Verhuiskaart

05-11-2018 08:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben bezig met de verhuiskaart.
Ik ga daarbij één grote foto gebruiken en dan een kleinere foto erin zetten.

En dan wil ik er iets met bepaald lettertype bovenaan op zetten zoals "Verhuisd!" en wellicht ook de datum.
Aan de andere kant wil ik dan nog de nieuwe adresgegevens en de datum en onze namen (en meteen iedereen maar fijne feestdagen wensen).

Dus qua layout weet ik ongeveer wat ik wil. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld die letters er boven zetten? Via Paint bijvoorbeeld? En wat is een mooi sierlijker lettertype?
En hoe/waar kan ik het beste dit laten afdrukken? De voorkant gaat sowieso eigenlijk er als foto formaat uit komen. Aangezien postzegels al duur genoeg zijn, zoek ik naar een niet te dure oplossing. Als ik de foto zelf (de voorkant) in 10x15 formaat afdruk dan kost het een paar dubbeltjes per foto max. Maar goed, dan heb je nog niks aan de achterkant.

Wie kan me helpen met ideeen? Ik wil het graag deze week afronden (al heb ik nog een paar weken extra).
Oh ja, ik wil 'm ook in pdf hebben uiteindelijk zodat het ook digitaal verstuurd kan worden :)
er zijn redelijk goedkope opties waarbij je kaarten via het internet kan sturen. Afgelopen jaar nog voor mijn schoonmoeder gedaan. Kan je zowel de voor als de achterkant maken.

Je kan dat of de kaarten via de site versturen, adressen oploaden, of de kaarten zelf versturen en dat de adressen er zelf op schrijven/plakken.

De layout copier je dan naar publish, pain, wordt, etc en maak er een PDF van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
oh ja, foto's zijn te dun om te versturen. Je moet toch iets stevigers hebben. Ik kan niet meer vinden via welke site ik de verhuiskaarten van mijn schoonmoeder heb gestuurd. Maar er zijn er genoeg. Gewoon even googlen.
Ehm, gewoon via Greetz of een andere kaartensite? Daar heb je vaak kaarten waar je een eigen foto in kunt plaatsen. En je eigen teksten en lettertypes en kleurtjes en wat al niet kunt aanpassen. Ze leveren snel en als je dat wilt inclusief enveloppen en postzegels.
The owls are not what they seem
Ontwerpen kan makkelijk en gratis op de site van Canva. Dan heb je hem als pdf.
Gewoon greets of kaartje2go. Legio mogelijkheden en niet duur.
Ik maak zelf regelmatig gebruik van kaartje2go, dus ik ken dat soort sites wel. Ik vind ze alleen zo duur per kaart? Of zijn ze een stuk goedkoper als je het in multi laat afdrukken?
Ik heb verhuiskaarten gemaakt bij Vistaprint. Dat was de goedkoopste optie, aangezien ik er 75 nodig had. Dat liep nogal in de papieren bij Greetz.
poppie0022 schreef:
05-11-2018 08:38
En wat is een mooi sierlijker lettertype?

Als je maar geen Comic Sans gebruikt!
poppie0022 schreef:
05-11-2018 09:00
Ik maak zelf regelmatig gebruik van kaartje2go, dus ik ken dat soort sites wel. Ik vind ze alleen zo duur per kaart? Of zijn ze een stuk goedkoper als je het in multi laat afdrukken?
Ja.

Gewoon even googlen
RikM schreef:
05-11-2018 09:24
Dit is precies wat ik wou zeggen!

Echt, gebruik dit font alsjeblieft niet ;-D
Je kan het ook omdraaien. Een kerstkaart met een inlegvel voor de verhuizing.
Straks worden de kerstkaarten weer erg goedkoop aangeboden, het inlegvel zelf maken en printen en dan nog een decemberzegel er op. Klaar!
Ik heb dit gemaakt bij kaartje2go, kost idd wel wat maar het was snel klaar en super leuk! Veel complimenten over gehad :)
Bij ons is er een drukkerij die een dagbesteding is voor gehandicapten. Hierdoor zijn de kosten echt heel erg laag. Daarom laat ik tegenwoordig daar altijd al dat soort dingen afdrukken, wie weet zit er zoiets bij jou in de buurt?
RikM schreef:
05-11-2018 09:24
Flauw dit :rofl:
¡Apagando las luces!
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga nog even bekijken wat we (ok, ik push alles er wel doorheen :P) gaan doen maar we zijn zeker een stuk verder op weg!
Ik heb ze destijds laten drukken bij Vistaprint die was redelijk goedkoop.
Ontwerpen is easy via canva.com hebben erg leuke templates die je helemaal naar eigen inzicht kunt vullen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven