wil je dit weten als vrouw ?

17-01-2019 01:17 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn sinds meer dan 25 jaar een koppel en zijn hebben een goede relatie. Toch is er één ding dat mijn vrouw niet weet.
In mijn jeugd van men 16 ongeveer tot men 20 heb ik een seksuele relatie gehad met een man die een 25 jaar ouder was. DE man woonde enkele straten verder en was vrijgezel. Eigenlijk was hij een homo die niet uit de kast durfde, maar in de buurt was hij de vrolijke vrijgezel. Via andere buren was ik met hem in contact gekomen en deed regelmatig dingetjes voor hem zoals met zen hond wandelen, wel eens een boodschap, e hield zen zwembad schoon enzo. Hij had een drukke job. Zo was het 'officieel' dat hij door zen drukke werk geen tijd had voor een vrouw...Mijn ouders gingen een weekje op vakantie die zomer en ik had daar echt geen zin in. Na vele waarden had men moeder het geregeld ik mocht een weekje bij de buurman logeren. Hij zou wel enkele dagen vrij nemen en om leuke dingen te doen, ad hij haar gezegd. En zo gebeurde het ook.... Toen heb ik men eerste seks met hem gehad en begon er iets tussen ons. Dit bleef duren tot men 20ste. Gedurende die periode had ik enkel seks met hem: enkel mannenseks us. Het stopte toen hij voor zijn job naar het buitenland vertrok. Daardoor stopte het. daarna heb ik ook geen contact met mannen meer gehad.

Vertel ik dit? Nu nog? Wil je zoiets eigenijk wel weten als vrouw?
lautje87 schreef:
22-01-2019 07:29
Ja helemaal waar. Mensen zijn denk ik doodsbang geworden een racist te worden genoemd , een homofoob, saai, bekrompen noem het maar op. Dus gaan ze uit onzekerheid andere mensen hiervan beschuldigen en zo toch weer veilig hokjes maken. Een andere mening hebben is wederom niet geaccepteerd. Natuurlijk ben je geen homofoob als je je man liever niet met andere mannen ziet. Je hoeft niet een gevoel/mening te verdringen om maar zo nodig een man te kunnen behouden.
if it walks like a duck...

Er worden hier homofobe uitspraken gedaan
Jillian69 schreef:
21-01-2019 22:45
Al die mensen in dit topic die zichzelf zo ontzettend op de borst slaan omdat ze volgens hen zelf verschrikkelijk ruimdenkend zijn, maar ondertussen hun best doen mensen met een andere mening in een hokje te stoppen. Niet naar uitleg willen luisteren, met opzet alleen maar één kant willen horen. Want ZIJ zijn ruimdenkend. En een ieder die een iets andere mening heeft, is ondergeschikt. Over preutsheid, starheid en vooroordelen gesproken.

Het pas wel in de totale hysterie van tegenwoordig, waar ik ondertussen heel, heel moe van word.
Dat doe ik niet. Ik vind het prettig iets op te steken van hoe anderen denken, ook als dat haaks op mijn ideeën staat.
S-Meds schreef:
22-01-2019 09:27
Het zijn letterlijke teksten die hier zijn gebezigd: Homoseksualiteit zou afstotelijk zijn, zelfs als dat 25 jaar geleden is gebeurd. Walgelijk dat je dat soort uitspraken wilt verdedigen
Volgens mij heeft niemand dat gezegd. TO is ook geen homo. Het ging meer over biseksualiteit, en dat er vrouwen zijn die dat niet aantrekkelijk vinden.
Rooss4.0 schreef:
21-01-2019 21:22
Je praat jezelf 25 jaar na dato nog even een trauma aan? Het is gebeurd, het is 4(!!) jaar door gegaan, het zal niet allemaal narigheid en ellende zijn geweest.

Heb je er nog last van? Drukt het op je dagelijks doen en laten? Zoek dan professionele hulp.
Is het wel klaar, kun je het laten? Laat het dan.
Eens. Ga het niet vele jaren later kapot analyseren als het een goede herinnering is.
Sjulia schreef:
22-01-2019 09:36
Volgens mij heeft niemand dat gezegd. TO is ook geen homo. Het ging meer over biseksualiteit, en dat er vrouwen zijn die dat niet aantrekkelijk vinden.
Je valt in herhaling, het is te bizar voor woorden dat je 25 jaar een man aantrekkelijk vindt en op basis van de ervaring van een kwart eeuw geleden die aantrekkelijkheid ineens in de prullenbak sodemietert omdat je zooooooo walgt van homoseksualiteit.
suicideblond schreef:
17-01-2019 09:29

Ik persoonlijk zou dit niet willen weten. Ik zou zo enorm afknappen op mijn man dat mijn gevoelens onder het vriespunt zouden dalen. Te bedenken dat je een piemel in je mond hebt gehad die in de kont van een ander heeft geroerd. Ieuwww
Ja, echt respectvol wordt er gereageerd hoor, helemáál niet homofoob. :roll:
QueenArachnia schreef:
22-01-2019 09:52
Ja, echt respectvol wordt er gereageerd hoor, helemáál niet homofoob. :roll:
Ja precies, en jij moet daar begrip voor opbrengen want je bent toch zo ruimdenkend. Omgekeerde wereld hier maar dat lees je ook steeds op actueel pijler. Overigens wordt homoseksualiteit daar gebruikt om aan te tonen hoe intolerant moslims zijn. Maar degene die zich daar kwaad over maken hebben zelf niet graag een man die ooit iets met een andere man gedaan heeft.
S-Meds schreef:
22-01-2019 09:55
Ja precies, en jij moet daar begrip voor opbrengen want je bent toch zo ruimdenkend. Omgekeerde wereld hier maar dat lees je ook steeds op actueel pijler. Overigens wordt homoseksualiteit daar gebruikt om aan te tonen hoe intolerant moslims zijn. Maar degene die zich daar kwaad over maken hebben zelf niet graag een man die ooit iets met een andere man gedaan heeft.
Klopt.
S-Meds schreef:
22-01-2019 09:41
Je valt in herhaling, het is te bizar voor woorden dat je 25 jaar een man aantrekkelijk vindt en op basis van de ervaring van een kwart eeuw geleden die aantrekkelijkheid ineens in de prullenbak sodemietert omdat je zooooooo walgt van homoseksualiteit.
In een heteroseksuele relatie. Dat is het verschil.Ik hoef nooit te walgen van homoseksualiteit, waarom zou ik? Ik vind het allemaal prima. Maar als ik een partner kies, kies ik die ook op seksualiteit. Het is een hele normale menselijke reactie als je hiervan kan schrikken. Juist na zoveel jaar samen. Een normale heteroseksuele reactie. Er zijn ook homo’s die een hetero koppel dat bezig is ook niet aantrekkelijk vinden hoor. Het ‘hoort’ niet, niet in mijn brein. Dat roept weerzin op. Dat betekent dus niet dat het voor andere ook niet hoort, of dat ik vind dat het voor andere niet hoort. Ieder zijn eigen seksualiteit. Maar in een relatie moet het voor mij kloppen.
S-Meds schreef:
22-01-2019 00:34
Dit is omdraaien van de boel, de mensen met een bekrompen en sterk afkeurende opvatting, afkeer zelfs die zich opwinden over het feit dat mensen die ruimdenkender zijn hun aanspreken op hun kortzichtigheid. En dat ze dan gaan klagen dat dat niet ruimdenkend is. Beetje lachwekkend deze tactiek. Past een beetje in de dogmatiek van het populisme
Ik geloof dat één of twee mensen zich op een zeer afkeurende manier hebben uitgelaten. De rest heeft uitgebreid uitgelegd dat ze absoluut niet homofoob zijn, maar dat dit het plaatje van hun partner zodanig zou veranderen dat ze daar moeite mee zouden hebben. Maar het lijkt erop dat ze toch per se in de homofobe hoek moeten, wat ze ook zeggen, hoe ze het ook uitleggen. En dat bedoel ik met ruimdenkendheid: er zou ook ruimte moeten zijn om over andere opvattingen na te denken zonder die persoon gelijk een etiket op te plakken.

Hoe je het ook went of keert; de seksualiteit van een persoon maakt deel uit van de hele persoonlijkheid. Als mijn partner nu met dit verhaal zou aankomen, dan zou ik het kunnen accepteren en zou ik hem nog steeds als dezelfde persoon kunnen zien. Maar ik weet niet of dit ook zo was geweest wanneer ik tien jaar jonger was geweest.

En over in een hoekje drukken gesproken: jij dacht ook gelijk te weten wat mijn mening is, want die is afkeurend en zeer bekrompen. Integendeel zelfs! Maar ik denk niet dat ik de wijsheid in pacht heb.
Wat is dat toch, dat je homofoben/racisten enz. niet kwader kunt krijgen dan ze gewoon homofoob of racistisch te noemen?

Geef het gewoon toe als je intolerant en bekrompen bent. Ga achter je mening staan, en accepteer dat die je daardoor niet sympathieker of intelligenter overkomt.

Er is echt helemaal niets zo'n weggevertje als een uitspraak als: 'Ik heb niks tegen ... , maar ...
Dan weet je al wel genoeg, als (vul maar in) homo/moslim/zwarte/vrouw/vegetariër/asielzoeker/hipster/borstvoedster enz. enz.
Snarky schreef:
22-01-2019 10:02
Wat is dat toch, dat je homofoben/racisten enz. niet kwader kunt krijgen dan ze gewoon homofoob of racistisch te noemen?

Geef het gewoon toe als je intolerant en bekrompen bent. Ga achter je mening staan, en accepteer dat die je daardoor niet sympathieker of intelligenter overkomt.

Er is echt helemaal niets zo'n weggevertje als een uitspraak als: 'Ik heb niks tegen ... , maar ...
Dan weet je al wel genoeg, als (vul maar in) homo/moslim/zwarte/vrouw/vegetariër/asielzoeker/hipster/borstvoedster enz. enz.
Omdat ik geen homofoob ben. Ik zou dezelfde reactie hebben gehad wanneer mijn vriend/man in het verleden met zijn ex partnerclubs bezocht. Je moet het niet groter maken dan het is. Vooral van een specifieke (homoseksuele) vriend hoor ik veel van zijn seksverhalen. Als ik homofoob was zou ik dat toch met walging moeten aanhoren?
Snarky schreef:

Juist dit soort uitspraken vind ik een soort van onderdrukkend. Hou je mond, want jouw mening is anders dan de mijne en anders noem ik je een homofoob, racist, enz. Te erg voor woorden dit. Een soort de pot verwijt de ketel verhaal.
Sjulia schreef:
22-01-2019 10:05
Omdat ik geen homofoob ben. Ik zou dezelfde reactie hebben gehad wanneer mijn vriend/man in het verleden met zijn ex partnerclubs bezocht. Je moet het niet groter maken dan het is. Vooral van een specifieke (homoseksuele) vriend hoor ik veel van zijn seksverhalen. Als ik homofoob was zou ik dat toch met walging moeten aanhoren?
Ik weet het niet, een beetje het "niet in míjn achtertuin"-effect?
Sjulia schreef:
22-01-2019 10:05
Als jij je hubbie, met wie je 25 jaar lief en leed hebt gedeeld, weg zou doen omdat hij ooit met een man heeft gevreeën (of ooit een parenclub heeft bezocht), dan zegt dat inderdaad iets over jou, als het over prioriteiten en karakter gaat.
Ik zou dat best een groot ding vinden, als ik je partner was en erachter kwam dat je zo daar zo over dacht. Terwijl je het nog wel zo interessant en spannend vindt om naar de seksverhalen van je troetelhomo te luisteren.

Je hebt er niks op tegen, maar het moet niet je eigen leven binnenkomen. Right.
QueenArachnia schreef:
22-01-2019 10:12
Ik weet het niet, een beetje het "niet in míjn achtertuin"-effect?
Een beste vriend is toch je achtertuin? Hij heeft ook op mijn huis gepast en mannen meegenomen. In geuren en kleuren deelt hij die details. Dat beschouw ik wel als achtertuin. Maar ik zou geen seks met hem kunnen hebben als hij bi zou zijn.
Snarky schreef:
22-01-2019 10:16
Als jij je hubbie, met wie je 25 jaar lief en leed hebt gedeeld, weg zou doen omdat hij ooit met een man heeft gevreeën (of ooit een parenclub heeft bezocht), dan zegt dat inderdaad iets over jou, als het over prioriteiten en karakter gaat.
Ik zou dat best een groot ding vinden, als ik je partner was en erachter kwam dat je zo daar zo over dacht. Terwijl je het nog wel zo interessant en spannend vindt om naar de seksverhalen van je troetelhomo te luisteren.

Ik weet niet of ik hem weg zou doen. Dat heb ik niet gezegd. Maar het zou wel even een dingetje zijn voor mij.
Alles moet tegenwoordig maar geaccepteerd en prima gevonden worden want anders ben je een homofoob? Het kan toch gewoon dat mensen zich niet aangetrokken voelen tot een bi-seksuele man?
In feite moet je volgens sommigen vooral tolerant zijn voor intolerantie.
Snarky schreef:

omdat ze zelf geloven dat wat ze denken normaal is
Snarky schreef:

ja dat zei Queen Arachnia wel mooi: alles best maar NIMBY
en oh ja, ik heb ook homo’s als vrienden hoor
Snarky schreef:

Ik vind trouwens de term troetelhomo dan weer heel naar en beledigend.
kintsugi schreef:
22-01-2019 10:24
In feite moet je volgens sommigen vooral tolerant zijn voor intolerantie.
ja, dat is het. Dat is precies wat er gebeurt en men ziet zelf de discrepantie niet
S-Meds schreef:
22-01-2019 10:32
ja dat zei Queen Arachnia wel mooi: alles best maar NIMBY
en oh ja, ik heb ook homo’s als vrienden hoor
Inderdaad, datzelfde mechanisme zie ook telkens terug op actueel.
Maakt niet uit over welke minderheid het gaat. Alsof je daar alles mee kunt goedpraten.
Sjulia schreef:
22-01-2019 10:33
Ik vind trouwens de term troetelhomo dan weer heel naar en beledigend.
Als knuffelpot mag ik dat zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven