Drank leeftijd
zondag 14 oktober 2018 om 12:49
Laatst was ik op een feestje en toen kwam ik het zusje van een vriendin van mij tegen, zei is een jaar of 14 en vroeg of ik een cola bb voor haar kon halen. Ik heb dat toen gedaan want ik herrinner me ook wel dat ik op mijn 14de ook begon met eerste x drinken en roken. En toen voelde ik me super oud en verantwoord en er is veder ook nooit iets fout gegaan maar toch nu ik zelf ouder ben had ik zoiets van waarom heb ik dat meisje drank gegeven.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En wanneer begonnen jullie met drank enzo?
Groetjes
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En wanneer begonnen jullie met drank enzo?
Groetjes
zondag 14 oktober 2018 om 13:28
Ik had het niet gedaan. Ik was zelf 15 toen ik begon met alcohol (de grens was toen nog net 16) en achteraf gezien was dat ook echt te vroeg. (Ookal heeft het voor mij enigszins goed uitgepakt, ik ben er al vroeg achter gekomen dat ik alcohol echt vrij weinig aan vind, dus vanaf mijn 17e heb ik echt zelden meer gedronken).
zondag 14 oktober 2018 om 13:32
zondag 14 oktober 2018 om 13:44
zondag 14 oktober 2018 om 13:55
zondag 14 oktober 2018 om 13:58
zondag 14 oktober 2018 om 14:06
Nee dat is niet strafbaar. Ze mogen het zelf niet kopen of in het openbaar drinken.
zondag 14 oktober 2018 om 14:08
zondag 14 oktober 2018 om 14:32
Tijdje vriendinnengroep gehad met zusje van, die was 16, kreeg dus ook geen drank mee. Haar zus haalde het altijd, en haar moeder vond het goed. Dus in zo’n geval zou ik dan nog best een biertje halen als haar zus er niet bij is.
Maar daar houd het ook wel op zeg maar. 14 vind ik persoonlijk te jong. En ik zou dus willen weten hoe de ouders erover denken. Als die zoiets hebben, van laat maar gaan. Dan krijgt ze het ook wel via een ander.
Maar daar houd het ook wel op zeg maar. 14 vind ik persoonlijk te jong. En ik zou dus willen weten hoe de ouders erover denken. Als die zoiets hebben, van laat maar gaan. Dan krijgt ze het ook wel via een ander.
zondag 14 oktober 2018 om 14:35
Ik dronk vanaf mijn 15de maar ik zou mijn neefjes en nichtjes op die leeftijd niet schenken. Ik heb ooit oud en nieuw gevierd toen mocht mijn neefje van 17 1 glas champagne van zijn ouders.
Feest gaat sowieso niet om drank maar om lol maken.
Feest gaat sowieso niet om drank maar om lol maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 14 oktober 2018 om 14:39
Niet geven. Het is mijn kind niet, geen idee hoe de ouders hierin staan, en in de horeca mag er gewoon geen alcohol geschonken worden aan minderjarige. Wil ze drank, prima moet ze zelf weten, maar ik werk daar absoluut niet aan mee. Het gaat om een meisje wat jij niet kent!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 14 oktober 2018 om 14:54
Dank voor je antwoord.Blondie456 schreef: ↑14-10-2018 14:06Nee dat is niet strafbaar. Ze mogen het zelf niet kopen of in het openbaar drinken.
zondag 14 oktober 2018 om 14:58
volopviva-amber schreef: ↑14-10-2018 13:58Je hersens zijn op de leeftijd nog vol op in de groei. Bij jou merk ik aan je schrijfwijze dat je er al vroeg bij was met alcohol.