terug verhuizen?
zaterdag 5 januari 2019 om 15:57
Hallo allemaal,
Zo'n 9 maanden geleden zijn we verhuisd vanuit een grote stad naar een middelgroot dorp.
De reden was dat het huis waarin we woonden te klein werd - wegens gezinsuitbreiding - en we in onze buurt geen groter huis konden vinden/betalen.
Na lang nadenken en zoeken hebben we een leuk, betaalbaar huis gevonden in een middelgroot dorp dat vlakbij het werk van mijn man is.
Mijn probleem is dat ik de stad ontzettend mis. Met name de drukte en de levendigheid, dat je snel ergens bent, de verschillende soorten mensen op straat. De metro, de sfeer, het internationale.
Het dorp waarin we wonen is op zich leuk. Er is redelijk wat te doen, er is een gezellig centrumpje, de mensen zijn aardig. Ik voel me welkom hier.
Mijn man en kinderen hebben het naar hun zin. Vooral mij man geniet van de rust en de natuur.
Het probleem is dat ik het hier te rustig vind. Het kost redelijk veel moeite om in de dichtsbijzijnde stad te komen. Er is hier geen station. Met de auto zou kunnen, maar dan is er vraag of ik in de stad kan parkeren.
Het probleem is dat ik niet goed weet wat te doen.
Ik wil me graag wat gelukkiger voelen.
Ik weet niet wat ik moet doen om me meer op mijn plek te voelen in het dorp. Nogmaals het ligt niet aan het dorp en de mensen, maar ik hou veel meer van drukte en gezelligheid om me heen, dan van natuur en rust.
Terug naar de stad is ook zo wat. We kunnen vast wel iets vinden, maar de kinderen moeten dan weer van school wisselen en dat vind ik niet fijn.
Al met al blijf ik twijfelen over wat het beste is. Mijn man is er behoorlijk klaar mee, die wil weten waar hij aan toe is.
Wie heeft dit ook meegemaakt en/of heeft tips?
Erg bedankt alvast.
Zo'n 9 maanden geleden zijn we verhuisd vanuit een grote stad naar een middelgroot dorp.
De reden was dat het huis waarin we woonden te klein werd - wegens gezinsuitbreiding - en we in onze buurt geen groter huis konden vinden/betalen.
Na lang nadenken en zoeken hebben we een leuk, betaalbaar huis gevonden in een middelgroot dorp dat vlakbij het werk van mijn man is.
Mijn probleem is dat ik de stad ontzettend mis. Met name de drukte en de levendigheid, dat je snel ergens bent, de verschillende soorten mensen op straat. De metro, de sfeer, het internationale.
Het dorp waarin we wonen is op zich leuk. Er is redelijk wat te doen, er is een gezellig centrumpje, de mensen zijn aardig. Ik voel me welkom hier.
Mijn man en kinderen hebben het naar hun zin. Vooral mij man geniet van de rust en de natuur.
Het probleem is dat ik het hier te rustig vind. Het kost redelijk veel moeite om in de dichtsbijzijnde stad te komen. Er is hier geen station. Met de auto zou kunnen, maar dan is er vraag of ik in de stad kan parkeren.
Het probleem is dat ik niet goed weet wat te doen.
Ik wil me graag wat gelukkiger voelen.
Ik weet niet wat ik moet doen om me meer op mijn plek te voelen in het dorp. Nogmaals het ligt niet aan het dorp en de mensen, maar ik hou veel meer van drukte en gezelligheid om me heen, dan van natuur en rust.
Terug naar de stad is ook zo wat. We kunnen vast wel iets vinden, maar de kinderen moeten dan weer van school wisselen en dat vind ik niet fijn.
Al met al blijf ik twijfelen over wat het beste is. Mijn man is er behoorlijk klaar mee, die wil weten waar hij aan toe is.
Wie heeft dit ook meegemaakt en/of heeft tips?
Erg bedankt alvast.
zaterdag 5 januari 2019 om 20:53
Herkenbaar. Ik ben ook ooit eens verhuisd naar een mooi en groot appartement, maar dat lag in een een buitenwijk, terwijl ik toch liever in de binnenstad ben, ondanks alle nadelen die dat weer heeft. Ik woon nu in een appartement dat de helft zo groot is, kan mijn auto niet voor de deur parkeren, maar het is het allemaal waardzomerkoninkje schreef: ↑05-01-2019 16:02Ter aanvulling:
Hier in ons dorp hebben we een mooi en groot huis. Ik had gedacht dat ik er erg blij mee zou zijn maar uiteindelijk valt dat tegen. Ik zou ook tevreden zijn met iets kleiners en minder mooi. Een huis is maar een huis, heb ik gemerkt.
zaterdag 5 januari 2019 om 21:03
Kan ik niet, fysiek.
zaterdag 5 januari 2019 om 21:12
oh, da's kut dan
zaterdag 5 januari 2019 om 22:35
Ergens wonen waar je je niet echt thuis voelt is kl*te.
De voordelen van ruimer in een dorp wonen, zoals een zwembad kunnen nemen zijn wel goede tips. Maar als je echt een stadsmens bent, zal dat misschien ook niet veel soelaas bieden. Reuring kun je moeilijk in je eentje creëren.
Rust en natuur doen je niet veel, dus aan die voordelen heb je ook niks. Deels komt dat ook door onbekend maakt onbemind. Voor jou zijn de bossen een verzameling bomen en planten. Een natuurliefhebber ziet er de reuring in. Is niet dezelfde reuring als in de stad, maar er gaat een wereld schuil achter die verzameling bomen en planten. Er zijn regelmatig natuurexcursies waar je van alles krijgt uitgelegd, is voor kinderen ook erg leuk.
Maar goed, daar moet je maar net voor open staan, en als dat niet zo is, is dat ook prima. Dan is het misschien toch beter om te overwegen terug te verhuizen, of naar een plek die wat meer actie heeft met toch een betaalbaar huis.
De voordelen van ruimer in een dorp wonen, zoals een zwembad kunnen nemen zijn wel goede tips. Maar als je echt een stadsmens bent, zal dat misschien ook niet veel soelaas bieden. Reuring kun je moeilijk in je eentje creëren.
Rust en natuur doen je niet veel, dus aan die voordelen heb je ook niks. Deels komt dat ook door onbekend maakt onbemind. Voor jou zijn de bossen een verzameling bomen en planten. Een natuurliefhebber ziet er de reuring in. Is niet dezelfde reuring als in de stad, maar er gaat een wereld schuil achter die verzameling bomen en planten. Er zijn regelmatig natuurexcursies waar je van alles krijgt uitgelegd, is voor kinderen ook erg leuk.
Maar goed, daar moet je maar net voor open staan, en als dat niet zo is, is dat ook prima. Dan is het misschien toch beter om te overwegen terug te verhuizen, of naar een plek die wat meer actie heeft met toch een betaalbaar huis.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zaterdag 5 januari 2019 om 22:42
Doe eens even normaal zeg.Madeliefjees schreef: ↑05-01-2019 16:22Ipv dat je je kinderen een fijne jeugd gunt in een groter huis en de natuur om zich heen, wil je ze weer terug slepen naar de drukke stad, in een te klein huis en vol luchtvervuiling.
Hoe maak je het leuker? Door te stoppen met miepen en janken, en eens tevreden te zijn met wat je hebt.
Dit is het en daar moet je het de komende 15 jaar mee doen.
TO wat vervelend. Heimwee terug hebben kan echt pijn doen. Vervelend dat je man en kinderen dat minder voelen en je er soort van alleen in staat. Ik denk erbij neerleggen (tja hoe doe je dat??) de beste optie zou zijn. Maar als het écht niet went moet terugverhuizen ook bespreekbaar zijn. Ik zou dan idd niet té lang wachten want je kinderen bouwen hier ook iets op.
zaterdag 5 januari 2019 om 22:59
Zijn de (grotere) huizen in Wassenaar goedkoper dan in Rotterdam?zomerkoninkje schreef: ↑05-01-2019 16:42Ik woon nu tussen Leiden en Den Haag in (waar onze koning ook woont zeg maar)
Het is een mooi dorp, veel voorzieningen en inderdaad ook middelbare scholen.
Maar man man wat mis ik 010 zeg maar!
zondag 6 januari 2019 om 10:01
Ik weet hoe het voelt, maar ik zou het wat meer tijd geven en niet zomaar je man en kinderen dwingen om weer terug te gaan verhuizen. Als zij het wel prima naar hun zin hebben, dan weegt dat minstens even zwaar mee.
Zelf zit ik ook in een dergelijke situatie (heb me er behoorlijk depressief door gevoeld), maar ik heb geleerd te waarderen wat ik wél heb. Geen last van buren, dichtbij de snelweg, groot huis en grote tuin, in de zomer is het hier buiten echt heerlijk. Als iedereen zucht en steunt van de hitte, hebben wij hier schaduw en (ja, inderdaad
) een zwembad en is het hier een gezellige boel. En hoe meer het huis naar mijn smaak wordt, hoe meer op mijn plek ik me voel. En ik geef niet zoveel geld uit aan een lunch of uit eten hier en daar en doordat ik niet zomaar winkels in kan lopen
Nog steeds mis ik het wonen in de stad, maar mijn man wil absoluut niet verhuizen en mijn jongste dochter ook niet. Dus ik richt me maar op de positieve dingen. Naar de stad ga ik gewoon met de auto, ik betaal me dan wel scheel aan parkeerkosten, maar die calculeer ik gewoon maandelijks in.
Zelf zit ik ook in een dergelijke situatie (heb me er behoorlijk depressief door gevoeld), maar ik heb geleerd te waarderen wat ik wél heb. Geen last van buren, dichtbij de snelweg, groot huis en grote tuin, in de zomer is het hier buiten echt heerlijk. Als iedereen zucht en steunt van de hitte, hebben wij hier schaduw en (ja, inderdaad
Nog steeds mis ik het wonen in de stad, maar mijn man wil absoluut niet verhuizen en mijn jongste dochter ook niet. Dus ik richt me maar op de positieve dingen. Naar de stad ga ik gewoon met de auto, ik betaal me dan wel scheel aan parkeerkosten, maar die calculeer ik gewoon maandelijks in.
zondag 6 januari 2019 om 20:30
Hallo allemaal,
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties nog.
Bij deze nog mijn reactie/antwoord op jullie vragen etc.
Voordelen van ons huidige huis en woonplaats: ja ik snap dat je dat zegt. Ieder plek heeft iets leuks.
Het probleem is alleen dat ik niet zo heel veel voordelen kan bedenken die er echt uitspringen.
Het belangrijkste is dat de rest van mijn gezin het naar zijn zin heeft. Dat is ook de grootste reden om hier te blijven.
Maar verder:
- tuin: we hadden een grotere tuin bij ons vorige huis
-voor de deur parkeren konden we daar ook.
school, winkels (AH etc) zijn even vlakbij.
hier kunnen kinderen op straat spelen (tenminste in straat naast ons), de weg voor is te druk. In vorige huis speelden ze op straat (woonden aan soort pleintje).
Het huis dat we nu hebben is veel groter. Maar in de praktijk betekent dat ook dat het meer werk is om schoon te maken, de lasten veel hoger zijn. Het is kouder en in de praktijk slapen mijn kinderen vaak bij elkaar op de kamer ipv apart (mijn zoontje vindt zijn eigen kamer eigenlijk te groot en dus een beetje eng).
Uiteindelijk ben ik er dus minder blij mee dan verwacht.
Verder is het hier wel erg groen, en zitten we vlakbij het strand. Maar in de praktijk is in mijn eentje naar het strand met 3 kinderen lastig - de parkeerplaats is snel vol en vanwege de duinen en hoogteverschil is fietsen te zwaar met 3 kinderen.
Plan is wel om bijvoorbeeld de bakfiets electrisch te maken. Dat zou helpen.
Natuurlijk kan ik naar de stad met de auto. Is ook zo. Maar liever niet, ik heb een drukke baan waarbij ik heel veel rij dus in het weekend graag liever een ander vervoersmiddel.
Fietsen en bus kan, maar ik ben dan voor mijn gevoel lang weg als ik 'even' iets wil doen in de stad, en dat betekent dat mijn man het gezin moet opvangen.
Mijn kinderen zijn 4,7 en ruim 1. Oudste twee dus op school.
Zoals iemand schreef, het gaat niet om het ene dagje stad, maar het gaat om deel uitmaken van een groter geheel.
Ik vind het fijn om onder de mensen te zijn, in de drukte. Geeft mij het gevoel dat ik leef. Het is een welkome afwisseling met de 'sleur' van alledag. Ik vind het ook fijn om even in de menigte op te gaan en geen bekenden tegen te hoeven komen als ik dat niet wil. Het is leuk om nieuwe restaurantjes te kunnen ontdekken.
Al met al weet ik verstandelijk dat het beter is om hier te blijven en te hopen dat ik hier mijn draai zal vinden. En dat het niet goed is om de kinderen weer mee te slepen.
Aan de andere kant vind ik het heel lastig om de optie om terug te gaan uit mijn hoofd te zetten.
De kinderen zouden terug kunnen naar de oude school (ik heb het nagevraagd)
Ons huis is in de afgelopen tijd flink wat meer waard geworden, we hebben een behoorlijk budget en ik zou ook tevreden zijn met een minder mooi huis dan wat we nu hebben.
Maar goed, al met al het beste om hier te blijven toch. Ik hoop dat ik, net als sommigen van jullie, toch kan wennen hier en mijn draai kan vinden.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties nog.
Bij deze nog mijn reactie/antwoord op jullie vragen etc.
Voordelen van ons huidige huis en woonplaats: ja ik snap dat je dat zegt. Ieder plek heeft iets leuks.
Het probleem is alleen dat ik niet zo heel veel voordelen kan bedenken die er echt uitspringen.
Het belangrijkste is dat de rest van mijn gezin het naar zijn zin heeft. Dat is ook de grootste reden om hier te blijven.
Maar verder:
- tuin: we hadden een grotere tuin bij ons vorige huis
-voor de deur parkeren konden we daar ook.
school, winkels (AH etc) zijn even vlakbij.
hier kunnen kinderen op straat spelen (tenminste in straat naast ons), de weg voor is te druk. In vorige huis speelden ze op straat (woonden aan soort pleintje).
Het huis dat we nu hebben is veel groter. Maar in de praktijk betekent dat ook dat het meer werk is om schoon te maken, de lasten veel hoger zijn. Het is kouder en in de praktijk slapen mijn kinderen vaak bij elkaar op de kamer ipv apart (mijn zoontje vindt zijn eigen kamer eigenlijk te groot en dus een beetje eng).
Uiteindelijk ben ik er dus minder blij mee dan verwacht.
Verder is het hier wel erg groen, en zitten we vlakbij het strand. Maar in de praktijk is in mijn eentje naar het strand met 3 kinderen lastig - de parkeerplaats is snel vol en vanwege de duinen en hoogteverschil is fietsen te zwaar met 3 kinderen.
Plan is wel om bijvoorbeeld de bakfiets electrisch te maken. Dat zou helpen.
Natuurlijk kan ik naar de stad met de auto. Is ook zo. Maar liever niet, ik heb een drukke baan waarbij ik heel veel rij dus in het weekend graag liever een ander vervoersmiddel.
Fietsen en bus kan, maar ik ben dan voor mijn gevoel lang weg als ik 'even' iets wil doen in de stad, en dat betekent dat mijn man het gezin moet opvangen.
Mijn kinderen zijn 4,7 en ruim 1. Oudste twee dus op school.
Zoals iemand schreef, het gaat niet om het ene dagje stad, maar het gaat om deel uitmaken van een groter geheel.
Ik vind het fijn om onder de mensen te zijn, in de drukte. Geeft mij het gevoel dat ik leef. Het is een welkome afwisseling met de 'sleur' van alledag. Ik vind het ook fijn om even in de menigte op te gaan en geen bekenden tegen te hoeven komen als ik dat niet wil. Het is leuk om nieuwe restaurantjes te kunnen ontdekken.
Al met al weet ik verstandelijk dat het beter is om hier te blijven en te hopen dat ik hier mijn draai zal vinden. En dat het niet goed is om de kinderen weer mee te slepen.
Aan de andere kant vind ik het heel lastig om de optie om terug te gaan uit mijn hoofd te zetten.
De kinderen zouden terug kunnen naar de oude school (ik heb het nagevraagd)
Ons huis is in de afgelopen tijd flink wat meer waard geworden, we hebben een behoorlijk budget en ik zou ook tevreden zijn met een minder mooi huis dan wat we nu hebben.
Maar goed, al met al het beste om hier te blijven toch. Ik hoop dat ik, net als sommigen van jullie, toch kan wennen hier en mijn draai kan vinden.
zondag 6 januari 2019 om 20:41
Ik vind overigens nog steeds, dat als je dan in een dorp woont, je het beste hier kan wonen. Er is meer dan een Wibra en een Kruidvat bij wijze van spreken. Ook echt wel wat leuke restaurantjes enzo. Mensen zijn eigenlijk allemaal aardig en staan ook redelijk open voor een praatje/voor wat diepgaandere contacten.
Dus dat is echt wel fijn.
Wellicht zou het ook een optie zijn om te verhuizen naar een kleiner/goedkoper huis hier, zodat we meer overhouden om af en toe een weekendje naar de stad te gaan met zijn allen. AirBnB huren ofzo.
Dus dat is echt wel fijn.
Wellicht zou het ook een optie zijn om te verhuizen naar een kleiner/goedkoper huis hier, zodat we meer overhouden om af en toe een weekendje naar de stad te gaan met zijn allen. AirBnB huren ofzo.
zondag 6 januari 2019 om 20:52
Maar je man geniet juist van de natuur en de rust, schrijf je. Die gaat toch niet voor z'n lol betalen voor regelmatig een weekend in de stad? Kun je beter zelf gewoon af en toe 'n dagje op en neer. Parkeer je auto gewoon bij 'n treinstation of laat je man je daar afzetten. En logeer bij 'n vriendin die er nog woont.
zondag 6 januari 2019 om 21:09
Kinderen kunnen prima opgroeien in de stad. Daar zitten ook voordelen aan. Als je heel graag terug wilt zou ik gewoon terug verhuizen, mits je er natuurlijk samen met je man uitkomt. Als hij het ook prima vindt om terug te verhuizen dan zou ik dat gewoon doen, lekker terug naar een plek waar je wel graag woont. Woonomgeving is belangrijker dan het huis waar je woont.
zondag 6 januari 2019 om 21:11
Zo één keer in de maand een weekendje stad dacht ik. Hebben we drie weekenden over voor natuur!redbulletje schreef: ↑06-01-2019 20:52Maar je man geniet juist van de natuur en de rust, schrijf je. Die gaat toch niet voor z'n lol betalen voor regelmatig een weekend in de stad? Kun je beter zelf gewoon af en toe 'n dagje op en neer. Parkeer je auto gewoon bij 'n treinstation of laat je man je daar afzetten. En logeer bij 'n vriendin die er nog woont.
Gezellig juist met zijn allen, oude bekenden opzoeken, museum bekijken, watertaxi. Naar maritiem museum.
En dan 's avonds lekkere dingen halen en in je appartementje oid op eten of naar de markthal oid.
Je hebt gelijk, logeren bij vriendin kan ook. Maar ik mis mijn gezin dan ook wel weer en het punt is dat mijn man dan de drie kinderen in zijn eentje heeft.
zondag 6 januari 2019 om 21:15
Valia, kinderen kunnen inderdaad prima opgroeien in de stad. Toen we in de stad woonden hebben ze het ook prima naar hun zin gehad.
Het punt is alleen dat mijn man niet terug wil naar de stad. Kinderen zouden uiteindelijk wel wennen maar een verhuizing heeft wel veel impact op ze en het voelt niet goed om ze dat zo snel nog eens aan te doen.
Het punt is alleen dat mijn man niet terug wil naar de stad. Kinderen zouden uiteindelijk wel wennen maar een verhuizing heeft wel veel impact op ze en het voelt niet goed om ze dat zo snel nog eens aan te doen.
zondag 6 januari 2019 om 22:13
Je hebt drie kinderen van 1, 4 en 7. Als ze wat ouder worden is naar het strand gaan makkelijker. Dan kunnen ze allemaal zelf fietsen.
Jouw verlangen naar het stadsleven klinkt een beetje studentikoos. Daar is niets mis mee, maar die vrijheid ben je kwijt met een gezin met drie jonge kinderen. Ik zou je kinderen en je man nu de rust en de natuur van het nieuwe dorp gunnen. Als de jongste gaat studeren kun je altijd terug naar de stad.
Jouw verlangen naar het stadsleven klinkt een beetje studentikoos. Daar is niets mis mee, maar die vrijheid ben je kwijt met een gezin met drie jonge kinderen. Ik zou je kinderen en je man nu de rust en de natuur van het nieuwe dorp gunnen. Als de jongste gaat studeren kun je altijd terug naar de stad.
zondag 6 januari 2019 om 22:20
Maar je man is nu tevreden. Als jij zo aan de stad gehecht was had jezelf niet klem moeten zetten met zo'n groot gezin. Je kunt altijd vaker naar de stad als je kinderen de leeftijd hebben dat ze zonder toezicht thuis kunnen blijven. Of vraag je (schoon)ouders of ze af en toe 'n weekend in jullie huis op de kinders komen passen, dan kun je misschien ook 'n paar keer per jaar met je man naar de/een stad.zomerkoninkje schreef: ↑06-01-2019 21:22Redbulletje, we hebben nu 6 slaapkamers en een huis met mooie antieke elementen.
Ik ben ook tevreden met 4 slaapkamers, jaren 80 bouw en 'n prima laminaatvloer zeg maar. Dat is ook ruim voldoende voor ons gezin.
maandag 7 januari 2019 om 06:47
Romantiseer je de stad ook niet een beetje? Dat daar alles perfect is? Je hebt er namelijk toch voor gekozen te verhuizen dus toen vond je het wel een goed idee uit de stad weg te gaan (ik snap dat het je tegenvalt hoor maar het was niet perfect anders wilde je in eerste instantie al niet).
Probeer er wel voor te zorgen dat je enigszins “open minded” blijft. Ik lees nu eigenlijk vooral dat bijna alles beter is in de stad, maar zo gá je ook niet wennen natuurlijk. Probeer elke dag het mooie te zien van nu in plaats van alleen terugkijken naar wat was. Dat je man en kids er gelukkig zijn is natuurlijk fantastisch, hoewel het het voor jou ook wel lastiger maakt.
Probeer er wel voor te zorgen dat je enigszins “open minded” blijft. Ik lees nu eigenlijk vooral dat bijna alles beter is in de stad, maar zo gá je ook niet wennen natuurlijk. Probeer elke dag het mooie te zien van nu in plaats van alleen terugkijken naar wat was. Dat je man en kids er gelukkig zijn is natuurlijk fantastisch, hoewel het het voor jou ook wel lastiger maakt.
maandag 7 januari 2019 om 07:04
(Niet alle reacties gelezen)
Je bent 9 maanden geleden verhuisd en je jongste is 1 jaar.
Na al mijn verhuizingen was ik minimaal 1 jaar verder voor ik een klein beetje mijn draai weer had gevonden. Het kost tijd om weer te acclimatiseren. Zeker met 3 jonge kinderen.
In het dorp zijn er veel voordelen voor je gezin: kinderen zelf naar school fietsen, middelbare scholen binnen bereik, een mooie grote tuin, voldoende woonruimte. In deze huizenmarkt kunnen maar zeer weinig mensen zichzelf hun meest ideale woning veroorloven, zeker in de Randstad.
Kan je niet wekelijks een cursus of clubje gaan doen in DH of Leiden (leuk stadje)? Dan kan je wekelijks een beetje stad opsnuiven. En ipv online shoppen maandelijks erop uit naar een van genoemde steden (of 010).
Sterkte.
Je bent 9 maanden geleden verhuisd en je jongste is 1 jaar.
Na al mijn verhuizingen was ik minimaal 1 jaar verder voor ik een klein beetje mijn draai weer had gevonden. Het kost tijd om weer te acclimatiseren. Zeker met 3 jonge kinderen.
In het dorp zijn er veel voordelen voor je gezin: kinderen zelf naar school fietsen, middelbare scholen binnen bereik, een mooie grote tuin, voldoende woonruimte. In deze huizenmarkt kunnen maar zeer weinig mensen zichzelf hun meest ideale woning veroorloven, zeker in de Randstad.
Kan je niet wekelijks een cursus of clubje gaan doen in DH of Leiden (leuk stadje)? Dan kan je wekelijks een beetje stad opsnuiven. En ipv online shoppen maandelijks erop uit naar een van genoemde steden (of 010).
Sterkte.
maandag 7 januari 2019 om 08:18
Maar het gaat toch niet alleen om jou? Ik vind dat je zeurt.zomerkoninkje schreef: ↑05-01-2019 16:07het tijd geven, ik snap dat je het zegt.
Maar ik ben bang dat mijn kinderen dan helemaal zijn ingeburgerd en het nog lastig is om weg te gaan.
Dan beter maar direct de knoop doorhakken misschien.
Ik weet ook niet zo goed wat ik dan de tijd moet geven.
De sociale contacten hier zijn natuurlijk nog niet zo hecht, maar ik besef dat dat tijd kost en ik denk dat dat echt wel goed komt.
Maar het punt is denk ik meer de drukte en de sfeer van de stad, en dat is er of dat is er niet.
Je kan zo vaak als je wil de stad opzoeken
maandag 7 januari 2019 om 08:40
Hoewel ik goed kan invoelen wat je allemaal aantrekt in het stadsleven, denk ik toch dat je je moet gaan focussen op wat je wél hebt. Je hebt zoveel dingen in je leven om dankbaar voor te zijn, dat het toch zonde zou zijn om dit ene ding alles te laten overheersen. En laten we eerlijk zijn: je woont niet bepaald in de rimboe, verstoken van alle menselijke beschaving. In feite kun je nog steeds naar de stad wanneer je wilt, je hebt alleen geen zin om ernaartoe te rijden. Het lijkt me eerlijk gezegd een luxeprobleem. Als je zou verhuizen dan zou je man het weer niet naar zijn zin hebben (al geldt voor hem natuurlijk hetzelfde: hij kan ook naar het strand rijden wanneer hij dat wil), maar jullie hebben de beslissing om te verhuizen naar ik aanneem, samen genomen. Zou je je drie jonge kinderen weer door een grote verandering heen willen slepen? Want hetzelfde als het was, wordt het nooit meer, zelfs al zouden ze teruggaan naar hun oude school. En natuurlijk, kinderen passen zich wel aan, ze zijn flexibel, maar welke impact het precies zal hebben weet je niet. Ik zeg niet dat je zeurt, en ik wil je gevoel zeker niet bagatelliseren, maar ik denk wel dat je voor een groot deel zelf in de hand hebt hoeveel invloed het op je leven (en op dat van je gezin) heeft. Leg je erbij neer dat je nu eenmaal in een prachtig huis in een prachtige omgeving moet leven. Het is niet anders.
maandag 7 januari 2019 om 08:53
Je kunt inderdaad gewoon naar de stad. Je hebt zelfs een eigen auto voor de deur staan dus je kunt ieder moment! Wat een luxe! Maar nee, je wil niet met de auto want je zit al zo vaak in de auto.
Dat valt bij mij echt wel onder zeuren
Koop een electrische bakfiets voor dat duin, is dat ook opgelost.
Ga toch wel met de auto naar de stad. Je hebt m en kunt het betalen, zie eens wat een luxe dat is!
En gun je gezin hun vaste plek.
Je kinderen zijn nog klein, de jongste is 1. Ik heb het gevoel dat de gevoelens van onrust die passen bij een jong en druk gezin worden afgeschoven op je nieuwe huis. Het is ook niet zo dat je in het midden van niets en nergens woont, je hebt winkels om de hoek, restaurantjes, school voor de kinderen, de zee.
Aankomende zomer is het echt wel te doen om met de kinderen naar het strand te gaan. Met ouders van vriendjes uit de klas af te spreken bij een strandtent etc etc.
Een zebra is geen paard met strepen