Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Privacy
emmadebemma wijzigde dit bericht op 10-01-2020 20:45
99.22% gewijzigd
Wat een geluk dat je bij de woningbouwvereniging ingeschreven staat. Maak er dankbaar gebruik van, is mijn advies.
Privacy
emmadebemma wijzigde dit bericht op 10-01-2020 20:46
97.38% gewijzigd
Cookie het wordt zoveel beter als je bij hem weggaat! Je eigen leven terug, gaan en staan waar je wilt, sociaal leven opbouwen enz. Kortom VRIJHEID. (Vandaar ook mijn nickname)
Isdatzo schreef:
20-02-2019 21:02
Het zal steeds 2 stapjes vooruit zijn en 1 achteruit. En wellicht maak je het alsnog uit omdat je er klaar mee bent. Of lukt het 1 van jullie niet om te veranderen.
Maar waarom zou je dat in godsnaam willen? Hij heeft al laten zien dat hij niet spoort, weinig om TO geeft (anders reageer je niet zo raar op een nare gebeurtenis als een aanranding), maar des te meer geeft om het kunnen controleren.

Dan ben je beter af alleen of tzt met een normale man.
Heel veel sterkte, je zit echt in een k*tsituatie.
Ik hoop dat het een goed gesprek was. Voor jou iig.
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:45
99.86% gewijzigd
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:46
0.00% gewijzigd
Cookie,
Je wilt hem helpen. Ten koste van jezelf. Ten koste van je kinderen.
Hij wil niet veranderen. Zijn slechte jeugd ( dat had die van mij ook) kan NOOIT een reden zijn om je vrouw te vernederen en de grond in te stampen. Dat is een KEUZE. Hij KIEST om jou zo te behandelen.
En jij KIEST om jouzelf zo te behandelen, omdat je dat aan hem verplicht bent denk je. Maar waarom laat iedereen hem in de steek? Omdat hij geen leuk iemand is om mee om te gaan.

Ook bij jou is het erin geslopen, net als bij mij toendertijd.
Al bij het eerste afspraakje zei hij dingen als: ik vind je fantastisch! Ik hoop echt dat je nog heel lang bij me blijft! jij bent zo lief, ik verdien je niet, zo lief ben jij. Ik wil je echt niet kwijt hoor. En ik voelde me vreselijk gevleid.
Maar na 3 maanden, toen hij zijn rotjeugd te berde had gebracht en toen zei: ik denk dat jij me gaat verlaten nu he? Want jij hebt geen rotjeugd gehad. Dus ik heb het nu verpest he? Boem, toen had hij me. Want ik kon hem helpen. Want hij vond me lief. En ik vond mezelf nu niet bepaald denderend, maar hij mij wel. Dus ik kon het nu echt niet meer zomaar laten gaan. En zo gleed ik langzaam verder af. Fysiek, psychisch en mentaal gingen we in de glijdende schaal. En ik bleef. Want ik dacht: ik kan hem helpen, ik heb alleen de juiste aanpak nog niet gevonden.

Ik schoof steeds een klein stukje op, hij nam die ruimte direct in zonder het ooit aan me terug te geven. Net zolang tot ik volledig klem zat. Het kostte me 6 jaar.
En pas heel veel later kwam ik erachter dat ik slachtoffer was geworden van huiselijk geweld. En ik wilde het niet geloven. Maar het was zo.

Maak een plan en ga bij hem weg. Je zal weer kunnen ademhalen. Niet meer op eieren lopen. Je kinderen niet meer uit de wind hoeven houden. Jezelf weer kunnen waarderen. Genieten van de dag.
Cookie

Ik schrik
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:47
0.00% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
20-02-2019 22:01
Cookie

Ik schrik
Ik ook. Ik wil niet weten hoe beschadigd de kinderen hieruit komen.
...
Cookie, ga weg, echt. Zorg ervoor dat je je kinderen hier niet langer aan blootstelt. Dan laat hem zichzelf maar wat aandoen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
...
Mijn eerste reactie: wat is er wél leuk aan deze man? :sick:
(en nu even de rest lezen)
Cookie,
Ook jij volgt het klassieke patroon van huiselijk geweld.....
Daar hoort het chanteren op alle mogelijke manieren bij om je maar in zijn macht te houden.
Dus ook het schuldgevoel op voorhand dat hij er een eind aan maakt en het dan door jou komt.

https://www.amphia.nl/patienten-en-bezo ... ijk-geweld

De cirkel van geweld.
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:49
0.00% gewijzigd
Wat leer je je kinderen in het geval je op je kop wordt gezeten?
Je veegt het onder het tapijt, vergoelijkt het, gebagatelliseerd het, houdt de hand boven het hoofd ten koste van alles, liegt glashard om de ander in bescherming te nemen en cijfert jezelf volledig weg.

Wil jij graag dat zij een meegaande, timide moeder hebben die kruipt voor haar man, hun vader? Of wil jij ze laten zien dat je niet hoeft te pikken dat je op je kop wordt gezeten, dat niemand je mag vernederen gewoon voor de lol en dat je in je gezin veilig mag zijn wie je bent, zonder op eieren te lopen.

Haal hen uit deze benauwde situatie waarbij je nooit weet of vader zal uitvallen, in welke bui hij thuiskomt en wat er nu weer staat te gebeuren. Het is niet veilig. Want jij zal nu vast tegen hen zeggen: kinderen, rustig zijn hoor. Papa wil niet... kan niet... zal niet... gaat niet... En je bent alle scenario's al aan het voorbereiden en keihard aan het werken om zijn bui voor te zijn. Om hem maar niet kwaad te hebben.
cookie84 schreef:
20-02-2019 22:21
Anarion,
Miss een hele domme opmerking van mij en zeker niet bedoeld om een excuus te hebben om te blijven, maar de kinderen worden toch sowieso blootgesteld aan hem, zijn gedrag. Hij zal na scheiding de kinderen toch ook blijven zien. Alleen heb ik er geen controle meer over.
Ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben of hij er wel of niet uitstapt, door het manipuleren ga je dat wel ergens denken..

Jouw controle is laten zien dat dit geen gezond gedrag is. Jouw kinderen groeien op met jullie voorbeeld. Ze denken dus dat dit normaal is en zullen dat mogelijk later zelf herhalen. Doorbreek die cirkel. :hug:

Ga naar de huisarts als je niet weet hoe je hieruit moet komen.
Later is nu
Sorry Cookie maar waarom blijf je bij hem dan? Wat levert het je op?
Hoe is het gesprek gegaan Indigoviva?
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Dank jullie wel voor de reacties,

Is het niet raar van mij dat ik niet alles wil vertellen van vroeger? Ik heb gisteren ook gezegd dat dit alles alleen maar te maken heeft met zijn ego, hij is bang dat hij naast een "slet" loopt. Omdat ik destijds niet verteld heb dat de vriend van mijn vriendin een exvriendje is geweest (eerlijk gezegd ook totaal niet meer bij stilgestaan) nu vertrouwd bij mij niet meer omdat ik volgens hem gelogen zou hebben. Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...
Je hebt gewoon geen zin in oeverloos gezeur op niks af, dus ik snap dat je niet alles vertelt.
Daarnaast is hij blijkbaar alleen geïnteresseerd in bepaalde evenementen (eigenlijk met wie je vrijwillig sex hebt gehad) en niet zozeer in jouw ervaringen.
Dus dat nodigt niet uit.
Ik had een ex die een in zijn ogen heel stoer verhaal had over zijn ontmaagding, namelijk door een toen veel oudere vrouw en later ook nog een trio met een vriend van haar.
Hij vertelde het alsof het een 'geheim' was maar op een ingestudeerde manier vond ik.
Ik was na dit evenement vriendin nummer zoveel voor hem, en ik was oprecht nieuwsgierig hoe zoiets dan gaat, hoe leer je als 15 jarige iemand van die leeftijd kennen, wat vinden je ouders ervan, wanneer zag je elkaar dan etc
Dat van dat trio vond ik helemaal fascinerend
Hij vertelde dat ik de eerste persoon was die er zo naar informeerde, en het was al snel ook too much voor hem en hij wilde alleen maar foto's van haar laten zien, het was een erg mooie vrouw en dat was dus de clou.
Helemaal niet wat ik interessant aan dit verhaal vond.
Ook hij was verder zelf erg jaloers en erg gericht op bepaalde info uit mijn verleden, voornamelijk over exen. Uithoudingsvermogen en liefst gênante details.
Maar zo ben ik helemaal niet met mensen bezig dus die gesprekken vond ik niet boeiend.
ik vond dat een redelijk armoedige manier van uitwisselen, niet mijn soort relatie. Het ging dan ook snel uit.
Cookie als jullie uit elkaar gaan zien ze bij vader nog wel dit gedrag, maar kan jij tegenwicht bieden met een gezond voorbeeld. Nu zien ze alleen hoe hij met jou omgaat als voorbeeld.

En :hug: je bent hier niet alleen.
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 21:51
0.00% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
20-02-2019 22:01
Cookie

Ik schrik

Ik zelf ook, best confronterend nu dit m'n toetsenbord uitrolt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven