Vernauwde voorhuid

24-04-2019 16:10 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Ivm mogelijke herkenbaarheid, heb ik een nieuw account aangemaakt)

Hoi,

Mijn vriend (we zijn nog maar kort samen) heeft een vernauwde voorhuid, waardoor de voorhuid tijdens erectie ook over de eikel heen blijft.
Ik vind het lastig om op deze manier af te trekken en te pijpen, omdat ik het niet gewend ben.
Hij trekt zichzelf op een bepaalde manier af, zonder dat de voorhuid teruggeschoven wordt.

Ik heb een keer geprobeerd hem te pijpen en de voorhuid een klein beetje terug te schuiven, maar zijn eikel is dan ook super gevoelig. Dus daar ben ik maar weer mee gestopt.

Tijdens de seks hebben we geen problemen dat de voorhuid niet teruggeschoven wordt, wat betreft niet klaar kunnen komen. Zelfs met een condoom om is dat geen probleem.

Ik ben hierover gaan lezen op internet en het zou een mogelijkheid kunnen zijn dat hij naar de huisarts gaat. Ik heb het er voorzichtig met hem over gehad, en hij schrok er nogal van. Hij heeft het nooit als een probleem ervaren.

Zijn er vrouwen die dit herkennen en zichzelf bijvoorbeeld een andere manier van aftrekken/pijpen hebben aangeleerd?
kadanz schreef:
05-05-2019 23:53
Nou nee, die man van haar is op haar aandringen naar de arts gegaan, hijzelf vond het prima.
Het is me een raadsel waarom vrouwen zich zo druk maken om de hygiene van een (onbesneden) penis terwijl het vrouwelijk geslacht gewoon veel meer ruimte bied voor broeierige geurtjes en dergelijke. Vandaar mijn vergelijking.

Als een man geen last van zijn (iets te strakke) voorhuid heeft, zoals in het voorbeeld hierboven, dan is het dus onzin om te gaan snijden omdat het dan frisser zou ruiken.
Een vrouw met een stinkende vagina gaat ook naar de huisarts.
Nitflex schreef:
06-05-2019 04:43

En een vrouw die niet lekker ruikt moet zich ook wassen voor de seks, of zich laten nakijken als ongebruikelijke geurtjes aanhouden.
Wassen ja, maar niet besnijden! Dat is nou net het hele punt. Jij laat je schaamlippen toch ook niet besnijden omdat jouw vagina aan het eind van de dag wat ruikt?

Die man wordt een besnijdenis aangepraat door zijn vrouw en ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen zijn penis en de miljoenen andere onbesneden penissen. (aangezien hij zich gewoon kan wassen en slechts in stijve toestand zijn voorhuid niet naar achter kan halen, wat blijkbaar verder geen enkel probleem is voor hem)
kadanz schreef:
06-05-2019 08:32
Wassen ja, maar niet besnijden! Dat is nou net het hele punt. Jij laat je schaamlippen toch ook niet besnijden omdat jouw vagina aan het eind van de dag wat ruikt?

Die man wordt een besnijdenis aangepraat door zijn vrouw en ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen zijn penis en de miljoenen andere onbesneden penissen. (aangezien hij zich gewoon kan wassen en slechts in stijve toestand zijn voorhuid niet naar achter kan halen, wat blijkbaar verder geen enkel probleem is voor hem)
Maar blijkbaar is zijn 'probleem' met wassen alleen niet op te lossen, dat is het verschil. Door zijn strakke flap, krijgt zij blaasontsteking.
en als hij een duidelijke lucht heeft, dan is hij echt niet zo fris als een penis zijn kan. Een penis die goed gewassen kan worden, stinkt absoluut niet. Als je hem ruikt (en iedereen kent de lucht) dan is hij niet schoon.

En als je alleen bent, is dat niet zo erg. Maar van seks krijgt zij blaasontsteking en pijpen is geen pretje met een niet frisse penis.
Dus zodra je in een relatie zit, wordt het wel lastig om de seks leuk te houden.
Het toompje was te strak. Dat heeft verder weinig met hygiene te maken. Het is verder nog aar de vraag of die blaasontsteking door dat strakke toompje komt. Mijn vriendin kreeg ook blaasontstekingen, maar wij gebruikten een condoom.

De ene vrouw ruikt ook sterker dan de ander. Dat is echter geen reden om haar dan maar te besnijden. Zeker niet omdat dat lekkerder beft en er leuker uitziet (zoals hier geschreven wordt over een penis).
kadanz schreef:
06-05-2019 10:20
Het toompje was te strak. Dat heeft verder weinig met hygiene te maken. Het is verder nog aar de vraag of die blaasontsteking door dat strakke toompje komt. Mijn vriendin kreeg ook blaasontstekingen, maar wij gebruikten een condoom.

De ene vrouw ruikt ook sterker dan de ander. Dat is echter geen reden om haar dan maar te besnijden. Zeker niet omdat dat lekkerder beft en er leuker uitziet (zoals hier geschreven wordt over een penis).
Ik geloof dat de meesten hier aangeven dat dat het er minder mooi uitziet verder geen reden is om ingrepen te doen. Het is gewoon een observatie en een voorkeur. Natuurlijk hoeft een man alleen daarom niets te doen.
kadanz schreef:
06-05-2019 10:20

en toch is er duidelijk een verschil tussen verschillende piemelgeuren en stinkende-piemels hoor
Als je door een te strak toompje een onsmakelijk ruikende piemel hebt, dan zit dat de seks in de weg.
Net zoals je als vrouw een nare vaginose kan hebben en een putlucht kan veroorzaken, dat zit ook de seks in de weg. En dan doe je er iets aan.
lilalinda schreef:
06-05-2019 12:28
en toch is er duidelijk een verschil tussen verschillende piemelgeuren en stinkende-piemels hoor
Als je door een te strak toompje een onsmakelijk ruikende piemel hebt, dan zit dat de seks in de weg.
Net zoals je als vrouw een nare vaginose kan hebben en een putlucht kan veroorzaken, dat zit ook de seks in de weg. En dan doe je er iets aan.
Ik denk dat je overdrijft.
Nu ben ik geen ervaringsdeskundige op het gebied van piemels, althans ik ken alleen maar de mijne, maar een piemel zal geen vaginose-geur verspreiden vanwege een strak toompje. Dat lijkt me niet logisch.
Nitflex schreef:
06-05-2019 11:11
Ik geloof dat de meesten hier aangeven dat dat het er minder mooi uitziet verder geen reden is om ingrepen te doen. Het is gewoon een observatie en een voorkeur. Natuurlijk hoeft een man alleen daarom niets te doen.
Een observatie die je nooit zou maken richting een vrouw. Een man die het waagt te vermelden dat hij liever heeft dat zijn vrouw zich besnijdt (lees schaamlipcorrectie) omdat hij dat mooier vindt, die wordt hier meteen ongenadig afgestraft. En terecht.

Besnijden vanwege medisch noodzaak, prima. Maar al het andere is op z'n zachtst gezegd dubieus. Zie de waanzin in Amerika waar alle jongens standaard besneden worden, zonder ook maar enige medische noodzaak. Trump zou er trots op zijn. Voor je het weet waait die gekheid over en gaan viva-dames ook aan de piemeltjes van hun pasgeboren zoontjes laten snijden. Omdat er anders een volkomen normale piemelgeur van af zou kunnen komen of zo.
kadanz schreef:
06-05-2019 12:39
Ik denk dat je overdrijft.
Nu ben ik geen ervaringsdeskundige op het gebied van piemels, althans ik ken alleen maar de mijne, maar een piemel zal geen vaginose-geur verspreiden vanwege een strak toompje. Dat lijkt me niet logisch.
ik heb het 2x meegemaakt (heb wel wat piemelervaring, als in stuk of 20 toch wel) en een slecht schoon gehouden piemel stinkt echt heel vies. In beide gevallen, was het een piemel met een te strakke voorhuid (natuurlijk N=2, het is slechts mijn ervaring) en was het probleem over, toen de voorhuid niet meer strak om de eikel zat.

Het gaat dan om smegma en daar kan wel degelijk een akelige (melkzuur)bacterie inhuizen, en dat stinkt gewoon echt akelig. met de andere 20 piemels had ik geen problemen
Mijn piemel-met-niet-werkende-voorhuid rook echt niet anders hoor. Smegma produceert elke eikel normaal gesproken en daarom hou je dat ook schoon. Het kan zijn dat jouw N=2 heren het ook minder schoonhielden, maar de voorhuid is niet de oorzaak van die geur.
HKr schreef:
06-05-2019 13:47
Mijn piemel-met-niet-werkende-voorhuid rook echt niet anders hoor. Smegma produceert elke eikel normaal gesproken en daarom hou je dat ook schoon. Het kan zijn dat jouw N=2 heren het ook minder schoonhielden, maar de voorhuid is niet de oorzaak van die geur.
bijzonder: ik was erbij, maar jij weet het beter????
lilalinda schreef:
06-05-2019 13:50
bijzonder: ik was erbij, maar jij weet het beter????

Ik geloof best dat hun piemels stonken, ik trek alleen in twijfel dat dat komt door een strakke voorhuid.
Piemels gaan stinken als je ze niet schoonmaakt, hoe strak de voorhuid is heeft daar niet direct invloed op.
Heb ik ook ooit meegemaakt met een ex, daar toen een topic over geopend, maar hij had door de nauwe voorhuid ook een stinkpiemel. Heeft jouw vriend dat niet? Heb toen wel gezegd dat besnijden wellicht een idee is. Maar ja paar weken daarna was t al uit.
HKr schreef:
06-05-2019 14:32
Ik geloof best dat hun piemels stonken, ik trek alleen in twijfel dat dat komt door een strakke voorhuid.
Piemels gaan stinken als je ze niet schoonmaakt, hoe strak de voorhuid is heeft daar niet direct invloed op.
Het was over na de ingreep.
lilalinda schreef:
06-05-2019 12:50
Het gaat dan om smegma en daar kan wel degelijk een akelige (melkzuur)bacterie inhuizen, en dat stinkt gewoon echt akelig.
Om dit even wetenschappelijk correct te kaderen is het belangrijk te vermelden dat het niet een eenvoudige lactobacillus is die de stank veroorzaakt. In de vagina is deze bacterie zelfs erg gewenst om de pH te regelen.
lilalinda schreef:
06-05-2019 12:50
ik heb het 2x meegemaakt (heb wel wat piemelervaring, als in stuk of 20 toch wel) en een slecht schoon gehouden piemel stinkt echt heel vies. In beide gevallen, was het een piemel met een te strakke voorhuid (natuurlijk N=2, het is slechts mijn ervaring) en was het probleem over, toen de voorhuid niet meer strak om de eikel zat.

Het gaat dan om smegma en daar kan wel degelijk een akelige (melkzuur)bacterie inhuizen, en dat stinkt gewoon echt akelig. met de andere 20 piemels had ik geen problemen
Je kiest ze wel uit, mannen met de strakke voorhuid...om ze daarna los te weken? ;)

Smegma hoort er gewoon te zitten net als dat witte spul in jouw (of menig) vagina. Ook als de voorhuid niet te strak is produceert een penis smegma. Het is de natuurlijke staat van een penis en daar mag best een geurtje aan zitten. Het is geen probleem als je man zich elke dag 2x wast.

Het kan zijn dat die twee mannen toevallig een bacteriële infectie hadden, of dat ze hun penis met zeep wasten, wat niet echt de bedoeling is.

Ik geloof direct dat een besneden penis anders ruikt, maar dat maakt de onbesneden penis nog niet vies. Een besneden vagina ruikt vast ook frisser na een dag.
Ze zegt toch niet dat alle andere onbesneden mannen stonken? Maar bij de mannen met een vernauwende voorhuid rook het dus meer.

Maar je hebt gelijk, iemand is uiteindelijk baas van zijn eigen lichaam, en je moet nooit ingrepen doen voor een ander.

Ik denk er blijkbaar te makkelijk over en zie het puur als een medische oplossing voor een klein probleempje, niet heel anders dan dat je een moedervlek of een bultje of iets dergelijks weg zou laten halen. Ik zou ook zeker iets aan mijn schaamlippen laten doen als ze in de weg zaten met de seks.

Jij ervaart dat duidelijk anders en ziet het echt als kritiek op het lichaam. Dus misschien meet ik daarin inderdaad met twee maten. Maar een niet fris ruikende penis pijp ik niet, en blaasontsteking wil ik ook niet, dus dan wordt het een condoom, dat is natuurlijk ook prima.
kadanz schreef:
07-05-2019 08:40
Je kiest ze wel uit, mannen met de strakke voorhuid...om ze daarna los te weken? ;)

nou de 2e had mazzel, dat ik na de 1e wist hoe het zat
en het er met hem over hebben kon (want neem van mij aan: het gesprek: "he joh, je piemel kan echt frisser", is geen gemakkelijk gesprek.
En hem ook kon vertellen, dat ik het al eens meegemaakt had, en hoe opgelucht meneer1 was, na de ingreep. Die had ook wel echt alles zo vast zitten, dat een erectie amper mogelijk was.
Als een erectie amper mogelijk is dan snap ik dat er gesneden wordt. Als een erectie amper mogelijk is dan snap ik ook dat het schoonmaken wellicht moeilijker is en de geur des te sterker.

Mijn insteek was de reactie over een penis die wél goed schoon te maken was, waarvan het baasje zelf geen enkele last van had, maar waarvan de partner vond dat het anders/mooier/schoner kon na een besnijdenis en dat nota bene haar blaasinfectie erdoor veroorzaakt werd.

Dat leek me een ietwat vreemd verhaal, ook omdat een blaasinfectie in de regel door e-coli (poep!) veroorzaakt wordt en niet door een penis die elke dag gewassen is. Sowieso komen blaasinfecties vaak voor als je een nieuwe bedpartner uitkiest :).
Dit onderwerp is al eens eerder langsgekomen.
Een voorhuid kan inderdaad zó strak zijn, dat het zelfs pijnlijk is hem over de eikel te trekken.
Dan hoopt alle ellende zich geurend en wel op.

Echt, op naar de dokter en laten besnijden. Zo'n punt is dat echt niet.
Wat fijn dat alles steeds goed komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven