Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Ik wil morgen nog even aankijken, een anders ga ik idd mss vragen of de echo eerder kan. Ben iig heel blij met iedereen hier die zo meeleeft, is soms moeilijk te begrijpen voor mensen die zelf niet zwanger zijn.
Wenn ik had ook oud bloedverlies. Inmiddels al een week niet meer. De verloskundige zei tegen mij: ik zou me geen zorgen maken. En ik heb zelf het gevoel dat dat ook niet hoeft, dus daar hou ik me aan vast.

Okkie en Tess :cheer2: :flirting:
wennn gewoon doen hoor. Als je er onzeker over bent natuurlijk anders hoeft het niet. Zelf voel je misschien ook wel of het goed zit of niet.
Maar je moet best nog even wachten en die onzekerheid is best wel moeilijk.
Wat fijn om te lezen dat de eerste echo's goed waren! Word ik echt blij van! :-)

Sorry heb even wat minder geschreven maar wel tussendoor meegelezen. Het lukt me niet steeds te reageren, maar blijf wel volgen.

Morgen hebben wij onze eerste echo om 17u. Ben wel wat zenuwachtig en wat bang wegens het bloedverlies dat ik eerder had.
Ik herken je ongerustheid dus Wenn. Heb nu een aantal keer een beetje bruinverlies nog gehad. Hoop dat ik je morgen kan geruststellen met een goede echo ;-)
Ooo wat fijn okkie en tess! Ben blij voor jullie!!

Ondertussen heb ik het aan mijn beste (ook zwangere) vriendin vertelt! Ze sprong een gat in de lucht zo blij! Ze zag het totaal niet aankomen:)

Ben ook suuuuper nieuwsgierig naar onze kikkervis; nog precies een weekje wachten! Eerst een hele drukke week voor de boeg, dus zal zo nu en dan wel even spieken, maar niet altijd reageren:)

Veel plezier allemaal bij de echo meiden!
Tess en Okkie, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad!
Succes voor degene die morgen moeten!

Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, Wenn. Het duurt ook nog even voordat je een echo hebt, dus denk dat je het goed hebt dat je nog een keer belt na morgen, voor je eigen geruststelling.

Klaagmodus: Blegh wat voel ik me belabberd zeg. Misselijk, hoofdpijn en hondsmoe.
Geen seconde bij stil gestaan dat het ook zo kon gaan aangezien ik er de vorige keer fluitend doorheen ging.
Ik hoop dat het snel beter word.
viviaantje snap dat het nu extra spannend is. Ik ga hard voor je duimen.

Groenisgras hahhahah zo herkenbaar. Is alleen maar een goed teken! De echoscopiste herkende ons van april. Ze vroeg hoe ik me nu voelde, of ik een bloeding had gehad dit keer. Dus ik zei nee geen bloeding en ik voel me zoooooooooo slecht! Waarop we tegelijk zeiden dat is alleen maar een goed teken :rofl:
Gisterenochtend heb ik lekker op bed gelegen nadat ik om 9 uur wakker werd. De kinderen waren bij hun vader dus heerlijk rustig aan gedaan omdat we de avond ervoor we feestje hadden. Zaterdag en zondag ging het wonderbaarlijk goed waarop mijn man zei ohjee dat is niet best.... het gaat toch niet mis?!!
Savonds waren we bij mijn broer en schoonzus en ze vroegen of we bleven eten. Meteen kwam er een vreselijk misselijk gevoel naar boven en ging bijna over mijn nek. Dus ik vroeg ze wanneer ze de 20 weken echo hadden waarop ik zei wij mogen morgen voor een echo. Helemaal blij waren ze! ( wisten als een van de weinige van de vorige zwangerschap). Ik zei sorry dat ik het jullie zo vertel maar het idee dat ik nu mijn bord leeg moet eten net alsof er niks is, dat is echt geen optie.

Morgen gaan we het wel mijn schoonouders vertellen. We zien ze vaak en hebben een goede band. Mijn man wil het graag met ze delen. Verder wachten we tot over 2 weken zodat we de termijnecho hebben gehad.
koetjesenkalfjes en viaantje vervelend dat jullie er ook last van hebben/hadden. Wel fijn om te horen dat het bij jullie nog gewoon goed is. Ik heb ook wel wat helder bloed nu, maar volgens de vk komt het waarschijnlijk door en bloeding van de baarmoedermond door obstipatie of vrijen.

Ik ga gewoon duimen voor allemaal goede berichten hier, dat houdt me positief, en dan zien we het morgen wel weer :)
:flirting: schoonmams kwam net met een tutdoekje, knuffeltje en boekje voor de aanstaande moeder langs. En gisteren van mijn moeder slofjes en een mutsje gekregen. Zoooooo leuk :applause:
Wat fijn van de goede echo's!! Super zeg. En een hoop dames al vertelt aan familie of vrienden. Hier overmorgen VK. En dan ook vertellen. Wen ik heb in eerste zwangerschap ook bruin/bloedverlies gehad. En dat zat helemaal goed. Ik las trouwens nog iets over wat van bevallingen weten door de boerderij. Mijn ouders hadden een boerderij, maar heb er weinig aan gehad bij de bevallingen 😂.
Wat leuk al de cadeautjes al Koetjesenkalfjes. Hier een shirtje en een muziekdoosje gekregen; dochter begreep maar niet voor wie dat muziekdoosje was haha.

Hoe gaat het nu Wenn en het bloedverlies?
Succes met de echo's vandaag, ga duimen!

Hier nog geen verandering eigenlijk. Nog steeds rood bloedverlies (steeds een beetje, bij lange na niet zoals ongesteld maar heb nu wel een dun maandverbandje in) en geen kramp ofzo. Kan vanmiddag de VK bellen, dus ga denk ik wel even vragen of m'n echo eerder kan.

Het ene moment geloof ik er in dat alles goed komt, het andere moment ben ik dat weer totaal kwijt. Om gek van te worden :(
Tess :cheer2:
Okkie :cheer2:
gracey30 schreef:
01-10-2018 23:22
Ik las trouwens nog iets over wat van bevallingen weten door de boerderij. Mijn ouders hadden een boerderij, maar heb er weinig aan gehad bij de bevallingen 😂.
Ik denk dat vriendlief het ook iets overschat :biggrin:

Ik las iets over een boer die een kind kreeg en verbaasd was dat mensenbabies niet zoals kalfjes met de armpjes eerst komen. En dat niet de hand van de verloskundige naar binnen verdwijnt om een touwtje om die voorpootjes te binden zodat je de baby eruit kunt krikken. O_o
Wat fijn! Hopelijk staat de tabel over een aantal weken vol met kloppende hartjes!

En wat leuk van die kadootjes! Zelf nog niks ontvangen of gekocht, eerst maar eens kijken of het echt goed zit.

Ik merk zelf dat ik de 6 weken ben gepasseerd. Moest vanmorgen bijna overgeven op mn werk.. gelukkig zakte het weg toen ik eenmaal bij het toilet was.
Ik heb vergadering maar kwam snel ff checken.
Nog geen nieuws?
Goed dat je gaat bellen Wennn, lijkt me vreselijk die onzekerheid. Hopelijk kan vk je verder geruststellen of eerder langs laten komen.

Wat leuk, die kadootjes al! Ik heb voor mezelf alleen het 9-maanden dagboek en een zwangerschapsbroek gekocht. Dagboek ga ik een dezer dagen eens aan beginnen, anders weet ik het al weer niet meer!

En ik zie ook steeds meer kwaaltjes voorbij komen. Aan de ene kant een goed teken, aan de andere kant ook behoorlijk vervelend soms! Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend: waarom zeggen mensen dat zwanger zijn leuk is? Ik vind er geen klap aan zo! Ik ben natuurlijk enorm dankbaar dat het uiteindelijk gelukt is, maar ik had niet verwacht dat ik me zo belabberd zou voelen. Het nieuwste kwaaltje: kan niet meer goed naar de wc, voel me enorm opgeblazen nu!

Mmm, Viviaantje en Schorpioen, ik duim voor jullie vandaag!
Jaaaa, hier ook een mooi kloppend hartje te zien!! ❤️ Zo mooi en bijzonder!!
23 oktober de volgende afspraak. Pas dan kunnen ze precies zien hoe lang ik zwanger ben. Ik zit nu rond de 7 weken.
Jaaa Schorpioen, wat fijn!! Gefeliciteerd! :yes: :cheer2:

Sunne vervelend he, die kwaaltjes. Aan de andere kant ook heel naar als ze ineens verdwijnen. Zo kon ik vandaag ineens weer prima naar de wc. Heb me er de hele ochtend druk over gemaakt! Gelukkig voel ik me nog steeds een duf konijn en zijn m'n borsten nog vertrouwd groot en pijnlijk, dat scheelt. Anders zou ik alsnog die vroege echo inplannen geloof ik, haha.
Pfoe, hele ochtend was ik niet nerveus maar nu toch wel....

Wat goed Schorpioen!!
Wat fijn schorpioen gefeliciteerd!!

mmm ga voor je duimen!

Ik heb inmiddels de VK gebeld, die was gelukkig heel begripvol, maar zei ook dat ze niet verwacht dat dit een miskraam is. Maar ik mag wel de echo naar voren halen, dus dat is heel fijn! Daar nemen ze alleen nog niet op :p
schorpioen wat goed gefeliciteerd!

wenn wat fijn dat de echo wat eerder mag! Hoeveel bloed verlies je precies? Ik vind eerlijk gezegd de reactie van de verloskundige niet zo heel netjes. Maar mijn idee kan je niet zeggen dat je niet verwacht dat het een miskraam is als je iemand niet gezien hebt en er nog geen echo gedaan is. Ik wil je totaal niet een rotgevoel aanpraten en hoop natuurlijk dat je snel terecht kan en alles er super uit ziet, hoop dat je dat begrijpt
Ik mag vrijdag 5 oktober om vier uur langskomen voor de echo. Toch wel heel fijn. Ik snap dat je de reactie mss een beetje raar vindt, maar ik neem toch aan dat zij verstand heeft van de symptomen van een miskraam, en het stelt mij voor nu wel weer even gerust. Nu maar vrijdag afwachten....
O sorry en het antwoord op je vraag: ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ga m'n best doen :p

Het is niet zoals een ongesteldheid, meer zoals (bij mij) de laatste dag van m'n ongesteldheid. Een inlegkruisje is genoeg om de ochtend mee door te komen. En dan wissel ik hem omdat ik dat zelf schonen vindt, niet omdat hij al helemaal vol is (wel redelijk vol)
Hier zag het er allemaal goed uit! Hartje zag ze al kloppen. Wel een weekje terug gezet, 6+4 weken nu, dus uitgerekende datum is 24 mei nu. 29 oktober de termijnecho!!
mmm44 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 14:43
4.70% gewijzigd
Mijn verloskundige reageerde precies hetzelfde toen het bij mij uiteindelijk wél mis ging. Ik had namelijk ook geen kramp en daar gaan de meeste miskramen wel mee gepaard. Ik denk dat jouw verloskundige zich daarom geen zorgen maakt Wenn, en ik zou dat (proberen) ook niet te doen. De reden dat ik geen kramp had, was omdat het al zo vroeg mis was gegaan. Waarschijnlijk al een paar dagen na m'n positieve test (het duurde alleen nog een week voordat m'n lichaam het losliet). Ik werd dus als het ware gewoon ongesteld en daar voel ik nooit kramp bij. Jij bent al veel verder in je zwangerschap dan ik toen was, dus zolang je geen kramp hebt is het alleen maar een goed teken volgens mij. Wel heel fijn dat je eerder heen kunt. 5 oktober is al snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven