Speeltuin ergernissen

27-07-2018 21:03 112 berichten
Ik ben relatief nieuw als moeder. Heb sinds kort een kleintje dat graag in de speeltuin speelt. Nu ben ik wel benieuwd hoe andere ouders op sommige dingen reageren.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat kinderen zonder ouders aan het spelen waren (die zaten een stuk verderop en schonken geen enkele aandacht aan hun kind). Maar dat kind had overduidelijk wel behoefte aan aandacht en beleef dat steeds bij ons vragen, soms op een positieve, maar ook wel op een negatieve manier. Wat doen jullie in zo’n geval? Ik vind het dan wel sneu voor zo’n kind en wil het best wat aandacht geven en niet meteen afkappen. Maar op een gegeven moment ben ik het wel zat. Ik denk ook wel eens, kom op zeg, schenk eens wat aandacht aan je eigen kind?....
elfje26 schreef:
28-07-2018 18:17
Echt nog nooit in zo’n krakkemikkige speeltuin geweest dat die mijn gewicht niet kon houden.
Daarbij is mijn kind net 4, maar toen hij nog 3 of jonger was wilde hij alles (vooral de eerste keer) met mij doen. Prima toch? En toen kwam ik bij toeval kinderen van een kennis tegen (indoor gebeuren) iets ouder, die vonden het super gezellig dat ik mee deed, en vonden het jammer dat hun vader niet mee wilde spelen.
En nee je hoeft je kind niet de hele te vermaken of zijn handje vast te houden. Maar hoe vaak ik niet kinderen super trots zie kijken om wat het net gedaan hebben, en dan een ouder die niks gezien of gehoord heeft, ja dat vind ik weleens sneu.
Ik vind het stom. Toen de binnenspeeltuinen pas begonnen zaten er geen ouders in. Tegenwoordig passen er nauwelijks kinderen bij omdat er zoveel volwassenen in zitten. Die doorgangen zijn echt niet gemaakt voor volwassenen.
aviv_13 schreef:
28-07-2018 16:29
De mooiste speeltuinen vond ik toch waar de schommels en andere toestellen zo groot en stevig zijn dat je er als volwassene ook op kan.
Ik ben nog steeds groot fan van bandschommels :heart:
pejeka schreef:
28-07-2018 17:43
Want het is te confronterend? Omdat je zelf 90% van de dag aan je mobieltje geplakt zit?
Nou ja zeg, verder alles goed met je? Je slingert een hele discussie aan over een ander onderwerp in een topic wat om een hele andere vraag is opgestart. Dat je gevraagd wordt om dan je eigen topic te starten als je het zo belangrijk vindt is een normale vraag hoor.
Nymphetamine_Fix schreef:
28-07-2018 20:35
Wat zijn bandschommels?
Nymphetamine_Fix schreef:
28-07-2018 20:35
Ik heb een nestschommel van de Lidl waar ik zelf ook op kan. Gisteravond nog heerlijk geschommeld.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-07-2018 18:18
Nou, laten we eerlijk zijn, die telefoon is inmiddels de nummer 1 verslaving van alle vrouwen onder de 45. Zie ze met dat ding IN DE HAND op de fiets zitten, over straat lopen, met hun kinderen onderweg zijn, terwijl er denk ik zomaar geen enkele reden is om dat ding niet in de handtas te hebben. Maar blijkbaar té bang om dat Facebookberichtje van een vriendin ( of één van hun 862 andere Favebook-"vrienden") niet direct te zien ofzo... Want stel je voor dat je dat pas een half uur later ziet en kunt liken of van commentaar voorzien...

Maar normaal menselijk contact met een buurtgenoot is dan opeens eng of vervelend... want hé, stel je voor, dat je zomaar een buurvrouw zou leren kennen...

En als dan een keer je kind ziek is en je zit omhoog, dan heet het opeens: nee, ik ken niemand in de buurt die zou kunnen inspringen... hé, hoe zou dat nou toch komen?
Het gaat hier over speeltuinen, niet over telefoons.
pejeka schreef:
28-07-2018 18:40
Ja... van die ouders die dan zeggen, met hun ogen aan het beeldscherm geplakt... "héél knap hoor, ga maar weer lekker spelen"...
Kinderen moeten ook leren dat niet álles om ze draait natuurlijk.
Mevrouw75 schreef:
28-07-2018 22:10
Kinderen moeten ook leren dat niet álles om ze draait natuurlijk.
Mee eens, maar dan liever wel op een congruente manier. Dus óf echte aandacht óf géén aandacht. Maar niet zo halfslachtig doen alsof je aandacht hebt terwijl je eigenlijk iets anders aan het doen bent. Op zo'n moment kun je dan beter zeggen dat je even geen tijd hebt om te kijken, maar dat je het op een later tijdstip graag wilt zien.
Ik erger me aan:

Kattenstront in het grind/zand
Zeer overdreven luidruchtige kinderen. Dus niet in het spel maar echt onnodig veel schreeuwen en gillen.
Speeltoestellen waar mijn dochter te kort voor is terwijl ze motorisch het makkelijk kan. Dan moet ik namelijk helpen zetjes geven....

Ik ben een ouder die soms even meehelpt om "aan de gang" te komen, maar daarna heerlijk op een bankje zit met koffie/krant/de folders of whatever. Als ze even komt kletsen of wat laten zien ga ik daar soms meer op in dan andere keren. Als ze wil schommelen en daar hulp bij wil duw ik soms, en soms niet. 9 van de 10 keer krijgt ze het dan voor elkaar een ander ervoor te strikken.....
rozegeranium schreef:
28-07-2018 22:27
Ik erger me aan:

Kattenstront in het grind/zand
Zeer overdreven luidruchtige kinderen. Dus niet in het spel maar echt onnodig veel schreeuwen en gillen.
Speeltoestellen waar mijn dochter te kort voor is terwijl ze motorisch het makkelijk kan. Dan moet ik namelijk helpen zetjes geven....

Ik ben een ouder die soms even meehelpt om "aan de gang" te komen, maar daarna heerlijk op een bankje zit met koffie/krant/de folders of whatever. Als ze even komt kletsen of wat laten zien ga ik daar soms meer op in dan andere keren. Als ze wil schommelen en daar hulp bij wil duw ik soms, en soms niet. 9 van de 10 keer krijgt ze het dan voor elkaar een ander ervoor te strikken.....
Ik heb ook zo'n kind. Ze kan ook haar mond niet houden, dus ze klampt sowieso iedereen aan die er voor open staat.

Kattenstront in het zand heb ik echt nog nooit meegemaakt, tot mijn eigen verbazing.
wat een vervelend kind zeg
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Sunflora schreef:
29-07-2018 12:26
wat een vervelend kind zeg
Welk kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven