"Vraag het de mediator"
woensdag 15 mei 2019 om 09:15
https://www.viva.nl/sex-en-liefde/minke ... scheiding/
Dit is toch fictie lijkt me?
Wie schrijft deze bullshit?
Man gaat al anderhalf jaar vreemd, betaalt 1500 per maand voor een appartement (is van der Valk niet goedkoper voor 1 keer in de week wippen?) en de vrouw wil dat dat in mindering wordt gebracht op de verdeling van het vermogen.
'Ze voelt zich bedrogen en vernederd, terwijl het in feite niets met haar te maken heeft. Ik hou zielsveel van haar, zij is de liefde van mijn leven. En als zij naar yoga gaat en daar met mensen die ik niet ken allerlei vreemde bewegingen ligt te maken, zeg ik toch ook niet dat ze vreemdgaat? Of als ze met vriendinnen naar de sauna gaat, je maakt mij niet wijs dat ze dan niet zit te genieten van die mannenlijven. Ze neemt dat van Geraldine en mij veel te zwaar op. Het doet me veel pijn dat ze wil scheiden, maar misschien is het wel beter. Onze ideeën over een relatie blijken nogal te verschillen. Die huur voor dat appartement ga ik natuurlijk niet aan haar terugbetalen. Alsof haar cellolessen en die yoga niets kosten. We delen gewoon het huidige saldo in tweeën en dan gaan we elk ons weegs.’
En dan een mediator hebben die serieus voorstelt om het toch maar weer samen te proberen?
Dit is toch fictie lijkt me?

Man gaat al anderhalf jaar vreemd, betaalt 1500 per maand voor een appartement (is van der Valk niet goedkoper voor 1 keer in de week wippen?) en de vrouw wil dat dat in mindering wordt gebracht op de verdeling van het vermogen.
'Ze voelt zich bedrogen en vernederd, terwijl het in feite niets met haar te maken heeft. Ik hou zielsveel van haar, zij is de liefde van mijn leven. En als zij naar yoga gaat en daar met mensen die ik niet ken allerlei vreemde bewegingen ligt te maken, zeg ik toch ook niet dat ze vreemdgaat? Of als ze met vriendinnen naar de sauna gaat, je maakt mij niet wijs dat ze dan niet zit te genieten van die mannenlijven. Ze neemt dat van Geraldine en mij veel te zwaar op. Het doet me veel pijn dat ze wil scheiden, maar misschien is het wel beter. Onze ideeën over een relatie blijken nogal te verschillen. Die huur voor dat appartement ga ik natuurlijk niet aan haar terugbetalen. Alsof haar cellolessen en die yoga niets kosten. We delen gewoon het huidige saldo in tweeën en dan gaan we elk ons weegs.’
En dan een mediator hebben die serieus voorstelt om het toch maar weer samen te proberen?

Stressed is just desserts spelled backwards

woensdag 15 mei 2019 om 11:24
Ja en dat is iedere keer weer he. Je zou denken dat iemand het naleest. Of de schrijfster daar op wijst dat ze consequent moet blijven met de verzonnen namen. Maar nee. Misschien doen ze het erom. Of misschien worden die artikeltjes in elkaar gedraaid door een computerprogramma. Flinker er een willekeurige berg namen problemen en adviezen in en kijken maar wat er random uitkomt
woensdag 15 mei 2019 om 11:28
woensdag 15 mei 2019 om 12:12

woensdag 15 mei 2019 om 12:20
Het zou zo maar kunnen. Mijn schoonvader is mediator en die heeft toch echt hele andere standpunten als deze knakworst.sugarmiss schreef: ↑15-05-2019 12:12Hier heb ik ook al eens een topic over geopend. Deze man is beslist geen stagiair Masr bestaat echt exn heeft zelfs een boek geschreven.
Hij is gewoon zo slecht dat hij waarschijnlijk geen betalende klanten kan krijgen en daarom maar zijn brood verdient met het schrijven van stukjes voor viva.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

woensdag 15 mei 2019 om 12:20
Dat heb ik ook al meermaals gedacht. Als je ziet wat mediators kosten, en wat een nikszeggende bullshit die knakker hier uitkraamt, man, volgens mij kan je nooit meer zo makkelijk geld verdienen. Hij zegt namelijk nooit iets, alleen 'misschien moeten jullie met elkaar praten' en dat dan in 1000 verschillende bewoordingen. Gewoon ondertussen lekker je boodschappenlijstje maken, beetje forummen, niet eens de namen van je cliënten onthouden, beetje Instagrammen en als er een stilte valt zeg je "jullie lijken elkaar niet echt te begrijpen. Probeer het te laten landen en ga dan opnieuw in gesprek."
En hoppa, weer 1000 euro binnengeharkt.
woensdag 15 mei 2019 om 12:46
Ja dit. Het gaat je vanzelf in de kouwe kleren zitten als je man zijn zak elders leegt.SjaanRoeispaan schreef: ↑15-05-2019 10:37Dit is allemaal onderdeel van de fase waarin jullie je nu begeven. Tijd en ruimte voor elkaar brengt jullie wijsheid. Probeer te laten landen waar je nu staat. Telkens weer opnieuw, want je zult merken dat je naarmate de tijd verstrijkt anders tegen de situatie gaat aankijken.

Dan moet het maar zoals het kan
woensdag 15 mei 2019 om 13:05
Wat zijn drive was.SweetFirefly schreef: ↑15-05-2019 10:48Nou, ik twijfel. Van de week bij Filemon gaat vreemd was er een stel waarvan de man naar de hoeren ging. Ze zaten samen bij de therapeut. Toen stelde de therapeut voor dat de man nog 1 keer naar een hoertje zou gaan om er achter te komen wat zijn drive daarvoor was. De vrouw was helemaal in tranen, hij zat er een beetje sukkelachtig bij.
Ik vraag me af of dat advies wel echt was. Ik vond het zo'n vreemd advies.

Hij wilde gewoon zijn zak legen.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 15 mei 2019 om 13:11
Lijkt mij lekker makkelijk verdienen zo.SuperflySister schreef: ↑15-05-2019 12:20Dat heb ik ook al meermaals gedacht. Als je ziet wat mediators kosten, en wat een nikszeggende bullshit die knakker hier uitkraamt, man, volgens mij kan je nooit meer zo makkelijk geld verdienen. Hij zegt namelijk nooit iets, alleen 'misschien moeten jullie met elkaar praten' en dat dan in 1000 verschillende bewoordingen. Gewoon ondertussen lekker je boodschappenlijstje maken, beetje forummen, niet eens de namen van je cliënten onthouden, beetje Instagrammen en als er een stilte valt zeg je "jullie lijken elkaar niet echt te begrijpen. Probeer het te laten landen en ga dan opnieuw in gesprek."
En hoppa, weer 1000 euro binnengeharkt.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.