Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
woensdag 1 mei 2019 om 00:11
Oh wat grappig Sunny, gaan we gelijk op ! Ik heb binnen nu en morgen eisprong,
Veel plezier morgen! of misschien wilde manlief de uitslag nog wel vieren met je vanavond
Update: ik zat vandaag te denken om al wel gebruik te maken van deze ronde. Want menstruatie komt na UD, dus weet ik niet op UD of zwanger ben ja of nee. En dat hield me steeds tegen. Ik merkte een soort rust, ook als wel op UD zou merken dat ik zwanger ben. Plus, zou wel (weer) erg snel zijn, hoe groot is die kans ....Ook wb m’n endometriose vind ik fijner om eerder te starten met proberen. Hoe minder menstruaties hoe beter.
Oftewel ik zei tegen manlief over ovulatie, in hoop dat hij erover zou beginnen. Want ook al heb ik soort rust, wel mega spannend. meestal is hij niet zo scherp, maar nu wel(als maar over seks gaat haha
)Lang verhaal kort. We gaan er deze ronde voor
Blijft spannend maar voelt Oke. Oftewel, nu officieel mee schrijven hier
Veel plezier morgen! of misschien wilde manlief de uitslag nog wel vieren met je vanavond

Update: ik zat vandaag te denken om al wel gebruik te maken van deze ronde. Want menstruatie komt na UD, dus weet ik niet op UD of zwanger ben ja of nee. En dat hield me steeds tegen. Ik merkte een soort rust, ook als wel op UD zou merken dat ik zwanger ben. Plus, zou wel (weer) erg snel zijn, hoe groot is die kans ....Ook wb m’n endometriose vind ik fijner om eerder te starten met proberen. Hoe minder menstruaties hoe beter.
Oftewel ik zei tegen manlief over ovulatie, in hoop dat hij erover zou beginnen. Want ook al heb ik soort rust, wel mega spannend. meestal is hij niet zo scherp, maar nu wel(als maar over seks gaat haha

woensdag 1 mei 2019 om 08:10
Logisch dat je het heel spannend vindt Okkie maar leuk dat jullie er weer voor gaan! Fijn dat het goed voelt en zet m op
zitten we samen op de wachtbank de komende weken... spannend hoor!
Hier is t er niet meer van gekomen helaas... vanavond sowieso wel en t was nu van zondag geleden dus hopelijk zit er een lucky shot tussen! Zit ik er toch weer mee in mn maag dat t mss btje weinig is geweest maarja het is niet anders... 1 goede zwemmer is voldoende

Hier is t er niet meer van gekomen helaas... vanavond sowieso wel en t was nu van zondag geleden dus hopelijk zit er een lucky shot tussen! Zit ik er toch weer mee in mn maag dat t mss btje weinig is geweest maarja het is niet anders... 1 goede zwemmer is voldoende

woensdag 1 mei 2019 om 08:17
Nou dan heeft ie wel ene goede avond gehad Sun. Ondanks dat het geen top wedstrijd was maar iig waren ze sterk genoeg.
Okkie, we vinden t vooral irritant dat t allemaal zo loopt.
We hebben er natuurlijk 3,5 jaar over gedaan om een levend kindje te krijgen ik ben bang dat ik weer 3 hele zwangerschappen moet doorlopen met 0,0 kans dat t ooit nog eens lukt want wat er gebuurd is qua afloop was echt mazzel.
Gister medisch centrum kinderwens gebeld of dat deeldonatie een optie is. Ik zou graag eicel donateur worden, maar er zelf niet slechter van worden dus gevraagd of deeldonatie een optie is. Ben wel terug gebeld maar was net bij de dierenarts dus gesprek gemist.
Denk niet dat t kan maar vind dat als hun mogen eisen ik dat ook mag.
Gezien ik al 32 ben, en je maar max 35 mag zijn maar omdat onze wens niet compleet is zal hel elkaar anders weleens kunnen gaan kruisen.
Okkie, we vinden t vooral irritant dat t allemaal zo loopt.
We hebben er natuurlijk 3,5 jaar over gedaan om een levend kindje te krijgen ik ben bang dat ik weer 3 hele zwangerschappen moet doorlopen met 0,0 kans dat t ooit nog eens lukt want wat er gebuurd is qua afloop was echt mazzel.
Gister medisch centrum kinderwens gebeld of dat deeldonatie een optie is. Ik zou graag eicel donateur worden, maar er zelf niet slechter van worden dus gevraagd of deeldonatie een optie is. Ben wel terug gebeld maar was net bij de dierenarts dus gesprek gemist.
Denk niet dat t kan maar vind dat als hun mogen eisen ik dat ook mag.
Gezien ik al 32 ben, en je maar max 35 mag zijn maar omdat onze wens niet compleet is zal hel elkaar anders weleens kunnen gaan kruisen.
woensdag 1 mei 2019 om 15:38
woensdag 1 mei 2019 om 17:12
Heb je ze ondertussen al gesproken Vanessa? Ik ben niet thuis in de wereld van donatie enzo dus ik weet ook niet zo goed wat je bedoelt... maar ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie!!
Zo moet je inderdaad proberen te denken Okkie! Jullie zoontje zou niet willen dat jullie de rest van je leven verdrietig zijn en niet verder gaan... maar ik snap je heel goed! Hopelijk is t jullie snel weer gegunt!

Zo moet je inderdaad proberen te denken Okkie! Jullie zoontje zou niet willen dat jullie de rest van je leven verdrietig zijn en niet verder gaan... maar ik snap je heel goed! Hopelijk is t jullie snel weer gegunt!

donderdag 2 mei 2019 om 19:42
Vanessa, volgens mij...
Als er bij jou eicellen geoogst worden, dan gaan ze alle ei cellen proberen te bevruchten (dus geen verloren laten door jou aan ander stel te doneren). Als er meerder eicellen bevrucht raken, zijn er meerdere embryo's. Daarvan plaatsen ze er 1 terug.
Als dit succesvol is en jullie daarna geen kinderwens meer hebben, liggen er dus bevroren embryo's =cryo's te wachten... terwijl jullie weten deze nooit meer te 'willen'.
Ze vragen dan of jullie een cryo (of meerdere) willen doneren.
Dus vandaar dat ze zeggen, je kan geen eicellen doneren.
Maar mogelijk later wel een cryo/embryo.
Als er bij jou eicellen geoogst worden, dan gaan ze alle ei cellen proberen te bevruchten (dus geen verloren laten door jou aan ander stel te doneren). Als er meerder eicellen bevrucht raken, zijn er meerdere embryo's. Daarvan plaatsen ze er 1 terug.
Als dit succesvol is en jullie daarna geen kinderwens meer hebben, liggen er dus bevroren embryo's =cryo's te wachten... terwijl jullie weten deze nooit meer te 'willen'.
Ze vragen dan of jullie een cryo (of meerdere) willen doneren.
Dus vandaar dat ze zeggen, je kan geen eicellen doneren.
Maar mogelijk later wel een cryo/embryo.
donderdag 2 mei 2019 om 20:58
ingewikkeld dat medische gebeuren, pffff ik hoop zo voor jullie Vanessa dat deze verdere dans jullie bespaard blijft!
LotteJoy ja klopt, denk gisteren. Aangezien ik nu heel erg moe ben, meestal zo na eisprong. Maar waag er zo nog even testje tegenaan.
Sunny
dank je, jullie ook
och het is jullie hier allemaal zo gegund, met al dat verdriet en tegelijkertijd trotsheid in ons hart
LotteJoy ja klopt, denk gisteren. Aangezien ik nu heel erg moe ben, meestal zo na eisprong. Maar waag er zo nog even testje tegenaan.
Sunny

och het is jullie hier allemaal zo gegund, met al dat verdriet en tegelijkertijd trotsheid in ons hart
vrijdag 3 mei 2019 om 13:45
Ja dat snap ik Mamarjan, maar het ging mij juist om donatie.
Als ze 20 eicellen hebben kunnen ze er toch 10 in t ene bakje doen en 10 in t andere bakje.
(zou ik zeggen)
Ik zou nooit Cyro/embryo’s doneren maar mn eicellen mag best iemand als ik zelf ook maar mee kan (proberen) te profiteren. Daarom stelde ik delen voor.
Maar alleen doneren voor een ander met de risico’s na de punctie ga ik niet alleen nemen als ik er zelf ook niet iets aan heb.
Als ze 20 eicellen hebben kunnen ze er toch 10 in t ene bakje doen en 10 in t andere bakje.
(zou ik zeggen)
Ik zou nooit Cyro/embryo’s doneren maar mn eicellen mag best iemand als ik zelf ook maar mee kan (proberen) te profiteren. Daarom stelde ik delen voor.
Maar alleen doneren voor een ander met de risico’s na de punctie ga ik niet alleen nemen als ik er zelf ook niet iets aan heb.
zaterdag 4 mei 2019 om 22:18
zondag 5 mei 2019 om 00:13
Haha Sunny hier ook ongeduldig op wachtbank. Hier verwacht menstruatie 16 mei, gaan echt gelijk op!
Manlief is helemaal overtuigd dat het al raak is, volgens hem door bepaalde die ik doe . Kan natuurlijk nooit zo snel al symptomen hebben, dus ik zeg al steeds dan ben ik schijnzwanger
Nu weekendje weg, voor het eerst niet bij zoonlief in de buurt. Weggaan vond ik heel moeilijk, maar eenmaal weg is het redelijk Oke
Ook benieuwd hoe met rest gaat?
Manlief is helemaal overtuigd dat het al raak is, volgens hem door bepaalde die ik doe . Kan natuurlijk nooit zo snel al symptomen hebben, dus ik zeg al steeds dan ben ik schijnzwanger
Nu weekendje weg, voor het eerst niet bij zoonlief in de buurt. Weggaan vond ik heel moeilijk, maar eenmaal weg is het redelijk Oke
Ook benieuwd hoe met rest gaat?
zondag 5 mei 2019 om 09:56
Wat spannend Okkie! Ik ga zo hard duimen voor een positieve test voor ons allebei
Kan me voorstellen dat het moeilijk was om weg te gaan... maar goed dat jullie toch gegaan zijn! Proberen om samen te genieten, veel plezier!
Ik vraag me dus af of je een innesteling kan voelen... Ik heb rare soort menstruatiekrampen en ik zit nu zo'n 6 dagen na m'n vermoedelijke eisprong
of misschien is m'n eisprong toch later dan ik dacht en voel ik dat nu?
Pff ik had me zo voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn maar wat vind ik dat moeilijk zeg!
we wachten maar weer vol ongeduld verder.....

Kan me voorstellen dat het moeilijk was om weg te gaan... maar goed dat jullie toch gegaan zijn! Proberen om samen te genieten, veel plezier!

Ik vraag me dus af of je een innesteling kan voelen... Ik heb rare soort menstruatiekrampen en ik zit nu zo'n 6 dagen na m'n vermoedelijke eisprong

Pff ik had me zo voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn maar wat vind ik dat moeilijk zeg!

zondag 5 mei 2019 om 19:34
Sunny en okkie, leuk dat jullie gelijk opgaan.
Ik hoop natuurlijk dat jullie beiden deze ronde al zwanger zijn!, het is al bijna 14/16 mei, maar gaat lange 1,5 week zijn.
Hier leek de bloeding te minderen, sinds paar dagen weer meer. Miskraam doorgaand in menstruatie?, normaal was cyclus van 36 dagen niet raar, dus niet heel logisch
Toch nog placenta rest? Ik hoop het niet, toch fijn dat ik volgende week een echo gepland heb voor de zekerheid.
Ik hoop natuurlijk dat jullie beiden deze ronde al zwanger zijn!, het is al bijna 14/16 mei, maar gaat lange 1,5 week zijn.
Hier leek de bloeding te minderen, sinds paar dagen weer meer. Miskraam doorgaand in menstruatie?, normaal was cyclus van 36 dagen niet raar, dus niet heel logisch
Toch nog placenta rest? Ik hoop het niet, toch fijn dat ik volgende week een echo gepland heb voor de zekerheid.
maandag 6 mei 2019 om 13:33
@ Sunny, ik heb het ook gevoeld als menstruatiekramp, en achteraf bleek die bloeding een innestelingsbloeding terwijl ik dacht dat ik ongesteld werd.
@ Vannessa, ja inderdaad buikpijn kan er ook gewoon bij horen, het is mijn stress die er wat anders van maakt.
@ Lotte, thanks. Geloof het echt nog niet.
@ Okkie, wat spannend zeg.
@ Vannessa, ja inderdaad buikpijn kan er ook gewoon bij horen, het is mijn stress die er wat anders van maakt.
@ Lotte, thanks. Geloof het echt nog niet.
@ Okkie, wat spannend zeg.
C'est la vie
maandag 6 mei 2019 om 15:43
Wauw Susie, voorzichtig gefeliciteerd!!
wat een goed nieuws zeg!! Jullie zouden eigenlijk deze maand weer naar t zh gaan toch?
Hoe gaat het nu met je buikpijn? Blijft het aanhouden?
Hmm nou ik vind het wel weer spannend worden eigenlijk... het voelde echt of ik elk moment ongesteld kon worden terwijl mn nod nog lang niet is. En het is nu weer over! Ik ga echt proberen om er even niet te veel mee bezig te zijn en het maar af te wachten. Ik heb gelukkig een drukke week!

Hoe gaat het nu met je buikpijn? Blijft het aanhouden?
Hmm nou ik vind het wel weer spannend worden eigenlijk... het voelde echt of ik elk moment ongesteld kon worden terwijl mn nod nog lang niet is. En het is nu weer over! Ik ga echt proberen om er even niet te veel mee bezig te zijn en het maar af te wachten. Ik heb gelukkig een drukke week!

maandag 6 mei 2019 om 16:33
Susie wat spannend. Gefeliciteerd! Hoe voel je je nu?
Sunny spannend ook. Fijn om een drukke week te hebben dan scheelt om de tijd sneller door te komen
spannend ook nu weer veel die wachten op NOD
Hier mega heftige menstruatie momenteel
niet normaal meer moest me ziekmelden vandaag want loop leeg (sorry voor de omschrijving weer niet hoe anders te zeggen).
mamarjan goed dat je nog echo krijgt. hoe is het nu?
Sunny spannend ook. Fijn om een drukke week te hebben dan scheelt om de tijd sneller door te komen

spannend ook nu weer veel die wachten op NOD
Hier mega heftige menstruatie momenteel

mamarjan goed dat je nog echo krijgt. hoe is het nu?
maandag 6 mei 2019 om 18:01
Susie !!! Oh wat een mooi nieuws!! En mega spannend natuurlijk , maar voor nu gefeliciteerd!
Begrijp helemaal dat je stress er wat anders van maakt!
Hoe reageerde vriend/man?
Omelette och wat naar vrouw, voel je helemaal. kalm aan doen hoor!
Sunny gelukkig ben niet de enige die van alles voelt !!
Volgens man gaat m’n stemming van 0 naar 100, maar goed komt sowieso emotionele week aan (volgende wk dinsdag UD, Moederdag...) dus ik schuif het daar op. Nu was ik net bij een hond en deze hond deed bij zwangerschap van zoon* steeds likken aan m’n borst. Dat deed hij nu ook weer en heeft hij poos niet gedaan. Zou het dan toch? Kan mezelf al helemaal gek maken
Begrijp helemaal dat je stress er wat anders van maakt!
Hoe reageerde vriend/man?
Omelette och wat naar vrouw, voel je helemaal. kalm aan doen hoor!
Sunny gelukkig ben niet de enige die van alles voelt !!
Volgens man gaat m’n stemming van 0 naar 100, maar goed komt sowieso emotionele week aan (volgende wk dinsdag UD, Moederdag...) dus ik schuif het daar op. Nu was ik net bij een hond en deze hond deed bij zwangerschap van zoon* steeds likken aan m’n borst. Dat deed hij nu ook weer en heeft hij poos niet gedaan. Zou het dan toch? Kan mezelf al helemaal gek maken