'Reizen'
zondag 19 augustus 2018 om 16:29
Elke millennial lijkt tegenwoordig bezeten te zijn van reizen. Nee, niet naar een luxe oord in Italie. Dat is voor burgerlijke mensen. Stel je toch eens voor dat je dat op je blog moet posten.
Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.
https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/
Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.
Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.
https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/
Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.
Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 16:40
3.31% gewijzigd
maandag 20 augustus 2018 om 21:26
Nee. Ik wil een paar verre landen bezoeken als ik ook geld heb voor luxe. Nu spaar ik voor een huis.redbulletje schreef: ↑20-08-2018 19:57Uit haar andere topic begreep ik van wel maar ze heeft er geen geld voor op dit moment en werkt als leraar dus veroordeeld tot duurste vakantieperiode.
maandag 20 augustus 2018 om 21:26
Die zijn er genoeg tochKoffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:25Dit! Ik wil naar maximaal 3, 4 landen buiten Europa en Noord Amerika die modern zijn en veilig.
maandag 20 augustus 2018 om 21:29
Oei oei oei.
Gaat niet echt lekker met je TO?
Bitter, wrang, aanvallend...
In kostuumfilms is het niet ongebruikelijk om vrouwelijke personages die maar blijven schreeuwen en kijven in hun verongelijktheid, een pets in het gezicht te geven.
'To snap out of it'.
Net als dat je peuters die blijven hangen soms laat schrikken zodat ze uit hun houding van hakken in het zand komen en zich laten troosten.
Moet daar opeens aan denken...
In kostuumfilms is het niet ongebruikelijk om vrouwelijke personages die maar blijven schreeuwen en kijven in hun verongelijktheid, een pets in het gezicht te geven.
'To snap out of it'.
Net als dat je peuters die blijven hangen soms laat schrikken zodat ze uit hun houding van hakken in het zand komen en zich laten troosten.
maandag 20 augustus 2018 om 21:31
Slaan is een teken van onmacht en 'bad breeding'. Dat is toch de maatstaf die jij nu aanhaalt?hanke321 schreef: ↑20-08-2018 21:29Oei oei oei.
In kostuumfilms is het niet ongebruikelijk om vrouwelijkep personages die maar blijven schreeuwen en kijven in hun verongelijktheid, een pets in het gezicht te geven.
'To snap out of it'.
maandag 20 augustus 2018 om 21:38
Klinkt goed! Japan en Australië wil ik ook graag heen.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:273 of 4 waar ik heen wil. Japan, Singapore, Zuid Korea en Australie.
Maar TO waarom erger je je aan mensen die van reizen houden? Ik vind het leuk, jij vindt er (over het algmeen) niet veel aan en maakt andere keuzes waar je je geld aan uitgeeft. Prima toch?
Of vind je het vooral irritant als "reizende" mensen een oordeel hebben over "thuisblijvende" mensen?
maandag 20 augustus 2018 om 21:41
Doe er vijf jaar bij en tel “ goed glas wijn “ .Koffiekopjes schreef: ↑19-08-2018 17:19Open Tinder, zet mannen van 27-35 aan en tel het woord reizen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 augustus 2018 om 21:41
Het laatste. Het gepoch ermee, de opgehaalde neuzen. Doen alsof je jezelf nu zo erg kent.Yellow002 schreef: ↑20-08-2018 21:38Klinkt goed! Japan en Australië wil ik ook graag heen.
Maar TO waarom erger je je aan mensen die van reizen houden? Ik vind het leuk, jij vindt er (over het algmeen) niet veel aan en maakt andere keuzes waar je je geld aan uitgeeft. Prima toch?![]()
Of vind je het vooral irritant als "reizende" mensen een oordeel hebben over "thuisblijvende" mensen?
Net veganisten, die houden hun mond ook niet.
Leuk dat je nu zoveel geld hebt denk ik, maar je overgrootvader was aardappelteler dus sit down.
maandag 20 augustus 2018 om 21:42
PfffffKoffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:39De nouveau riche hebben altijd de neiging gehad om protserig te doen, echte klasse is understated. Zie The Great Gatsby. Voor mij familie en afkomst belangrijker dan een selfie voor de Taj Mahal.
maandag 20 augustus 2018 om 21:43
Ook hier al aanwezig.
maandag 20 augustus 2018 om 21:44
Moet jij nog steeds daar voor sparen ? Is je vader zeker aardappelboer ?Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 11:03Ik kan beide maar ik spaar liever tot ik wat fatsoenlijks heb. Waarom is iedereen die iets afkeurt meteen jaloers?
maandag 20 augustus 2018 om 21:46
Ik probeer op een wat beeldende manier duidelijk te maken hoe je aan het 'ranten' bent de afgelopen dagen. En zoals ik al eerder zei is dat niet heel constructief.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:31Slaan is een teken van onmacht en 'bad breeding'. Dat is toch de maatstaf die jij nu aanhaalt?
Dat je break up pijn doet is duidelijk. Maar in dit soort topics je gelijk halen is wéér de strijd aangaan. Dat werkt niet.
Hij heeft dingen gezegd. So what? Aan jou of je hem gaat geloven. Je mag het ook naast je neer leggen.
Je hoeft mensen die voldoen aam wat hij 'niet saai' noemde niet weg te trappen om er gewoon te mogen zijn.
De meeste dingen die ikzelf leuk vind zijn dingen waar menig pensionado over vertelt dat hij of zij het doet. Wat nou als ik een kopje jasmijnthee drinken op de heide na een uurtje fietsen superleuk vind? Dat past bij mij nu. En word ik blij van. Punt.
maandag 20 augustus 2018 om 21:48
Ook al zouden mensen daarmee pochen.. Waarom trek je je het toch zo aan?Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:41Het laatste. Het gepoch ermee, de opgehaalde neuzen. Doen alsof je jezelf nu zo erg kent.
Leuk dat je nu zoveel geld hebt denk ik, maar je overgrootvader was aardappelteler dus sit down.
Sommige mensen pochen met hun dure auto of duur horloge of weet ik het wat, dan ben ik blij voor diegene dat die daar zo blij mee is.
maandag 20 augustus 2018 om 21:50
Je zeurtopics van de laatste dagen zijn bijna niet te omzeilen.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:22Ondertussen wordt de menopauze van menig viva'er vervroegd omdat ze moeten reageren in MIJN topic dat ze MIJN mening moeten lezen. Iets met zelf opzoeken.
Lucht het op al dat geklaag en gezeur over andere mensen?
maandag 20 augustus 2018 om 21:59
Op zich is pochen wel irritant ja. Want kiezen om te reizen doe je, hopelijk, voor jezelf en niet om beter te zijn dan de ander.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:41Het laatste. Het gepoch ermee, de opgehaalde neuzen. Doen alsof je jezelf nu zo erg kent.
Ik kan me wel voorstellen dan mensen zichzelf meer leren kennen door te reizen. Dus als reizen bij je past, dan is dat alleen maar mooi als het je ook nog een stuk (zelf)kennis oplevert.
Wat nogmaals niet wil zeggen dat je dús meer zelfkennis hebt opgedaan dan iemand die niet reist.
Die van het geld snap ik niet goed.
Ik heb een redelijk inkomen bijv maar kies er, met mijn partner voor, om in de huis te wonen waarvan we de
maandlasten makkelijk kunnen betalen ipv een duurder huis en dito hypotheek. Ook hebben we een 19 (!) jaar oude auto. Vrienden van ons vragen als minstens 8 jaar wanneer we eens een andere auto kopen. Ik denk dat het- voor de meeste mensen een kwestie is van "Waar wordt je gelukkig van in het leven en geef je je geld aan uit". Prima als jij en ik dat anders doen toch?
maandag 20 augustus 2018 om 22:47
Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:39De nouveau riche hebben altijd de neiging gehad om protserig te doen, echte klasse is understated. Zie The Great Gatsby. Voor mij familie en afkomst belangrijker dan een selfie voor de Taj Mahal.
Och arme. Nou veel plezier met je blauwe bloed hoor dame.
Hello, can you hear me?
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:29
Maar reizen heeft niks met de nouveau riche te maken. Sterker nog, de meeste "kijk mij eens weeskindjes verzorgen in Ethiopie *negerkindje op schoot voor fb profiel pic* " zijn gewoon arme studentjes die via een stage oid daar terecht komen. Ook backpacken kost geen drol.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:39De nouveau riche hebben altijd de neiging gehad om protserig te doen, echte klasse is understated. Zie The Great Gatsby. Voor mij familie en afkomst belangrijker dan een selfie voor de Taj Mahal.
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:32
Ik reis veel en het enige wat ik te weten ben gekomen over mezelf is dat ik vooral erg veel van eten en drinken hou en daar bijna mijn verblijf omheen plan (welk tentje ga ik heen en wanneer)Yellow002 schreef: ↑20-08-2018 21:59Op zich is pochen wel irritant ja. Want kiezen om te reizen doe je, hopelijk, voor jezelf en niet om beter te zijn dan de ander.
Ik kan me wel voorstellen dan mensen zichzelf meer leren kennen door te reizen. Dus als reizen bij je past, dan is dat alleen maar mooi als het je ook nog een stuk (zelf)kennis oplevert.
Wat nogmaals niet wil zeggen dat je dús meer zelfkennis hebt opgedaan dan iemand die niet reist.
Die van het geld snap ik niet goed.
Ik heb een redelijk inkomen bijv maar kies er, met mijn partner voor, om in de huis te wonen waarvan we de
maandlasten makkelijk kunnen betalen ipv een duurder huis en dito hypotheek. Ook hebben we een 19 (!) jaar oude auto. Vrienden van ons vragen als minstens 8 jaar wanneer we eens een andere auto kopen. Ik denk dat het- voor de meeste mensen een kwestie is van "Waar wordt je gelukkig van in het leven en geef je je geld aan uit". Prima als jij en ik dat anders doen toch?
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:46
hanke321 schreef: ↑20-08-2018 21:29Oei oei oei.
'To snap out of it'.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:51
Dat heet dan nog steeds reizen als je meerdere verschillende landen in verschillende werelddelen wil bezoeken. En voor Australie zou ik dan maar 'n keer een onbetaald verlof nemen, daar is het winter in onze zomer.Koffiekopjes schreef: ↑20-08-2018 21:25Dit! Ik wil naar maximaal 3, 4 landen buiten Europa en Noord Amerika die modern zijn en veilig.
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:22
Inderdaad, helemaal mee eens.redbulletje schreef: ↑21-08-2018 09:53En de meeste mensen die ik ken die graag reizen zijn bijlange na geen nouveau riche hoor! Met 'n modaal inkomen kun je ook prima 3 weken per jaar op verre reis.