Baas in eigen buik
dinsdag 13 november 2018 om 14:18
Aan de hand van een ander topic.
Man wilt dat vrouw abortus doet, vrouw doet dit niet want is baas in eigen buik. Wettelijk moet vader nu bijdragen maar klopt dit moreel wel? Naar mijn mening moet moeder in dit geval 2x zo hard haar best doen en man er niet mee lastig vallen, zij maakt uiteindelijk de keus het kind te houden.
Andersom heeft de man door het baas in eigen buik niets te zeggen en kan niets bijdragen ook al zou hij het willen.
Man wilt dat vrouw abortus doet, vrouw doet dit niet want is baas in eigen buik. Wettelijk moet vader nu bijdragen maar klopt dit moreel wel? Naar mijn mening moet moeder in dit geval 2x zo hard haar best doen en man er niet mee lastig vallen, zij maakt uiteindelijk de keus het kind te houden.
Andersom heeft de man door het baas in eigen buik niets te zeggen en kan niets bijdragen ook al zou hij het willen.
dinsdag 13 november 2018 om 15:46
Bij 'n zwangerschap en bevalling komen meer medische handelingen kijken (én een pak meer risico's!) dan bij 'n abortus.ninanoname schreef: ↑13-11-2018 15:08Maar de vrouw kiest niet dat ze geen abortus wil, de vrouw kiest voor het logische gevolg van die onbeschermde seks. Je kunt iemand niet dwingen tot het ondergaan van een medische handeling. Wanneer je seks hebt kun je een kind krijgen. Abortus is geen anti-conceptie. Wanneer je als man absoluut geen kinderen wil, dan moet je ofwel niet aan seks beginnen of je moet goede bescherming kiezen. Maar dan nog, wanneer de vrouw zwanger is, is zij baas in eigen buik. En zullen de man en vrouw samen de gevolgen moeten dragen. Want daar komt het op neer.
dinsdag 13 november 2018 om 15:50
Lang niet zo schokkend als eender welk bevallingsfilmpje. Dát vind ik pas horror!Lotus90 schreef: ↑13-11-2018 15:45Niet iedereen ziet het afbreken van een zwangerschap als een reëele optie. Je moet zeer sterk van hart zijn om je ongeboren baby te laten vernietigen. Ook al is het nog maar een embryo, het leeft en het is een deel van jou.
Een abortus is m.i. gruwelijk. Als je een zwakke maag hebt moet je vooral niet lezen hoe de ingreep precies wordt uitgevoerd. Ik vind dat nog erger dan de ergste horrorfilm.
Ik hecht geen waarde aan celweefsel wat in mij groeit en niet gewenst is.
Ben overigens ook altijd secuur met anticonceptie omgesprongen hoor, want beter voorkomen dan genezen.
dinsdag 13 november 2018 om 16:00
ach, ik ben 2x zeer gewenst, zeer gepland zwanger geweest en daarna nog een keer (ondanks voorzorg) ongepland, ongewenst. Abortus was echt een opluchting toenLotus90 schreef: ↑13-11-2018 15:45Niet iedereen ziet het afbreken van een zwangerschap als een reëele optie. Je moet zeer sterk van hart zijn om je ongeboren baby te laten vernietigen. Ook al is het nog maar een embryo, het leeft en het is een deel van jou.
Een abortus is m.i. gruwelijk. Als je een zwakke maag hebt moet je vooral niet lezen hoe de ingreep precies wordt uitgevoerd. Ik vind dat nog erger dan de ergste horrorfilm. Voor mij is dat altijd een uitermate goede reden geweest om verantwoordelijk om te gaan met seksualiteit en anticonceptie.
Wat niet wil zeggen, dat ik vind, dat iedereen dat moet doen. Baas In Eigen Buik!
Maar mannen zijn ook Baas Van Eigen Piemel hoor, gewoon condoom er om en niet zaniken
dinsdag 13 november 2018 om 16:24
Ik vind een bevalling ook eng. Bevallen is echter iets heel natuurlijks. Het vrouwelijk lichaam is daarvoor gemaakt en herstelt gelukkig weer. Met een klein beetje geluk overleven moeder en kind dat wel.redbulletje schreef: ↑13-11-2018 15:50Lang niet zo schokkend als eender welk bevallingsfilmpje. Dát vind ik pas horror!
Ik hecht geen waarde aan celweefsel wat in mij groeit en niet gewenst is.
Ben overigens ook altijd secuur met anticonceptie omgesprongen hoor, want beter voorkomen dan genezen.
Bij een abortus gaat het kind dood. Het wordt zelfs bewust dood gemaakt. Zeer extreem en zeer heftig. Voor mij is het echt bizar en onbegrijpelijk dat mensen daar gemakkelijk over kunnen denken. En het ook daadwerkelijk zonder veel moeite kunnen laten uitvoeren.
Maar goed, iedere vrouw is anders. Dat ik de baby zou houden, altijd al graag moeder wilde worden en waarschijnlijk per direct van het ongeboren kind zou houden, betekent uiteraard niet dat jij dat ook zou moeten doen. Daarom ben ik zo blij dat anticonceptie bestaat. En daarom kan ik maar niet begrijpen waarom niet iedereen daar verantwoordelijk mee omgaat. Juist als je absoluut géén kind wil.
dinsdag 13 november 2018 om 16:25
Je kunt natuurlijk ook overgaan tot neuken van hetzelfde geslacht.Sjaantje37 schreef: ↑13-11-2018 15:32Ik val echt in slaap van dit topic, wat een gezever. Je neemt gewoon verantwoording voor je daden, moet je maar niet neuken....
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 13 november 2018 om 16:37
Ik ben het met je eens. Ik vind ook absoluut niet dat iedereen moet doen wat ik doe of zou doen.
Ik heb vriendinnen die (ooit) voor een abortus hebben gekozen. Ik begrijp hun redenen volkomen, veroordeel ze niet en ik heb ze gesteund. Ondanks dat ik me er niets bij kan voorstellen dat je een abortus laat doen en hoe gruwelijk ik de ingreep ook vind: ongewenst een baby krijgen vind ik natuurlijk ook geen optie.
Wel vind ik een abortus altijd heel verdrietig en schrik ik er enorm van als iemand anders er zéér makkelijk over denkt. Of zelfs meerdere keren ‘onverwacht’ zwanger raakt en meerdere keren abortus laat plegen. In dat laatste geval ga ik wel anders naar iemand kijken.
dinsdag 13 november 2018 om 16:46
Ik denk dat een man niet kan vertellen wat een vrouw met haar lijf doet, dat blijft haar keuze. Bij beide zwangerschap en abortus loopt de vrouw risicos, beide (kunnen) levensveranderend zijn. Ik vind dat de vrouw hier eindoordeel over heeft.
Ik vind wel dat een man kenbaar mag maken dat hij het kind niet wil, en aldus dan niet financieel aansprakelijk kan worden gesteld, mits dit op papier staat voordat abortus geen optie meer is. Dan kan de vrouw dit meenemen in haar beslissing.
Ook voor een man kan het hartverscheurend zijn als hij het kind wél wil en de vrouw besluit tot abortus.
Beide partners zijn verantwoordelijk als ze seks hebben, en soms onverantwoordelijk als daar toch een kind van komt, maar ze mogen wat mij betreft beide een keuze daarin maken.
Ik vind wel dat een man kenbaar mag maken dat hij het kind niet wil, en aldus dan niet financieel aansprakelijk kan worden gesteld, mits dit op papier staat voordat abortus geen optie meer is. Dan kan de vrouw dit meenemen in haar beslissing.
Ook voor een man kan het hartverscheurend zijn als hij het kind wél wil en de vrouw besluit tot abortus.
Beide partners zijn verantwoordelijk als ze seks hebben, en soms onverantwoordelijk als daar toch een kind van komt, maar ze mogen wat mij betreft beide een keuze daarin maken.
dinsdag 13 november 2018 om 17:40
Hij heeft die keus of risico al gemaakt/ genomen toen hij ging neuken. Zo simpel is het.Onverwachts schreef: ↑13-11-2018 14:36Ik begrijp je niet helemaal. Als de vrouw na een ongelukje (of niet) waar zij zelf bij was de zorg niet wil dragen kan zij kiezen maar de man kan dat niet.
dinsdag 13 november 2018 om 17:43
Stel dat een man tegen mij zou zeggen:
'Stop maar met de pil hoor schatje. Ik pak wel een condoom...'
Ik zou zeggen: 'nou, ik houd liever zelf de controle.'
Waarom kunnen mannen, dan niet wijs blijven denken en gewoon een condoom blijven gebruiken? Het gaat om jouw lichaam, jouw leven, jouw toekomst.
'Stop maar met de pil hoor schatje. Ik pak wel een condoom...'
Ik zou zeggen: 'nou, ik houd liever zelf de controle.'
Waarom kunnen mannen, dan niet wijs blijven denken en gewoon een condoom blijven gebruiken? Het gaat om jouw lichaam, jouw leven, jouw toekomst.
dinsdag 13 november 2018 om 17:54
Klopt. Het is ook meten met twee maten, omdat een baby nu eenmaal in de buik van de moeder groeit, met alle risico's van dien. Je kan iemand niet dwingen de zwangerschap te voldragen, hoe graag je dat als man ook wilt.Onverwachts schreef: ↑13-11-2018 14:44Klopt, maar omgedraaid klopt het niet. De man die graag wilt betalen, zorgen enz. kan dit nergens kwijt wanneer de vrouw gebruik maakt van het baas in eigen buik. Dit is voor mij meten met twee maten.
Dat is zuur ja. Helaas niks aan te doen.
dinsdag 13 november 2018 om 17:57
Lees voor de grap even het topic over herstellen na de bevalling. En verder mag elke vrouw het gelukkig zelf weten. Je moet er toch niet aan denken dat het anders zou zijn.Lotus90 schreef: ↑13-11-2018 16:24Ik vind een bevalling ook eng. Bevallen is echter iets heel natuurlijks. Het vrouwelijk lichaam is daarvoor gemaakt en herstelt gelukkig weer. Met een klein beetje geluk overleven moeder en kind dat wel.
Bij een abortus gaat het kind dood. Het wordt zelfs bewust dood gemaakt. Zeer extreem en zeer heftig. Voor mij is het echt bizar en onbegrijpelijk dat mensen daar gemakkelijk over kunnen denken. En het ook daadwerkelijk zonder veel moeite kunnen laten uitvoeren.
Maar goed, iedere vrouw is anders. Dat ik de baby zou houden, altijd al graag moeder wilde worden en waarschijnlijk per direct van het ongeboren kind zou houden, betekent uiteraard niet dat jij dat ook zou moeten doen. Daarom ben ik zo blij dat anticonceptie bestaat. En daarom kan ik maar niet begrijpen waarom niet iedereen daar verantwoordelijk mee omgaat. Juist als je absoluut géén kind wil.
dinsdag 13 november 2018 om 18:12
Ja, want het is haar lijf. Hoe zie je het anders voor je, de vrouw dwingen de ongewenste zwangerschap uit te dragen voor de man met alle eventuele lichamelijke en psychische gevolgen en wellicht schade van dien?
dinsdag 13 november 2018 om 18:28
Klopt. Met condoom maar zonder pil is voor mij nooit een optie geweest. Ik heb altijd zelf verantwoording voor mijn eigen lichaam willen nemen. No way dat ik dat uit handen gaf. Dat was voor mij Russische roulette. Als er namelijk problemen gekomen zouden zijn in de vorm van een zwangerschap had ik hoe dan ook met de gebakken peren gezeten. Heb eens met mijn neus bovenop een abortus gezeten (op verzoek van diegene, ik was mee als steun) en dat lijkt me lichamelijk echt geen pretje. Ook vind ik voorkomen zeer zeker beter dan genezen.
En ja, ik ben voor abortus maar heb er ook gekend die het als een soort verlaat anticonceptiemiddel zagen. Berispingen van de kliniek hadden geen zin, 'ik word ziek van de pil' kwam er als verklaring en daarmee was de kous af. Dat vind ik heel erg want wel meerdere abortussen ondergaan om die reden. Ook al wil ik geen kinderen, dat gaat me te ver. Ieder jaar een abortus. Zelfs ik heb meer respect voor nieuw leven dan dat.
dinsdag 13 november 2018 om 18:32
Niet elke vrouw kan tegen de pil. Ik ga dat ding nooit in mijn leven meer slikken, wat een zooi.Nehemah schreef: ↑13-11-2018 18:28Klopt. Met condoom maar zonder pil is voor mij nooit een optie geweest. Ik heb altijd zelf verantwoording voor mijn eigen lichaam willen nemen. No way dat ik dat uit handen gaf. Dat was voor mij Russische roulette. Als er namelijk problemen gekomen zouden zijn in de vorm van een zwangerschap had ik hoe dan ook met de gebakken peren gezeten. Heb eens met mijn neus bovenop een abortus gezeten (op verzoek van diegene, ik was mee als steun) en dat lijkt me lichamelijk echt geen pretje. Ook vind ik voorkomen zeer zeker beter dan genezen.
En ja, ik ben voor abortus maar heb er ook gekend die het als een soort verlaat anticonceptiemiddel zagen. Berispingen van de kliniek hadden geen zin, 'ik word ziek van de pil' kwam er als verklaring en daarmee was de kous af. Dat vind ik heel erg want wel meerdere abortussen ondergaan om die reden. Ook al wil ik geen kinderen, dat gaat me te ver. Ieder jaar een abortus. Zelfs ik heb meer respect voor nieuw leven dan dat.
dinsdag 13 november 2018 om 18:36
Ik ben nu wel benieuwd wat de meningen zijn als de man een condoom heeft gebruikt, deze gaat kapot, man dringt aan op een map maar vrouw besluit uiteindelijk het kind te houden.
Ik snap dat het heel moeilijk te bewijzen is, zijn woord tegen het hare, maar het is toch van de zotte dat een man dan financieel verplicht wordt gesteld?
Ik snap dat het heel moeilijk te bewijzen is, zijn woord tegen het hare, maar het is toch van de zotte dat een man dan financieel verplicht wordt gesteld?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
dinsdag 13 november 2018 om 18:37
Hetzelfde. Bij neuken bestaat dat risico. Altijd.Full_Moon schreef: ↑13-11-2018 18:36Ik ben nu wel benieuwd wat de meningen zijn als de man een condoom heeft gebruikt, deze gaat kapot, man dringt aan op een map maar vrouw besluit uiteindelijk het kind te houden.
Dat weet iedereen. Mannen en vrouwen.
En ja het leven is oneerlijk. Mannen hebben geen baarmoeder. Vind ik voor de vrouwen ook heel oneerlijk.
dinsdag 13 november 2018 om 18:42
Tja, vette pech voor die man, het leven is nou eenmaal niet eerlijkFull_Moon schreef: ↑13-11-2018 18:36Ik ben nu wel benieuwd wat de meningen zijn als de man een condoom heeft gebruikt, deze gaat kapot, man dringt aan op een map maar vrouw besluit uiteindelijk het kind te houden.
dinsdag 13 november 2018 om 19:02
Lullig voor hem, maar het verandert het principe van lichamelijke integriteit niet. De financiële verplichting is voor zijn kind.Full_Moon schreef: ↑13-11-2018 18:36Ik ben nu wel benieuwd wat de meningen zijn als de man een condoom heeft gebruikt, deze gaat kapot, man dringt aan op een map maar vrouw besluit uiteindelijk het kind te houden.
Soms is het leven nu eenmaal oneerlijk en hebben kleine acties grote gevolgen. Een volwassen houding is om in zo'n situatie je verantwoordelijkheid te nemen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dinsdag 13 november 2018 om 19:12
Precies. En je zal je ook moeten afvragen of je dat echt wil, een afwezige vader zijn. Dat je moet 'dokken' betekent dat je niet de helft van de zorg op je neemt.tyche schreef: ↑13-11-2018 19:02Lullig voor hem, maar het verandert het principe van lichamelijke integriteit niet. De financiële verplichting is voor zijn kind.
Soms is het leven nu eenmaal oneerlijk en hebben kleine acties grote gevolgen. Een volwassen houding is om in zo'n situatie je verantwoordelijkheid te nemen.
Als je dat wel doet, dan hoef je ook geen geld aan de moeder te betalen, dan betaal je en zorg gewoon, omdat je nu eenmaal een kind hebt.
dinsdag 13 november 2018 om 20:12
dinsdag 13 november 2018 om 20:14
Er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen in plaats van de pil en jaarlijkse abortussen aan de lopende band.
anoniem_374802 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 20:15
1.85% gewijzigd
dinsdag 13 november 2018 om 20:14
Ik zou ze graag die baarmoeder geven en de verantwoording en alles wat er bij komt. Echt. Zielig gemiep is het.lilalinda schreef: ↑13-11-2018 20:12Als ik een soa oploop omdat ik geen condoom gebruik, dan zou ik mezelf de schuld geven: domme doos, waarom doe je dat dan ook!
Ik zou de schuld niet bij hem leggen.
Graopig dat mannen al snel denken in termen van 'inluizen' en 'rotwijven' en whuuhuuhuu het leven is niet eerlijk.
En ze hebben zelf echt wel de keus om enig risico te lopen of niet.