!
dinsdag 3 juli 2018 om 12:36
Ja, en dat vind ik ook prima. Maar toch zou ik als moeder ook mijn kind willen beschermen tegen deze maatschappij die nog altijd niet 100% hierin mee is helaas. Zeker kinderen niet. En dit wordt toch nog altijd als "afwijkend" gezien, los van wat ik ervan vind.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:41
Ik ben het verder met je eens, maar dat je dan weer dat gezeik over white privilege erbij moet halen. Blank heeft dus echt geen reet ermee te maken, want blanke transgenders worden net zo goed gediscrimineerd. Hou toch op met die kaart te pas en te onpas te trekken wanneer het je uitkomt. (En bij die laatste zin bedoel ik 'je' mensen in het algemeen, niet je als in jij persoonlijk, ookal doe jij dat hier nu wel.)niveasoft schreef: ↑03-07-2018 12:32Dus jij vindt b.v. dat homo's, transgenders, dragqueens (ik noem maar wat) zich aan de maatschappij aan moeten passen? Wat is er mis met de maatschappij te veranderen zodat er ruimte is voor ieders geaardheid? Dat blank en hetero nou toevallig de norm is, wil niet zeggen dat iedereen die anders is zich niet gezien/gehoord mag voelen.
Ja, white privilege bestaat, dat ontken ik niet, maar hier heeft het totaal niks mee te maken.
TO, ik sluit me aan bij Pamela.
phloxx wijzigde dit bericht op 03-07-2018 12:45
5.40% gewijzigd
-
dinsdag 3 juli 2018 om 12:42
maar een kind(/mens) is zoals hij is. Stel dat de zoon van TO liever een meisje was?
Moet hij dat dan verbergen in jouw ogen?
dinsdag 3 juli 2018 om 12:44
Ik ben zelf hartstikke blank hoor, ik verkleur nog niet eens als ik een uur in de zon heb gelegen (ja rood, maar verder ho maar). Sorry als ik je tegen de schenen heb geschopt, maar jouw reactie vind ik ook wel enigszins overtrokken. Ik noemde het omdat de maatschappij nu eenmaal uitgaat van blank en hetero, meer niet.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:47
Ik word er gewoon gek van dat alles wordt geschoven op white privilege. Terwijl ik zelf een allochtone vader heb, trouwens, en een buitenlandse naam.niveasoft schreef: ↑03-07-2018 12:44Ik ben zelf hartstikke blank hoor, ik verkleur nog niet eens als ik een uur in de zon heb gelegen (ja rood, maar verder ho maar). Sorry als ik je tegen de schenen heb geschopt, maar jouw reactie vind ik ook wel enigszins overtrokken. Ik noemde het omdat de maatschappij nu eenmaal uitgaat van blank en hetero, meer niet.
Het mag best benoemd worden wanneer er sprake van is, maar het heeft hier gewoon niks mee te maken. En dat dat eeuwige gedoe over dat iets meteen racisme of discriminatie is.. Dingen worden compleet uit zn verband getrokken. Zoals hier.
-
dinsdag 3 juli 2018 om 12:48
dinsdag 3 juli 2018 om 12:54
Phloxx, ik zou je irritatiespier even met vakantie sturen 
Mijn reactie was op LAGirl, die vindt dat een kind dat anders is dan wat de 'norm' voorschrijft, zich aan moet passen aan de maatschappij, omdat het kind anders gepest gaat worden. Ik vind mijn opmerking wel degelijk binnen context, want dat is een typische mening van iemand die zelf geen hinder heeft van zich aan moeten passen. Het heeft niets te maken met het verhaal van TO, dat ben ik helemaal met je eens.
Mijn reactie was op LAGirl, die vindt dat een kind dat anders is dan wat de 'norm' voorschrijft, zich aan moet passen aan de maatschappij, omdat het kind anders gepest gaat worden. Ik vind mijn opmerking wel degelijk binnen context, want dat is een typische mening van iemand die zelf geen hinder heeft van zich aan moeten passen. Het heeft niets te maken met het verhaal van TO, dat ben ik helemaal met je eens.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:57
Inderdaad, lekker zijn gang laten gaan en er geen groot ding van maken. Dat de samenleving eindelijk doorheeft dat er meer is dan alleen hetro's is natuurlijk erg fijn, maar zijn klasgenoten zullen er vast (helaas) nog anders tegen aankijken.
anoniem_372200 wijzigde dit bericht op 03-07-2018 12:58
0.62% gewijzigd
dinsdag 3 juli 2018 om 12:57
Djeez wat ouderwets! Weet je wel hoeveel mannen foundation dragen en mascara? Meer dan je denktLAgirl82 schreef: ↑03-07-2018 12:16Als het een keer voorkomt zou ik me er niet druk om maken, maar vraagt hij ernaar zou ik er toch niet in meegaan en zeggen dat het voor meisjes is.