Plusmumzilla
dinsdag 10 juli 2018 om 23:33
Help... ik weet t niet meer... ik ben mama van 15jarige dochter en plusmama van 2 meiden van 6 en 8... vooral met die twee laatste lukt het me vaker niet dan wel... ik heb vaak zo weinig geduld met hen... ik moet alles minstens 10keer vragen... en dan nog... als hun papa thuis is weet vooral de kleinste dat ze even haar keel moet openzetten (huilen) en dat hij de boel wel even komt regelen... opruimen, tafelmanieren, beleefdheid... ik loop er constant tegenop... oudste van 8 kan niet met haar mond dicht eten en smakt enorm... als hsp/misofoonpersoon is samen eten dus steevast een enorme opgave vr mij... samen eten zou een fijn moment moeten zijn maar t lukt dus niet..
Ze maken geen van beiden zelf hun boterham, papa moet zelf hun vlees en aardappelen snijden/mengen... ik weet mijn dochter op die leeftijd toch heel wat zelfstandiger was... verwacht ik teveel van hen? T zorgt steevast voor spanningen in huis en deze week en t voorbije weekend waren rampzalig want ik barst gewoon uit... ik heb de laatste dagen al meer gehuild dan gelachen... mijn partner wil nx slechts over zijn dochters horen en al helemaal niet dat ik hen blijf opdragen om op te ruimen/pyama aan te trekken/... ik weet t niet meer... help...
Ze maken geen van beiden zelf hun boterham, papa moet zelf hun vlees en aardappelen snijden/mengen... ik weet mijn dochter op die leeftijd toch heel wat zelfstandiger was... verwacht ik teveel van hen? T zorgt steevast voor spanningen in huis en deze week en t voorbije weekend waren rampzalig want ik barst gewoon uit... ik heb de laatste dagen al meer gehuild dan gelachen... mijn partner wil nx slechts over zijn dochters horen en al helemaal niet dat ik hen blijf opdragen om op te ruimen/pyama aan te trekken/... ik weet t niet meer... help...
dinsdag 10 juli 2018 om 23:39
dinsdag 10 juli 2018 om 23:40
Maar zij heeft óók récht op geluk.poldervrouw schreef: ↑10-07-2018 23:39waarom gaan mensen met kinderen toch iedere keer weer samenwonen met nieuwe partner.. blijf toch lekker latten en stel je kinderen niet bloot aan een nieuwe partner.. Het Is een feit dat samengestelde gezinnen niet lang stand houden.. Altijd zo sneu voor de kinderen..
dinsdag 10 juli 2018 om 23:43
Het duurde bij mij ook even.
dinsdag 10 juli 2018 om 23:58
Hoe lang wonen jullie al samen? Hoe lang zijn de ouders van deze (jonge!) meiden uit elkaar?
Uit eindelijk is hun vader in eerste instantie degene die bepaalt, het zijn zijn kinderen, niet de jouwe. Jij lijkt andere ideeën te hebben over wat je verwacht van zijn kinderen dan hij. Praat erover met hem. Zo moet het in elke relatie als je het niet eens bent over het opvoeden. Maar goed, uit eindelijk als hij vindt dat zij hun boterham nog niet zelf hoeven smeren gaat hij erover en niet jij. Maar doe het die meiden niet aan je op hen af te reageren, het is hun vader waar je ergernis zit (of wellicht een ander gebied in je leven waar je geen controle over hebt).
Uit eindelijk is hun vader in eerste instantie degene die bepaalt, het zijn zijn kinderen, niet de jouwe. Jij lijkt andere ideeën te hebben over wat je verwacht van zijn kinderen dan hij. Praat erover met hem. Zo moet het in elke relatie als je het niet eens bent over het opvoeden. Maar goed, uit eindelijk als hij vindt dat zij hun boterham nog niet zelf hoeven smeren gaat hij erover en niet jij. Maar doe het die meiden niet aan je op hen af te reageren, het is hun vader waar je ergernis zit (of wellicht een ander gebied in je leven waar je geen controle over hebt).
dinsdag 10 juli 2018 om 23:59
Sja, wat de rest zegt: laat je partner het lekker zelf met z'n dochters uitzoeken en ga weer latten. Was dit allemaal niet zo toen jullie nog niet samenwoonden? Heb je echt geen afspraken gemaakt?
Wel lief dat je partner graag voor z'n kinderen zorgt, maar laat hij dat dan ook zelf doen.
Wel lief dat je partner graag voor z'n kinderen zorgt, maar laat hij dat dan ook zelf doen.
Later is nu
woensdag 11 juli 2018 om 00:06
Je noemt jezelf een plusmama?!
Voor die meisjes ben je vooral een minmama aka ‘the horror’.
Je klaagt over normaal gedrag van jonge meisjes, terwijl je zelf met je HSP- aanstellerij de ergste bent van het stel.
Weet je wat jij moet doen met die zogenaamde overgevoeligheidjes? Lekker alleen gaan wonen zonder partner. Dan zit je zonder je prikkels waar je niet tegen kunt. Jij rust en zij ook. Arme meisjes.
Voor die meisjes ben je vooral een minmama aka ‘the horror’.
Je klaagt over normaal gedrag van jonge meisjes, terwijl je zelf met je HSP- aanstellerij de ergste bent van het stel.
Weet je wat jij moet doen met die zogenaamde overgevoeligheidjes? Lekker alleen gaan wonen zonder partner. Dan zit je zonder je prikkels waar je niet tegen kunt. Jij rust en zij ook. Arme meisjes.
woensdag 11 juli 2018 om 00:10
Wat een braakterm hè?
Net zoals bonusmoeder. Het zijn de personen zelf die het zo noemen. De kinderen zien het vaak totaal anders.
Bonus is dan eerder een scheldwoord...
Misplaatste arrogantie noem ik het.
Je bent de vriendin van hun vader. Niets meer dan dat.
woensdag 11 juli 2018 om 00:23
Ik vind het heel erg voor die kinderen! Zij hebben niks te beslissen.
Ik zie het in mijn omgeving ook: mama of papa die een nieuwe relatie aangaan. Soms duurt zo'n relatie enkele maanden, soms ook wel enkele jaren in het beste geval.
De kinderen moeten zich aanpassen................................ en als dit niet onmiddellijk lukt worden ze beschouwd als lastig.
Arme kinderen!
Ik zie het in mijn omgeving ook: mama of papa die een nieuwe relatie aangaan. Soms duurt zo'n relatie enkele maanden, soms ook wel enkele jaren in het beste geval.
De kinderen moeten zich aanpassen................................ en als dit niet onmiddellijk lukt worden ze beschouwd als lastig.
Arme kinderen!
woensdag 11 juli 2018 om 06:12
delicious35 schreef: ↑11-07-2018 01:15Waarom zijn zijn kinderen bij jou als hun vader er niet is?
Daar snap ik echt helemaal niets van.
Die kinderen zitten echt niet op jou te wachten en kunnen veel beter bij hun moeder zijn als pa er niet is,
Omdat dat de reden is dat ze samen wonen natuurlijk. Zodat pa niet voor de kinderen hoeft te zorgen maar dat aan een vrouw kan overlaten zoals het hoort.
woensdag 11 juli 2018 om 06:24
Ik zou met je partner afspreken dat als de kinderen er zijn hij voor ze zorgt. Hun brood smeert en de zooi opruimt. Tijdens het eten zet je een muziekje op en ga je zo ver mogelijk bij haar vandaan zitten.
En vraag gelijk waar je partner zich aan irriteert bij jouw dochter. Die zal ook vast wel haar dingetjes hebben.
En vraag gelijk waar je partner zich aan irriteert bij jouw dochter. Die zal ook vast wel haar dingetjes hebben.
woensdag 11 juli 2018 om 07:37
Je weet dat er prima uitzonderingen zijn hè.poldervrouw schreef: ↑10-07-2018 23:39waarom gaan mensen met kinderen toch iedere keer weer samenwonen met nieuwe partner.. blijf toch lekker latten en stel je kinderen niet bloot aan een nieuwe partner.. Het Is een feit dat samengestelde gezinnen niet lang stand houden.. Altijd zo sneu voor de kinderen..
woensdag 11 juli 2018 om 07:50
Hoe vaak zijn de kinderen bij jullie? En wie is de primaire verzorger? Hoe lang zijn jij en je partner al in elkaars leven?
Samengesteld gezin is pittig maar kan ook echt leuk zijn en lukken. Berichten zijn vaak zo negatief en reacties ook. Er is een stiefmoeder topic waar je vragen of dingen ook kan delen en bespreken met andere stiefmoeders. Misschien een idee daar eens mee te lezen en schrijven.
Samengesteld gezin is pittig maar kan ook echt leuk zijn en lukken. Berichten zijn vaak zo negatief en reacties ook. Er is een stiefmoeder topic waar je vragen of dingen ook kan delen en bespreken met andere stiefmoeders. Misschien een idee daar eens mee te lezen en schrijven.