Verhuiskaart
maandag 5 november 2018 om 08:38
Hoi,
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben bezig met de verhuiskaart.
Ik ga daarbij één grote foto gebruiken en dan een kleinere foto erin zetten.
En dan wil ik er iets met bepaald lettertype bovenaan op zetten zoals "Verhuisd!" en wellicht ook de datum.
Aan de andere kant wil ik dan nog de nieuwe adresgegevens en de datum en onze namen (en meteen iedereen maar fijne feestdagen wensen).
Dus qua layout weet ik ongeveer wat ik wil. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld die letters er boven zetten? Via Paint bijvoorbeeld? En wat is een mooi sierlijker lettertype?
En hoe/waar kan ik het beste dit laten afdrukken? De voorkant gaat sowieso eigenlijk er als foto formaat uit komen. Aangezien postzegels al duur genoeg zijn, zoek ik naar een niet te dure oplossing. Als ik de foto zelf (de voorkant) in 10x15 formaat afdruk dan kost het een paar dubbeltjes per foto max. Maar goed, dan heb je nog niks aan de achterkant.
Wie kan me helpen met ideeen? Ik wil het graag deze week afronden (al heb ik nog een paar weken extra).
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben bezig met de verhuiskaart.
Ik ga daarbij één grote foto gebruiken en dan een kleinere foto erin zetten.
En dan wil ik er iets met bepaald lettertype bovenaan op zetten zoals "Verhuisd!" en wellicht ook de datum.
Aan de andere kant wil ik dan nog de nieuwe adresgegevens en de datum en onze namen (en meteen iedereen maar fijne feestdagen wensen).
Dus qua layout weet ik ongeveer wat ik wil. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld die letters er boven zetten? Via Paint bijvoorbeeld? En wat is een mooi sierlijker lettertype?
En hoe/waar kan ik het beste dit laten afdrukken? De voorkant gaat sowieso eigenlijk er als foto formaat uit komen. Aangezien postzegels al duur genoeg zijn, zoek ik naar een niet te dure oplossing. Als ik de foto zelf (de voorkant) in 10x15 formaat afdruk dan kost het een paar dubbeltjes per foto max. Maar goed, dan heb je nog niks aan de achterkant.
Wie kan me helpen met ideeen? Ik wil het graag deze week afronden (al heb ik nog een paar weken extra).
maandag 5 november 2018 om 08:47
er zijn redelijk goedkope opties waarbij je kaarten via het internet kan sturen. Afgelopen jaar nog voor mijn schoonmoeder gedaan. Kan je zowel de voor als de achterkant maken.
Je kan dat of de kaarten via de site versturen, adressen oploaden, of de kaarten zelf versturen en dat de adressen er zelf op schrijven/plakken.
De layout copier je dan naar publish, pain, wordt, etc en maak er een PDF van.
Je kan dat of de kaarten via de site versturen, adressen oploaden, of de kaarten zelf versturen en dat de adressen er zelf op schrijven/plakken.
De layout copier je dan naar publish, pain, wordt, etc en maak er een PDF van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
maandag 5 november 2018 om 08:49
maandag 5 november 2018 om 08:55
maandag 5 november 2018 om 09:24
Als je maar geen Comic Sans gebruikt!
maandag 5 november 2018 om 09:35
Ja.poppie0022 schreef: ↑05-11-2018 09:00Ik maak zelf regelmatig gebruik van kaartje2go, dus ik ken dat soort sites wel. Ik vind ze alleen zo duur per kaart? Of zijn ze een stuk goedkoper als je het in multi laat afdrukken?
Gewoon even googlen
I can't control the wind but I can adjust the sail