BDSM, voor de liefhebbers - deel V
dinsdag 19 september 2017 om 19:02
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
Kink Aware Info
Marijkes Praktijken
Submissive Guide
Wandering Spirits
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
Kink Aware Info
Marijkes Praktijken
Submissive Guide
Wandering Spirits
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...

dinsdag 28 augustus 2018 om 23:16
Ik schrijf niet zo vaak mee, het is al weer heel lang geleden dat ik hier was, maar lees nog wel regelmatig.
Rituelen hebben we bijna niet. Het enige is dat hij vroeg of laat zegt: ga je halsbandje maar pakken. En dan ben ik een blije poes. Ik kom braaf met mijn halsbandje aanzetten en hij doet het om en dan is het gelijk anders tussen ons. Dan is hij de baas. En ik volg.
Rituelen hebben we bijna niet. Het enige is dat hij vroeg of laat zegt: ga je halsbandje maar pakken. En dan ben ik een blije poes. Ik kom braaf met mijn halsbandje aanzetten en hij doet het om en dan is het gelijk anders tussen ons. Dan is hij de baas. En ik volg.

woensdag 29 augustus 2018 om 00:58
Wat fijn om zo veel blije gelukkige mensen te lezen!
SC, wat jij schrijft zou voor mij de hel op aarde zijn, gelukkig zijn we allemaal verschillend
Wij hebben niet echt rituelen. We appen bijna de hele dag door, wel met tussenpozen vanwege werk enzo.
Wel is BB zo anders dan mijn ex.... hij knuffelt me in het openbaar ipv me af te kraken en weg te jagen als ik het lef heb om even bij hem te komen staan en zijn hand vastpakt, om maar een voorbeeld te noemen. Langzaamaan repareert hij alle trauma's uit mijn vorige relatie en voel ik me stukje bij beetje een beter mens, en ik merk dat ik daar nu zelf ook heel hard aan wil werken, door hem. Ook al ziet hij perfectie in mij, ik ben niet perfect maar wil wel een zo goed mogelijke versie van mezelf zijn, door en voor hem
En welkom nieuwelingen!
SC, wat jij schrijft zou voor mij de hel op aarde zijn, gelukkig zijn we allemaal verschillend

Wij hebben niet echt rituelen. We appen bijna de hele dag door, wel met tussenpozen vanwege werk enzo.
Wel is BB zo anders dan mijn ex.... hij knuffelt me in het openbaar ipv me af te kraken en weg te jagen als ik het lef heb om even bij hem te komen staan en zijn hand vastpakt, om maar een voorbeeld te noemen. Langzaamaan repareert hij alle trauma's uit mijn vorige relatie en voel ik me stukje bij beetje een beter mens, en ik merk dat ik daar nu zelf ook heel hard aan wil werken, door hem. Ook al ziet hij perfectie in mij, ik ben niet perfect maar wil wel een zo goed mogelijke versie van mezelf zijn, door en voor hem

En welkom nieuwelingen!

vrijdag 31 augustus 2018 om 14:48
Dikke knuffels voor iedereen die het nodig heeft, door verdriet of juist het delen van geluk.
Ik had even de behoefte me terug te trekken. Spel met derden is stilgelegd, alleen met zijn 2en de laatste maanden. Ik moest door een periode heen van verdriet en onzekerheid dat we geen vanilla relatie hebben tot rust gevonden toen ik me besefte hoe gelukkig ik nu ben en dat ik het zelf precies zo wil als het nu gaat. En ik mag gewoon mijn "vanille" behoeftes aangeven, en dan vinden die ook gewoon plaats. En ik heb nog nooit zo veel liefde ervaren voor iemand als nu met mijn meneer, zowel voor hem als wat ik voel als hij naar mij kijkt. En de pijn en spel lijkt zo veel beter geworden nu er zoveel meer liefde is dan in het begin. Alsof we de laatste 9 maanden er naartoe hebben gewerkt dat we nu zo kunnen spelen als we nu doen. Ik ben een gelukkig meisje.
Ik zal het ritueel verklappen dat ik iedere ochtend dat ik bij mijn meneer blijf slapen wakker gemaakt wordt met koffie op bed. Natuurlijk hebben we meer gewoontes en rituelen waarin ik hem dien, maar ik was zo kwetsbaar toen ik hem leerde kennen. Hij besloot daarom dit ritueel in het leven te roepen om me te laten zien dat ik het verdien dat iemand lief voor me is. Ik word terug naar bed gestuurd voor koffie als ik er uit mezelf uit kom.

Ik had even de behoefte me terug te trekken. Spel met derden is stilgelegd, alleen met zijn 2en de laatste maanden. Ik moest door een periode heen van verdriet en onzekerheid dat we geen vanilla relatie hebben tot rust gevonden toen ik me besefte hoe gelukkig ik nu ben en dat ik het zelf precies zo wil als het nu gaat. En ik mag gewoon mijn "vanille" behoeftes aangeven, en dan vinden die ook gewoon plaats. En ik heb nog nooit zo veel liefde ervaren voor iemand als nu met mijn meneer, zowel voor hem als wat ik voel als hij naar mij kijkt. En de pijn en spel lijkt zo veel beter geworden nu er zoveel meer liefde is dan in het begin. Alsof we de laatste 9 maanden er naartoe hebben gewerkt dat we nu zo kunnen spelen als we nu doen. Ik ben een gelukkig meisje.
Ik zal het ritueel verklappen dat ik iedere ochtend dat ik bij mijn meneer blijf slapen wakker gemaakt wordt met koffie op bed. Natuurlijk hebben we meer gewoontes en rituelen waarin ik hem dien, maar ik was zo kwetsbaar toen ik hem leerde kennen. Hij besloot daarom dit ritueel in het leven te roepen om me te laten zien dat ik het verdien dat iemand lief voor me is. Ik word terug naar bed gestuurd voor koffie als ik er uit mezelf uit kom.

vrijdag 31 augustus 2018 om 21:48
Ik snap jullie rollenpatroon en als dat jullie gelukkig maakt is dat goed.Sweet_Concubine schreef: ↑27-08-2018 11:22
Of dat het je zoveel doet dat hij zijn huis in verweggistan naar jouw smaak aan het verbouwen is. Waarbij de focus op de keuken ligt want dat wordt jóuw domein later. Terwijl je nu nog in staat bent water aan te laten branden en hij de chef-kok is van jullie tweeën, en de hele wereld weet dat. Het wordt jouw domein omdat dat de rolverdeling is tussen jullie. Omdat jullie samen heel bewust kiezen voor een ouderwets rollenpatroon.
Maar ga jij echt gelukkig worden als je verplicht de rol van keukenprinses op je moet nemen?

zaterdag 1 september 2018 om 09:42
Ik vind dat je het heel mooi omschrijft SC, en je klinkt heel gelukkig. Maar ik stel ook mijn vraagtekens bij het keukenprinses moeten zijn als de gaven op dat gebied juist totaal andersom liggen.
Wat ik me ook afvraag bij sommige van de rituelen die je beschrijft, is of het na verloop van tijd nog wel voelt als een fijn ritueel of als een verplichting. Jij doet iets voor hem omdat dat op dit moment in je leven fijn voelt, bijv die eerste keer dat je hem aankleedde in de ochtend. En direct verwacht hij dat voortaan altijd. Is het dan nog wel fijn?
Wij hebben maar weinig rituelen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik altijd zijn eten opschep. En vrijwel altijd hem wek. En de meeste beslissingen aan hem overlaat. Ik hak nooit een knoop door, overleg altijd met hem, hij bepaalt wel dingen zonder overleg met mij. Verder doe ik soms wel dingen voor hem vanuit mijn onderdanige gevoel, omdat ik dat op dat moment zo voel, maar ben ik blij dat hij het na een paar keer doen niet standaard altijd verwacht. Dat zou ook niet passen bij onze dynamiek, wij werken niet met regels (en bijbehorende straffen).
Wat ik me ook afvraag bij sommige van de rituelen die je beschrijft, is of het na verloop van tijd nog wel voelt als een fijn ritueel of als een verplichting. Jij doet iets voor hem omdat dat op dit moment in je leven fijn voelt, bijv die eerste keer dat je hem aankleedde in de ochtend. En direct verwacht hij dat voortaan altijd. Is het dan nog wel fijn?
Wij hebben maar weinig rituelen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik altijd zijn eten opschep. En vrijwel altijd hem wek. En de meeste beslissingen aan hem overlaat. Ik hak nooit een knoop door, overleg altijd met hem, hij bepaalt wel dingen zonder overleg met mij. Verder doe ik soms wel dingen voor hem vanuit mijn onderdanige gevoel, omdat ik dat op dat moment zo voel, maar ben ik blij dat hij het na een paar keer doen niet standaard altijd verwacht. Dat zou ook niet passen bij onze dynamiek, wij werken niet met regels (en bijbehorende straffen).
zaterdag 1 september 2018 om 12:11
Dat ik niet kan koken, wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind

Ik ben een echte bourgondiër, zo meegekregen vanuit mijn jeugd ook. Wat echter ontbrak in mijn opvoeding was leren koken. Nu kunnen mijn beide ouders dat ook niet echt. M'n moeder is van het water aan laten branden en m'n vader maakt een heel aardige Hollandse macaroni maar dat is het dan ook wel. Afijn, dan leer je zoiets jezelf wel, toch? Moet je alleen niet mijn ex naast je hebben twee decennia lang. Kritiek op alles, en heel vilein ook. Dat zelfs water koken op zijn manier moest en ik zo ongeveer bibberend het water aan de kook stond te kijken.
Sir kan dus fantastisch koken. En ik heb het altijd willen leren. Sir is een geduldige leraar, die me met heel veel humor de basics bijbrengt en aanmoedigt te experimenteren. Ik moest goddeeje nog leren hoe een teentje knoflook schoon te maken...
En zo langzamerhand blijkt dat ik best wel kan leren koken. Dat ik niet alleen iets eetbaars op tafel kan zetten, maar dat het gewoon echt lekker gevonden wordt. Door Sir, maar ook door onze wederzijdse pubers.
Het was als kind al mijn droom: het huishouden bestieren, lekker eten op tafel kunnen zetten, een warm nest creëeren en verzorgen, daar echt de hele dag hard aan werken en dan genieten van hoe de ander daar in thuiskomt en ontspant en het waardeert. Heb die droom uiteindelijk weggestopt want een slimme meid is op haar toekomst voorbereid en wil carrière maken en dan een huishoudster inhuren. Ben er 40+ voor moeten worden om me te realiseren dat deze slimme meid heus wel dankbaar is dat ze die keus en mogelijkheden heeft nu, maar dat allemaal helemaal niet wil. Deze slimme meid wil een mooi schort en een zespits gasstel en een grote voorraadkelder voor haar zelfverbouwde groente en zelfgeplukte fruit en een kerel die na een dag jagen en houthakken (ja echt, dadoettie) moe maar voldaan bij het haardvuur neerploft om daar te genieten van de koffie die ik hem breng.
Die rol van keukenprinses ga ik idd op me nemen, maar geenszins verplicht. Hij is er wel dolgelukkig mee dat ik dat wil, dat wel. Het is één van de dingen waarin we matchen qua wat we willen in het leven en zoeken in een partner.
En ja, ik ga zeer gelukkig zijn als keukenprinses

zaterdag 1 september 2018 om 12:42
Marana-- schreef: ↑01-09-2018 09:42Ik vind dat je het heel mooi omschrijft SC, en je klinkt heel gelukkig. Maar ik stel ook mijn vraagtekens bij het keukenprinses moeten zijn als de gaven op dat gebied juist totaal andersom liggen.
Vul voor dat "aankleden" nu eens "wakker maken" of "als eerste opscheppen" in.
Dat is ongetwijfeld ook zo gegroeid, ik ken iig maar weinig relaties / D-s dynamieken waarbij alles vanaf dag 1 gaat zoals het gaat. Soms komt het eerste verzoek vanuit de één ("ik moet morgen heel vroeg op maar denk dat ik door de wekker heen ga slapen, wil jij me zo-en-zo-laat wakker maken?") en soms komt het beginnetje vanuit de ander. En dat vinden beiden dan fijn en dan kabbelt het zo voort.
Het uitkleden begon ooit in spel. Toen was daar de dag dat Sir lichamelijk behoorlijk in de kreukels lag en z'n shirt zelf niet uit kreeg toen we gingen slapen, waar ik hem als vanzelf bij ging helpen. En zo kabbelde dat verder. En groeide uit tot ons bedtijd-ritueel.
In de ochtend is Sir echt groggy, en vergat heel vaak z'n deo op te doen. Ik stond toch altijd rond dezelfde tijd m'n eigen oksels te bewerken met zo'n unisex-deo-roller en pakte die van hem dan maar gelijk mee. En als ik dan toch in de kast stond te graven op zoek naar wat ik aan zou trekken, dan haalde ik ook gelijk zijn kleren uit de kast.
En al die dingen doe ik niet omdat het moet. Niet omdat hij het eist. Maar omdat hij er zo van geniet zich zo door mij te laten verzorgen, en ik er zo van geniet dat te doen. En omdat het inmiddels zo'n vast ritueel is, is de verwachting dat ik dat doe er inmiddels ook. En levert het me minstens één opgetrokken wenkbrauw op als ik het een keer niet doe.
Ik doe het omdat het hem toekomt. En dat we er beiden zo van genieten is een heel groot deel van de "waarde" van dit ritueel voor ons. Maar het is niet zozeer onderdanigheid van mij of zich boven mij verheven voelen van hem, het is dienstbaarheid en zorgzaamheid.
Nou ja, dat dus. En stiekem ben ik toch wat verbaasd nog over waarom deze vraag hierbij wel komt en niet bij wakker maken of als eerste opscheppen bijvoorbeeld.

zaterdag 1 september 2018 om 13:08
Mwoah, hij draagt geen overhemden en geen veterschoenen dus dat scheelt al in tijd

En hij werkt beter mee dan een peuter in de "ik ben twee dus ik zeg nee!"-fase. Doet netjes z'n armen omhoog bij het uittrekken van zijn shirt (dat ik langer ben als hij is ook dan een voordeel) en bij het aantrekken van z'n broek als hij op de bank hangt, wipt hij ook braaf z'n kont even omhoog

Al met al is het nog geen minuut tijd denk ik?

zaterdag 1 september 2018 om 13:29
Ik zou het niet kunnen, dat het verzorgende en of dienende verwacht wordt in het dagelijks leven. Buiten de seks heb ik ook totaal geen behoefte aan de dynamiek van een machtsverhouding. Ik ben mijn eigen actor.
Maar ik vind het heerlijk om mijn hoofd uit te mogen zetten, alle gedachten en stress weg te doen en vervangen met een vastgebonden lijf dat er toch niks aan kan doen en endorfine door de pijn. Geen schuldgevoel, geen schaamte, geen moeten. Ik heb ook heerlijke dutjes gedaan in de boeien. Werkt veel beter dan meditatie.
Maar daarbuiten ben ik degene die alle beslissingen omtrent mezelf neemt en ik zou echt niet anders willen.
Wat ik van anderen lees heb ik hetzelfde als met plassex. Ieuw, maar, you do you.
Maar ik vind het heerlijk om mijn hoofd uit te mogen zetten, alle gedachten en stress weg te doen en vervangen met een vastgebonden lijf dat er toch niks aan kan doen en endorfine door de pijn. Geen schuldgevoel, geen schaamte, geen moeten. Ik heb ook heerlijke dutjes gedaan in de boeien. Werkt veel beter dan meditatie.
Maar daarbuiten ben ik degene die alle beslissingen omtrent mezelf neemt en ik zou echt niet anders willen.
Wat ik van anderen lees heb ik hetzelfde als met plassex. Ieuw, maar, you do you.

zaterdag 1 september 2018 om 17:45
Dan is het goed.

zaterdag 1 september 2018 om 20:46
SC ik vind het ook goed om kritisch te blijven kijken, maar eigenlijk vind ik dat jullie altijd vol liefde naar elkaar overkomen. Denk dat je na je ex ook goed kan inschatten hoe je huidige D reageerde als gewoonten en behoeftes zouden veranderen in de toekomst of als het toch minder goed bevalt in verweggiestan. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie het daar ook gewoon over kunnen hebben, toch? Vind het in ieder geval fijn om te lezen als mensen gevonden hebben wat ze gelukkig maakt , dat maakt me blij!
zaterdag 1 september 2018 om 21:37
Ik kom ook weer eens binnenvallen. Ik was hier op pagina twee (september vorig jaar) voor het laatst actief zie ik. Sindsdien mijn vanilla-relatie verbroken. Een heftige tijd en ik heb het met praktische zaken (huisvesting enzo) erg druk gehad.
Tussendoor heeft de relatie met mijn D zich in een razend tempo ontwikkeld.
Hoewel hij nog bij zijn vanilla-partner is en dat ook wel zal blijven.
Het gesprek over rituelen triggerde me nu om weer eens uit de meeleestand te komen. Wij hebben best veel rituelen en regels. En door de toch soms best lange tijd die er tussen onze dates zit - hoewel we wel dagelijks appen en ik soms ook via die weg opdrachten en/of straf krijg - heb ik die ook enorm nodig. Wij allebei denk ik.
Ik heb regels voor bedtijd, wanneer en hoevaak ik mag masturberen en ik moet daar ook lijstjes van bijhouden. Elke eerste dag van de maand is lijstjes-dag.
En sinds kort is ook mijn alcoholgebruik op regime.
Ook als we elkaar zien hebben we zo onze rituelen.
Een tijdje terug heb ik gevraagd of ik voor hem mocht knielen. Dat mocht! En ik vond en vind het heerlijk. En nu start elke date die bij een van ons thuis plaatsvind met dat ik voor hem mag/moet knielen.
Na afloop zal ik altijd naast hem op de grond gaan zitten en pas op een stoel of bank plaatsnemen als me dat aangeboden wordt.
Een ritueel van heel andere orde is dat we elke date een gebakje eten
Ik ben vorige week vrijdag - zonder mijn D maar wel met zijn toestemming - naar m’n tweede Munch geweest. Spannend, maar een leuke ervaring. Leuk om anderen te ontmoeten die zich ook met BDSM bezighouden.
Tussendoor heeft de relatie met mijn D zich in een razend tempo ontwikkeld.
Hoewel hij nog bij zijn vanilla-partner is en dat ook wel zal blijven.
Het gesprek over rituelen triggerde me nu om weer eens uit de meeleestand te komen. Wij hebben best veel rituelen en regels. En door de toch soms best lange tijd die er tussen onze dates zit - hoewel we wel dagelijks appen en ik soms ook via die weg opdrachten en/of straf krijg - heb ik die ook enorm nodig. Wij allebei denk ik.
Ik heb regels voor bedtijd, wanneer en hoevaak ik mag masturberen en ik moet daar ook lijstjes van bijhouden. Elke eerste dag van de maand is lijstjes-dag.
En sinds kort is ook mijn alcoholgebruik op regime.
Ook als we elkaar zien hebben we zo onze rituelen.
Een tijdje terug heb ik gevraagd of ik voor hem mocht knielen. Dat mocht! En ik vond en vind het heerlijk. En nu start elke date die bij een van ons thuis plaatsvind met dat ik voor hem mag/moet knielen.
Na afloop zal ik altijd naast hem op de grond gaan zitten en pas op een stoel of bank plaatsnemen als me dat aangeboden wordt.
Een ritueel van heel andere orde is dat we elke date een gebakje eten

Ik ben vorige week vrijdag - zonder mijn D maar wel met zijn toestemming - naar m’n tweede Munch geweest. Spannend, maar een leuke ervaring. Leuk om anderen te ontmoeten die zich ook met BDSM bezighouden.

zondag 2 september 2018 om 20:34
Leuk onderwerp, de rituelen...
Ook bijzonder om te lezen dat t toch best wel verschilt in welke mate de rituelen er zijn, en hoe ver ze gaan.
In de afgelopen drie jaar zijn er steeds wat meer bijgekomen hier. Regels en rituelen.
Zo dien ik altijd lager dan M te zitten, tenzij ik toestemming heb om naast hem te zitten. Dit gebeurt eigenlijk enkel in t openbaar.
Ik moet hem altijd aanspreken met Meester.
De ketting die hij mij heeft omgedaan, mag alleen bij nood af (ziekenhuis bijvoorbeeld)
Ik dien geen nee te zeggen tegen hem.
Dit zijn meer regels dat rituelen.
Een ritueel is dat hij mij markeert, en zichzelf, waarna we t bloed van elkaar proeven en schoonlikken.
En ander ritueel is dat wanneer hij moet plassen, ik hem schoon moet likken.
Dat wanneer we elkaar zien ik eerst slaag krijg, zodat ik gelijk weer even goed voel waar mijn plek is.
Verder komt M met verschillende opdrachten, die ik variërend van om de dag of wekelijks moet uitvoeren. Vaak met foto/video.
Toen ik veel last had van paniek aanvallen, liet hij me pijn lijden, soms 10 minuten, soms 4 uur..
Net als wanneer ik hem mis, dan laat hij me pijn lijden terwijl hij me belt, of video belt... Samen zijn met afstand ertussen. De verbintenis even weer sterker maken.
Lang verhaal geworden. Denk dat ik ook heel wat gewoontes/regels nu even niet weet te noemen, omdat ze zo normaal zijn geworden.
Ook bijzonder om te lezen dat t toch best wel verschilt in welke mate de rituelen er zijn, en hoe ver ze gaan.
In de afgelopen drie jaar zijn er steeds wat meer bijgekomen hier. Regels en rituelen.
Zo dien ik altijd lager dan M te zitten, tenzij ik toestemming heb om naast hem te zitten. Dit gebeurt eigenlijk enkel in t openbaar.
Ik moet hem altijd aanspreken met Meester.
De ketting die hij mij heeft omgedaan, mag alleen bij nood af (ziekenhuis bijvoorbeeld)
Ik dien geen nee te zeggen tegen hem.
Dit zijn meer regels dat rituelen.
Een ritueel is dat hij mij markeert, en zichzelf, waarna we t bloed van elkaar proeven en schoonlikken.
En ander ritueel is dat wanneer hij moet plassen, ik hem schoon moet likken.
Dat wanneer we elkaar zien ik eerst slaag krijg, zodat ik gelijk weer even goed voel waar mijn plek is.
Verder komt M met verschillende opdrachten, die ik variërend van om de dag of wekelijks moet uitvoeren. Vaak met foto/video.
Toen ik veel last had van paniek aanvallen, liet hij me pijn lijden, soms 10 minuten, soms 4 uur..
Net als wanneer ik hem mis, dan laat hij me pijn lijden terwijl hij me belt, of video belt... Samen zijn met afstand ertussen. De verbintenis even weer sterker maken.
Lang verhaal geworden. Denk dat ik ook heel wat gewoontes/regels nu even niet weet te noemen, omdat ze zo normaal zijn geworden.

zondag 2 september 2018 om 22:28
Hoe bewaak je dan je eigen grenzen?

zondag 2 september 2018 om 22:44
Grappig ik dacht juist dat het daardoor misschien wel makkelijker is om je grenzen aan te geven.
Je gaat waarschijnlijk nadenken over de verschillende manieren om gradaties aan te geven in je grenzen: ik vind dat onprettig/moeilijk/heel erg lastig. Ik doe dat niet graag/liever niet/als je het echt van me verlangt.
Daarnaast wordt 'nee' een soort stopwoord omdat je het niet 'hoort' te gebruiken. Dus als je het gebruikt is het serieus een grens.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 22:47
2.02% gewijzigd
zondag 2 september 2018 om 22:45
We praten veel. M heeft me nog nooit iets gevraagd wat ik niet wil. Mocht dat wel gebeuren, en ik zeg toch nee, zal daar een consequentie aan hangen. Die overigens vaak weer prima past in onze dynamiek.
Maar dus tot nu toe nooit gebeurd. Weet ook niet of dat ooit gaat voorkomen, onze wensen matchen erg goed met elkaar ..
zondag 2 september 2018 om 22:47
Exact.... Als ik nee zeg, en dat weet ik zeker, stopt M per direct.shifty schreef: ↑02-09-2018 22:44Grappig ik dacht juist het tegenovergestelde; dat het daardoor misschien wel makkelijker is om je grenzen aan te geven.
Je gaat waarschijnlijk nadenken over de verschillende manieren om gradaties aan te geven in je grenzen: ik vind dat onprettig/moeilijk/heel erg lastig. Ik doe dat niet graag/liever niet/als je het echt van me verlangt.
Daarnaast wordt 'nee' een soort stopwoord omdat je het niet 'hoort' te gebruiken. Dus als je het gebruikt is het serieus een grens.
Ook als hij twijfel denkt te zien bij mij.
Ik heb t dus nooit gebruikt nog.
Wat omschrijf je dat goed shifty
zondag 2 september 2018 om 23:12
Precies. Om grenzen aan te geven heb je het woord "nee" niet nodig.
Hier sinds kort een regel erbij, als hij mijn huis binnenkomt zit ik in de houding (op mijn knieën, handen op mijn rug), dat is best even spannend altijd want ik weet nooit exact wanneer hij door de deur komt.
Als hij hier eerder is dan half 5 (koffietijd) wenst hij een lekkere koek bij bakje 1 en een stuk melkchocola met nootjes bij bakje 2.
Toch meer regeltjes dan ik dacht eigenlijk.....
Lekker openhartig zijn we. Leuke vraag SweetC!
Hier sinds kort een regel erbij, als hij mijn huis binnenkomt zit ik in de houding (op mijn knieën, handen op mijn rug), dat is best even spannend altijd want ik weet nooit exact wanneer hij door de deur komt.
Als hij hier eerder is dan half 5 (koffietijd) wenst hij een lekkere koek bij bakje 1 en een stuk melkchocola met nootjes bij bakje 2.
Toch meer regeltjes dan ik dacht eigenlijk.....
Lekker openhartig zijn we. Leuke vraag SweetC!
.