Handbagage

02-09-2018 07:44 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik kom er net achter dat ik i.p.v. 10 kg maar 5kg handbagage mee mag nemen. Dat is natuurlijk niet veel, dus nu wilde ik mijn trolley omruilen voor mijn gewone handtas zodat ik meer mee kan nemen qua gewicht, echter zit hier geen rits in.

Nu heb ik nog een medium maat sporttas. Maar de afmetingen vallen buiten de gestelde afmetingen, maar ik zal zo weinig in de tas stoppen dat je het soepele materiaal helemaal plat kan drukken. (Vooral wat tijdschriften, boek etc, want vlucht van 12 uur)

Kan dit denk je?
En nee, er is geen tijd meer om contact op te nemen met vliegmaatschappij oid. :P

Bedankt alvast!
Geschiktere tas lenen? Laptoptas gebruiken?
Volgens mij ligt het echt aan de maatschappij en wie er achter de balie zit. Zelf denk ik dat ze er niet zo'n probleem van maken mits je de tas kan indrukken zodat hij wel binnen de afmetingen past? En anders een tas op Schiphol kopen?
Heb je geen rugzak?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Neem voor de zekerheid de handtas in de andere tas in het geval ze wat zeggen. Maar meestal hangt het er inderdaad vanaf wie er achter de balie zit en of de vlucht vol is.
Met wat voor maatschappij vlieg je trouwens dat je maar 5kg krijgt voor een vlucht van 12u?
Handbagage van 5 kg hè.
Ik mag wel een koffer van 23 kg, maar die zit ook al vol.

De tas kan ik helemaal induwen tot de helft kleiner, want ik heb er alleen wat tijdschriften en een boek, paspoort en portemonnee etc in.
Dat kunnen wij toch niet inschatten zonder het gezien te hebben? Hoeveel groter is die tas dan. Twee keer zo groot?
Ik zou mijn gewone handtas meenemen, daar zit ook geen rits in. Nooit over nagedacht een tas met een rits mee te nemen.
heb je maar 1 handtas? Ik zou me leven niet zo moeilijk maken en gewoon die handtas meenemen al blijft ie open. wat maakt het uit, je hebt hem toch om?
Afmetingen van de sporttas :
53 x 37 x 27 cm

Dus totaal 117 cm. Ik mag 115 cm.
En aangezien de helft leeg is en ik hem helemaal kan induwen (heel soepel materiaal), neem ik deze wel mee!

Nee, heel veel (hand) tassen etc, maar allemaal zonder rits. Dat leek mij niet handig met het opstijgen en landen.

Maar ik gok het maar... ze zullen er vast geen lineaal bij gaan houden, neem ik aan.

Bedankt!
Ja natuurlijk komt dat goed! Als hij induwbaar is is er toch geen probleem? Goeie vlucht! Ps wel benieuwd naar de 5 kg maatschappij
Loullah schreef:
02-09-2018 08:24
heb je maar 1 handtas? Ik zou me leven niet zo moeilijk maken en gewoon die handtas meenemen al blijft ie open. wat maakt het uit, je hebt hem toch om?
Hij moet toch boven in dat rek onder je stoel? Zou ik ook niet zo fijn vinden met mijn paspoort en portemonnee erin.
Mevrouw75 schreef:
02-09-2018 08:34
Hij moet toch boven in dat rek onder je stoel? Zou ik ook niet zo fijn vinden met mijn paspoort en portemonnee erin.
Hij mag ook onder je stoel maar het moet alleen bij stijgen en landen daar blijven - duurt bij elkaar nog geen 10 min.
Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Mijn handtassen hebben meestal ook geen rits en ik heb er nooit bij stilgestaan dat het vervelend kan zijn bij het reizen.
Het gaat om de ruimte die je tas inneemt. Jouw zachte tas past gemakkelijk in dat vak waarmee ze testen (geen meetlat) dus dat komt helemaal goed.

Goede reis!
Mevrouw75 schreef:
02-09-2018 08:34
.
Dan stop je een piepklein tasje met paspoort en portemonnee in de trolley of rugzak en haal je die er aan boord uit.
Rugzak aanschaffen, want je bent verplicht om al je elektronica (camera, laptop, tablet, accu's, powerblocks etc) in je handbagage te vervoeren.

Met wat voor rukmaatschappij vlieg je in hemelsnaam dat je maar 5 kilo op 'n intercontinentale vlucht mag meenemen? In de praktijk doen normale maatschappijen niet moeilijk over 'n paar kilo extra, maar budgetairlines zien overal geld in.
.
chocoladerijstwafel wijzigde dit bericht op 03-09-2018 06:04
Reden: Privacy
98.26% gewijzigd
Erizon schreef:
02-09-2018 08:42
.
Dan stop je een piepklein tasje met paspoort en portemonnee in de trolley of rugzak en haal je die er aan boord uit.
Die trolley gaat toch in het ruim? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee trolley gaat in het bagagevak boven je hoofd.

Maar TO, heb je ook verder gelezen?

Behalve de voorgaande toegelaten handbagage, mag u de volgende voorwerpen aan boord meenemen:

Een jas, een sjaal of een tapijt/Een paraplu of stok/Een kleine camera/Een verrekijker/Een redelijke hoeveelheid leesmateriaal Een handtas voor toegelaten reiscosmetica in de handbagage.

Ik zou hun gezichten weleens willen zien als iemand daadwerkelijk een tapijt meeneemt :-D
Hahaha, een tapijt????? Ik zie ze al lopen met zo'n rol tapijt op hun nek! :rofl:
Erizon schreef:
02-09-2018 09:02
Nee trolley gaat in het bagagevak boven je hoofd.
In plaats van een kleine trolley wilde ze toch haar handtas of sporttas meenemen, omdat die lichter zijn? Dus dan heeft ze geen trolley als handbagage.
Zou dat niet een verkeerde vertaling zijn?
redbulletje schreef:
02-09-2018 09:07
Zou dat niet een verkeerde vertaling zijn?
In het Engels staat er "rug" dat is echt tapijt. Misschien bedoelen ze zo'n matje om op de bidden ipv een kamerbreed Perzisch tapijt :P
chocoladerijstwafel schreef:
02-09-2018 08:52
De allergrootste maatschappij van China.
China southern.

Bedankt voor jullie reacties! Ik neem een sporttas mee!
Daar heb ik mee gevlogen en had een rugzak bij. Als je zag wat die Chinezen allemaal wel niet bij hadden aan handbagage. De stewardessen hadden moeite om alle trolleys kwijt te kunnen waardoor er een paar toch het ruim in moesten.
Spullen even in een
plastic zak stoppen in die handtas. Ik zou geen sporttas meeslepen voor die paar tijdschriften.
chocoladerijstwafel schreef:
02-09-2018 07:44
Hallo,

Ik kom er net achter dat ik i.p.v. 10 kg maar 5kg handbagage mee mag nemen.
Op zich helemaal niet zo gek om handbagage te beperken tot 5kg. 10kg kan je haast geen handbagage meer noemen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat in de hand kunnen dragen voor langer dan een paar minuten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven