BDSM, voor de liefhebbers - deel V

19-09-2017 19:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:

Deviance & Desire

Kink Aware Info

Marijkes Praktijken

Submissive Guide

Wandering Spirits

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay

En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 19-09-2017 20:00
14.65% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Bloody_Mary schreef:
28-12-2018 22:31
. Als hij geen D is, heeft een relatie nul kans op slagen, dus ik wil niet onze tijd verdoen, maar om dat nu gelijk na een paar afspraken al aan te kondigen...

hij wou er toen niet verder op ingaan omdat hij dat te vroeg vond. Maarja dat kan dus vanalles zijn :whip:
Als "geen D" zijn een dealbreaker voor je is dan is het zaak hem dit zo snel mogelijk te melden.
Hij vond het te vroeg om dit te bespreken? Nou en? Waar is jouw stuk in dit verhaal? Ik zou echt zeggen "het is niet te vroeg om dit te bespreken want ik heb zo mijn voorkeuren en het wordt niks als jij je daar niet in kunt vinden".

Wees duidelijk.
.
schaapje95 schreef:
28-12-2018 21:58

Alleen hoe kan ik hem hier het beste in begeleiden. Hij weet inmiddels dat ik van bdsm houdt. Dit doordat hij opeens een klap op mijn kont gaf, tijdens de seks en zag dat ik hier positief op reageerde. Na de tijd volgde er dus een gesprek. En ergens vond hij het best geil. Maar mij bewust 'pijn' doen, vind hij lastig. Terwijl als in een opgewonden bui ben, het niet zeer doet.
Mijn Lief is seksueel dominant maar geen sadist, hij zal mij dus -op een klap op mijn kont/borst/gezicht na- geen pijn doen. Daarom vraag ik er zelf om tijdens ons liefdesspel. "Ik wil dat je me knijpt, bijt, pijn doet". Op het moment dat bij hem de geilheid een grote rol speelt geeft hij graag gehoor aan dat verzoek en vindt het zelf ook fijn".
Misschien het proberen waard?
.
lollypopje schreef:
29-12-2018 12:35
Welkom Koffiehagedis.

Hoewel een tvp in veel topics prima kan, word het hier, door de persoonlijke zaken die worden besproken, altijd gewaardeerd als je voorstelt. Uiteraard kan iedereen meelezen, maar als je er voor kiest dat hier te melden vinden we het fijn te weten wie je bent.

Uiteraard niet alles, maar gewoon waarom je meeleest en vam waar je interesse in bdsm.

Ik hoop dat je dit met ons wilt delen.
Tuurlijk, doe ik, maar mijn bericht (bewust vanaf een ander account) is nog steeds niet goedgekeurd.
Rooss4.0 schreef:
29-12-2018 13:23
Mijn Lief is seksueel dominant maar geen sadist, hij zal mij dus -op een klap op mijn kont/borst/gezicht na- geen pijn doen. Daarom vraag ik er zelf om tijdens ons liefdesspel. "Ik wil dat je me knijpt, bijt, pijn doet". Op het moment dat bij hem de geilheid een grote rol speelt geeft hij graag gehoor aan dat verzoek en vindt het zelf ook fijn".
Misschien het proberen waard?
Zal het eens proberen :)

Ik ervaar op zulke momenten absoluut geen pijn. Voelt gewoon enorm lekker.

Ik vraag ook weleens naar wat zijn fantasieën zijn. Maar dan weet hij nooit zo goed. Ik praat heel open over seks en hij totaal niet. Begint nu langzamerhand te ontdooien.

Zo vond hij het heel moeilijk om te vertellen dat hij zich nog regelmatig aftrekt. Terwijl ik iets heb van veel plezier, ik slinger de vibrator zelf ook regelmatig aan(wonen dus nog niet samen)

En soms probeert ie wel eens uit het niets wat uit. Nadat ik verteld heb wat ik lekker vind.

Het is verder absoluut nooit saai met hem in bed. Alleen begin nu af en toe iets te missen.

Bij mijn ex ben ik juist gaan experimenteren, omdat ik standaard seks met hem saai vond.
lollypopje schreef:
29-12-2018 12:18
@BM goed dat je het dan hebt afgekapt.

Maar wat ik van jou lees, tref je eigenlijk altijd dat soort mannen.
Ik bedoel dit dan ook niet lomp, maar is het dan verstandig om nu al te daten?
Die vraag heb ik me ook gesteld en ga het er toch op wagen. Als het te vroeg blijkt, kan ik het nog altijd stopzetten. Ik heb dit jaar wel een paar belangrijke stappen gezet (alleen gaan wonen & therapie oa) dus het gaat wel de goeie kant uit, denk ik.

Ik ga wel teleurgesteld zijn als hij met kinky kant anale seks bedoelt :facepalm: :facepalm:
Bloody_Mary schreef:
29-12-2018 19:53

Ik ga wel teleurgesteld zijn als hij met kinky kant anale seks bedoelt :facepalm: :facepalm:
.
Die kan je dan wel alvast 'in je zak steken'. :-D

Maar hoe groot is de kans dat een date een ervaren D is?
Koffiehagedis schreef:
29-12-2018 13:27
Tuurlijk, doe ik, maar mijn bericht (bewust vanaf een ander account) is nog steeds niet goedgekeurd.
dankjewel, dan wacht ik het oordeel van de Viva-jury af ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bloody_Mary schreef:
29-12-2018 19:53
Die vraag heb ik me ook gesteld en ga het er toch op wagen. Als het te vroeg blijkt, kan ik het nog altijd stopzetten. Ik heb dit jaar wel een paar belangrijke stappen gezet (alleen gaan wonen & therapie oa) dus het gaat wel de goeie kant uit, denk ik.

Jij bent de enige die die afweging kan maken en gelukkig heb je al veel geleerd en ben je gegroeid, dat blijkt al uit het tijdig afkappen van niet-goede dominanten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dag dames (en heren)

Ik zou jullie advies weer goed kunnen gebruiken..
Man en ik hebben het een aantal weken ontzettend druk gehad. Vooral door minder leuke dingen die zich in ons dagelijkse leven hebben afgespeeld. Ik had het moeilijk maar vond niet de steun die ik zocht. Hij kan moeilijk omgaan met stress en sluit zich liever van alles af waardoor ik het allemaal moet oplossen. Na dit alles had ik het moeilijk om me terug sub te voelen en dit heb ik ook eerlijk verteld. Maar nu is hij heel onzeker en vindt hij het weer moeilijk om zich dominant te voelen. We weten even niet goed hoe we de draad weer moeten oppakken, maar we voelen wel allebei een groot gemis. Iemand tips?
@schaap mijn man had het in het begin ook moeilijk met mij 'bewust pijn doen', maar dat gaat steeds beter.
Hij praat trouwens ook moeilijk over seks, ik moet er echt op aandringen soms :-? Gelukkig gaat dat nu ook beter.
Misschien heel erg voor de hand liggend en wie weet al geprobeerd, maar "Fake it, till you make it"?

Dus de rol spelen, om te kijken of je het weer gaat voelen en je ook weer echt sub of Dom bent?
Dat was inderdaad ook mijn eerste idee, maar bleek in de praktijk niet zo goed te werken. Ik ging me al snel terug sub voelen maar hij blijft in zijn onzekerheid hangen. De lieve schat is altijd bang dat hij me tekort zal schieten of dat hij iets fout doet.
Ik probeer hem alle tijd te geven die hij nodig heeft, maar heb toch ook het gevoel dat hij een zetje nodig heeft.
TardisBlue schreef:
30-12-2018 21:40
Dat was inderdaad ook mijn eerste idee, maar bleek in de praktijk niet zo goed te werken. Ik ging me al snel terug sub voelen maar hij blijft in zijn onzekerheid hangen. De lieve schat is altijd bang dat hij me tekort zal schieten of dat hij iets fout doet.
Ik probeer hem alle tijd te geven die hij nodig heeft, maar heb toch ook het gevoel dat hij een zetje nodig heeft.
Jammer dat dat niet werkte.

Hebben jullie al eens besproken wat hij nodig heeft om dat zelfvertrouwen te ontwikkelen?

Bijvoorbeeld het inbouwen van meerdere checkmomenten, naast stopwoorden?
We hebben een boek besteld dat we allebei gaan lezen, verder niet echt iets besproken. Hij hoopt dat het zelfvertrouwen komt als hij zich er verder in verdiept en ook gaande weg als we de draad terug oppikken. Ik ben alleen bang dat hij het 'te goed' wilt doen. We zijn allebei vrij onervaren en dat beseft hij wel, maar toch lijkt hij een sterke drang te voelen om meteen alles perfect te doen.
@Moondream, ZetHetRaamOpen, Roos4.0 - beetje laat, maar nog bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels hebben zij en ik een erg goed en lang gesprek gehad, en we zijn het erover eens dat het beter is om niet verder te daten. We liggen op een aantal belangrijke vlakken (toekomstige woonplaats, mening van onze ouders, voorkeuren voor soort relatie en seks) zo ver uit elkaar dat er weinig kans van slagen is. Wel fijn om dat in een goede sfeer en op respectvolle manier met haar besproken te hebben. No hard feelings :)

Inmiddels heb ik via een borrel een andere dame ontmoet, en zij en ik liggen veel meer op 1 lijn. Ze heeft veel meer ervaring en zelfkennis, we willen allebei een open relatie, we zijn allebei switch en we hebben allebei interesse om samen allerlei wilde acts te verkennen. Mooi vooruitzicht dus :whip:
TardisBlue schreef:
30-12-2018 22:01
We hebben een boek besteld dat we allebei gaan lezen, verder niet echt iets besproken. Hij hoopt dat het zelfvertrouwen komt als hij zich er verder in verdiept en ook gaande weg als we de draad terug oppikken. Ik ben alleen bang dat hij het 'te goed' wilt doen. We zijn allebei vrij onervaren en dat beseft hij wel, maar toch lijkt hij een sterke drang te voelen om meteen alles perfect te doen.
Ik herken mezelf wel in hem - ik ben ook bang om iets fout te doen. Ik maak me zorgen om ongewenste pijn te veroorzaken of om tegen iemand's wil in te handelen, en daarmee vertouwen te verliezen. Wat mij zelf dan helpt is duidelijke input/feedback over hoe ver ik wel en niet kan gaan.

Op YouTube staan veel en goede videos, hebben jullie die al eens samen gekeken? Bv van The School of Life. Ik zag er laatst nog een over hoe lust uit relaties verdwijnt en weer opgepept kan worden. Dit kanaal gaat meer specifiek over bdsm: https://www.youtube.com/channel/UCwx8uy ... wnaPocLsyg

Of een workshop voor stellen?

Wellicht dat wat externe inspiratie jullie stimuleert
anoniem_373866 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 22:14
14.43% gewijzigd
TardisBlue schreef:
30-12-2018 22:01
Juist bij bdsm is praten heel belangrijk. Als je niet praat over de dingen waar je tegenaan loopt, gaat het niet werken. Jullie kunnen geen gedachten lezen en dit is waarschijnlijk geen probleem dat hij eenzijdig kan oplossen. Over het algemeen is daar ook iets van jou bij nodig. Al is het maar bevestiging dat hij het goed doet. Maar wat dat is weet je alleen als jullie er over praten.

Welk boek hebben jullie besteld?
Opzich is een boek lezen om inspiratie op te doen geen verkeerd idee, maar de kans is groot dat jullie er niet hetzelfde uit halen. Dus als jullie vervolgens niet praten over wat jullie hebben gelezen gaat ook dat het probleem niet oplossen.

En mochten jullie praten lastig vinden, misschien kunnen jullie het dan op schrijven. Door elkaar te mailen bijvoorbeeld.
@lollypopje screw the roses, send me the thorns.

Toen we verder gingen met bdsm heb ik duidelijk aangegeven dat we veel beter moesten gaan communiceren, aangezien dit altijd moeizaam ging langs zijn kant, hij is snel verlegen en loopt ook liever weg van problemen. Het is een hele tijd heel goed gegaan, veel diepe gesprekken gehad, maar helaas helemaal stilgevallen. Het moet altijd van mijn kant komen en na een tijd voel ik me echt een zeur :-$
@ozzie bedankt voor de tips. Workshops zitten er voorlopig niet in maar ik ga die video's zeker eens bekijken!

Mag ik vragen of jij nog andere manieren hebt om je zelfvertrouwen terug te vinden? Feedback probeer ik sowieso veel te geven, merk ook dat hij daar van opfleurt.
TardisBlue schreef:
30-12-2018 22:16
@lollypopje screw the roses, send me the thorns.

Toen we verder gingen met bdsm heb ik duidelijk aangegeven dat we veel beter moesten gaan communiceren, aangezien dit altijd moeizaam ging langs zijn kant, hij is snel verlegen en loopt ook liever weg van problemen. Het is een hele tijd heel goed gegaan, veel diepe gesprekken gehad, maar helaas helemaal stilgevallen. Het moet altijd van mijn kant komen en na een tijd voel ik me echt een zeur :-$
Lastig is dat, maar jij bent zeker geen zeur. Echt niet.
Als hij aan bdsm wil doen, dan moet hij praten, wil hij dat niet dan kun je niet aan bdsm doen. Klinkt hard, maar zo is het nu eenmaal. Je speelt met grenzen en met emoties en als je niet praat over wat dat te weeg brengt kun je iemand beschadigen.

Misschien kun je het op die manier insteken. Hij is bang het niet goed te doen, als hij niet met jou praat kan hij het nooit goed doen. Dus de oplossing voor zijn probleem ligt voor de hand.
En elk goed bdsm boek zal altijd vertellen over het belang van communicatie en in mijn ogen is dat het enige advies dat je echt nooit mag negeren.
Het was natuurlijk ook gemakkelijker geweest als de bdsm gevoelens niet vlak na het krijgen van zoon 2 terug naar boven waren gekomen :facepalm:
@lollypopje gelukkig vindt hij me ook geen zeur, is vooral mijn eigen gevoel.
TardisBlue schreef:
30-12-2018 22:26
@lollypopje gelukkig vindt hij me ook geen zeur, is vooral mijn eigen gevoel.
Nu moet hij er alleen nog iets mee doen 😝

Is het een idee hem ook de adviezen van hier te laten lezen?
lollypopje schreef:
30-12-2018 22:33

Ja zeker! Hij staat open voor advies en is ook op de hoogte als ik hier iets vraag/schrijf over ons.
lollypopje schreef:
30-12-2018 22:33

Ja zeker! Hij staat open voor advies en is ook op de hoogte als ik hier iets vraag/schrijf over ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven