Kattenbakvulling

07-11-2018 15:42 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kattenbak grind gebruiken jullie?

Ik heb al verschillende geprobeerd. Momenteel heb ik die van de lidl, opzich wel goed, qua geur. alleen moet wel keer op keer stofzuigen. Hij loopt erg uit, hele huis er onder. En bij mijn maine coon, blijft er gewoon tussen de nagels zitten en vacht. Dit zijn dan de fijne korrels.

Ik heb 3 katten. Ben op zoek naar goede grind, een beetje uitloop is niet erg. Maar liefst grove stukken en die je niet echt ruikt als ze hun behoefte hebben gedaan.

War voor soort gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
dat hou je toch, probeer eens een mat:
https://petsplace.nl/adori-kattenbakmat ... 1-pps.html
(zoiets)

ik vind de grote soorten (van die stukken hout etc) echt niet voldoende stank & vocht opnemen
Alle reacties Link kopieren
Silicaat! Ik zweer hierbij. Loopt wel een beetje uit, maar met een matje bij de kattenbak vrijwel niet. En ik ruik de kattenbakken niet meer. Heb twee binnenkatten
Verlang naar wat je al hebt
Alle reacties Link kopieren
Catsan is mijn favoriet. Loopt uit, maar dat hou je toch. Zo'n matje die eerder genoemd is werkt wel, maar mijn katjes hadden hem in no time gesloopt.
Alle reacties Link kopieren
Zo matje heb ik er onder. Gewoon een anti slip mat. Daar valt wel grind op, maar nog steeds door het hele huis.
Alle reacties Link kopieren
Een speciaal kattengrind matje? Daardoor was het bij mij echt aanzienlijk minder.
Alle reacties Link kopieren
Catsan ook, ik vind het uitlopen echt meevallen maar ik heb dan ook maar een klein meisje.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Wij zweren bij cat's best, verkrijgbaar bij zooplus.nl
Beter voor het milieu, stink helemaal niet, goede klonten en kan door de wc gespoeld worden. Met matje hebben we ook erg weinig last van uitloop :)
Alle reacties Link kopieren
Magic clean! Duur maar meestal ergens (online) in de aanbieding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bakken met ingang boven en daar houtkorrels in, je ruikt de kattenbak niet tot hij leeg moet (maar dat kan ook aan barf liggen) en het blijft er omheen mooi schoon.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een uitloop mat, en gebruik nu catsan grit, bevalt tot nu toe het beste. Wel uitloop, maar wel minder dan met andere grit.

Ik heb een tijdje van Tigorino gebruikt, die kloterde. Super veel uitloop en erg fijn allemaal, wel een lekkere geur. Nadeel was ook dat mijn kat altijd met zijn pootjes in het water speelt, dus hele klonten grit mee zeult. Rook wel heerlijk naar baby als ie daar uit kwam! :heart:

Heb vandaag een PeeWee eco nog wat gekocht (kattenbak), daar zag ik veel positieve berichten over in een FB groep. Maar die moet ik nog ontvangen/uittesten. Wel een prijzige bak trouwens. Daar schijnt een dubbele bodem in te zitten waardoor er meer plas weg loopt. Je doet er een soort houtkorrels in die dan weer verpulveren of iets. Ben benieuwd. Iemand hier toevallig ervaring met die peewee?
Balt schreef:
07-11-2018 15:45
Silicaat! Ik zweer hierbij. Loopt wel een beetje uit, maar met een matje bij de kattenbak vrijwel niet. En ik ruik de kattenbakken niet meer. Heb twee binnenkatten
Precies dit!
Behalve dat ik wel overal korrels vindt, maar mijn harige vriend komt met een soort tijgersprong uit de bak, terwijl hij in de lucht zijn poten schoon schudt… daar kan geen matje tegenop.
Ik had altijd die van de ah. In een doos met roze erop. Beviel prima. Hadden ook zo een matje met ribbels.
Alle reacties Link kopieren
AH eigen merk, klonterend. Zo’n doos van 6 liter. Echt ideaal! Goedkoop en ruikt helemaal niet. Ik heb ook een matje bij de kattenbak waar het meeste wel op blijft liggen :)
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
07-11-2018 16:18
AH eigen merk, klonterend. Zo’n doos van 6 liter. Echt ideaal! Goedkoop en ruikt helemaal niet. Ik heb ook een matje bij de kattenbak waar het meeste wel op blijft liggen :)
Die heb ik ook. En een extra grote bak met een vrij brede rand. Die van mij graven naar China als ze de kans krijgen dus er ligt altijd overal kattenbakvulling als je niet uitkijkt. Met die brede rand is het wat minder snel uit de bak.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dat silicaat heb ik geprobeerd, dat werd me niet in dank afgenomen.
Tjezus, wat vals
Ik mix de schep en fijn van de AH (hele kleine klontgrind) met de wat grovere Jumbo klontgrind. Dat werkt voor mij prima.

En met 2 katten ben je toch al gedwongen de stofzuiger wat vaker te pakken, dus die paar korrel die in de kamer liggen, zuig ik (bijna) dagelijks even op.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruiken we gewoon Schep en Schoon van AH, kleine korreltjes die overal heen rollen.

Een ander soort tip: Wij zijn sinds kort overgestapt naar een kattenbak met boveningang. Deze is groot (we hebben een Ragdollkater die er goed inpast, al zit hij soms zo dat zijn kop er half uitsteekt) en er zit een raster bovenop. Als de kat uit de bak springt vallen er vanzelf meer korrels van de poten af. Helemaal korrelloos lukt nooit, maar wij zijn helemaal om! (Nu hebben wij maar 1 kat op dit moment, met drie katten heb je sowieso meer poetswerk)

Ik heb het over zo’n soort model:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/597290
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
07-11-2018 16:45
Dat silicaat heb ik geprobeerd, dat werd me niet in dank afgenomen.
stank voor dank?
Die van mij is zeer geïnteresseerd in de wc, dus ik hoop dat hij me ooit zal kopiëren dan ben ik van die vieze bak af, want hoe goed de vulling ook is, het is nooit helemaal geurloos.
Ik heb klontergrind van Discus, is prima, het kan alleen niet door de wc helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Biokat groffe korrel.
Vlak bij de bak liggen nog wel korrels, daarvoor heb ik een kruimelzuiger.
Met die fijne korrels liggen de korrels zelfs op de bank.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-11-2018 16:54
stank voor dank?
Ze gingen ernaast zitten en naar me zitten staren.

WTF is dit?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
vergrootglas schreef:
07-11-2018 17:20
Ik gebruik Biokat groffe korrel.
Vlak bij de bak liggen nog wel korrels, daarvoor heb ik een kruimelzuiger.
Met die fijne korrels liggen de korrels zelfs op de bank.
Mag ik vragen wat voor kruimeldief je gebruikt? Vroeger (echt een jaar of 10 geleden denk ik) had ik er één maar die had echt totaal geen zuigkracht. Een kruimeldief lijkt me fijn voor die paar kattenbakkorrels die toch verspreid worden én voor het snel verwijderen kattenharen op de trap. Maar.. werkt het? Heb je er een die speciaal is voor dieren?
MevrouwJack schreef:
07-11-2018 17:25
Ze gingen ernaast zitten en naar me zitten staren.

WTF is dit?
:proud: heerlijke beesten
Ik gebruik ook die van Lidl en heb ook last van die witte troepjes door het hele huis.

IK stoorde me daar ook heel erg aan en inmiddels 5 andere soorten (klontvormend van Zooplus) geprobeerd en ik kom toch weer terug op Lidl.
Die klontert erg goed en neem goed vieze geurtjes op.
Ik neem de losse korreltjes maar voor lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven