Uitgerekend 2e helft mei 2019
maandag 10 september 2018 om 09:42
Hoi dames,
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
romy1982,
koetjesenkalfjes,
wennn,
Daantje,
starsuus
Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
Naam | Leeftijd | Kindje | J/m/v | Uitgerekend | Afspraken |
---|---|---|---|---|---|
gracey30 | 33 | 3e | 9 mei | ||
chip | 36 | 2e | 11 mei | 19-12 20 weken echo | |
Tess1981 | 37 | 4e | j | 12 mei | 18-12 20 wekenecho |
Sunne | 35 | 1e | m | 12 mei | 28-12 20 wekenecho |
OkkiePetite | 30 | 1e | 14 mei | 27-12 20 wekenecho | |
Mik | 30 | 1e | 15 mei | 27-12 20 weken echo | |
Sch0rpioen | 31 | 1e | v | 17 mei | 27-12 20 wekenecho |
Tiswa | 1e | j | 18 mei | 31-12 20 weken echo | |
Goudsie | 29 | 1e | m | 19 mei | 24-12 20 wekenecho |
Groenisgras | 27 | 2e | 19 mei | 28-12 20 wekenecho | |
mmm44 | 27 | 2e | j | 20 mei | 27-12 20 weken echo |
Vivaantje93 | 25 | 1e | m | 20 mei | |
Schuimblusser | 25 | 1e | V | 21 mei | 9-1 20 wekenecho |
Stephanie05 | 27 | 1e | m | 25 mei | 28-12 20 wekenecho |
Famke1993 | 25 | 1e | v | 25 mei | 9-1 20 wekenecho |
Globetrotter | 27 | 2e | v | 27 mei |

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd

dinsdag 2 oktober 2018 om 23:00
Bedankt allemaal! Jullie zijn echt top!
Mijn wens, een tabel vol kloppende hartjes. Hoe mooi zou dat zijn?
Ik duim voor jullie!
Dit weekend komen mijn mama, oma, broer en aanhang. Dan gaan we het hen vertellen. Spannend weer. Geen idee wat hun reactie zal zijn!
Wij kennen trouwens ook een koppel dat al jaren probeert zwanger te worden. Zelfs met medische hulp lukt het niet. Laatst vertelden vrienden hen dat ze zwanger zijn en je zag dat het hen pijn deed. Ze feliciteerde hen niet eens. Wat ik ook ergens wel begrijp. Is geen makkelijke situatie, maar je kan het moeilijk achterhouden.
Mijn wens, een tabel vol kloppende hartjes. Hoe mooi zou dat zijn?

Ik duim voor jullie!
Dit weekend komen mijn mama, oma, broer en aanhang. Dan gaan we het hen vertellen. Spannend weer. Geen idee wat hun reactie zal zijn!
Wij kennen trouwens ook een koppel dat al jaren probeert zwanger te worden. Zelfs met medische hulp lukt het niet. Laatst vertelden vrienden hen dat ze zwanger zijn en je zag dat het hen pijn deed. Ze feliciteerde hen niet eens. Wat ik ook ergens wel begrijp. Is geen makkelijke situatie, maar je kan het moeilijk achterhouden.
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:50
Fijn schorpioen, mmm en vivaantje
Ik heb (gelukkig) niemand meer om me heen waarbij het moeizaam gaat. Ik ben wel tegen veel mensen open geweest over mijn miskraam en merk daardoor terughoudende reacties (al zeg je 10x dat ze zich vooral niet moeten inhouden omdat je graag mee wil leven). Daarom kijk ik er naar uit het te kunnen delen na de eerste echo. Dan kijkt niemand mij meer aan bij het woord zwanger of baby of het wel goed met me gaat..
Wat ik ook weer compleet begrijp, mensen willen je geen onnodig pijn doen!

Ik heb (gelukkig) niemand meer om me heen waarbij het moeizaam gaat. Ik ben wel tegen veel mensen open geweest over mijn miskraam en merk daardoor terughoudende reacties (al zeg je 10x dat ze zich vooral niet moeten inhouden omdat je graag mee wil leven). Daarom kijk ik er naar uit het te kunnen delen na de eerste echo. Dan kijkt niemand mij meer aan bij het woord zwanger of baby of het wel goed met me gaat..
Wat ik ook weer compleet begrijp, mensen willen je geen onnodig pijn doen!
woensdag 3 oktober 2018 om 11:32
Gefeliciteerd gracey! Veel plezier met vertellen.
Spannend Wenn, ik duim ook voor je.
Hier ken ik ook een stel met moeilijkheden om zwanger te raken. Gelukkig is het (na lange tijd) wel 2 keer gelukt en hebben ze gezondere kinderen. Zij zijn al heel lang mijn alcohol inname aan t checken, dus verwacht dat ze alleen maar blij zijn als we met het nieuws komen.
Spannend Wenn, ik duim ook voor je.
Hier ken ik ook een stel met moeilijkheden om zwanger te raken. Gelukkig is het (na lange tijd) wel 2 keer gelukt en hebben ze gezondere kinderen. Zij zijn al heel lang mijn alcohol inname aan t checken, dus verwacht dat ze alleen maar blij zijn als we met het nieuws komen.
woensdag 3 oktober 2018 om 12:11
Super fijn, Gracey!
Floortje ook veel succes vandaag!
Wennn, gelukkig is het al bijna vrijdag. Hou vol!
Ik heb -zover ik weet- niemand in mijn directe omgeving (meer) bij wie het moeizaam gaat. Ik heb zelf wel moeite gehad met aankondigingen. Ik denk dat veel mensen bij wie het 'vanzelf' gaat, er helemaal niet bij stilstaan dat dat niet bij iedereen zo is. Laatst waren we op een feestje van een bevriend stel, waar ze met alle toeters en bellen bekend maakten zwanger te zijn. Walgelijk vond ik het (en ik was net die dag ongesteld geworden...). Ik heb een groot glas wijn achterover geklokt en ben zo snel als mogelijk naar huis gegaan. Als het bij ongeveer 1 op de 6 stellen moeilijk gaat, zal ik overigens vast niet de enige zijn geweest die dat niet leuk vond.

Floortje ook veel succes vandaag!
Wennn, gelukkig is het al bijna vrijdag. Hou vol!
Ik heb -zover ik weet- niemand in mijn directe omgeving (meer) bij wie het moeizaam gaat. Ik heb zelf wel moeite gehad met aankondigingen. Ik denk dat veel mensen bij wie het 'vanzelf' gaat, er helemaal niet bij stilstaan dat dat niet bij iedereen zo is. Laatst waren we op een feestje van een bevriend stel, waar ze met alle toeters en bellen bekend maakten zwanger te zijn. Walgelijk vond ik het (en ik was net die dag ongesteld geworden...). Ik heb een groot glas wijn achterover geklokt en ben zo snel als mogelijk naar huis gegaan. Als het bij ongeveer 1 op de 6 stellen moeilijk gaat, zal ik overigens vast niet de enige zijn geweest die dat niet leuk vond.
woensdag 3 oktober 2018 om 12:18
woensdag 3 oktober 2018 om 13:13
Ha meiden!
Sorry ik ben een paar dagen afwezig. Ben echt te ziek en kan geen boe of bah zeggen. De twijfel zit hem er bij mij dus niet in of het goed gaat maar of het er niet meer dan 1 is haha
Gelukkig hebben we net een goede echo gehad. Alles zag er top uit en wij hebben het hartje gezien en zelfs heel zachtjes gehoord. Wat prachtig!!
31 oktober heb ik termijnecho!
Gefeliciteerd allemaal met de kloppende hartjes. De kans dat het dan nog mis gaat is echt heel klein!!
Sorry ik ben een paar dagen afwezig. Ben echt te ziek en kan geen boe of bah zeggen. De twijfel zit hem er bij mij dus niet in of het goed gaat maar of het er niet meer dan 1 is haha
Gelukkig hebben we net een goede echo gehad. Alles zag er top uit en wij hebben het hartje gezien en zelfs heel zachtjes gehoord. Wat prachtig!!
31 oktober heb ik termijnecho!
Gefeliciteerd allemaal met de kloppende hartjes. De kans dat het dan nog mis gaat is echt heel klein!!

woensdag 3 oktober 2018 om 13:20
Mmm
Schorpioen
Vivaantje
Floortje
Gracey
Nog 2 nachtjes slapen hier
. Ik begin steeds zenuwachtiger te worden. Gisteren was ik ineens enorm bezorgd of het wel goed ging terwijl daar geen aanleiding voor is want nog altijd misselijk, buikpijn en pijnlijke boobs.
De voorleesboekjes voor de opa's en oma's zijn binnen. Zaterdag is m'n broertje jarig, dus heb voor hem een slab met 'gefeliciteerd oom'.

Schorpioen

Vivaantje

Floortje

Gracey

Nog 2 nachtjes slapen hier

De voorleesboekjes voor de opa's en oma's zijn binnen. Zaterdag is m'n broertje jarig, dus heb voor hem een slab met 'gefeliciteerd oom'.

woensdag 3 oktober 2018 om 14:06
Zeker weten!
Hier voor zover ik weet ook niemand met kinderwens waarbij het moeilijk gaat. Maar zoals gezegd gaat het bij 1 op de 6 niet vanzelf. Sunne hoe zou jij als 'ervaringsdeskundige' aanraden om het nieuws te brengen aan groepen mensen (zoals bij collega's of op de sport/hobbyclub) waar mogelijk zonder dat je het weet mensen tussen zitten die ongewild kinderloos zijn, al een hele tijd aan het proberen of die misschien net een miskraam gehad hebben? Moeilijk blijft het toch voor die mensen maar wat zijn teveel 'toeters en bellen'? (Ik wou cupcakes bakken met muisjes maar ik twijfel nu...)
woensdag 3 oktober 2018 om 14:13
Ik vind het ook wel iets moeilijks hebben over het vertellen. Ik kan me echt voorstellen dat bij stellen waar het langer of niet bij lukt het heel naar is de zwangerschapsaankondigingen. Maar ik vind het ook dubbel voor de stellen waar het bij lukt en heel blij zijn. Maar blijft gewoon een gevoelig onderwerp.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:22
Tja lastig Mik, uiteindelijk kun je het ook niet voor iedereen goed doen, en mag je zelf natuurlijk ook gewoon blij zijn. In mijn geval had het ook iets meer met de betreffende personen te maken (van die mensen waarbij alles vanzelf gaat en die vergeten dat je daar best dankbaar voor mag zijn)... Ik zou het zelf niet zo snel 'voor de groep' vertellen, maar gewoon aan ieder apart bijvoorbeeld bij collega's. Maar dat ligt ook gewoon een beetje aan hoe je zelf als persoon bent denk ik

woensdag 3 oktober 2018 om 14:57
Mijn tip (ervaring), vertel het via de telefoon of app. Dan hoeven die mensen geen showtje te houden en te doen alsof ze mega blij zijn terwijl ze toch ook verdrietig zijn. Die pijn of dat verdriet zie je toch altijd in de reactie terug. Niet leuk voor hen en niet leuk voor jou..
door iets meer afstand te creëren maak je het makkelijk voor alle partijen.
door iets meer afstand te creëren maak je het makkelijk voor alle partijen.

woensdag 3 oktober 2018 om 15:07
Wel nagedacht maar ik ben er nog niet uit. Vriend vindt dit soort vragen lastig lijkt het. Ik moet zelf maar bedenken wat ik wil komt het op neer. Ik dacht dat de nipt 100% betrouwbaar was en dan zou ik het wel willen, maar dat is niet zo. Er zijn vals-positieven.

woensdag 3 oktober 2018 om 15:53
Ik heb er bij mijn vorige zwangerschappen niet voor gekozen omdat ik vond dat als ik een kindje met het downsyndroom zou krijgen dit ook welkom zou zijn. Ook is het in eerste instantie een kansberekening waardoor hij toen sowieso laag zou uitvallen omdat ik toen heel jong was. Nu overwoog ik het wel maar mijn man heeft zich ingelezen en gaf idd aan dat de test helemaal niet 100% betrouwbaar is. Ik moet me er nog even verder op in lezen. Ik overwoog het dus wel dit keer maar twijfel nu of het juist het onnodige stress zal geven.