Huis verkopen makelaar

10-10-2018 12:47 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm privecy verwijdert.
rebecca20 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 14:43
Reden: Privecy
97.21% gewijzigd
veensteker schreef:
10-10-2018 20:07
Zet anders zelf even een advertentie op Marktplaats. Ik zag net al veel laminiaatje langskomen die er nog keurig uitzag.

Een makelaar kan ook je huis niet mooier of verzorgder maken. Als hij geen kijkers heeft dan heeft hij ook niets te melden.

Natuurlijk heeft hij slechte foto’s gemaakt maar je had zelf ook beter kunnen kijken.

Wat heb jij boven dan geschilderd??

Echt, de makelaar kan veel meer met een verzorgder huis en betere foto’s.
Je wil het alleen over de makelaar hebben maar het is een combinatie van een slecht verzorgd huis (sorry maar kan niet anders zeggen met al dat loslatende behang en rare kleuren verf en slecht geverfd) en slechte foto’s.

Je zal zien als het huis beter verzorgd is ook meer kijkers krijgt en sneller verkocht is.

Als jij bv behang en verf koopt bij de Action en een laminaatje van Marktplaats ben je veel tijd en misschien 100 a 200 euro kwijt. Vraag je vriend en andere vrienden om je te helpen.
Ik heb de slaapkamer met het grote schuifraam geschildert en bij de andere slaapkamer het schuine stuk. Het dak heeft me al 1500 euro gekost. Dat ik nu op ben, snap je toch wel.
Ik zou ook effe je contract met de makelaar erop nalezen ...
Hoe snel kan je van die kerel af of wanneer verloopt het contract?

En ik zou al gaan zoeken naar een andere voor als het contract straks afloopt en het huis niet verkocht is.
Wie weet wil die nieuwe makelaar dan ook wel nieuwe foto's maken.
Rebecca20 schreef:
10-10-2018 19:29
Ik zou het erg op prijs stellen als het weer om de makelaar gaat ipv het huis. Ik had al wat kijkers en ook hebben sommige een bod gedaan. Dat is het helemaal niet. Het gaat om het doen van de makelaar.

Alvast bedankt.
Zitten die biedingen dan ver van de vraagprijs af? En levert je dat een probleem op, een restschuld?
eva-luna schreef:
10-10-2018 20:34
Zitten die biedingen dan ver van de vraagprijs af? En levert je dat een probleem op, een restschuld?
Een bod was wel er laag, de rest viel wel mee, maar ik wil het meeste uithalen natuurlijk. Je gaat niet gelijk ja zeggen. Ik heb niet meer zo veel lening. Heb het huis tijdens de crisis verkocht en zou nu mooi overwaarde overhouden, maar die heb ik wel nodig voor iets anders. En de huizen zijn gewoon mee waard tegenwoordig. Ik heb zelf zoiets van, is het volgende bod oké, dan is het verkocht. Het laatste was net iets te weinig.
Belg007 schreef:
10-10-2018 20:30
Ik zou ook effe je contract met de makelaar erop nalezen ...
Hoe snel kan je van die kerel af of wanneer verloopt het contract?

En ik zou al gaan zoeken naar een andere voor als het contract straks afloopt en het huis niet verkocht is.
Wie weet wil die nieuwe makelaar dan ook wel nieuwe foto's maken.
Ooh de looptijd. Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Dat ga ik straks als ik thuis ben of morgen even kijken! Bedankt zeg!!! Echt top!
Bloemenzee schreef:
10-10-2018 13:32
Op Facebook zetten: heeft je makelaar wel een Facebook pagina? Anders wordt het natuurlijk lastig. Heeft hij die wel, dan is het wel vreemd dat jouw huis daar niet op staat (mits dat, zoals hierboven al genoemd was, in je pakket zat).
Buiten dat: ik heb ons huis óók zelf op Facebook gezet. Omdat je nooit weet hoe je huis een potentiële koper kan bereiken.
Maar is Funda niet de de facto plaats om huizen te zoeken tegenwoordig? Dat heeft een veel groter bereik dan Facebook onder huizenbezoekers.
Hoe langer je huis of Funda staat hoe minder er naar gekeken wordt. Mensen kijken vaak alleen naar huizen die erbij gekomen zijn.

Buiten de foto’s vind ik niet dat je makelaar veel fout doet. Je hebt bezoekers en biedingen. Als jij die niet wil accepteren kan de makelaar daar niets aan doen. Je huis zal op Funda dus steeds minder bekeken worden.

Je kan hem vragen om het huis van Funda af te halen en een week later ofzo opnieuw er op te zetten.

Liefst met nieuwe foto’s. Dat geeft jou de kans om toch nog iets aan je huis te doen. Ik viel je helemaal niet aan toen ik tips gaf om je huis er beter uit te laten zien. Met de tips die je ook van anderen hebt gekregen kan je huis er beter uitzien en meer bezoekers trekken. Veel mensen zien direkt van een huis af als ze zien dat er veel werk aan is. Er zijn niet zoveel mensen die hier doorheen kunnen kijken.

Mijn zoon heeft uiteindelijk een huis gekocht wat hij vreselijk vond bij de eerste bezichtiging. Het huis was ook eerst veel duurder (te duur) en door de inrichting en de dingen die hij allemaal zou willen veranderen wilde hij het huis laten lopen.

Na een prijsverlaging en na een 2e keer kijken zag hij wel mogelijkheden en is het geworden zoals hij graag wilde.

Als wij niet hadden aangedrongen op een 2e bezoek was hij nooit nog een keer gaan kijken door de foto’s op Funda.

Je kan zelf ook iets doen om je huis populairder te maken op Funda.

Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit gehoord van het aanbieden van een huis aan beleggers op Amsterdam na dan. Daar worden veel huizen opgekocht door beleggers. Ik denk dat dat in jouw regio vrij zeldzaam is.

Ik snap dat geld voor jou nu een probleem is maar mocht je bv 200 euro kunnen lenen van iemand dan levert dat je in de verkoop dubbel en dwars op. Misschien kan je met 100 euro ook al heel wat doen.Zeker als je een gratis laminaat van Marktplaats kan krijgen.

Je zou het huis zelfs weer enigzins kunnen inrichten met dingen van Marktplaats. Er staan heel veel gratis spullen op.

Vraag aan je makelaar wat jij zelf nog kan doen om meer bezoekers te trekken. Je kan hem dan meteen vragen wat hij nog zou kunnen doen (behalve betere foto’s maken).
Makelaars bieden huizen meestal niet actief aan aan kopers hoor. Als er toevallig iemand langskomt die precies zoiets zoekt wel, maar ze gaan niet op de markt staan flyeren of zo.
Contact opnemen snap ik ook niet helemaal, als hij niks te melden heeft, heeft hij niks te melden. Als hij geen Facebook heeft, kan hij het er ook niet op zetten, dat had je van tevoren kunnen weten. Overigens denk ik ook niet dat dat een belangrijk medium is voor huizen. Ik heb de mijne er destijds zelf wel op gezet, maar wie gaat er nou naar de Facebook pagina van een makelaar? Dat heeft helemaal geen goede zoekfuncties of zo. Funda is prima. Je krijgt kijkers en biedingen, dus het bereikt het publiek wel.

Dus het enige wat hij ‘fout’ heeft gedaan, is niet zulke goede foto’s maken. Dat is inderdaad jammer, maar komt wel vaker voor als ze het zelf doen. Het zijn geen fotografen, en huis-fotografie is een vak. Veel van de andere huizen zijn waarschijnlijk door een fotograaf gedaan, en dat ziet er gewoon beter uit (meer ervaring, betere apparatuur). Je kunt proberen daarvoor te sparen, dat zou het geld best wel waard kunnen zijn, maar het is niet gratis. Of je moet eens rondvragen of je niet iemand kent met goede apparatuur die je wil helpen (en dan zelf ook even kritisch naar de foto’s kijken).
Ik vind de foto's echt slecht. Die schoen op de foto kan echt niet. Door de hoogte van de schoen zie je ook dat hij op bed ligt om die foto te maken.

In de tekst staan ook fouten:

-dakkapel; hierdoor is er veel extra ruimte is ontstaan. 2 x is

-waarvan één met schitterend uit over het historische Tiel. Uit ipv uitzicht.

De laatste zinnen zijn ook zonder hoofdletter begonnen.

Ik zou een andere makelaar nemen die nieuwe foto's maakt. Inclusief foto's van de omgeving.

Er staan toch redelijk veel huizen in de omgeving te koop met die prijsklasse en ik denk dat je dan te duur bent. Als je op Huispedia kijkt zie je de geschatte marktwaarde € 116.000 - € 140.000 en dan zit jij wel aan de bovenkant.

Het valt mij ook op dat andere huizen in de buurt ook vrij lang te koop staan.

Succes!
Het is belachelijk zo'n makelaar. En zeker niet professioneel.
Maar... heb je ook in zijn werk verdiept? Eerdere foto's en omschrijvingen gezien? Als dat niet zo is ligt het ook een beetje aan jezelf. Voorwerk is halve werk maar dat weet jezelf ook. Alleen hoe dan ook mag je wel beter kwaliteit verwachten. Maak afspraak met hem en bespreek je verbeter punten. Niet geheel onbelangrijk, nieuwe foto's. Ook al staat het leeg, het is een voordeel voor je.
Hopelijk laat je het hier niet bij zitten. Succes!
Je hebt kijkers en biedingen, dat is al een goed begin.

Weet de makelaar waarom kijkers afhalen, is dat de prijs/staat van onderhoud/grootte?
Overleg met de makelaar wat jullie kunnen doen om deze bezwaren weg te nemen. Weet hij geen oplossing dan zou ik overstappen.

Ik heb je advertentie even opgezocht:
Vraagprijs tov WOZ-waarde voelt reëel, misschien iets aan de hoge kant maar dat geeft je ruimte om te onderhandelen. Ik denk dat de 2000 meer/minder niet andere kijkers trekt, je blijft namelijk in dezelfde prijscategorie en als koper zou ik de onderhandelingen op 2000 niet laten afknappen.

Verder zou ik opnieuw foto's van de wc, badkamer, keuken en uitzicht slaapkamer maken (volgens de tekst op het historische centrum). Dan maakt het niet uit of het huis leegstaat maar kan je laten zien dat de basis goed is. Het huis voelt op de foto's soms erg klein omdat je geen plafond en vloer tegelijkertijd ziet.

Tekst is vooral een opsomming van alle ruimtes en mist het verkoperspraatje wat je meestal ziet.
Heb je al een energielabel binnen en is dit beter dan je voorlopige label? Voeg dit dan ook toe.
Zolder mis ik op kaartje en of foto's.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Rebecca, je kunt hier wel beledigd lopen doen en roepen dat niemand iets begrijpt en je makelaar en je depressie de schuld geven, maar je kunt jezelf ook even minder gevoelig opstellen en kijken of er wat inzit dat de presentatie van het huis een groot probleem is.
Wat dat betreft begrijp jij het niet helemaal, want je ziet niet in hoe belangrijk het is om een huis er aantrekkelijk uit te laten zien.
Daar is de makelaar niet de schuld van dat je huis niet op orde is.
Ik heb idee dat je ook alleen maar die makelaar wilt afkraken en dat je zelf nul moeite meer wilt doen.
Wat vind je omgeving ervan? Niemand die je advies geeft? Je vriend?
Rebecca20 schreef:
10-10-2018 20:39
Een bod was wel er laag, de rest viel wel mee, maar ik wil het meeste uithalen natuurlijk. Je gaat niet gelijk ja zeggen. Ik heb niet meer zo veel lening. Heb het huis tijdens de crisis verkocht en zou nu mooi overwaarde overhouden, maar die heb ik wel nodig voor iets anders. En de huizen zijn gewoon mee waard tegenwoordig. Ik heb zelf zoiets van, is het volgende bod oké, dan is het verkocht. Het laatste was net iets te weinig.
Het is een makelaar, geen standwerker op de markt. Beleggers die in Tiel in huizen gaan beleggen is natuurlijk niet vergelijkbaar met de beleggers in Amsterdam - snap je wel waar dat beleggen over gaat?! Dat jij een prima bod niet accepteert en er de hoofdprijs uit wil halen, is niet de schuld van de makelaar. De foto’s zijn ruk, maar je huis is niet representatief. Dat is dus een combinatie van factoren, en niet 100% de schuld van je makelaar.

Mijn gevoel is dat je niet realistisch bent in je verwachtingen (te veel overwaarde willen, wat je verwacht van een makelaar), en dat het niet zozeer aan de makelaar ligt. Of, anders gezegd,: de makelaar is matig (tekst en foto’s niet goed), maar jij valt over hele andere zaken (niet aanbieden aan beleggers, geen facebook) die weinig met zijn kwaliteit en werk te maken hebben en die het huis ook niet opeens voor de hoofdprijs verkopen.
Je had een redelijk bod kunnen accepteren, nu is het maar weer de vraag wanneer er een volgend bod komt, en misschien is dat lager

het had je een hoop stress gescheeld

Als een huis langer op Funda staat wordt er nog steeds naar gekeken, er komen immers elke dag mensen bij die beslissen iets te gaan kopen.

Ik zag dat aan mijn Funda statistiek. De eerste dagen erg hoog ( ook veel vrienden :) ) en daarna bleef het gewoon constant
pearle schreef:
11-10-2018 09:19
Je had een redelijk bod kunnen accepteren, nu is het maar weer de vraag wanneer er een volgend bod komt, en misschien is dat lager

het had je een hoop stress gescheeld, en kosten hypotheek, GWL, verzekeringen

Als een huis langer op Funda staat wordt er nog steeds naar gekeken, er komen immers elke dag mensen bij die beslissen iets te gaan kopen.

Ik zag dat aan mijn Funda statistiek. De eerste dagen erg hoog ( ook veel vrienden :) ) en daarna bleef het gewoon constant
Ik heb jouw woning net opgezocht op Funda, deze kwam direct naar voren als "uitgelicht". De foto's zijn inderdaad niet super maar wel goed genoeg om te laten zien dat de woning is slechte staat van onderhoud is.
Ik denk dat je eerst moet zorgen voor een opgeruimde woning zonder knopen in de gordijnen en plinten dit over het behang zijn geplaatst. Dit hoeft allemaal niets te kosten en vervolgens nieuwe foto's moet laten maken.
In deze staat komt de woning er onaantrekkelijk over.
die schoen en die lade in de badkamer, daar kijk ik wel doorheen. Maar de ruimtes komen niet tot hun recht en dat vind ik veel kwalijker. Beneden heb je een leuk glas in lood raam en die kamer boven met die enorme ramen zijn echt pluspunten maar door de slechte foto’s komt dat niet goed uit de verf. je slaapkamer lijkt erg klein vanwege al die kasten en de opstelling van het bed.

leen ergens wat meubels en een vloerkleed voor in de woonkamer zodat mensen een indruk krijgen van de afmetingen van de ruimte. of kijk op gratisaftehalen.nl. en laat dan nieuwe foto’s maken. Succes hoor, je raakt je woning echt wel kwijt!
ik heb net de site van de makelaar bekeken. hij maakt alle foto’s zelf, ze zijn allemaal zo slecht maar bij jou is het wel extreem.
mag ik vragen wat het laatste bod was?
Je hebt zeker geen topmakelaar gevonden. Waarom heb je ooit voor deze persoon gekozen? Ben je alleen op de prijs afgegaan? Heb je goede afspraken gemaakt wat je makelaar, was het duidelijk wat je kon verwachten?

Je geeft aan dat het moment dat jij je huis in de verkoop wilde zetten je niet zo goed in je vel zat. Was er toen niemand niet met je meedacht? Mee is gegaan naar een makelaar? etc. De makelaar goed heeft gegoogled; hoeveel huizen zijn er in de verkoop, wat voor huizen, worden ze snel verkocht, hoe worden de huizen in de markt gezet, etc etc. Is het echt alleen jouw huis die slecht op funda staat of zijn de andere huizen dit ook?

When you pay peanuts, you get donkeys.

Beleggers zijn vooral geïnteresseerd in een markt waar er heel veel kopers zijn en weinig verkopers, en waar dus veel mensen opzoek zijn naar woonruimte. Zij kopen dan de huizen op, om deze weer (duur) te verkopen aan mensen die geen huizen kunnen kopen. Zo te horen val jouw huis niet in die categorie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat jij van je makelaar verwacht lijkt mij wat te hoog gegrepen maar dat hangt ook echt af van de afspraken die je hebt gemaakt. Je hebt niet betaald voor de foto's zeg je dus dan kun je ook niet de optimale kwaliteit verwachten. Wat heb je afgesproken over de taken die de makelaar zou doen en wat zou je hem daarvoor betalen?

2x toppositie op Funda, meerdere kijkers en biedingen klinkt namelijk helemaal niet of de makelaar slechte zaken doet. Heb je je makelaar advies gevraagd over wat te doen met dat bod? En zo ja wat adviseerde de makelaar je dan?
Op Funda scoort je makelaar trouwens wel goed bij de ervaringen van anderen.
Hoi allemaal.

Misschien verwacht ik idd te veel. Dat kan en daarom opende ik ook deze topic. Ik weet mijn huis is niet in goede staat. Maar ook moet ik zeggen, dat de makelaar vind dat het huis wel in goede staat is en hij heeft ook zelf de vraagprijs bepaald. Hij zei dat het snel verkocht word. Dat klopt ds niet. Ik vertrouwde op zijn ervaring, dat de prijs ook goed is als hij dat zegt. Idd heb ik naar zijn beoordelingen gekeken en ook voor hem gekozen, omdat die allemaal goed zijn. Maar wat ik dan weer minder vind, is dat hij niet terug mailt. Ik mailde of het niet goed zou zijn het huis aan beleggers voor te stellen, maar dat heb ik ondertussen zelf gedaan, want van hem komt geen reactie.
Bij het laatste bod vondt hij ook dat het wat te weinig is en het huis gewoon meer waard is. De foto‘s blijft hij goed vinden. Ik moet wel even wachten met klussen, want mijn vriend heeft al zijn geld in het nieuwe huis gestoken, dus even wat sparen en dan gaan we daarmee aan de slag. We zijn ook best uitgeput van al de verbouwingen. Zoude ik nieuwe foto‘s laten maken, dan zeker via een fotograaf. Misschien kent iemand van jullie een goede forograaf, die niet zo erg duur is? Het huis is leeg, dus de lelijke meubels en inrichting, hoe jullie zeggen, zijn eruit.

Groet,

Rebecca20
Je blijft hangen op de beleggers maar daar lijkt je huis gewoon niet geschikt voor.

Nieuwe foto's kosten je ook zo rond de €150-200 en daarvan heb je net aangegeven dat je die niet hebt. Daarnaast denk ik ook dat dat alleen zin heeft als je je huis wat representatiever maakt en dus toch wat opknapt.

Het is een combinatie, je wil het en snel verkopen, en er een goed bedrag voor vangen en er niet veel tijd/geld steken in presentatie en verkoop dat gaat niet makkelijk samen. Daar kan je allerlei goede redenen voor hebben maar dan kan het iets langer duren. En 3 maanden is nu ook weer niet heel lang.

Hoe veel biedingen heb je gehad en voor welke hoogte? En heb jij daar nog een tegenbod tegen gedaan?
Wat is het bod dat je hebt gekregen dan?

Je blijft hangen in dingen die volgens mij echt de moeite niet zijn (een belegger wil een goedkoop huis, op een goeie locatie waar met minimale middelen en flinke winst op gemaakt kan worden. Daar lijkt jouw huis op geen enkele manier aan te voldoen.) Ik vraag me echt af of je dit wel begrijpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven