Opname

31-12-2018 09:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgende week word ik opgenomen, maar ik weet niet wat ik met 1 van mijn katten moet doen. Het is namelijk nog een kitten van 8,5 maand. Er komt wel elke dag iemand om ze eten te geven, maar ik vind haar eigenlijk te klein voor zo weinig aandacht.
Weet iemand wat ik kan doen? Ik zit er heel erg mee.

Liefs julia
Dierenpension
Dat is ook zielig, de kat is gewend aan je huis en de andere kat
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het ook verschil maken hoe lang je opgenomen wordt.

Ik ken iemand die tijdens lange reizen een nicht die studeert en nog bij haar ouders woont in zijn huis laat wonen ivm de dieren maar je moet maar net iemand kennen die dat wil en je moet dat zelf willen. Iemand in jouw huis..
Alle reacties Link kopieren
Iemand bij jou in huis laten logeren een optie?
Gaat het om een lange periode?
Sterkte alvast!
Katten hebben toch geen aandacht nodig? Hij heeft 'n andere kat als gezelschap en ze krijgen dagelijks eten. Behalve dat ie wellicht wat sloopt in huis omdat ie nog jong is.

Afgelopen zomer moest ik 3 weken de kat van de buren eten geven, maar die kat zelf heb ik misschien 2 keer gezien. Hij was dus eigenlijk altijd de hort op maar z'n bakje op de veranda was wel elke keer leeg, dus hij kwam wel eten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-12-2018 09:37
Katten hebben toch geen aandacht nodig? Hij heeft 'n andere kat als gezelschap en ze krijgen dagelijks eten. Behalve dat ie wellicht wat sloopt in huis omdat ie nog jong is.

Afgelopen zomer moest ik 3 weken de kat van de buren eten geven, maar die kat zelf heb ik misschien 2 keer gezien. Hij was dus eigenlijk altijd de hort op maar z'n bakje op de veranda was wel elke keer leeg, dus hij kwam wel eten.
Jawel katten hebben zeker wel aandacht nodig. Ik denk omdat ie jou niet kent dat ie niet veel kwam. Ik zou iemand vragen die ook een poosje in huis blijft elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar laat iemand gewoon voer voor die kat neerzetten, en water. Die kat redt zich wel, het is geen mens he? Maar een kat, die hebben geen mensen nodig.
beetjegek schreef:
31-12-2018 09:50
Sorry hoor maar laat iemand gewoon voer voor die kat neerzetten, en water. Die kat redt zich wel, het is geen mens he? Maar een kat, die hebben geen mensen nodig.
Dat lees ik vaak, maar daar ben ik het niet mee eens. Mijn katten zijn toch zeker aan ons gehecht.
Alle reacties Link kopieren
Op zich liggen de mogelijkheden voor de hand toch? Of iemand in huis laten zijn of naar een pension.
Maar volgens mij kunnen katten prima alleen zijn. Om wat voor periode gaat het?
Alle reacties Link kopieren
^ Inderdaad. De ene kat is de andere niet, maar als ik naar mijn eigen katten kijk, hebben ze zeker wel aandacht nodig. Ze zitten na mijn werkdag regelmatig te wachten bij de voordeur en dan is het groot feest als ik binnenkom. En ja, de bakjes zitten dan nog vol eten, dus het is ook niet dat ze alleen blij zijn omdat ik ze eten kom geven.

Sterkte, TO. Het zou inderdaad het mooiste zijn als er elke dag iemand een tijdje heen kan, zodat ze niet uit haar vertrouwde omgeving weg hoeft. Maar als je echt voor langere tijd opgenomen wordt, zou ik haar misschien wel tijdelijk bij iemand (die ze kent) in huis laten wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 volwassen katten en die kunnen wel alleen zijn, maar ik vind het moeilijker omdat de andere nog een kitten is.
Het gaat om 2,5 maand.
En het is een beetje stom maar ik ken maar weinig mensen, en ik heb er ook al over nagedacht of er hier iemand kan komen maar dat weet ik dus niet. Ik ga daar nog maar een keer over nadenken.
Ik weet niet of dit op korte termijn kan, maar je kan het allicht proberen, en anders heb je meteen een oplossing voor een eventuele vakantie.
Je kunt via onderstaande link een oppas in jou huis krijgen, zodat je kat niet alleen hoeft te zijn.

https://www.holidaylink.com/vakantieopp ... oppas.html
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je opgenomen wordt maar soms hebben ze bij die instellingen ook een dierenpension. Zo heb je niet de dagelijkse zorg voor je beestjes maar heb je ze wel in de buurt en kun je erheen op vrije momenten.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met de opname.
Vrienden van ons hebben een tiny house, en gaan vaak housesitten bij mensen die met vakantie gaan, waarbij ze dan op de huisdieren letten. Dit doen ze overigens door heel Europa (bijna met pensioen, veel vrije dagen, mogelijkheid om op iedere lokatie te werken als er maar een goede WiFi verbinding is)

Is dat niets voor jou?
Welke regio woon je?
Laat de poezen gewoon met zijn drietjes thuis. Vermaken zich wel en kunnen met elkaar spelen. Hier doe je de kitten meer plezier mee dan hem uit zijn veilige omgeving halen en ergens anders te parkeren.

Kan die persoon die ze komt voeren ook niet een beetje aandacht geven?
Alle reacties Link kopieren
2.5 maand! Oké, dat is wel langer dan ik had gedacht....hoe lang weet je van deze opname? Een week van te voren van alles regelen is niet makkelijk.
Ik zou degene vragen die eten geeft (en mensen in je omgeving) of ze bereid zijn meerdere dagdelen per week (hoeft niet elke dag) in jouw huis te blijven om aandacht te geven.
Hopelijk heb je dan een aantal mensen en kun je een schema maken van wie wanneer komt zodat het niet op de schouders van één persoon ligt.

Je hoeft echt niet in details te treden, maar is er een mogelijk voor jouw om af en toe even naar huis te gaan en te knuffelen met ze?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ja, je bent een beetje aan de late kant met het regelen.
Er zijn professionele kattenopassers, (google!) die aan huis komen en dagelijks eten geven, knuffelen, bakken verschonen en dergelijke. Zo'n oppas kost wel geld. Natuurlijk maken jij en je katten van te voren kennis met de oppas.
Jammer dat je niet veel buren kent. Er wonen ongetwijfeld meer katten in de buurt en het zou heel handig zijn als je iemand vindt die je vertrouwt dagelijks voor je katten te zorgen. Ik heb dat in de flat wel gedaan. Dan ging ik gewoon in zo'n huis een uurtje de krant lezen of zo en spelen met de kat.

Ik hoop dat je een oplossing vindt; in ieder geval sterkte gewenst de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zorgen dat de eten-klaarzetter wat langer blijft. Misschien kan hij/zij af en toe een avondje in jouw huis tv-kijken of een boek lezen.
En mocht die daar geen tijd voor hebben: misschien een oproepje doen via een locale Facebookgroep? Wellicht dat je daar iemand kan vinden die af en toe wat extra tijd kan spenderen met je katten.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem.
Julia-x schreef:
31-12-2018 10:23
Ik heb 2 volwassen katten en die kunnen wel alleen zijn, maar ik vind het moeilijker omdat de andere nog een kitten is.
Het gaat om 2,5 maand.
En het is een beetje stom maar ik ken maar weinig mensen, en ik heb er ook al over nagedacht of er hier iemand kan komen maar dat weet ik dus niet. Ik ga daar nog maar een keer over nadenken.
2,5 maand is wel heel lang. Ook voor de volwassen katten.
Bel eens met je dierenarts of het plaatselijke asiel of er pensionvoorziening is
Alle reacties Link kopieren
Julia-x schreef:
31-12-2018 10:23
Ik heb 2 volwassen katten en die kunnen wel alleen zijn, maar ik vind het moeilijker omdat de andere nog een kitten is.
Het gaat om 2,5 maand.
En het is een beetje stom maar ik ken maar weinig mensen, en ik heb er ook al over nagedacht of er hier iemand kan komen maar dat weet ik dus niet. Ik ga daar nog maar een keer over nadenken.
En je hebt geen geld om ze naar een pension te brengen?
Alle reacties Link kopieren
2,5 maand is wel erg lang.
Ik zou een andere oplossing gaan zoeken, iemand die in jouw huis wil verblijven of in ieder geval regelmatig langere tijd wil zijn.

Om dat de aankomende week nog te regelen wordt misschien lastig. Is er iemand in je omgeving die je dit kunt vragen?
Uitzoeken hoe het zit met huizen-/kattenoppas. Op zoek naar een nichtje/buurjongen die het leuk vind om dit te doen.
1 a 2 weken alleen gevoerd worden en een aai krijgen is te overzien als er daarna iemand in je huis trekt voor de rest van de periode.

Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Negeer de reacties die zeggen dat katten geen aandacht nodig hebben. Dat zijn mensen zonder kennis van katten.

Ik zou de katten niet uit elkaar halen maar proberen of je iemand kan vinden die in jouw huis komt logeren. Of op zijn minst een nichtje of buurmeisje zoeken die wat wil bijverdienen en een paar dagdelen per week bij jou thuis kan studeren/chillen/filmpje kijken? Soms zijn er ook vrijwilligersorganisaties die zoiets goedkoop regelen.

Pension zou mijn laatste optie zijn want geeft ook veel stress. Maar 2.5 maand lang alleen 5 minuten eten krijgen kan echt niet, ook niet voor de oudere katten.
Positivevibes schreef:
31-12-2018 11:09
Negeer de reacties die zeggen dat katten geen aandacht nodig hebben. Dat zijn mensen zonder kennis van katten.

Ik zou de katten niet uit elkaar halen maar proberen of je iemand kan vinden die in jouw huis komt logeren. Of op zijn minst een nichtje of buurmeisje zoeken die wat wil bijverdienen en een paar dagdelen per week bij jou thuis kan studeren/chillen/filmpje kijken? Soms zijn er ook vrijwilligersorganisaties die zoiets goedkoop regelen.

Pension zou mijn laatste optie zijn want geeft ook veel stress. Maar 2.5 maand lang alleen 5 minuten eten krijgen kan echt niet, ook niet voor de oudere katten.
als je niemand kan vinden die in je huis kan wonen probeer dan de katten tijdelijk onder te brengen. 2,5 maand kan inderdaad niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven