Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weer lang geleden dat ik had gereageerd sorry drukke dagen gehad met vanalles doen maar emotioneel slechte dagen veel gehuild en nul puf voor iets zelfs niet voor pc aan te zetten. Weekend veel uitgerust geprobeerd en nu weer iets meer moed voor de week.
Welkom voor de nieuwe maar ook wat *** dat jullie hier in de groep zijn. Moeilijk allemaal.
Hier nog steeds wachtend op afspraak ziekenhuis.
Ik las hier van iemand (weet ff niet wie) dat man zei niet voor nog een kindje durven gaan want nu gaat het goed enzo. Soms denk ik ook wel zo maar langs de andere kant heeft wat gebeurd is juist zo laten zien dat er geen zekerheid is. Nooit. Niet om negatief te zijn ik probeer het in ieder geval zo te leven als: niet te bang zijn want er kan altijd wel iets mis gaan en dat moet je niet van je wensen en dromen af laten houden want dan loop je veel mis en heb je nog steeds niet een garantie dat alles wél goed blijft gaan.
Welkom Tonijntje! Eigenlijk wil je niet in deze groep mee hoeven te schrijven, maar ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt! En wat moeilijk dat het zwanger blijven zo tegenzit bij je... Het lijkt me ook dat dit geen toeval kan zijn. Is het een optie om nog een keer een bloedtest te doen? Of misschien eens een second opinion gaan aanvragen bij een andere gynaecoloog? Zo moeilijk hee als je voor je gevoel niet verder komt... Ik hoop voor je dat je snel een goede blijvende zwangerschap mag hebben!

Fijn om weer wat van je te horen Omelette! Even een dikke virtuele knuffel :hug: hopelijk gaat het weer wat beter met je. Staat de afspraak met het ziekenhuis al wel ingepland of weet je nog niet wanneer die gaat zijn?

En wat je schrijft over dat er geen zekerheid in het leven is is helemaal waar. Ik besef me nu zo goed hoe kwetsbaar je bent in het leven en hoe ontzettend kostbaar het is als je een gezond kindje mag hebben. Sommige mensen praten er zo makkelijk over, maar je hebt inderdaad nooit de garantie dat alles goed gaat. Ik wil ook echt proberen om weer gelukkig te worden na het enorme verlies dat we geleden hebben... Ik probeer echt nog te genieten van de kleine dingen en te beseffen hoe dankbaar ik mag zijn dat ik een gezond zoontje heb rondlopen. En ik wil niet in het verdriet blijven hangen. Natuurlijk zal het altijd bij je blijven en zal het af en toe nog heel erg moeilijk wezen, maar ik wil ook weer kunnen lachen en kunnen genieten van wat ik wel heb.

Dikke knuffel voor alle meiden hier :heart: en hopelijk komen er mooie tijden voor ons allemaal aan. Ik gun het jullie enorm!
Ha Sunny thanks! Ja omdat ik nu weer zwanger ben, staat met 6 wkn (begin mei) echo gepland. Als het al mis is gegaan, gaat echo door om te kijken of baarmoeder al weer goed leeg is. Daarna ook consult bij gyn. Ga idd vragen om meer bloedtesten, in verschillende fases van mn cyclus.

Maar wat een wijze woorden. Je wordt je idd bewust van wat je wel hebt! Als ik bedenk wat ik wél heb, ben ik zielsgelukkig. Als ik alleen bedenk wat ik nog zou wensen, dan word ik ongelukkig!
anoniem_385118 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 07:37
0.21% gewijzigd
Mamarjan, wat naar dat het nog niet zo doorgekomen is. het kan heel verschillend zijn. Mijn 1e miskraam heb ik 2 weken gebloed, was op vroege termijn. Mijn 2e was met 2-3 dagen helemaal over. Dit keer, (was wel anders met spoed OK natuurlijk) zowat 4 weken, terwijl ik bij beide échte' bevallingen amper een week heb gevloeid. Vloei je nu veel? en hoe is het met de pijn?

Loeke, hoe gaat het bij jou, en hoe gaat het met je?

Vanessa, nee, zolang man geen ja zegt gaan we er niet voor. ik had nu alleen getest omdat we toch 1 keer onbeschermd sex hadden gehad. Ik ben nu erg gelukkig met wat ik heb, zou heel graag nog een kindje willen, maar ook weer niet zo graag dat ik mijn relatie ervoor op het spel wil zetten (en de kinderen hun leven overhoop wil halen)
Wat vervelden dat je vriend niet zo actief is zeg! misschien helpt een week geen sex voor de vruchtbare periode? dat het zeg maar al even geleden is? Ik kan me ook voorstellen dat het niet leuk is als het alleen 'om zwanger te worden' is en niet spontaan.

Sunny, is het einde van je menstruatie in zicht?

Tonijntje, helaas welkom. En gefeliciteerd natuurlijk! Erg naar wat jij ook moet doormaken. Toch weet ik dat het ook pech kán zijn. Ik heb nu 2 miskramen en een doodgeboren kindje gehad, en alle onderzoeken gehad na de 2e, maar er kwam niets uit. De hele vroege miskramen ( zeg maar positief testen en dezelfde dag of de dag erna menstruatie) kan ook zijn dat je lichaam veel hcg maakt in het gele lichaam. Dan ben je dus niet 'echt' zwanger, maar reageert de test op het gele lichaam. Een kennis van mij heeft dat ook en bijna elke mand een pos. test, die kreeg het advies pas 3-4 dagen na NOD te testen. Maar voor nu ga ik er even gewoon vanuit dat je gewoon zwanger blijft!
Hoop t ook Sunny. Altijd als t zover is is er wel weer wat. Zo irritant!
Ervaar jij nu ook dat de mooie momenten met je kindje extra mooi zijn, ik krijg soms echt een lach op mn gezicht en denk, gelukkig is deze er in ieder geval.
Ik gun dat iedereen. Maar voor sommige is het nog zo ver weg.

Wat naar Tonijntje. Kan je niet helpen helaas. Je bent op medisch gebied al goed geholpen zo te lezen. Sommige moeten er om bedelen en zeuren om zoiets te krijgen. Dus fijn dat je al zover bent. Sterkte!

Omelette, ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft hoor. Bang maar toch er voor gaan en dan nog banger. Maar we weten allemaal wel wat realiteit is en zijn sterk!

Ik moet wel lachen om je reactie Lotte, als we het al 6 keer per maand überhaupt doen is het temet al veel. Was hij maar.. maar goed niets aan te doen. Dwingen werkt al helemaal niet.
Ik vind t alleen moeilijk dat hij wel wil (een kindje) maar niet ala minuut staat te springen om..

En inderdaad hier zeggen ze ook vaak pas testen na NOD omdat zeekr voor de 6 weken zoveel mis gaat. Meestal weet men dat dan niet maar omdat wij (althans de meeste) vroege testers zijn valt het op. Maar eigenlijk is het dan niets. Tot 13 weken kan er in celdeling zoveel misgaan ook met IVF en Icsi.
@Sunny herkenbaar, ook hier probeer ik te genieten van de kleine dingen.. ik wil ook lachen , ondanks alle pijn en verdriet dat er ook is.
Maar ook dat ik met blijdschap kan kijken naar onze zoon, want er is zoveel om trots op te zijn en dat gaat veel beter hier :)
Is je menstruatie voorbij? al aan het speuren :sherlock:
@vanessa succes in je vruchtbare periode... Is het iets om te bespreken met je man over seks? Want hoe denkt hij dat er anders een kind ontstaat ;), even heel plat gezegd
@Tonijntje Gefeliciteerd! En er is hier ergens een topic van Moos dat over jouw vragen gaat. Maar lieverd, probeer je te richten op het feit dat je nu zwanger bent en dat het goed gaat tot nu toe.
Hoe voel je je?
@omelette ach jeetje, dikke knuffel! Laat je tranen gaan, het is ook allemaal zoveel om te dragen. Fijn dat je beetje hebt kunnen uitrusten
Hele mooie insteek Omelette! Ga ik onthouden :)
@Mamarjan hoe gaat het bij jou?

Dank je wel Sunny! Ik zit momenteel in een best wel goede periode en dat voelt alsof ik een tikkende tijdbom ben die elk moment af kan gaan.
Halverwege mei inderdaad UD. En vandaag m'n menstruatie begonnen, laatste paar keren een cyclus van 31 dagen. Regelmatig en prima, blij mee. Meer gekkigheid rondom m'n lijf zou ik slecht kunnen handelen.
Deze ronde nog niet beginnen voor broertje/zusje, maar die ronde erna. Dat is ook na de UD. Vandaag begonnen met foliumzuur pil, wel gek, maar goede mentale voorbereiding :)
Het einde van m'n menstruatie is inderdaad in zicht, hebben we dat ook weer gehad! :) ik hoef voorlopig nog niet te speuren naar m'n ei... volgens de app die ik gebruik is mijn eisprong pas rond 4 mei dus dat duurt nog een poosje! Ik ga deze ronde geen ovulatietesten gebruiken, ik wil proberen om het wat meer los te laten en ook niet al te veel op die app te kijken of ik bijv in m'n vruchtbare dagen zit. Ik word daar alleen maar onrustig van omdat ik dan continu loop te rekenen of we wel op het goede moment seks hebben enzo… :@@: hopelijk lukt het me om er deze ronde niet te veel mee bezig te zijn!

En Vanessa, ik geniet nu inderdaad echt dubbel zo hard van m'n zoontje. Dat deed ik altijd al maar nu besef ik gewoon zo goed dat het zo kostbaar is dat ik hem heb. En dat geluk gun ik ook absoluut iedereen :heart:
Hopelijk lukt het voor jou om je vruchtbare periode toch goed te benutten.
:whip: deze is voor je man! Hup aan de bak jij!

Fijn dat je nu in een goede periode zit Okkie! En dat je je een tikkende tijdbom voelt is herkenbaar... als het dan een tijdje goed gaat dan zit je echt te wachten wanneer er weer een slechte dag aankomt hee? Ik merk wel dat het zonnetje me echt goed doet, ik voel me gewoon vrolijk en dat is lang geleden! En dan voel ik me direct bijna weer schuldig dat ik me vrolijk voel... maarja L* zou ook absoluut niet gewild hebben dat we voor de rest van ons leven verdrietig zouden zijn.
Fijn dat je nu een regelmatige cyclus hebt. Dat is al goed om te weten, dan kunnen jullie er vanaf de volgende ronde echt volledig voor gaan!
Nou Okkie en Sun, ik heb m zover gekregen hoor. Nu morgen nog. Maar wat er nu gebeurde.. ik wist zeker dat mn eisprong in zicht kwam, ik kan er namelijk altijd de klok op gelijk zetten. Nu deed de ovu test niets.. o_o zo raar!

Misschien urine niet geconsenteerd ofzo of toch al gehad. Snap er niets van. Vanmiddag maar weer testen.

Zal nog wel even lastig worden Okkie die ud. Ik hoop dat jullie daarna met * in gedachten weer verder kunnen. Goed dat je al met de foli bent begonnen.

Knap hoor Sun een ronde geen testen. ik deed t ook nooit omdat ik er echt vanuit kon gaan maar dacht gister ik voel me zo raar eens testen. 4 mei klinkt ver en snel tegelijk.
Wat is er veel geschreven, ik kan het niet zo goed bijhouden momenteel maar probeer te reageren.

@ Okkie, die uitgerekende datum hing hier ook boven mijn hoofd, toen die voorbij was voelde ik best wel "opgelucht". Hoop dat dat voor jou ook zo mag zijn.
Niet dat er nu geen slechte dagen meer zijn, want die zijn er zeker wel. De wens voor een kindje is zo groot maar mentaal wilde ik die datum ook voorbij hebben voor ik er echt weer voor wilde gaan (in het ziekenhuis).

@ Sunny, heb je voorgaande keren altijd ovulatietesten gebruikt? Merk je ook signalen van je lijf? (steken ter hoogte van de eierstokken, meer slijm)

@ Mamamarjan, ik wil je heel veel sterkte wensen. Heb er geen ervaring mee op die termijn, maar lijkt me ontzettend lastig als het niet "doorzet".

@ Lotte, ik zou het ook zo invullen, hij wil wel maar nog niet nu persé.

@ Tonijntje, loop jij ook in het ziekenhuis omdat je progesteron moest gebruiken?

@ Vanessakusje, allebei druk of heeft je man gewoon geen zin?
Hier merk ik dat we vaak er echt tijd voor moeten maken, tv eerder uit en soms ook gewoon zeggen, zullen we vanavond...

@ Hier, had ik een positieve ovulatietest. Ik had al zo'n vermoeden want al een paar dagen steken.
Oooh hoop het zo want in mei gaan we weer de MMM in, daar kijk ik niet zo naar uit.
susieflower wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:28
6.96% gewijzigd
C'est la vie
Dat is vreemd Vanessa! Op wat voor dag in je cyclus zit je nu? Ik zou dan inderdaad nog even een poosje doortesten, hopelijk kan je je ei nog vinden! Wel fijn dat je vriend nu wel in actie kwam, hopelijk was het op het goede moment!

Ik heb de vorige ronde wel ovulatietesten gebruikt Susie en dat was ook de eerste echte ronde na m'n bevalling. Daarvoor was ik aan het wachten op m'n eerste menstruatie na de bevalling en wist ik niet hoelang dat zou duren.
De afgelopen ronde was m'n eisprong op het moment dat ik het ook verwacht had. Ik voelde inderdaad steken en had veel slijmverlies en 2 weken later werd ik ongesteld dus dat is wel fijn om te weten!

En super dat je een positieve ovulatietest had! :cheer: ik hoop met je mee dat dit je geluksei is en dat je over 2 weken een positieve test hebt zodat je niet de MMM in hoeft!!
Ik had vanmorgen een heel stuk geschreven, wilde alleen nog schrijven dat mn buik heel rustig was.
Bericht weg.. inmiddels zijn de weeen begonnen. Ben benieuwd of dit nog erger wordt of op dit niveau blijft. (Meest pijnlijk is toch wel 'dat het voor niets is')

Sunny, denk je echt dat je het kan loslaten, als je nu al weet dat je ei 4 mei zal zijn?? Of stiekem toch beetje plannen? Loslaten is knap, maar werkt vaak goed, volgens de verhalen ;)

Okkiepetite, eerste stap is gezet, gestart met foliumzuur, en emotioneel verstandig om na ud te starten.

Lotte de pijn, ja in vlagen, geen weeen storm (nog... misschien als ik zo telefoon wegleg?)
Morgen mn werk afgezegd.

Vanessa, mn man en ik zijn ook niet altijd even actief. De miskraambaby was echt een lucky shot, maar... 1x kan voldoende zijn.... (of alleen sukkeltje van alle zaadcellen die t langzaamst zwom was nog in leven toen mn eisprong 4 dagen later was en daarom nu mijn miskraam??? ;)

Tonijn, ik hoop zo voor je dat dit DE baby is, die over 8 maanden als een wolk geboren word!!!

Omelette, sterkte met wachten op de afspraak bij het ziekenhuis, wachten duurt altijd te lang

Suzie, dank voor je lieve woorden. Ik had er bewust voor gekozen te willen afwachten, maar afgelopen zondag had het van mn hoofd wel mogen doorzetten.
Nu het nu door lijkt te zetten en het morgen de sterfdag van mn neef is, komt het mooi samen, was toch al niet vrolijkste dag van het jaar. Hopelijk zet het nu echt door.

Nu mn lijf pijn doet, merk ik dat mn ziel ook pijn doet, verdriet wat ik afgelopen dagen wegstopte lukt nu niet meer weg gestopt te worden.
En dan is dit een late miskraam, je kan het niet vergelijken dat doe ik stiekem toch, heb respect voor jullie, waarbij jullie al echt aan jullie kind waren gehecht, ik slechts mn toekomstbeeld hoef aanpassen.

:bigkiss: jullie zijn lieve stoere mama's!
Ik zou best graag mee schrijven. Ik heb een abortus gehad en nu denken we toch langzaamaan aan een kindje. Ik heb zo nu en dan (cyclus gerelateerd) nog heel veel verdriet van het afbreken. Ik wil liever niet te diep ingaan over het waarom, maar hoop dat ik welkom ben.
Welkom wolzijde. Hoelang is je curretage geleden?

Druk idd maar vooral geen zin van zijn kant uit.
Maar vanavond gaat ie zelf de stap zetten.
Hop hop! Vandaag wel een knipperende smilie dus t komt vast goed.
Welkom Wolzijde, natuurlijk mag je meeschrijven.

Hoe is het nu Mamarjan? Heeft het nu toch doorgezet? Ik hoop t voor je! En laat je verdriet er maar gewoon uitkomen... het is ook heftig waar je nu midden in zit en daar mag je heus verdrietig om zijn! Wees maar lief voor jezelf :hug:

En ik denk dat ik het niet helemaal los ga kunnen laten. Zeker omdat ik weet wanneer mn eisprong ongeveer gaat zijn. Maar ik ga vanaf nu gewoon niet meer in mn app kijken en het seksen niet proberen te plannen maar gewoon wanneer we zin hebben en dan zien we wel hoe het loopt.

Veel plezier vanavond Vanessa! :heart:
Sunny heel begrijpelijk apps en testjes laten voor wat het is en plezier maken
Ja herkenbaar van je schuldgevoel als je vrolijk bent, probeer zelfde als jij te beredeneren :) Zonnetje nu wel fijn, heb ook dagen gehad dat ik wilde dat ging regenen want zon deed me niets

Vanessa haha Jeah! Vanavond weer gelukt?
Susie dank je wel voor herkenning. En zou fantastisch zijn als nu raak mag zijn, geen ziekenhuizen.

Mamarjan herkenbaar dat gevoel weeën doorstaan en waarvoor dan ... lief van je!
Wolzijde welkom
@Susy, ja ben in het zkh bij gyn voor mn herhaalde miskramemn. Gebruik ascetyl en usterogan. Maar met gyn de afspraak dat ik haar bel zodra ik positieve zwangerschapstest heb voor extra vroege echo en consult.
@ Wolzijde, welkom!!! Fijn om je verhaal te kunnen doen, bij mensen die je zorgen begrijpen.
@mamarjan, dank voor je lieve woorden. Ze zorgen voor een glimlach bij me. Fijn dat jullie hier weten dat zwanger zijn een vreselijk zorgelijke bedoeling is ipv die roze wolk gedachten bij mn vriendinnen!

Hier net getest, CB zegt nu 2-3 weken. Zou kunnen kloppen met ovulatie. Maar ik maak me alsnog vreselijke zorgen.

@Moos, allerliefste en begripvolste Moosje, ik duim nog steeds voor een wonder vrijdag. Mocht het niet zo zijn, jouw tijd komt nog wel!!!! Dat weet je he?? Je bent een lieverd. Zo werkt het nou eenmaal in het leven, althans daar geloof ik in!!
@ Tonijn, acetyl moet ik ook gebruiken tijdens mijn zwangerschappen.

Welkom hier Wolzijde.
C'est la vie
De weeen hebben gister niet doorgezet.
Vandaag begon het weer rond de zelfde tijd, vliezen braken 3u later en al snel kwam ook het vruchtje. Zo confronterend!
En nu naweeen en steeds grote stolsels.
Och Mamarjan :hug:
@ Mamarjan, het lijkt me zo pittig dit thuis te moeten doen terwijl "het dagelijks leven" voor anderen gewoon doorgaat. Onwijs veel kracht gewenst.
C'est la vie
Ach Marmajan, wat heftig en droevig! Heel veel sterkte gewenst.

Tonijntje wat spannend, hopelijk blijf het goed gaan met de extra ondersteuning van medicijnen!
Heel veel sterkte Mamarjan! :hug: hoe is het nu met je?
Mamarjan, sterkte. Wat verschrikkelijk.
Bloedverlies de eerste 3u was best veel, heb overleg gehad met verloskundige, maar ivm verhuizing val ik niet meer onder hun aanrijd afstand. (Na consult zou ik over gaan naar nieuwe verloskundige, met hun goedkeuring en ivm miskraam niet meer ingeschreven bij nieuwe verloskundige) als ik zou blijven stromen zouden zij nieuwe verloskundige bellen met mijn verhaal. Maar ben gaan slapen en geen wee meer gevoel en stromen ook gestopt. (achteraf heel dom, want omdat ik sliep geen zicht op het stromen, maar ach ja)

Vandaag was wel een fijne dag. Mn man had zich gister al ziek gemeld, maar vanmorgen stond ik best okay op, erg langzaam ontbeten.
Mijn dochter van 4 had nog zijwieltjes... met het idee een lang weekend te kunnen oefenen ze eraf gehaald, ik heb haar 1 ritje vastgehouden en daar ging ze, los!
Rustig geluncht, als gezin naar speeltuin, daarna naar kijkles van zwemles, Ow! Zo trots op de kleine grote meid die na 2 lessen nog niets kan.
De jongste vandaag hele dag geknuffeld, ze krijgt borstvoeding dus veel aangeboden in de hoop dat het na de zwangerschap weer bijtrekt, gedragen in draagdoek, zij lekker slapend.
Maar ondertussen steeds plotse emotionele momentjes, of super prikkelbaar (en daarna weer poeslief omdat ik mezelf even liet kennen).
Vanmorgen ook bij huisarts verwijzing gehaald voor gesprekstherapie, want ben al niet zo goed met rouwverwerking, dus dit wil ik goed verwerken!
En nu zeg ik heel stoer, en door!

Ik wil wel in de tabel ; 33 jaar, wordt 4e zwangerschap (voelt nu ook als 4e kindje) nod; 15-8 ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven