Lijf & Lijn alle pijlers

100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...

05-03-2009 11:15 8086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weegt er momenteel meer dan 100 kilo en wil daar graag verandering in brengen? Het lijkt me leuk om hier met een aantal meiden te schrijven over van alles en nog wat, maar uiteraard over afvallen, bewegen en eten.

Wat mij betreft is iedereen van harte welkom.

goedemorgen allemaal

vanmorgen toch maar weer eens op de weegschaal gestaan en de schade viel me mee. ik woog 102 kg, ben dus een halve kg aangekomen, maar ben ook ongesteld. Deze week weer mijn best doen, hoewel ik me behoorlijk ellendig voel momenteel.

Nah ja, komt wel weer goed denk ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Whaaa het heeft geholpen met 0.1 kg whahha.

Dus Opperhoofd Q u kan noteren:

-0.1 kgweeg nu 95.9 kg totaal -1,4 kg

Het is nog iet veel, maar ik hoop dat ik na dat dieet van de doc

net zoveel succes heb als onze opperhoofd! Uch.

@ Nik en Q: Evy is binnen les 1 gaat vandaag beginnen!!!!

@ Zwieb: beterschap.

@ Manouk ik ben beneiuwd naar je sportschool verhaal!!

@ Iejoor: dat lijstje ziet er goed uit!!

Succes vandaag weer dames
Hello ladies!

Lief dat jullie aan mij dachten en sorry dat ik gisteren niet meer gereageerd heb maar je kan je wel voorstellen dat ik ontzettend loom op de bank ben geploft en mij heb laten bedienen door manlief.

De sportschool is eigenlijk niet echt een sportschool, als jullie graag willen weten wat het precies is dan kunnen jullie mij wel een mailtje sturen en stuur ik het adres van de site wel even door (anders weet iedereen gelijk waar ik woon).

We begonnen gisteren met een cardio-scan en die wees uit dat het niet goed gesteld was met mijn hele hebben en houden. Ondanks dat dit bekend was heb ik het nu zwart op wit en is het toch weer behoordlijk confronterend. Maar goed. Test wezen dus uit dat ik op dit moment helemaal niet mag sporten. Dit omdat ik in 2.5 jaar wel 50kilo ben aangekomen en dan moet je nagaan dat ik maar een propje ben van 1,63m. Ben weliswaar in deze periode 2x zwanger geweest maar het is gewoon teveel voor mijn gewrichten en hart. Heb gisteren dus in een soort veredelde zonnenbank gelegen (afgesloten cabine waar alleen je hoofd uitsteekt) waarbinnen de temeratuur zo'n 60graden werd en het matrasje waar ik op lag vibreerde (behoorlijk). Was wennen maar uiteindelijk superheerlijk. Na een half uur was ik gewoon doodop zonder maar ook 1 beweging gedaan te hebben. Nogmaals...heerlijk...

Plan de campagne: eerst 2x per week in de vibrasaun heet dat ding geloof ik. De nodige eerste kilo's afvallen met shakes en dan na 3 weken kijken of ik langzaam aan kan beginnen met sporten. Dit dan ik warmte cabines waardoor mijn gewrichten zo min mogelijk belast worden door mijn overgewicht.

Dit mijn 'sportschool' ervaring. Was altijd een velle tegenstander van shakes maar moet er maar aan geloven. Heb het vertrouwen dat ze mij niet zomaar iets aansmeren (het is allemaal wel behoorlijk prijzig zeg). Het is nu gewoon noodzaak dat er iets gebeurt en zij zullen wel weten wat ze zeggen toch? Iemand hier bekend met shakes?

Advies van hun luidt: Eerst 2 dagen ontslakken met shakes (5x per dag alleen vermengd met magere melk) en daarnaast enkel en alleen groene thee of water. Na deze twee dagen 2 shakes per dag en een normale warme maaltijd. Fruit na of tijdens een shake (max 2 stuks per dag) en geen tussendoortjes (omdat je juist dan je vet moet verbranden).

We zullen zien wat de resultaten zijn. Ben allang al blij dat ik de stap heb gezet want met niets doen gebeurt er ook niets.

Manlief stuurde net nog een smsje......Het maakt hem niet uit of ik 65 of 123 kilo weeg....hij wil met mij trouwen...Wat wil een mens nog meer....oh ja....een paar kilootjes kwijt!!

Zwieber beterschapswensjes vanuit hiero,

Dames met wie het minder is gegaan afgelopen week, ik heb er alle vertrouwen in dat de draad weer opgepakt wordt en het goed komt en voor wie weer wat kwijt is....Ga zo door!!

Email: manoukje@hotmail.com

Enneh...wie of wat is Evy eigenlijk?
hey manouk!.. wat goed dat je nu lekker kan gaan beginnen! je klinkt ook echt goed gemotiveerd. Over de shakes.. ik ben zelf niet zo'n voorstander van shakes, maar goed, het is niet voor heel lang toch? Wat ga je na die shakes eigenlijk doen? hebben ze ook een plan gegeven voor na de shakes? of ga je het dan zelf 'bedenken'? Het lijkt er wel op dat je goed wordt begeleidt, das wel heel erg goed! (en wat een lieve man!)

Evy is trouwens een belgische mevrouw die hardloop lessen via de i-pod verzorgd.. ik ben daar nu ruim een maand mee aan het hardlopen en het gaat enorm goed.. eind maart loop ik mee met een run (5 km). en daarna wil ik weer verder trainen om langer te kunnen lopen.. de lessen van evy doe ik drie keer per week.
Ik ben eigenlijk ook geen voorstander voor shakes maar heb op dit moment denk ik geen keus. Kijk als ik weer 'gewoon' mag sporten dan is het denk ik een heel ander verhaal. Ik heb globaal een beetje bekeken wat een aantal van jullie op een dag naar binnen krijgen en daar kan ik me heel goed in vinden. Shakes is echt tijdelijk......manlief is er ook niet echt een voorstander van maar zegt wel dat het verstandig is hun advies wel op te volgen omdat ik niet een paar kilootjes kwijt moet maar een heleboel.

Leuk begleiding krijgen via je i-pod. In het verleden deed ik ook aan hardlopen, gaf me eigenlijk altijd een heerlijk gevoel en sliep er ook goed van. Wat goed dat je meeloopt met een run!

En ja die man van mij is een echte schat.....zat gisteren paaseitjes te eten toen ik thuiskwam en probeerde ze net op te bergen zodat ik ze niet zou zien. Hij wil gewoon dat ik lekker in mijn velletje zit en dat doet mij ook heel goed hoor!
Wat heerlijk zo'n man, mijn vriend is gelukkig ook erg meegaand. Maar trouwen daar is hij niet zo'n fan van helaas.

Maar ik krijg 'm nog wel om hoor!!

Wanneer gaan jullie trouwen?

Ik ben vandaag begonnen met Evy en het ging eigenlijk best lekker, je voelt je inderdaad voldaan na het lopen.

Je wordt door haar aangemoedigt en je hebt er een lekker muziekje erbij. Vandaag was t 1min lopen 1 min rust 1 min lopen 1 min rust daarna 2 min lopen ( hier kreeg ik het zwaarder) en 2 min rust, weer 2 min lopen 2 min rust en als laatste 3 min lopen en 3 minuten rust. als ik het zo schrijf klinkt t echt appeltje eitje. Maar ik voel mn benen en blaren op mn hielen wel. Morgen is een rustdag dus donderdag kan ik er weer tegenaan.
You go girl!!!

Jullie hebben het weer niet echt mee om te lopen of valt het bij jullie wel mee?

Man was ook niet van het trouwen maar is toch om en daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik heb ooit alleen gezegd dat ik het mooi zou vinden dat ik dezelfde achternaam zou krijgen als de kids en hij hebben. En nu roept hij al anderhalf jaar geloof ik dat we gaan trouwen maar dat hij mij nog moet vragen. Heb met mijn verjaardag wel een mooie witgouden ring gekregen met 3 diamantjes (van elke man 1, ja ik heb twee zoontjes) dacht eerst dat dat het was en was sprakeloos, maar bleek gewoon een verjaardagskadootje (en natuurlijk voor de 2 zonen die ik hem met veel pijn en moeite heb geschonken).

Jerr.....jij volgt ook een dieet ofzo?

Wil graag weten van iedereen wat jullie motivatie is en waarom de knop nu eigenlijk om is gegaan...
de motivatie.. ik zou natuurlijk moeten zeggen dat overgewicht ongezond is enzo.. en dat mijn eetpatroon ongezond was, en ik veel moe en ziek was.. maar het ergste vond ik dat ik mezelf lelijk en dik vind vond. Mijn kleren zaten me niet lekker meer en ik neigde naar niet meer in normale winkels shoppen.. ik woog twee jaar geleden 78 kilo (bij 1.85 lang en bmi 22) en was echt superblij met mezelf.. daar wil ik nu graag naar terug. en dat zal me gaan lukken ook!

de knop.. tsja.. als ik iets in mn kop heb en ik wil het dan gebeurt het ook.. zo ook nu met afvallen.. (en straks met op gewicht blijven.. het gaat me gewoon lukken.. als ik er zelf al niet in geloof wie gaat het dan voor me doen!)
Hahaha dat heb ik dus ook gezegd van die achternaam, we waren vorige maand op een feestje van vrienden in een afgehuurde bar/restaurant ( heel leuk en mooi) en tot mijn verbazing maakte mn vriend de dag erna de opmerking, als we ooit gaan trouwen dan houden we daar een feestje( Say what?!??!)

Ik was net als Q erg veel ziek en lui en nergens zin in.

walg van mn lichaam en weet dat t ook anders kan.

Nu is mn zusje met nog een paar vriendinnen van me een aantal maanden met een wereldreis en ik wil haar graag verrassen met een zus die eindelijk eens een gezonde levenspatroon aanneemt. Met de nodige kilo's eraf natuurlijk.

Zij steunt en motiveert me altijd heel erg en heeft t beste met me voor.

Ik ben 3 weken geleden naar een arts geweest ( kan je terug lezen) die bioresonantie doet, met energie metingen kan die man achter halen welke producten je beter niet kan eten en waar je allergisch voor bent en nog veel meer.

Ik heb er nu een dieet bij gekregen waarin ik 4 weken lang geen suiker (alle soorten), varkensvlees, champignons,smaakversterkers, tomaat en melkproducten mag. Helaas zit dit in heeeel veel producten (brood, broodbeleg, vleeswaren) dus ik moet alles bij een reformwinkel of biologisch halen ( wel duur). Maar ik heb er baat bij en voel me echt heel fit nu!

Ik ben nu niet aan een afval dieet ofzo, dit heb ik even op een laag pitje gezet want ik eet nu wel gezouten chips en pinda's.

Maar na deze week (woe 18 krijg ik meer te horen want dan moet ik weer naar de arts) ga ik aan Sonja Bakker.
Manouk, hier is de motivatie echt super laag hoor... Maar als ik weer motivatie heb en de knop kan omzetten (is nu dus nog niet gelukt) dan doe ik het gewoon door gezond te eten en te letten op wat ik eet. Meer bewegen zal voor mij al een heleboel schelen denk ik... Want als ik kijk naar wat ik nu eet is dat niet veel anders dan toen ik 70 woog.. Maar ja daarna gestopt met bewegen en het kwam er weer bij aan.. en toen ook vetter gaan eten en toen kwam er nog meer aan dus tja.... Eigen schuld.... Ik moet alleen nog even de knop zien te vinden die ik kan omzetten en dan lukt het me hopelijk wel.... Maar ik ga driftig op zoek hoor!En als ik hem heb gevonden laat ik het je weten.

Jerr, super goed hoor dat hardlopen en hopelijk komt er de 18e iets moois uit bij de arts...
Jerr die arts die je bezoekt moet je dat zelf bekostigen of wordt dat vergoedt door jouw ziektekostenverzekeraar?

Enneh....trouwen wordt ergens volgend jaar. We hebben het er wel over gehad wat ieders wensen precies zijn en die komen gelukkig overeen met elkaar.

En jij hebt ook kindjes?

Quirijn....ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik kan al helemaal niet in gewone winkels shoppen en dat is ook een frustratie omdat ik echt zo'n shopgraag type ben. En ik geloof ook in je hoor! Je bent hartstikke goed op weg!

Iejoor succes met het zoeken! Maar je bent wel aan het afvallen dus dat is toch ook al goed?
guys ik plaats vanavond om 20.00 uur de nieuwe tabel met de resultaten van de afgelopen week.. als je er nog bij wilt moet het dus voor die tijd binnen zijn!!!

uch!
Vanochtend heb ik lekker mijn vakantie voor dit jaar geboekt! Ik ga pas half november, dus als alles op schema blijft gaan, dan zit ik tegen die tijd wel ongeveer op streef.

Mijn motivatie kwam terug doordat het met zo'n dikke pens echt lastig werd om mijn teennagels te knippen en omdat ik in de auto ook bijna klem begon te zitten tegen mijn stuur. Gewoon radicaal de knop omgegooid en gaan met die banaan dus!

Die shakes lijken mij ook niks, maar het kan natuurlijk wel helpen je van je huidige eetpatroon af te kicken zodat je het na 'n paar weken shaken makkelijker oppakt met 'n matig eetpatroon. Wel 'n tegenvaller dat je niet gelijk kunt gaan sporten, want dat verbrandt natuurlijk ook wel weer lekker.
quote:Quirijn schreef op 10 maart 2009 @ 16:52:

guys ik plaats vanavond om 20.00 uur de nieuwe tabel met de resultaten van de afgelopen week.. als je er nog bij wilt moet het dus voor die tijd binnen zijn!!!

uch!Streng opperhoofd hoor!
Ben me ook psychisch aan het voorbereiden op die shakes.....eerst 2 dagen alleen maar met magere melk mengen. Jugh jugh....ik ben meer van het type (ja hoe kan het ook anders) hoe voller hoe beterrrrrr.

Tis voor een goed doel, toch?

Quirijn heb je alle gegevens die je nodig hebt?
zie trouwens dat deze topic al bijna een jaar bestaat...

Feestje??? ik heb shakes in de aanbieding !! hahahahaa
ja manouk heb alles!

ja streng he! (als ik ooit kinderen krijg gaan ze het nog zwaar krijgen!)
Manouk, ik ben absoluut niet aan het afvallen hoor... Dat lukt me dus ook niet, mijn streven is gelijk blijven en was nu 2 kg aangekomen dus tja..... Dat gaat even niet goed. We proberen nu die 2kg er maar weer af te krijgen en dan gelijk blijven en dan als ik terug in NL ben wil ik er weer echt voor gaan... Had voor de kerst wel veel motivatie en was toen ook 3kg afgevallen... na kerst zat die er allemaal weer bij en nu inmiddels dus weer 2kg extra... Erg frustrerend... Het jojo effect doet zijn werk zullen we maar zeggen. Maar ik wil het echt wel, alleen lukt het me nog even niet....

Jojo, die teennagels knippen lastig? Daar heb ik wel een trucje op gevonden voor mezelf.. En met Autorijden nog absoluut geen probleem...Hoewel ik wel klein ben en dus bijna op het stuur moet zitten zo'n beetje... Dus helaas dat helpt mij niet verder.... Wou dat ik zoiets als motivatie kon vinden... Zoiets simpels.... Maar denk dat dat nog wel gaat komen als ik weer moet gaan wandelen en fietsen naar het werk toe want dat zal al zwaar gaan tegenvallen vrees ik...

Jeetje Q, kunnen we Jos niet meer terug krijgen? Zo'n streng opperhoofd.. pfoe he....
Thanx Iejoor!

Manoukje: Hier nog geen kinderen we zijn iets langer dan een jaar bijelkaar.Wonen wel samen.

Kinderen komen pas over een paar jaar,

Wanneer ik ook een vaste baan heb (in het onderwijs) en een lekker huisje met extra kamers gne gne!!

Maar wil ze wel heel graag hoor!
@ Manoekje, Een vriendin van mij is met die methode 30 kilo afgevallen en er heel tevreden over. De eerste week had ze wel heel veel hoofdpijn door het ontgiften. Maar zij is blij. Hoop dat het voor jou ook zo goed werkt!

En fijn, zo een lieve man
Was is loos Elle?

Ik heb absoluut geen moeite met teennagels knippen, en autorijden ook niet. En dat terwijl ik ongeveer de kleinste auto heb die er bestaat. Iedereen moppert die met me mee moet omdat het zo ienieminie is, maar ik pas er best goed in hoor!

Dus geen last van.
quote:lola68 schreef op 10 maart 2009 @ 18:42:

Was is loos Elle?

Dat ik mezelf de huid maar even vol ga schelden, misschien helpt het!

Het gaat de hele tijd goed tot een uur of 14.00 ofzo.

Ik wil het niet maar kan niet rustig zitten tot ik alles op de kop heb gezet en iets eetbaars heb gevonden

En geloof me, ik ben creatief om iets te bedenken wat nog smaakt ook ( tenminste op dat moment )
En als je dan eens wat fruit of een soepstengel neemt?

Dat probeer ik altijd als ik gek word van de trek.

En veel drinken, ik drink `s middags veel thee en water, vult ook best.

En verder zorgen voor veel, heel veel afleiding.

Ja, ik weet het allemaal wel!

Maar vandaag is het hier goed gegaan, nog niets gesnaaid.

Grappig is dat het bij mij ook altijd rond een uur of 14:00 begint. Terwijl ik dan rond half 1 brood heb gehad, dus ik kan gewoon geen honger hebben. Maar ik word heel onrustig.

En als ik toesla voel ik me daarna zo kloten!

Dus ik probeer rond die tijd erg druk te zijn met werk, boodschappen you name it!
bij mij begint het na het middag tussendoortje.. ik probeer eerst water, dan kauwgom, dan fruit en als het dan nog niet lukt ga ik bedenken hoe veel langer ik moet lijnen als ik ga snaaien en als het dan nog niet over is stop ik met mn werk (werk thuis dus dan kan het) en ga ik vast groenten snijden voor het eten ofzo.. dan ben ik wel weer afgeleid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven