Die tut
zondag 24 maart 2019 om 11:56
Duimen lijkt mij nog erger. Je kan die duim moeilijk aan een boom hangenattribuutje schreef: ↑24-03-2019 11:54Nooit gedoe met een tut gehad, die hadden ze niet. Mijn dochter ging duimen met 8 weken, doet ze nu nog...mijn zoon heeft maar eventjes geruimd.
zondag 24 maart 2019 om 11:59
Maar het werkte wel, en daar gaat het om. Ik ben niet zo van de tuttenpost en tuttenbomen en dat soort geneuzel. Klaar is klaar.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 11:33Ja, maar zo onvoorspelbaar reageren is toch weer een heel ander uiterste, dat vind ik ook hysterisch, en eigenlijk ook nogal onveilig voor je kind. Die tut is op dat moment heel belangrijk voor ze hè, en dat jij die in een vlaag van boosheid van het een op het andere moment uit het autoraam gooit, vind ik oprecht heel raar.
zondag 24 maart 2019 om 12:00
Mijn moeder heeft hem mij laten houden tot ik er zelf ‘aan toe’ was om hem weg te doen. Heb 5 jaar een beugel gedragen en logopedie gehad om de ravage weer in het gareel te krijgen en nog is het niet helemaal goed 
Nouja oké, het zal niet allemaal alleen maar aan die speen hebben gelegen vermoed ik. Maar helpen doet het ook niet.
Nouja oké, het zal niet allemaal alleen maar aan die speen hebben gelegen vermoed ik. Maar helpen doet het ook niet.
lux- wijzigde dit bericht op 24-03-2019 12:02
20.70% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 24 maart 2019 om 12:00
Ik ook.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 11:33Ja, maar zo onvoorspelbaar reageren is toch weer een heel ander uiterste, dat vind ik ook hysterisch, en eigenlijk ook nogal onveilig voor je kind. Die tut is op dat moment heel belangrijk voor ze hè, en dat jij die in een vlaag van boosheid van het een op het andere moment uit het autoraam gooit, vind ik oprecht heel raar.
Je gooit de favo knuffel ook het raam uit als ze die 3x tegen je hoofd gooit? Een speen is iets dat troost geeft, veiligheid, iets waar ze zich fijn bij voelen. Net zoals hun favo knuffel is het belangrijk voor ze. Om dat dan uit het raam te gooien, omdat je zelf boos bent vind ik vooral onmacht uitstralen. Je had hem ook gewoon in het handschoenenvakje kunnen opbergen en later haar normaal kunnen voorbereiden op het weg doen van de speen.
Hier hebben we hem weggedaan net voor ze 3 werd. Hadden een boekje over babypiet en hij is in haar schoen gegaan. Geen enkel probleem geweest, ze was alleen wel meteen van haar middagslaap af. Dat ging van nog zo’n 2,5-3 uur naar niks. Dat was wel even pittig
zondag 24 maart 2019 om 12:09
damas schreef: ↑24-03-2019 11:39Opsturen naar K3, K3 bedankt jouw dochter met een briefje en een pyama met opdruk.
Die brief stuur je dus op naar oma/gooi je in de vuilnisbak en de pyama stuur je zelf op naar je eigen adres.
En gooi die speen gewoon weg je kan het je dochter niet aanrekenen dat jij en je man geen ruggengraat hebben.
Dit is een goed idee! Bijna alle meisjes van vijf zijn fan van K3 en mijn dochter had destijds bijna haar linkerarm over voor een K3-pyjama. (Ze schrijft met rechts)
De laatste zin slaat de spijker op de kop. Jij en je man zijn niet consequent en liggen niet op een lijn wat betreft opvoeding, maar daar maken jullie je dochter verantwoordelijk voor. Je hebt wel hele hoge verwachtingen van zo’n jong ding.
Overigens was mijn dochter met 3 van haar speen af. (Tut is een stom woord) We hebben tegen haar gezegd dat haar tanden scheef gingen staan en ze heeft eigenhandig haar speentjes weggegooid. Wel heeft ze nog jaren geslapen met de speendoekjes stevig tegen haar neus aangedrukt.
zondag 24 maart 2019 om 12:26
Welk boekje was dit?Caro_22 schreef: ↑24-03-2019 10:58Ik heb hem in zoverre laten kiezen, we hadden een voorleesboekje over het wegdoen van de speen, toen meegedeeld dat hij ook te groot was voor de speen en dat hij zelf mocht zeggen over hoeveel nachtjes we de speen in de tuin gingen begraven (dat begraven was onderdeel van het boekje). Hij was 3,5 en het hielp wel dat hij geen getallen hoger dan 10 kende trouwens![]()
Daarna afgeteld en gewoon gedaan toen het zover was. Beloond met cadeautje en 2/3 nachtjes wat verdriet maar toen was het wel klaar.
zondag 24 maart 2019 om 13:31
Wat maken sommige mensen zich druk zeg. Je had het natuurlijk nooit zo ver moeten laten komen! En nu is het belangrijk om duidelijk te zijn. Je bent er te groot voor en je tanden gaan kapot. Soms is ouderschap ook gewoon even doorpakken.
Ik verbaas mij regelmatig als ik in het openbaar veel te grote kinderen zie met zo'n vieze doek of speen in de mand. Of nog in een buggy (waar ze niet meer inpassen en waar duidelijk niets mee aan de hand is).
Ik verbaas mij regelmatig als ik in het openbaar veel te grote kinderen zie met zo'n vieze doek of speen in de mand. Of nog in een buggy (waar ze niet meer inpassen en waar duidelijk niets mee aan de hand is).
zondag 24 maart 2019 om 13:34
En vanaf welke leeftijd is dat ergens?evelien2010 schreef: ↑24-03-2019 13:31Wat maken sommige mensen zich druk zeg....
....
zondag 24 maart 2019 om 14:05
18.
zondag 24 maart 2019 om 15:49
Jemigbeetjegek schreef: ↑24-03-2019 10:05Gewoon weggooien. Bij mijn oudste heb ik hem het raam van de auto uitgegooid nadat ze hem al tien keer tegen mijn man zijn achterhoofd aan had gegooid, en bij mijn jongste was ik hem kwijt op kerstavond, en ik was ziek dus ik heb gezegd tegen zoon dat hij kwijt was en dat was dat. Oudste maakte drama dus dat was ff doorbijten en jongste nam het ter kennisgeving aan.
Dit vind ik er wel een voor het 'Loedermoedertopic'
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 24 maart 2019 om 15:55
Mijn zoon heeft ook nog lang (zo af en toe) in de buggy gezeten. Hij had astma en was snel moe. Zag je niet aan de buitenkant.evelien2010 schreef: ↑24-03-2019 13:31Wat maken sommige mensen zich druk zeg. Je had het natuurlijk nooit zo ver moeten laten komen! En nu is het belangrijk om duidelijk te zijn. Je bent er te groot voor en je tanden gaan kapot. Soms is ouderschap ook gewoon even doorpakken.
zondag 24 maart 2019 om 15:59
Very__Cherry schreef: ↑24-03-2019 09:26Je bent er nog steeds niet overheen he?
Zelfs ik, als kinderloze Sinterklaasallergische nitwit, snap nog wel dat het net zo oninteressant is voor andere kindjes om te horen dat Wesley altijd zo lief bent voor oma en de hond, als om te horen dat Jeffrey altijd zo dapper is bij de tandarts, als dat Juliaatje nog rondloopt met een tut. What the hell maakt het uit waar de Sint het in die 5 minuten gesprekjes over heeft?
Er is altijd maar 1 ding belangrijk op zo'n feest. Namelijk hoe je zo snel mogelijk bij de bar komt. Of weer naar huis.
Ik vind het belachelijk dat een algemeen Sinterklaasfeest 5 minuten enkel en alleen gekaapt wordt door Pietje en zijn ubermoeder omdat hij zijn speen gaat afdragen.
We zaten daar wat liedjes te zingen en er was een programma maar Pietje was volgens zijn curlingmoeder belangrijk genoeg om dat te onderbreken. Lekker voorbeeld. Krijg je Freek de Jonges van..
zondag 24 maart 2019 om 17:09
Meegeven met de Paashaas?
Is ze al een keer bij een tandarts geweest?
Die influisteren dat ie een preek geeft over tutten en scheve tanden?
Of gewoon accepteren.
Op haar 16de heeft ze écht geen tut meer.
Wat ik overigens ook es heb gehoord is op kraambezoek gaan bij een baby.
En de tut zo'n beetje "overdragen".
Zij is te oud en de baby heeft dat ding nu nodig.
(Uiteraard smijt de pasbevallen moeder dat ding eens jullie weg zijn de vuilbak in, maar voor jouw kind is het het idee dat haar tutje elders beter kan gebruikt worden.)
Is ze al een keer bij een tandarts geweest?
Die influisteren dat ie een preek geeft over tutten en scheve tanden?
Of gewoon accepteren.
Op haar 16de heeft ze écht geen tut meer.
Wat ik overigens ook es heb gehoord is op kraambezoek gaan bij een baby.
En de tut zo'n beetje "overdragen".
Zij is te oud en de baby heeft dat ding nu nodig.
(Uiteraard smijt de pasbevallen moeder dat ding eens jullie weg zijn de vuilbak in, maar voor jouw kind is het het idee dat haar tutje elders beter kan gebruikt worden.)
zondag 24 maart 2019 om 18:00
Idem voor dochter met astma hier. Die zette ik met 5 jaar nog wel een enkele keer in de bugaboo van haar broertje, als ze te benauwd was om te lopen. Zag er vast niet uit, maar jammer dan hoor.Ikzegookwat schreef: ↑24-03-2019 15:55Mijn zoon heeft ook nog lang (zo af en toe) in de buggy gezeten. Hij had astma en was snel moe. Zag je niet aan de buitenkant.
De speentjes hebben we bij de oudste ( toen 3) samen weggegooid, want stuk. Dat gaf wel wat avondjes verdriet.
Bij de middelste ( toen 2) waren we hem zogenaamd vergeten bij oma en die domme oma vergat hem steeds mee te nemen en toen is ze het langzaamaan vergeten. Nul verdriet.
Bij de derde ( toen iets van anderhalf) hebben we ze laten verdwijnen en alleen gezegd ‘ik zie m niet!’ als hij er om vroeg. Half uurtje gehuild bij het slapengaan en toen heeft hij het er nooit meer over gehad.
Succes bij jullie dochter. Gewoon even doorzetten!
zondag 24 maart 2019 om 18:19
Ja maar tussen tuttenpost en wekenlange voorbereidingen , of m in boosheid plots uit het autoraam gooien, zit nog een heel spectrum aan oplossingen die heus niet neuzelig hoeven te zijn. Jammer dat je zelf helemaal niet kan zien dat deze oplossing mss een beetje tè was.
zondag 24 maart 2019 om 18:30