Oorontsteking

04-12-2018 13:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mijn kind van 5 heeft denk ik een oorontsteking. Hij heeft het nooit eerder gehad. Hele nacht gejammer en toen nog geen koorts. Nu hoge koorts en heel ziek. Hij zit vol aan de paracetamol maar blijft veel pijn hebben. Huisarts zegt dat dit drie dagen kan duren.... iemand ervaringen en of tips?
Als het open gaat (loopoor) is de druk eraf en wordt de pijn minder. Tot die tijd doet het vreselijk zeer!! Om het open te laten springen helpt stomen, neusspray en het oor warm houden (ik warm washandjes in de magnetron en dat houdt kleuter tegen het oor. Best gaat ze dan op het washandje, op het pijnlijke oor liggen. Dat doet nog meer pijn, maar door de druk springt het dan open). Beterschap!
Blijven spuiten met neuspray. Zijn holtes zitten vast vol en die druk moet eraf. Beterschap!
Idd neusspray. Mijn kinderen hadden bij een oorontsteking weinig baat bij paracetamol. Nurofen drank (voor kinderen) hielp echter wel goed, omdat dit ook wat ontstekend remmend werkt.
Sterkte voor je kind en voor jou! Wij hebben bij onze zoon destijds oordruppels gekregen, die werkten verdovend en ontstekingsremmend. Mocht het niet (snel genoeg) beter worden, ga dan in ieder geval vrijdag terug, zodat je niet in het weekend bij de hap zit.
En verder idd blijven sprayen.
Sterkte!
rabida wijzigde dit bericht op 11-11-2019 00:56
94.68% gewijzigd
Wat ook kan helpen is stomen in de badkamer naast de hete douche. Dan komt al het slijm in de holtes los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven