Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
He Viviaantje wat vervelend, zulke heftige klachten. Hoop dat je je gauw wat beter voelt! Het verschilt bij mij nogal per dag. Paar dagen moe, dan een dag normaal. Zal misschien met de hcg toename te maken hebben? Dat gaat ook vast met vlagen. Ben je net een beetje gewend aan de hoeveelheid hormonen, gaat er weer een schepje bovenop :facepalm: :lol:

Ik ga het “Oei ik groei Negen maanden dagboek” weer bijhouden. Zal hem een dezer dagen even bestellen bij Bol.com. Ik had hem bij m’n vorige zwangerschap ook en dat beviel heel goed. Leuk vragen om te beantwoorden, elke week een stukje schrijven, ruimte voor foto’s... ook super leuk voor deckinders later denk ik.

Dat is sowieso een voor de dames die voor het eerst zwanger zijn: als je wil onthouden hoe het allemaal ging en hoe het was, schrijf dan dingen op. Want je vergeet echt onwijs veel als het achter de rug is.

Floortje dat van die loszittende tranen herken ik wel! Voel me echt een emotioneel wrak af en toe en vandaag bovendien voor het eerst echt super moe en lamlendig. Heb niet best geslapen en het is 34 graden. Pfff. Krijg gewoon zin om naar huis te gaan, haha! Al zie ik wel wat op tegen m’n werk (vandaar ook het wakker liggen). Heb juist de komende drie weken echt mega veel opdrachten die allemaal door elkaar heen lopen. Dat wordt nog wat! @(

Hoe gaat het met jullie qua eten? Al extreme behoeftes aan - of afkeer van - dingen? Ik drink sinds een paar dagen heel veel melk. Heerlijk vind ik het, liefst grote glazen vol, haha!
Wat een ellende vivaantje! Ik hoop dat je misselijkheid en migraine snel weggaat.

Hier heb ik het gevoel alsof ik een missed abortion heb. Ik heb alleen een beetje gevoelige borsten nog maar en vooral een voorgevoel.

Starsuus ik had de vorige keer echt onwijs zin in melk, vooral heel erg koude melk heerlijk! Nu nog niets wat ik merk.
Bah Viviaantje, da's echt niet fijn! Hopelijk wordt het snel wat draaglijker.

Neeee mmm, ik duim voor je dat het niet zo is! Misschien alleen even tijdelijk wat minder symptomen? Kun je je eerste echo wat naar voren halen anders?

Zo'n dagboek lijkt me ook wel leuk! Maar dat durf ik nu nog niet te kopen hoor... Misschien na de echo. Ik zie dat ik de eerste op het lijstje ben trouwens, iiieeeh!
Ik heb hem al een keer verplaats van 11 oktober naar 2 oktober. Nog een weekje geduld...
Ooo vivaatje suuuper vervelend! Opeens ook misselijk enzo! Hoop dat dat snel over is. Heb er zelf (nog) geen last van, maar wat niet is kan nog komen. Hoever ben je nu?

mmmwat naar dat je zon voorgevoel hebt! Klinkt gek maar; echo maar voren halen? Nog een test doen? Oid? Zou niet weten of dat kan vanwege de hoeveelheid hcg, maar denk dat ik dat wel zou doen. Ben je bloed oid verloren? Dat je daarom twijfelt?

Ben mij idd aan het verdiepen in een boek dat ik bij kan houden; wilde er eigenlijk na de eerste echo mee beginnen (denk ik).
Gek dat ik mij trouwens de hele dag “niet zwanger voel” (op m’n werk) en zodra ik thuis ben komt het besef weer:)

Nog geen cravings hier, wel overmatig veel speeksel en veel naar het toilet.

Ennn... voelen jullie ook al “iets” boven jullie schaambot? Ik heb het idee dat ik (eigenlijk al langer dan een week) echt een “bobbeltje” voel. Heb gelezen dat het je blaas kan zijn; is er nog iemand die dat al kan voelen?
Nee er is helemaal niets waardoor ik zo'n voorgevoel ineens heb. Wellicht doordat ik in het april topic ben gaan lezen. Maargoed; ik kan er nu toch niets aan veranderen. Nog even afwachten

Ik ga thuis even voelen als ik op bed lig haha
mmm44 schreef:
24-09-2018 16:04
Nee er is helemaal niets waardoor ik zo'n voorgevoel ineens heb. Wellicht doordat ik in het april topic ben gaan lezen. Maargoed; ik kan er nu toch niets aan veranderen. Nog even afwachten

Ik ga thuis even voelen als ik op bed lig haha
Heb je iets specifieks gelezen wat je herkent? Misschien even februari topic lezen, daar ging het maar bij 1 mis!!
Stephanie ik voel zelf niets, maar het zou inderdaad je blaas kunnen zijn. Vanaf 12 weken zit je baarmoeder op die hoogte. Dat kun je dan vast ook goed voelen :-] Wat je schrijft over je werk, snap ik wel. Overdag is er zoveel afleiding en thuis kun je lekker 'zwelgen' in de wetenschap dat je zwanger bent. Ik heb ook het idee dat de symptomen 's avonds meer aanwezig zijn dan overdag. Dat m'n borsten iets groter zijn, de moeheid duidelijker voelbaar... Fijn wel, want als ik overdag soms vergeet dat ik zwanger ben, kan dat me ook onzeker maken, haha.

Mmm wat vervelend, zo'n voorgevoel. Ik word af en toe overvallen door hetzelfde idee, puur ingegeven door angst. Het is natuurlijk het ergste wat we kunnen meemaken tijdens de echo, zo'n missed abortion. Ik zou zeggen (en zeg ook tegen mezelf) : Houd moed! :thumbsup: Zolang we geen krampen voelen of bloed verliezen, is de kans groter dat het goed zit dan dat het mis is.
starsuus wijzigde dit bericht op 24-09-2018 17:24
69.48% gewijzigd
Zo, weer even bijgelezen. Gefeliciteerd en welkom Romy! En Anna ook alvast gefeliciteerd en welkom!

Ik heb het hele weekend zo'n beetje in bed gelegen, diarree en veel buikkrampen. Vandaag ziekgemeld van werk, diarree is gelukkig over maar nog wel erg moe, buikpijn en hoofdpijn. Ik hoop maar dat dat alleen maar betekent dat alles goed gaat daarbinnen... Geen cravings dus, moet mezelf dwingen af en toe wat te eten.

Dat april-topic is inderdaad heftig om te lezen, maar ik hou me er maar aan vast dat om de statistieken weer recht te trekken het bij ons allemaal goed moet gaan. Zo dacht ik ook dat het leuk zou zijn om 'Nederland bevalt' te kijken. Ik raad het jullie af. De eerste aflevering was leuk, maar als het dan gaat over een koppel waarbij vier kinderen veel te vroeg geboren zijn (en dus overleden)... Ik ben opgelucht als de eerste echo goed is, maar dan moet ik niet dat soort dingen gaan kijken of lezen want dan maak ik me weer zorgen dat het daarna dus ook nog mis kan gaan (of dingen over hersentumoren bij babies of over het drama in Oss, dan besef ik dat de zorgen nooit op gaan houden...).
Maar, maar, maar... vanaf 12 weken?!
Ik ben nu 5+3 en voel het al even...🙊??
Ben nu toch wel benieuwd of er meer zijn die dit al voelen... ben ik al langer zwanger dan? 🙈
Haha, no worries Stephanie. Je baarmoeder ga je pas vanaf 12 weken voelen op die hoogte. Ik denk dat je nu je blaas voelt :-]

Wat rottig dat je je zo beroerd voelt Mik. Hopelijk snel betere tijden. En een goede echo!
Je hebt gelijk dat de zorgen nooit ophouden. Na de eerste echo komt de volgende en die daarna. Dan de bevalling. Dan het kindje zelf dat zo kwetsbaar is, vooral in het begin. Als je alleen bent heb je niets te verliezen, als je samen bent elkaar, maar met een kind heb je alles te verliezen. Maarrrrr dat komt natuurlijk omdat de vreugde en liefde die het brengt zo gigantisch groot is. En dat is het allemaal waard hoor! Beloofd! ;-))
Gelukkig hebben we jou in dit topic, starsuus!😘😘
mmm wat vervelend dat je je zo voelt. Heb je vaker dat je gevoel je iets zegt of is dit meer door je onzekerheid en het lezen van het april topic?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn vorige zwangerschap echt op afstand beleefde net of dat ik het niet accepteerde/Op afstand hield. Deze zwangerschap bleek uiteindelijk mis.
Hoe rot ook zullen hier ook een aantal meiden zijn waarbij het mis gaat. Of zullen we ervoor zorgen dat dit na het april topic de eerste wordt waar bij het bij iedereen goed gaat. Hoe mooi zou dat zijn?!
mmmk hoop echt dat het gewoon goed gaat en het met onzekerheid te maken heeft.

Stephanie nee met 5 weken is dit nog niet je baarmoeder. Ik ben vandaag 7 weken en echt al een buikje. Ben dus heerlijk zwanger van een hoop opgezette darmen :rofl: moet wel echt wijde kleding aan om geen vragen te krijgen maar helaas dus nog geen echt zwanger buikje.

voor de tabel. Ik heb maandag 1 oktober een afspraak bij de verloskundige, ben dan 8 weken zwanger
Nou mijn gevoel dat ik hier nog niet mee moest schrijven was goed. Ik weet dat ik hier nog amper gepost heb, maar wilde toch even laten weten dat ik hier ook niet ga meeschrijven.
Het is vandaag weer mis gegaan.. Dit is al de tweede keer in 4 maanden en ik ben er zoo kapot van..
anna ach jeetje... hoever was je? De 2e keer in 4 maanden? Dat klinkt wel heel heftig. Je bent dus heel vruchtbaar, gaan ze nu ook onderzoeken waar het niet blijft zitten?
Ik wil je een hele dikke knuffel geven.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 24-09-2018 18:37
0.46% gewijzigd
Anna wat rot zeg :| ! Veel sterkte en dikke knuffel :hug: .
Nee toch, Anna! Wat vreselijk! Heel veel sterkte gewenst en een hele dikke knuffel. Ik wens je - zodra je er weer aan toe bent - een hele goede zwangerschap toe, met een prachtig en gezond baby’tje als resultaat. Ook al kun je je daar nu misschien nog niets bij voorstellen. Take care! :hug:
Stephanie05 schreef:
24-09-2018 17:38
Gelukkig hebben we jou in dit topic, starsuus!😘😘
Haha, lief! Ik Google ook maar wat Stephanie 😉
Ahhh anna... een dikke knuffel voor jou!😘
Oh nee Anna wat onwijs klote!! Ook echt al 2 keer achter elkaar, begrijp dat je hier helemaal kapot van bent. Als het helpt: doe dan vooral hier even je verhaal!

Heel veel sterkte!
Verschrikkelijk Anna! :hug: Heel erg veel sterkte en zoek vooral heel veel steun bij je man, familie of vrienden.
Ik hoop dat het snel weer goed mag gaan en blijven voor je
Wat verschrikkelijk Anna. Heel veel sterkte voor jou en je man in deze tijd.
Wat vervelend Anna! Sterkte.
Heel veel sterkte Anna!
Wat verdrietig Anna, veel sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven