Handbagage
zondag 2 september 2018 om 07:44
Hallo,
Ik kom er net achter dat ik i.p.v. 10 kg maar 5kg handbagage mee mag nemen. Dat is natuurlijk niet veel, dus nu wilde ik mijn trolley omruilen voor mijn gewone handtas zodat ik meer mee kan nemen qua gewicht, echter zit hier geen rits in.
Nu heb ik nog een medium maat sporttas. Maar de afmetingen vallen buiten de gestelde afmetingen, maar ik zal zo weinig in de tas stoppen dat je het soepele materiaal helemaal plat kan drukken. (Vooral wat tijdschriften, boek etc, want vlucht van 12 uur)
Kan dit denk je?
En nee, er is geen tijd meer om contact op te nemen met vliegmaatschappij oid.
Bedankt alvast!
Ik kom er net achter dat ik i.p.v. 10 kg maar 5kg handbagage mee mag nemen. Dat is natuurlijk niet veel, dus nu wilde ik mijn trolley omruilen voor mijn gewone handtas zodat ik meer mee kan nemen qua gewicht, echter zit hier geen rits in.
Nu heb ik nog een medium maat sporttas. Maar de afmetingen vallen buiten de gestelde afmetingen, maar ik zal zo weinig in de tas stoppen dat je het soepele materiaal helemaal plat kan drukken. (Vooral wat tijdschriften, boek etc, want vlucht van 12 uur)
Kan dit denk je?
En nee, er is geen tijd meer om contact op te nemen met vliegmaatschappij oid.
Bedankt alvast!
zondag 2 september 2018 om 08:29
Afmetingen van de sporttas :
53 x 37 x 27 cm
Dus totaal 117 cm. Ik mag 115 cm.
En aangezien de helft leeg is en ik hem helemaal kan induwen (heel soepel materiaal), neem ik deze wel mee!
Nee, heel veel (hand) tassen etc, maar allemaal zonder rits. Dat leek mij niet handig met het opstijgen en landen.
Maar ik gok het maar... ze zullen er vast geen lineaal bij gaan houden, neem ik aan.
Bedankt!
53 x 37 x 27 cm
Dus totaal 117 cm. Ik mag 115 cm.
En aangezien de helft leeg is en ik hem helemaal kan induwen (heel soepel materiaal), neem ik deze wel mee!
Nee, heel veel (hand) tassen etc, maar allemaal zonder rits. Dat leek mij niet handig met het opstijgen en landen.
Maar ik gok het maar... ze zullen er vast geen lineaal bij gaan houden, neem ik aan.
Bedankt!
zondag 2 september 2018 om 08:34
Hij moet toch boven in dat rek onder je stoel? Zou ik ook niet zo fijn vinden met mijn paspoort en portemonnee erin.
zondag 2 september 2018 om 08:38
Hij mag ook onder je stoel maar het moet alleen bij stijgen en landen daar blijven - duurt bij elkaar nog geen 10 min.
Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Mijn handtassen hebben meestal ook geen rits en ik heb er nooit bij stilgestaan dat het vervelend kan zijn bij het reizen.
zondag 2 september 2018 om 08:42
zondag 2 september 2018 om 08:51
Rugzak aanschaffen, want je bent verplicht om al je elektronica (camera, laptop, tablet, accu's, powerblocks etc) in je handbagage te vervoeren.
Met wat voor rukmaatschappij vlieg je in hemelsnaam dat je maar 5 kilo op 'n intercontinentale vlucht mag meenemen? In de praktijk doen normale maatschappijen niet moeilijk over 'n paar kilo extra, maar budgetairlines zien overal geld in.
Met wat voor rukmaatschappij vlieg je in hemelsnaam dat je maar 5 kilo op 'n intercontinentale vlucht mag meenemen? In de praktijk doen normale maatschappijen niet moeilijk over 'n paar kilo extra, maar budgetairlines zien overal geld in.
zondag 2 september 2018 om 09:02
Nee trolley gaat in het bagagevak boven je hoofd.
Maar TO, heb je ook verder gelezen?
Behalve de voorgaande toegelaten handbagage, mag u de volgende voorwerpen aan boord meenemen:
Een jas, een sjaal of een tapijt/Een paraplu of stok/Een kleine camera/Een verrekijker/Een redelijke hoeveelheid leesmateriaal Een handtas voor toegelaten reiscosmetica in de handbagage.
Ik zou hun gezichten weleens willen zien als iemand daadwerkelijk een tapijt meeneemt
Maar TO, heb je ook verder gelezen?
Behalve de voorgaande toegelaten handbagage, mag u de volgende voorwerpen aan boord meenemen:
Een jas, een sjaal of een tapijt/Een paraplu of stok/Een kleine camera/Een verrekijker/Een redelijke hoeveelheid leesmateriaal Een handtas voor toegelaten reiscosmetica in de handbagage.
Ik zou hun gezichten weleens willen zien als iemand daadwerkelijk een tapijt meeneemt
zondag 2 september 2018 om 09:14
In het Engels staat er "rug" dat is echt tapijt. Misschien bedoelen ze zo'n matje om op de bidden ipv een kamerbreed Perzisch tapijt
zondag 2 september 2018 om 09:21
Daar heb ik mee gevlogen en had een rugzak bij. Als je zag wat die Chinezen allemaal wel niet bij hadden aan handbagage. De stewardessen hadden moeite om alle trolleys kwijt te kunnen waardoor er een paar toch het ruim in moesten.chocoladerijstwafel schreef: ↑02-09-2018 08:52De allergrootste maatschappij van China.
China southern.
Bedankt voor jullie reacties! Ik neem een sporttas mee!
zondag 2 september 2018 om 09:47
Op zich helemaal niet zo gek om handbagage te beperken tot 5kg. 10kg kan je haast geen handbagage meer noemen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat in de hand kunnen dragen voor langer dan een paar minuten.chocoladerijstwafel schreef: ↑02-09-2018 07:44Hallo,
Ik kom er net achter dat ik i.p.v. 10 kg maar 5kg handbagage mee mag nemen.