Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Ben ook zo'n mini-laptopje aan het overwegen. Maar ik weet niet goed of ik dat nou fijn ga vinden, zown klein toetsenbordje enzo... Maar goed hoop dat ik een goede adviseur ga vinden in de computerwinkel.

Klinkt goed die yoga oefeningen! Ik heb het ook maar 1x geprobeerd, dat is wel heel snel hè om te zeggen dat 't niks voor je is.
Hai hai, wat een mooie post Moosey richting Vinyl. Ik denk dat het afluitingsstukje waar is, 'we' denken/ hopen altijd dat er iets is waarmee we ons er beter over voelen en een soort rust geeft. Volgens mij is het meer als een begrafenis van iemand die veel te vroeg overleden is, het ankert misschien het rouwproces maar het maakt het verdriet niet minder zwaar te dragen. Alleen wordt het op een gegeven moment te dragen en mag het bestaan naast andere gevoelens.

Verder een tweede meelezer 'betrapt' gezellig hoor, zo'n publiek.

Moosey's weekend klinkt ook gezellig geweest, lekker als yoga je zo goed doet ook. Moet je een beetje bewust een gewoonte van maken lijkt me, maar dan is het wel heel goed een paar keer per week in te passen.

Hier ietsje beter, klokje rond geslapen, vreselijk liggen zweten (helpt meestal wel de boel te 'breken') en nu in ieder geval minder 'watten' in mijn hoofd. Zo maar eens even neusspray en iets van Strepsils ofzo halen en ik denk dat ik wel voldoende op te lappen ben voor het gesprek morgen.
quote:Vinyl schreef op 09 maart 2009 @ 12:32:

Misschien als ik zie dat dat niet meer zo is, ik het beter kan accepteren en afsluiten.

Dat is mijn gedachte erachter.

En ergens is er hoop, natuurlijk.... Zijn ommezwaai had niks te maken met zijn liefde voor mij, maar met zijn vreselijk moeilijke proces waar hij doorheen moest. En waar hij nu al een eind mee op weg is en weer licht ziet boven die put uit.

Daardoor heb ik ergens wel hoop, juist omdat het zo abrupt anders was omdat hij in een depressie terecht kwam en alleen aan zichzelf kon denken.

Het is niet stukgelopen omdat we niet bij elkaar pasten, laat ik het zo zeggen.

Denk inderdaad dat je in zo'n proces ook een aantal fases moet doorlopen, net als wanneer iemand bv overleden is. En dat begint altijd met acceptatie. Zolang je iets niet hebt geaccepteerd, kun je geen start met de verwerking/afsluiting maken. Ik hoop alleen dat je nog wel rationeel kunt blijven nadenken Vinyl. Niet dat je in een emotionele achtbaan terechtkomt en vervolgens na een aantal jaren toch beseft dat dit niet handig was. Maar aan de andere kant, als jouw gevoel nu zegt dat je hem moet zien om het te kunnen accepteren, moet je daar misschien wel naar luisteren -anders blijft het toch knagen. Misschien wel goed om met jezelf een aantal afspraken te maken?

En ik snap nog steeds dat het moeilijk is. Je verstand botst met je gevoel. Het zijn twee werelden die je "even" in balans met elkaar moet zien te krijgen. Vertrouw er op dat dat je gaat lukken!
quote:Vinyl schreef op 09 maart 2009 @ 12:32:

@ Moosey: Ik snap wat je bedoelt.

Het is nogal dubbel...

Ik denk dat het sowieso goed is om hem te zien, omdat de laatste keer dat ik hem zag alles nog zo fijn was.

Dat heb ik nog in mijn hoofd, de J. die helemaal hoteldebotel van me is. En dat werkt nog steeds verwarrend.

Misschien als ik zie dat dat niet meer zo is, ik het beter kan accepteren en afsluiten.

Dat is mijn gedachte erachter.

En ergens is er hoop, natuurlijk.... Zijn ommezwaai had niks te maken met zijn liefde voor mij, maar met zijn vreselijk moeilijke proces waar hij doorheen moest. En waar hij nu al een eind mee op weg is en weer licht ziet boven die put uit.

Daardoor heb ik ergens wel hoop, juist omdat het zo abrupt anders was omdat hij in een depressie terecht kwam en alleen aan zichzelf kon denken.

Het is niet stukgelopen omdat we niet bij elkaar pasten, laat ik het zo zeggen.

Dus het is tweeledig inderdaad... Heel moeilijk...

Ik volg je helemaal hoor Die hoop heb ik zelf natuurlijk ook nog veel te lang vastgehouden met ex, ook omdat het niet zozeer aan ons lag, als wel aan dat hij z'n ex niet los kon laten. En daarom waarschuw ik je ook zo, omdat ik pas zo laat doorkreeg wat dat wachten en hopen met m'n zelfvertrouwen deed.

Maar als jij nu vooral voelt dat je het wel moet doen, dan moet je het doen, denk ik. Misschien wel afspreken met jezelf om te zorgen dat in elk geval de situatie duidelijk is aan het einde van de avond? Dus niet dat het gezellig wordt, je eigenlijk niet over jullie praat, en dat-ie dan weggaat en jou achterlaat in een totaal maar-hoe-zit-het-nou-dan?!-vacuüm?

Vond de vergelijking van MdK met een begrafenis ook wel goed, trouwens. Het helpt niet zozeer, maar het is wel een 'punt' ofzo.

Heb je nou je werkervaring-gesprek al gehad, of moet-ie nog?

MdK: Lekker rustig aan doen en voor jezelf zorgen he. Heb je je gesprek vroeg, morgen? Als het heel erg is, zou ik trouwens overwegen om het te verzetten, als ik jou was. Is ook niet de lekkerste eerste indruk, maar een echt heel hese stem (dan bedoel ik wel zo erg dat-ie piept/wegvalt) kan zo verschrikkelijk zielig klinken, dat daadkrachtig overkomen schier onmogelijk wordt, ookal zeg je erbij dat je normaal niet zo klinkt.
Ha!

Nee, mijn gesprek heb ik zo om 15.30 uur. Ben benieuwd!

En tsja... ik denk dat ik het onmiddelijk zal merken. Als hij op de stoep staat en het is gewoon afstandelijk/vriendschappelijk, dan is het all clear. En dan is het aan mij om dat een plekje te geven. Dat deze man ook zo kan zijn en dat het echt over is.

Ergens weiger ik dat te geloven, maar dat moet ik echt loslaten. Hoop is niet goed.

Maar ja... we zjin niet uit elkaar gegaan om een andere vrouw, of omdat we niet bij elkaar pasten. En dat maakt het nu wel moeilijk...
Ik ben ook weer thuis...

Vinyl, hoe is je gesprek gegaan? Ben benieuwd!

En voor wat betreft J. Je klinkt alsof je sowieso met hem af wilt spreken, iets wat ik me goed kan voorstellen. Denk je dat het je gaat lukken er een beetje open in te gaan? Hoop hebben is nl. wel gevaarlijk voor je gevoel.

Probeer voor jezelf in ieder geval duidelijk te krijgen wat voor jou het doel van een afspraak is. Gezellig over koetjes en kalfjes babbelen zal je denk ik geen duidelijkheid geven. Probeer in ieder geval te achterhalen waarom hij met je wil afspreken. Is dat uit een soort beleefdheid of zit er voor hem nog meer achter? Want ondanks dat ik me kan voorstellen dat een depressie en allerlei gedoe in zijn persoonlijke situatie ervoor gezorgd hebben dat zijn gevoel voor jou er niet meer was wil het helaas nog niet zeggen dat het opklaren van somberheid en het weer op de rit krijgen van zijn leven er ook voor zorgt dat dat gevoel weer terug komt. Klinkt misschien heel hard maar ik schrijf het op om jou gedachten een beetje te kunnen structureren.

En iets afsluiten kan alleen als je er gevoelsmatig ook klaar mee bent, tenminste zo werkt dat bij mij.

Moos, wat leuk die yoga/pilates oefeningen. Ik ben momenteel echt vreselijk asportief. Nou ben ik sowieso niet zo vreselijk sportief aangelegd

MdK, fijn dat de verkoudheid redelijk binnen de perken blijft. Kun je tenminste met een goed gevoel het gesprek in morgen. Is het een soort orienterend gesprek of kun je het echt zien als een sollicitatiegesprek?

Hoe gaat het met de rest?

Ik heb een redelijk gevulde dag gehad op mijn nieuwe werkplek. Vind het ook leuk nu echt aan de slag te kunnen. Op die manier merk ik vanzelf waar ik nog tegenaan loop. Daarnaast is mijn doel er ook achter te komen of deze setting een beetje een plek is waar ik in de toekomst ook graag zou willen werken. Ik heb nl. in mijn hoofd dat ik de meer somatische psychiatrische hoek wil gaan verlaten om toch wat meer in de 'echte' psychiatrie te gaan werken en dit uitstapje binnen mijn opleiding is een hele mooie gelegenheid om daar eens achter te gaan komen.

Vanavond maar weer eens aan de studie, dat is tenminste mijn bedoeling. Vrijdag start er een blok over persoonlijkheidsproblematiek en dat vind ik reuze interessant dus ik wil deze week braaf mijn literatuur voorbereiden.

Maar zometeen eerst maar eens koken...
Ik snap je helemaal!

Hij wil afspreken denk ik, omdat het toen zo raar is gelopen.

Mijn intentie was, en dat heb ik hem ook aangegeven, dat ik benieuwd ben hoe het met hem is gegaan sinds oktober. En hoe het met zijn kinderen is, etc.

Dat zijn gevoel helemaal weg is, dat neem ik voor 90% aan, en daar ga ik ook vanuit.

Mijn intentie is ten eerste zien wat het met me doet: doet het me niks, dan hoef ik ook niet meer verdrietig te zijn. Gieren de vlinders weer door mijn buik, dan heb ik een probleem. Maar dan denk ik dat het goed is om met eigen ogen de J. te zien die niet hoteldebotel van me is, zodat ik de boodschap kan rijmen met zijn 'zijn'.

Snap je?

Ik wil de afspraak wel door laten gaan, of het telefoongesprek moet zo klote verlopen.

Aan dat gesprek kan ik ook al wel e.e.a aflezen denk ik. Spreken we zakelijk een datum af, of praten we daar al bij?

Alles komt neer op: afwachten.

Zometeen komt een studiegenootje hier eten.

Jij ook weer aan de studie... pfft... heb je ook zo weinig zin?

Oh, gesprek ging GOED! Binnen 20 minuten stond ik weer buiten, 55 studiepunten rijker!
Haai

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen van afgelopen zondag, maar vandaag wel. Vinyl, ik kan eigenlijk weinig nieuws meer toevoegen. Er zijn al zoveel zinnige dingen gezegd. Ik sluit me vooral aan bij Moosey's post. Je zegt zelf ook dat je er dubbel in staat, en dat lees ik ook terug. In je laatste post bijvoorbeeld, waar je twee keer schrijft wat je intentie is, en dat is twee keer een verschillende intentie. Dat geeft natuurlijk niet, ik hoop alleen dat je er niet méér verdriet van hebt. Je voelt zelf aan wat het beste is, denk ik. Overigens las ik de reactie van je moeder. Okee, hij is (te) bot, maar ik lees er zelf -als complete buitenstaander- eigenlijk vooral de zorg in: ze wil je niet meer verdrietig zien, omdat je ze dat zó niet gunt. Ik hoop dat dit snel weer 'opgelost' is.

Moos, wat lekker, zo zelf bodybalancen! Ik heb het ruim een jaar bij de sportschool gedaan en voelde me erg lekker na die lessen. Ik twijfel nu ook of ik weer zal beginnen, vooral vanwege die lessen.

Ik heb een goede dag vandaag:

- ontbijt: yoghurt en flakes

- drie boterhammen met kaas, 1 beker optimel

- twee flinke kommen heel gevulde groentensoep (nog over van zaterdag) en twee grote bruine pistoletten, eentje met ossenworst en eentje met kaas.

- 2 fisherman's friendjes

- Nu zo nog even een toetje (yoghurt).

MdK, fijn dat 't wel redelijk gaat. Hopelijk morgen nóg iets beter zodat je goed voor de dag komt met je gesprek!

Ik had een heel erg drukke dag, en daar heb ik eigenlijk een hekel aan op maandag. Was de hele dag aan het rennen en vliegen naar drie afspraken (die dan nét niet goed op elkaar afgestemd waren, zodat ik steeds nét zo'n loos halfuurtje op kantoor terug was). Xan is laat vandaag, ik ga lekker bankhangen!

Oh, en nog even teruglezen, want ik weet nu niet helemaal hoe Age's weekend was, hoe 't met Drift is, Flora, Tien, etc...
Peas on earth!
quote:Vinyl schreef op 09 maart 2009 @ 18:21:

Jij ook weer aan de studie... pfft... heb je ook zo weinig zin?

Bij mij is met name de motivatie te beginnen altijd ver te zoeken. Als ik eenmaal bezig ben gaat het meestal wel.

Wat fijn dat je gesprek goed ging!

En gezellig dat er iemand komt eten, geeft je misschien ook wat afleiding om het cirkeltje in je gedachten een beetje te doorbreken. Wacht inderdaad maar even af wanneer hij belt en hoe hij dan doet. Al weet ik hoe dit soort dingen werken en dat het stoppen van gepieker gewoon lastig is.

Erwt, balen van zo'n maandag. Ik hou ook niet zo van drukte op de eerste werkdag van de week. Nu is dat het komende half jaar voor mij sowieso niet anders door het gerommel met werkplekken maar dat zal ik vast overleven
Goed zeg Vinyl, van je gesprek!

PodE: Ik heb vandaag nog even sportscholen zitten googelen omdat ik er ineens weer helemaal zin in kreeg, in de BodyBalance. Vond er 1 die BB geeft, en Pilates, en PowerYoga. Wel gaaf, maar dat kost dan weer zoveel geld per maand, dan ga ik nog liever weer paardrijden ofzo. Is (met de frequentie waarmee ik dan zou gaan lessen, ik ken mezelf een beetje) net zo duur. Dus ik ga maar lekker verder met voor mezelf balanceren, is ook wel erg lekker om zo ontspannen van je yogamat je bed in te rollen trouwens.

Verder gedraag ik me echt schandelijk vandaag! Zit al sinds 11 uur vanmorgen achter de computer, en ik heb alles bij elkaar misschien wel 1,5 uur nuttige dingen gedaan. Da's toch erg. En als ik dan gewoon toe zou geven dat het niet lukt vandaag en dan wat leuks zou gaan doen (of anderszins nuttigs, lopen of schoonmaken ofzo) maar nee, dan blijf ik maar denken 'Ik ga zo echt wat doen!' en dan weer verder met forummen, hotels zoeken langs de A3 voor als ik naar Wenen moet rijden over 2 weken terwijl ik nog niet eens weet of ik wel ga overnachten onderweg, ex googelen ( Vinyls schuld, het komt allemaal weer terug! ) als reactie daarop maar weer eens even op de datingsite gaan spitten en een leuk jongmens vinden en meteen maar een mail sturen en daar veel te lang over doen, etcetera-etcetera-etcetera. Ik ben een ramp, soms. Naja, het zij zo...

En Drift zit nu natuurlijk keurig te studeren nadat ze al een hele dag heeft gewerkt. Grr. Ik háát gedisciplineerde mensen!
Wat zijn jullie allemaal goed en sportief bezig zeg!!

Hier was het eten en bijkletsen gezellig!

Na iedereen die me vooral ernstig waarschuwt was dit een vriendin wiens lief ook er helemaal doorheen heeft gezeten, zelfde verhaal eigenlijk. Zij gaan nu trouwen...

Poeh, herkenbaar verhaal, maar maakt me wel wat verwarder...

Ik denk dat ik maar afwacht, niet teveel malen. Want eerlijk is eerlijk: binnenkort bellen kan ook over 3 weken zijn

En mijn intentie: heb idd meerdere intenties, dat is de verwarring

Oh trouwens, even helemaal ontopic: vanmorgen weer een paar onsjes eraf. Ik durf niet te vroeg te juichen, maar who knows! JOEPIE!
Wat ontzettend fijn dat neefje weer thuis is Tien! En heel verstandig dat jij en Floor lekker op de bank bleven hangen vrijdag

Superstoer dat je trouwens gitaar speelt!!

Ik ben niet zo van jullie boeken geloof ik. Vroeger las ik heel veel, nu nog nauwelijks. Ja, een leuk reismagazine waar een vriendin van me werkt en heb ook een nieuw magazine ontdekt: "Green2". Echt iets voor mij En ik ben nu een goed boek aan het lezen: 'The curious incident of the dog in the night-time' van Mark Haddon. Gekregen van een vriendin, en ik vind 'm weer superspannend (heb 'm al eens gelezen). Vorig jaar met veel plezier De Vliegeraar en Duizend Schitterende Zonnen gelezen. En verder 'fan' van Jan Wolkers.

Ooooh Moos, jij en A mogen ook wel eens voor mij koken Hebben jullie in die kleine keuken in het theater gekookt?

Wat leuk dat je zo blij bent met Xan's familie Erwt

En je taart ziet er goed uit!! Lijkt helemaal niet ingestort

Ben je weer een beetje fit na je nachtelijke avonturen Drift?

Het is een blauwe halflange zomerjas geworden Floor, van Vero Moda. Zal later een foto maken + posten

Aaaaah Vinylleke toch!

Gevoelens zijn verwarrend en niet leuk. Ik weet niet wat het beste is. Tenminste... je gevoel zegt: afspreken! Maar wat zegt je verstand?

En lief meisje, wees vooral voorbereid op een afwijzing! Is niet leuk, maar wel verstandig om je daarop voor te bereiden. Om eerlijk te zijn vind ik zijn mail-terug wel erg kortaf en zakelijk overkomen. Binnen hoeveel tijd mailde hij je terug?

En voor de fijne avond en je studiepunten!!!

Zo... helemaal bijgelezen...

Eet-technisch weer een slechte dag. Ik mag mezelf even laten gaan, maar alleen met de producten die ik in huis heb. Niks kopen dus! Vind ik wel een goeie deal met mezelf

Heb m'n gekregen reep chocolade vandaag gedeeld met m'n 2 stagiaires, ook wel goed van mezelf
Oh ja, Mdk, hoe is het met je stem nu? Wel spannend dat gesprek morgen! Over die daadkrachtige stem is iets te zeggen trouwens...
quote:Moosey schreef op 09 maart 2009 @ 21:10:

En Drift zit nu natuurlijk keurig te studeren nadat ze al een hele dag heeft gewerkt. Grr. Ik háát gedisciplineerde mensen!

Weet je zeker dat je het over mij hebt??? Ik zit in mijn boek te bladeren met op de achtergrond trash tv. En ook ik loop een beetje te malen omdat het verhaal van Vinyl ook bij mij zorgt voor het activeren van gepieker. Dus ik zou eerder willen zeggen dat ik doe alsof ik studeer

En och, wat is nu een avond waarop we niet al te actief zijn?

Vinyl, fijn dat je een gezellige avond gehad hebt! En voor de verloren onsjes, Ik juich stiekem gewoon met je mee!
Hey Age! Leuk dat je er weer bent. Je weekend klonk goed zeg!

Leuk dat je een nieuwe jas hebt.

Zag ergens voorbij komen dat je kaarten voor Pinkpop hebt proberen te bemachtigen. Wilde je alleen de zaterdag gaan? Ik overweeg de maandag te gaan maar heb me er eigenlijk nog niet in verdiept of die al uitverkocht zijn. Wil met beste vriendinnetje en nog wat meer mensen gaan maar we zijn ons nog enigszins aan het organiseren. Is echt jaren geleden dat ik voor het laatst naar Pinkpop geweest ben maar dit jaar lijkt het me wel leuk weer eens naar een festival te gaan.
Ga dan met mij mee naar Lowlands! Is véééél leuker!

Ja, ik wilde alleen de zaterdag naar Pinkpop. Er zijn maar 3 bands die ik graag wil zien: The Killers (en die zie ik a.s. donderdag ook al!), Bruce Springsteen en Depeche Mode.

De eerste twee staan op de zaterdag, dus vandaar dat we dan wilden gaan. Maar ja, die is al uitverkocht.

Ik vind Pinkpop niet eens zo heel leuk, dus vandaar dat ik alleen voor de bands zou gaan. Vorig jaar maar 1 dag geweest met vriendin. Alleen voor Roisin Murphy waar we erg fan van zijn

En Lowlands... tja, dat is gewoon een superleuk festival. Ben 8 jaar op rij geweest, de afgelopen 2 jr helaas niet ivm uitverkocht Maar nu heb ik genoeg geld dus ik kan binnenkort al een kaartje kopen

De rest van PP is trouwens nog niet uitverkocht... Bruce doet het kennelijk goed...
Over een weekje zitten we trouwens samen te eten Drift! Leuk, heb er zin in
quote:AgentL schreef op 09 maart 2009 @ 21:39:

Over een weekje zitten we trouwens samen te eten Drift! Leuk, heb er zin in

Jaaaaa! Leuk! Heb er ook zin in!

Ik vind Pinkpop ook niet vreselijk leuk maar op zich wel een fijn festival om een dagje naartoe te gaan. Lowlands overweeg ik ook nog. Zou eigenlijk graag naar Rock Werchter gaan maar dat gaat in combinatie met mijn opleiding gewoon niet lukken.

Kortom...ik weet het nog niet
Burp, ik ben een 'beetje' misselijk van de handgemaakte chocola

Even m'n eten voor morgen in de koelkast zetten en dan lekker op de bank ploffen.

Haha Drift, wel op tijd kiezen welk festival, want het is uitverkocht voor je het weet.
Oooh, Drift, ik wil jou niet laten piekeren hoor!

SORRY!

En Age: het mailtje was kort, maar dat was mijn mail eigenlijk ook... Hij mailde gisteravond, ik heb de mail gistermiddag gestuurd.

Tsja, afwachten dus....

Ik ben voorbereid op een afwijzing. Of sterker nog... ik ben nu al afgewezen, het is al over en uit en klaar. Erger kan het niet worden. Zo moet ik het mss maar zien!
quote:Vinyl schreef op 09 maart 2009 @ 21:52:

Oooh, Drift, ik wil jou niet laten piekeren hoor!

SORRY!

Geeft niet lieve Vinyl, gaat vanzelf weer over dat gepieker van mij!

Age, misschien best een beetje positief dat je misselijk wordt van de chocolade. Je lichaam is nu gewend aan minder eten en snaai en dat voel je.
Voel me wel lullig. Zal me een beetje koest houden

Duik zo ook lekker mijn bed in. Ben nogal gaar van vannacht.... gaaaaaaaaaaaap!
MdK even tussendoor tussen het 'uitzoeken van spullen om morgen te laten zien, schoenen poetsen -ja echt-, kleertjes voor morgen nog een keer keuren enzovoort'

Ik ben behoorlijk hees maar ik val gelukkig niet weg of in van die piepjes en kraakjes. Ik kan alleen niet echt veel volume produceren. Maar goed heb hier Isla, de enige snoepjes die tegen heesheid schijnen te zijn (Kees noemt me nu KorstmosKees ) en andere spulletjes dus verder moet ik het maar van mijn persoonlijkheid hebben. Het scheelt dat ik een levendige verteller ben, mensen vinden me al gauw enthousiast over komen (ook van zaken die me niet zo boeien) als ik vertel dus hoop dat dat helpt.

Het is een orienterend gesprek trouwens. Nog tips?
Nou ja, dooddoener, maar: gewoon jezelf zijn! Hees of niet hees!

Inderdaan, enthousiasme doet vaak een hoop!

Hoelaat is je gesprek?
Gewoon jezelf zijn Mdk, volgens mij maak je dan al een goede indruk!

Wel positief dat hij snel terugmailt. Dan heeft hij er blijkbaar niet lang over na moeten denken Fniel... (lijkt mij)

Maar let op: afwijzing bovenop afwijzig is extra pijnlijk! Dus erger kan het zeker wel worden!

Pas gewoon goed op jezelf, ik vind je lief en wil dat je blij en gelukkig bent!

Welterusten!

Zo, tanden gepoetst, pyama aan en nu op de bank.

De Haribo Erdbeeren hielpen ook niet tegen de misselijkheid

Minpunt van afvallen: zere tieten! Die vallen natuurlijk ook af, en gaan meer hangen lijkt het wel. En dat doet pijn als je je bh uit doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven