Dilemma: op de fiets in de regen naar verjaardag vanavond
dinsdag 2 april 2019 om 18:13

dinsdag 2 april 2019 om 22:13
Suggereer jij nu echt dat mensen die niet in Nederland wonen in een onderontwikkeld gebied wonen?pejeka schreef: ↑02-04-2019 22:00Ik denk zomaar dat de meeste forummers in Nederland wonen en dat de meeste forummers in stedelijk of bebouwd gebied wonen, dus in vlak land en niet in een omgeving waarin ze een half uur moeten fietsen alvorens de eerste tekenen van menselijke bebouwing tegen te komen (voor zover dat in Nederland nog mogelijk is).
Dat valt me dik tegen PJK.
Ik 'lees' je altijd graag , ik vind zelfs dat je dikwijls de nagel op de kop slaat maar jouw opmerking komt echt heel kwetsend over!

dinsdag 2 april 2019 om 22:16
pejeka schreef: ↑02-04-2019 22:11Vind ik niet vreemd, maar het ging over TO die niet in bergachtig Belgisch gebied woont en die moeilijk doet over een kwartiertje fietsen als het zomaar heel misschien eventueel kan regenen en die daarom serieus vindt dat ze alle reden heeft om haar vriendin te laten stikken op haar verjaardag.
28km/uur is in vlak Nederland anders ook best heel erg hard. Dan fiets je een gemiddelde e-biker er uit.
dinsdag 2 april 2019 om 22:16

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 2 april 2019 om 22:17
Ik heb nergens iets gesteld over onderontwikkeld gebied, volgens mij, tenzij je zelf het wonen in een (ver verwijderd) buitengebied kwalificeert als zijnde onderontwikkeld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 2 april 2019 om 22:28
Hoe kom je erbij dat ik in een ver verwijderd buitengebied woon?
Ik denk dat je nog nooit in Belgie geweest bent, tenzij aan zee .
Ooit in de ardennen geweest PJK? Of in Wallonie? Of in het Pajottenland?
Probeer daar maar eens met een fiets te rijden.....

dinsdag 2 april 2019 om 22:37
Ik stelde alleen dat PO waarschijnlijk niet in Wallonië, de Ardennen of Pajottenland woont, maar gewoon in Nederland en gewoon in een stedelijk gebied, en dus geen enorme heuvels hoeft te overwinnen om 10 straten verderop haar vriendin te bezoeken op haar verjaardag. En daar ging dit topic over. Niet over de heuvels in de Ardennen. Dus ja. Dan vind ik het behoorlijk kinderachtig dat je het niet voor je vriendin over hebt een kwartiertje te fietsen in minder lekker weer.

dinsdag 2 april 2019 om 22:46
Buiten dat je in Belgie volgens mij vrij weinig fietspaden hebt, dus je bent aangeschoten wild op de openbare weg.
dinsdag 2 april 2019 om 22:47
Tjonge, verweten? Overdrijf niet zo. Of lees wat beter.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 2 april 2019 om 22:47
Fietsen in de Pyreneeën ook niet, en fietsen in de Gobiwoestijn ook niet. Maar daar ging het niet over. Het ging over TO. Die gewoon in Nederland in de stad woont. Dan heeft het ook weinig zin te stellen dat fietsen in bergachtig gebied veel meer tijd kost, of wel?
dinsdag 2 april 2019 om 22:48
Harder fietsen dusredbulletje schreef: ↑02-04-2019 22:46Buiten dat je in Belgie volgens mij vrij weinig fietspaden hebt, dus je bent aangeschoten wild op de openbare weg.

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 2 april 2019 om 22:51
Dit dus. Alsof er accuzuur uit de lucht komt. Het is maar een beetje water...Moon-Alisa schreef: ↑02-04-2019 22:497 km fietsen een probleem? Serieus? Dat is nog geen half uur. Daar zijn toch regenpakken voor?
Het zou niet in me opkomen om daarvoor thuis te blijven. We zijn niet van suiker idd![]()

dinsdag 2 april 2019 om 22:52
Hier, het staat echt zwart op wit dat 'Belg 007' verweten wordt dat ze echt een ontzettende langzame fietser is.

dinsdag 2 april 2019 om 22:56
pejeka schreef: ↑02-04-2019 22:37Ik stelde alleen dat PO waarschijnlijk niet in Wallonië, de Ardennen of Pajottenland woont, maar gewoon in Nederland en gewoon in een stedelijk gebied, en dus geen enorme heuvels hoeft te overwinnen om 10 straten verderop haar vriendin te bezoeken op haar verjaardag. En daar ging dit topic over. Niet over de heuvels in de Ardennen. Dus ja. Dan vind ik het behoorlijk kinderachtig dat je het niet voor je vriendin over hebt een kwartiertje te fietsen in minder lekker weer.
Blijft een feit dat jij je nogal vergist in tijd en afstand. Zeven kilometer in een kwartier fiets je niet in stedelijk gebied op een stadsfiets door de regen. Dat is 28km/uur.
16 tot 18 km/uur is veel reëeler, dan komt een half uur dichter in de buurt.
dinsdag 2 april 2019 om 22:58
Och jemig, gaan we nu die discussie voeren? Ten eerste heb ik dat verwijt niet geplaatst (terwijl ik het wel naar mijn hoofd kreeg), ten tweede vind ik het zó irrelevant om in dit soort discussies dat soort opmerkingen te plaatsen.
Nogmaals, het ging over TO. Die gewoon in een stad woont. Zonder heuvels en bergen. En die gewoon geen zin had een kwartiertje te fietsen naar een vriendin vanwege het weer. Dat was het.
Dat er dan allerlei andere forummers zijn die erbij halen dat het in bergachtig gebied best wel ver fietsen is en dat je dan geen 10 kilometer per uur haalt en weet ik wat nog meer, wat heeft dat dan met het topic te maken?

dinsdag 2 april 2019 om 23:01
Haha! Mijn broer had ooit een nieuwe fiets die binnen twee maanden al heel veel roest had. Toen zei de fietsenboer: “U hebt ‘m zeker in de schuur gezet?”. Dat roepen wij nu dus nog steeds te pas en te onpas als er iets stuk gaat, haha!appeltjesgroen schreef: ↑02-04-2019 20:51Ik kreeg ooit van de fietsenmaker enorm op mijn kop naar aanleiding van een verrot onderdeel, die verzuchtte al hoofdschuddend: "Jaaa, ik zie het al: je hebt ermee door de regen gefietst!"
Heb nu een andere fietsenmaker, van die mag ik wel door de regen fietsen.
dinsdag 2 april 2019 om 23:03
Ik fiets gemiddeld 22 km per uur (dagelijks naar het werk) en tuurlijk kan het bij slecht weer of tegenwind minder zijn, maar laten we nou niet gaan zaniken over of het nou een kwartier of 20 minuten fietsen is.

dinsdag 2 april 2019 om 23:07
Ik heb ook een hekel aan allerlei uitgestelde verjaardagen in het weekend. Vier het gewoon wanneer je jarig bent. Wie kan, kan, wie niet kan, kan niet.
Dan ga je een keertje wat later naar bed, wat maakt dat nou uit?

dinsdag 2 april 2019 om 23:17
Nee joh, die staat onder de regendouche haar poes te besproeien, en blij te zijn dat ze niet nat is geworden door de regen...