Help! Twijfel over abortus

24-02-2019 12:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet nu sinds een week dat ik (ongepland) zwanger ben geraakt van mijn ex vriend. En weet niet wat ik moet doen.

Zal mijn situatie Een beetje uitleggen.. ik had sinds begin van t nieuwe jaar besloten om een punt achter mijn relatie te zetten omdat het gewoon echt niet werkte tussen mij en mijn ex. Nu ben ik er achter gekomen dat ik zwanger van hem ben en uitgerekend al minimaal 8 weken moet zijn. Morgen heb ik een afspraak bij een verloskundigcentrum voor een echo om te zien hoever ik echt ben.

Nu dus, mijn ex is van Turkse afkomst en zat ook totaal niet op een kind te wachten. Aan de ene kant wil hij het wel en aan de andere kant ook niet. Hij zei tegen mij dat hij het kind niet bij mij zou willen laten omdat het zoals hem moet worden en niet zoals mij.. daar schrok ik heel erg van. Want hoe kan je zo iets zeggen... nu ben ik bang voorals ik t zou houden de rest van mijn leven bang moet zijn dat hij het niet zou afpakken. En hij zal denk ik ook nooit accepteren als ik ooit een andere vriend zou krijgen als ik zijn kind heb!

Zelf ben ik 28 jaar, eigen woning en ik heb een baan. Met mijn leeftijd en situatie zou ik zelf voor mijn kind kunnen zorgen en zal genoeg steun krijgen van vrienden en familie.

Ik ben echt bang voor abortus, en heb altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen. Alleen in deze situatie is het erg moeilijk omdat ik bang ben dat er alleen maar problemen gaan komen als ik het zou houden omdat mijn ex het eigenlijk niet wilt of bij mij weg wil houden..

Graag hoor ik jullie advies. Alvast bedankt :(
Als je ex het wel had gewild en er geen problemen zouden komen had je dan ook over een abortus nagedacht?
Wat verschrikkelijk dat je ex dit soort dingen zegt. Ik snap dat dat je bang maakt. Laat je niet teveel door hem en zijn uitspraken beïnvloeden. Een abortus moet echt jóuw keuze zijn, omdat jij voelt dat dat het beste is voor jou en het ongeboren kindje.

Heel veel sterkte toegewenst met het maken van deze moeilijke beslissing. :hug:
Waarom ben je bang voor abortus?
Ik denk dat je niet te bang moet zijn voor je ex. Hij kan je echt niet zomaar je kindje afpakken. Als jij vanaf het begin aan hem en de wereld laat zien dat je welwillend bent en het beste voor het kindje wil, sta je al een streep voor op hem.
Wat een dreigende rotopmerking van die kerel zeg...
Sterkte!
Je kan het beste (denk ik) een afspraak maken met het FIOM
Zij kunnen je helpen de voor en nadelen op een rijtje te zetten, je te begeleiden in je keuze en nazorg bieden.

Enorm veel succes met deze keuze. (en laat t jouw eigen keuze zijn)
echt te moeilijk om te adviseren over internet, abortus moet je echt zelf achter staan, misschien eens gaan praten met een psycholoog!
jujuken schreef:
24-02-2019 13:16
echt te moeilijk om te adviseren over internet, abortus moet je echt zelf achter staan, misschien eens gaan praten met een psycholoog!
Eer dat je daar terecht kan zit ze over de termijn heen dat ze nog abortus zou kunnen doen.
TO: je ex klinkt als een engerd. Besef wel dat als je deze zwangerschap door zet, je nooit meer van je hem af komt.
Hoezo kan hij je kind afpakken? Maak je niet druk. Ik begrijp dat je alles al voor jezelf op een rijtje hebt. Als je klaar bent om een verantwoording te nemen voor een baby hoef je nergens bang voor te zijn. Als je kindje is geboren kunnen jullie naar de gemeente voor een vaderschapserkenning later een co ouderschapsplan bij de advocaat that's it. Bepaalde dagen is je kindje bij hem. Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn en hij dit wel zou begrijpen/accepteren. Anders bespreek je het met hem dit nog een keer. Jullie zijn tenslotte 2 volwassen. Je hoeft niet bang te zijn. :heart:
Wat wil jij zelf? Los van de situatie met je ex? Het is belangrijk dat je daar achter komt en daarnaar handelt. Het beste advies is m.i. praten met je huisarts of het FIOM. Hier op het forum gaan mensen proberen je aan te zetten tot een abortus. Dat lijkt me niet helpend voor jou.
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:14
Ik denk dat je niet te bang moet zijn voor je ex. Hij kan je echt niet zomaar je kindje afpakken. Als jij vanaf het begin aan hem en de wereld laat zien dat je welwillend bent en het beste voor het kindje wil, sta je al een streep voor op hem.
Wat een dreigende rotopmerking van die kerel zeg...
Sterkte!
Dat is natuurlijk onzin. Hij kan het haar héél moeilijk maken. En afpakken nee, dat kan niet, maar juridisch kan hij wel eisen dat hij omgang krijgt bijvoorbeeld. En dan is ze wel afhankelijk van of hij het kind terugbrengt of het in de auto zet richting Turkije. Ze is als ze een kind krijgt haar hele leven aan deze man verbonden. Als hij echt heel moeilijk wil doen kan hij haar hele leven zuur maken.
ingewikkeldd schreef:
24-02-2019 13:24
Hoezo kan hij je kind afpakken? Maak je niet druk. Ik begrijp dat je alles al voor jezelf op een rijtje hebt. Als je klaar bent om een verantwoording te nemen voor een baby hoef je nergens bang voor te zijn. Als je kindje is geboren kunnen jullie naar de gemeente voor een vaderschapserkenning later een co ouderschapsplan bij de advocaat that's it. Bepaalde dagen is je kindje bij hem. Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn en hij dit wel zou begrijpen/accepteren. Anders bespreek je het met hem dit nog een keer. Jullie zijn tenslotte 2 volwassen. Je hoeft niet bang te zijn. :heart:
Ja ja. Co ouderschap met een ex vriend die geen kind wil, dreigt en die je niet vertrouwd. Ik gok erop dat het geen fijne relatie was.
met zo n vader win je de oorlog
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:32
Dat is natuurlijk onzin. Hij kan het haar héél moeilijk maken. En afpakken nee, dat kan niet, maar juridisch kan hij wel eisen dat hij omgang krijgt bijvoorbeeld. En dan is ze wel afhankelijk van of hij het kind terugbrengt of het in de auto zet richting Turkije. Ze is als ze een kind krijgt haar hele leven aan deze man verbonden. Als hij echt heel moeilijk wil doen kan hij haar hele leven zuur maken.
Oja en je moet zorgen dat het kind jóuw achternaam krijgt. Dan kan hij nooit op het vliegtuig stappen met het kind zonder jou toestemming...
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 13:36
Reden: Taalfout
0.08% gewijzigd
ingewikkeldd schreef:
24-02-2019 13:24
Nou jij ziet het wel erg rooskleurig .
Hier kun je je wel eens lelijk in vergissen .
Wat ontzettend naief om te denken dat de ex het kind niet kan afpakken. Het is niet alsof het nooit gebeurt he?
De tweejarige Insiya werd in opdracht van haar vader gekidnapt en zit nu in India. En er zijn er nog veel meer:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... voerd-naar
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:34
Oja en je moet zorgen dat het kind jóuw achternaam krijgt. Dan kan hij nooit op het vliegtuig stappen met het kind zonder jou toestemming...
Dat heeft niks met achternaam te maken. Man ging met dochter, zelfde achternaam, getrouwd, op vakantie en moest ook papieren met toestemming meenemen. Is alleen niet naar gevraagd.

Daarbij kun je Turkije prima met de auto doen en dan is er geen haan die ernaar kraait. Als iemand wil krijg je écht een kind mee hoor. Een handtekening op papieren vervalsen is ook zo gedaan
Rooskleurig is het idd niet... En makkelijk gaat het ook niet worden... Maar TO twijfelt of ze hiervoor haar kindje moet laten weghalen. Wat als ze altijd spijt blijft houden als ze dat doet??

Ik hoop wél dat ze als twee volwassen, als ouders er samen uit kunnen komen. Voor het kindje...
De kans dat je levenslang spijt krijgt va ln een abortus lijkt me niet zo groot, de kans dat een kind een levenslang probleem heeft door zo’n vader of verhouding tussen ouders is een stuk waarschijnlijker
Wauw wat sta je voor een heftig besluit. Welke kant je ook kiest.
Ik snap je angst heel goed. Zeker gezien zijn dreiging over het afpakken. Vind het te rooskleurig te denken dat dit niet kan of zal gebeuren.
Ik zou naast de verloskundige morgen ook direct contact opnemen met een instantie die je hier verder mee kan helpen zoals je gemeente (WMO) of Fiom. Gewoon om dingen voor jezelf duidelijk te krijgen voor wanneer je het kindje wil houden.
Je schrijft dat hij van Turkse komaf is. Heeft hij dubbel paspoort? Familie nog daar?

Heel veel sterkte in ieder geval! :hug:
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:41
De kans dat je levenslang spijt krijgt va ln een abortus lijkt me niet zo groot, de kans dat een kind een levenslang probleem heeft door zo’n vader of verhouding tussen ouders is een stuk waarschijnlijker
Mijn moeder heeft nog elke dag spijt van haar abortus 40 jaar geleden...
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:43
Mijn moeder heeft nog elke dag spijt van haar abortus 40 jaar geleden...
Tja. Zo kunnen we allemaal wel voorbeelden gaan noemen. Dat zegt weinig
En als je na 40 jaar nog dágelijks spijt hebt van een abortus is er mogelijk iets misgegaan in de verwerking. Daar kun je hulp bij krijgen
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:47
Tja. Zo kunnen we allemaal wel voorbeelden gaan noemen. Dat zegt weinig
En als je na 40 jaar nog dágelijks spijt hebt van een abortus is er mogelijk iets misgegaan in de verwerking. Daar kun je hulp bij krijgen
Wat een supergoed argument. Een echte dooddoener :biggrin:
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:48
Wat een supergoed argument. Een echte dooddoener :biggrin:
Net zo goed als jouw argument dat je moeder spijt heeft van haar abortus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven