Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fietje_ schreef:
04-06-2019 12:39
Ik heb de afgelopen dagen ook wat meer topics over zwanger worden gelezen op het forum en kom toch wel tegen dat veel vrouwen een onregelmatige cyclus hebben. Uiteraard wist ik dat wel, maar om het zo te lezen stelt me dan weer gerust dat het niet heel raar is en het zwanger worden er niet per definitie moeilijker door wordt. Alleen jammer dat ik na een menstruatie langer moet wachten op de nieuwe ronde ;-)
Ha Fietje! Inderdaad hebben heel veel vrouwen een onregelmatige cyclus, of een cyclus van langer dan 28 dagen. Ik had allebei :proud: en mijn lichaam had ook echt wat tijd nodig om te 'herstellen' na anticonceptie. Ik weet nog hoe lang die eerste cyclus duurde, hoe irritant dat was en hoe blij ik was toen het eindelijk doorbrak. En dan waren we nog niet eens bezig om zwanger te worden.

Bij mij kwam er wel na een paar cycli meer regelmaat in.

En nu was ik dus in de eerste ronde zwanger. Heel erg mazzel! Maar ook een teken dat een onregelmatige/langere cyclus niet veel zegt over je vruchtbaarheid. Je kunt alleen wat lastiger timen ;).
Koekiemonster26 schreef:
04-06-2019 11:14
Ik heb het maar niet in z'n werkagenda gezet :rofl: had het wel hilarisch gevonden.
Haha Koekiemonster ik moet zo om jouw ideeën lachen! (na eerst die bel na de sex ;)) Zou mooi zijn als hij op z'n werk opeens een notificatie krijgt: "Werk aan de winkel!" :blob:
Koekiemonster26 schreef:
04-06-2019 14:32
En die liefde voor dat "klompje cellen" zoals je die zelf noemde, die is echt hè... Ik vond dat ook magisch, dat je hart al zo snel groeit :heart:
Heb je al je uitgerekende datum berekend?
Dit is zo grappig om te merken.. Ook de vrijwel directe mind shift. Ik kon onwijs piekeren over werk en hoe dat dan zou gaan met mijn contract. Vind werk nog steeds belangrijk! Maar merk nu dat dit klompje :heart: prioriteit heeft en de rest zich er omheen zal moeten vormen.

En ja, ik kom wat uitgerekende datum online op 9 of 10 februari uit! :)

Aan de slag jullie ;) dan komen er nog flink wat februari moeders bij!
Mindsey, fijn om te horen dat jouw cyclus ook niet heel regelmatig was en dat het toch meteen raak was.
En sowieso leuk om te lezen dat iedereen er hier al best mee bezig is!!:) ik kan ook uren of internet van alles en nog wat over zwangerschappen en baby's opzoeken. Het zoeken naar namen heb ik mezelf nog even verboden..

Ik verwacht dat m'n vruchtbare dagen tussen nu en 1,5 week zijn. Dus de komende dagen maar gezellig maken in de slaapkamer en hopen op een goede timing ondanks de onregelmatigheid :-D
Hebben jullie leuke tips voor youtube filmpjes / podcasts / sites over zwangerschap en ouderschap? Ik wil me er graag een beetje in gaan onderdompelen :).

Dit vond ik zelf een heel gaaf filmpje, een hele mooie animatie van de eerste 3 maanden, in het lichaam: https://www.youtube.com/watch?v=W_twYPeBSRg&t=11s

Ondertussen zit ik op mijn werk en voel ik me helemaal niet mezelf :-). ZO moe, beetje gevoel alsof ik een jetlag heb! En een beetje misselijk. Maar vooral die moeheid, voel me helemaal niet scherp en 100% functioneren. Een enorme wolk in mijn hoofd. Kijk ontzettend uit naar dat weekje vakantie. En ben ook een beetje zenuwachtig hoe het moet als ik me nog een paar maanden zo voel ;).

Maar ik heb een nieuw mantra: "Ik hoef alleen vandaag te kunnen." Mijn hoofd kan namelijk nog weleens op hol slaan hoe het allemaal moet als... Dus dat zeg ik maar af en toe tegen mezelf ;).
Veyi die mannen snappen daar ook niks van he.... je NOD ligt dan toch in juli... dat telt toch als juli. Bovendien.... 2 weken, het gaat om 2 weken! Als je die keuze eenmaal hebt gemaakt ga je toch niet 2 weken extra wachten het is al spannend genoeg! Dus.... hoe super leuk dat jullie gaan starten in juni!!! En leuk dat er weer een NOD bij komt!

Over dat schema... gewoon tegen je man/vriend zeggen dat er veel actie in de slaapkamer moet zijn in week X... nooit een man daar over horen klagen toch ;-)
Mijn man zou het wel grappig vinden als ik gewoon een ei in zijn agenda zet, haha. Misschien moet ik er ook maar 1 in zn lunchtrommel stoppen als hint :lmao:

Mindsey ik zal mn best doen tot de februari moeders te behoren :hihi: een echte dikke aanrader is een app installeren met de ontwikkeling van je kindje in de buik. Dat vond ik toen echt heel erg leuk om te lezen elke week. Ga je ook een 9-maandenboek halen, ik vond het echt pokkewerk dat invullen... maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Als je net als ik niet zo van de dagboekjes bent, kun je kijken naar een die elke week andere vragen stelt i.p.v. elke week dezelfde vragen. Ik heb daar bijvoorbeeld ook mijn echofoto's toegevoegd zodat je het als een fotoboek kunt bekijken en kunt zien hoe de kleine spruit er toen uitzag.
koekiemonster26 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 14:11
Reden: moest even een pagina verder...
32.19% gewijzigd
mindsey Die moeheid en misselijkheid zijn heel vervelend en geef maar toe aan de moeheid... dus als je savonds nog wat gaat doen, ga dan na het eten eventjes liggen. Bedenk je dat je zo moe bent omdat je lichaam zo hard aan het werk is om jullie klompje te laten groeien en er een fijn en veilig huisje voor te maken de komende 8 maanden. :heart:
Tegen misselijkheid.... gemberthee, gembersnoepjes, pepermunt, mariabiscuitjes, bouillon. Mij hielp het echt om s ochtends zodra ik wakker werd even een droog beschuitje te eten voor ik opstond. Kleine beetje eten en wat in je maag hebben helpt heel erg. Ik snap ook niet waarom ze het ochtendmisselijkheid noemen, ik had het gewoon de hele dag. (wel met vlagen)
Het goede nieuws is... dat je over het algemeen na het eerste trimester niet meer zo moe en zo misselijk bent. Iets om je even aan vast te houden. (Er komen gewoon nieuwe vervelende kwaaltjes voor terug hoor.. no worries :lijstje: )
Is het trouwens een idee de kolom: "wanneer voor het echt?" weg te halen, volgens mij is dat niet echt relevant in de groep: vanaf juni/juli 2019. Geeft misschien wat meer overzicht.
Hoi dames,

Hier een beetje afwezig geweest. Het voelt voor mij nog niet echt dat ik mee doe omdat ik nog steeds wacht tot ik iets van een cyclus heb na m'n borstvoeding.. Maar ik probeer wel trouw mee te lezen en moet Mindsey toch even feliciteren, want wat een mooi nieuws en zo snel!! :cheer2: Echt super fijn voor jullie zeg.
En wat @ Koekiemonster zegt: Toegeven aan de moeheid is inderdaad het beste. Ik ging vaak na m'n werk even een halfuurtje liggen, om daarna met net wat meer energie aan de avond te kunnen beginnen (lag dan vaak alsnog vaak de halve avond op de bank te slapen, maar dat terzijde... )

En nu wachten op de volgende NOD's. Zoooo Spannend!! :hyper:
Elmen ik dacht dat je laatst iets zei over dat je dacht een ongesteldheid te hebben gevonden?
Ik zal duimen dat je snel je cyclus vindt en ook je NOD in kunt vullen!

En dat op de bank slapen vervolgens de halve avond :hihi: heel herkenbaar! Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het gaat zijn met al een kindje erbij. Als ik nu op de bank zou gaan liggen denk ik dat ze er naast komt staan: mama? Mama? Mama? Mama wakker!!!! Waarna ik een natte kwijlkus krijg gevolgd door een heel luide: WAKKER?!!!!
Koekiemonster26 schreef:
05-06-2019 14:22
Is het trouwens een idee de kolom: "wanneer voor het echt?" weg te halen, volgens mij is dat niet echt relevant in de groep: vanaf juni/juli 2019. Geeft misschien wat meer overzicht.
Lijkt me een goed idee. Aan de NOD’s kun je ook al zien wie er al is begonnen.
veyi schreef:
05-06-2019 21:25
Lijkt me een goed idee. Aan de NOD’s kun je ook al zien wie er al is begonnen.
Dat dacht ik! Ik zal straks achter de computer even knutselen.

Ik heb sinds gisteravond kramp(jes) in mijn onderbuik, zal de eisprong dan toch wat eerder zijn? :sherlock:
Heeft iemand anders ook al dagen voor de tijd wat buikpijn?
Oh oeps had ingelogd met het algemene account, maar het is gelukt :bonk:
Wow even een weekje geen tijd gehad voor internet en dan meteen dit mooie nieuws mindsey!! Super gefeliciteerd en geniet ervan! Spannend dat je al bijna naar de verloskundige mag!

Wij hadden er een gekozen met goede reviews en die mij aansprak op de manier van zichzelf omschrijven online. Was iets verder weg, we hebben toch een auto dus maakt dat niet uit. Heel toevallig waren twee vriendinnen van mij toen ook zwanger en bij dezelfde praktijk. Dus blijkbaar slaat die aan in onze vrienden groep!

DIe eerste echo is ook wel spannend! bij ons konden ze buitenaf nog niet goed zien dus dan krijg je inwendig en doordat er dus in eerste instantie geen hartje hoorde, viel mijn vriend bijna flauw zo spannend vond hij het. Dus toen hij het hartje zag kloppen moest hij echt even gaan zitten. Dat vond ik zo'n bijzonder moment, toen merkte ik pas echt hoeveel het ook met je partner doet natuurlijk omdat het voor hun helemaal ongrijpbaar is. Ze kunnen eigenlijk niets doen om te helpen.

Over misselijk zijn kan ik heel goed meepraten, 8 maanden lang geprobeerd erdoorheen te leven (maakte het leven wel heel goedkoop want je kunt toch niet weg). Maar ik begon inderdaad met in bed blijven liggen en kaal beschuitje. Rustig opstaan en niet teveel in een keer gaan doen. Dan rustig een kopje thee (gember inderdaad en dat is niet leuk als je gember echt niet lekker vindt!!) en dan heel de dag kleine beetjes eten.

Maar echt zo'n leuk nieuws mindsey! :hello:

Hier verder rustig aan wij zitten ook even in de twee weken tussen de vruchtbare dagen en de NOD in! Volgend weekend zal er wat meer duidelijk zijn over de eerst poging! Het nadeel van dat wachtbankje is toch dat je bij alle kwaaltjes die je voelt gaat denken: ooh zou ik zwanger zijn? :?: Als ik extra moe ben of juist super emotioneel (wat ook gewoon kan omdat ik gestopt ben met de pil) dan denk je meteen ooh zou het dan kunnen?? zoveel twijfel altijd in deze momenten.

Wij hebben zaterdag een festival en ik zou eerst niet meegaan omdat deze week zo druk was op het werk. Maar last minute toch besloten om mee te gaan. Mijn vriend helemaal blij want dan had hij een bob haha

Ben super benieuwd of er meer februari mama's bij gaan komen!! Anders of er maart mama's komen.

Gelukkig kunnen we hier in de tussen tijd goed ons ei kwijt zodat het wachten iets minder moeilijk wordt! :hug: :fortune: :cheer2: :high5:
Valkgezicht de dagen duren lang als je moet wachten op je NOD hé? Dan kan je lichaam je echt zwaar voor de gek houden met allemaal kwaaltjes... maar aan de andere kant kun je ook maar zo zwanger zijn :-D ik hoop toch wel dat geen van ons de hele zwangerschap misselijk gaat zijn, lijkt me zo naar! En ik hou ook helemaal niet van gember(thee)!

Koekiemonster ik voel soms mijn eisprong, dan is het een behoorlijk pijnlijk stekend gevoel rechts of links. Kan maar zo dat je het hebt gevoeld! Zou wel handig zijn. Ik merk wel altijd aan mijn lichaam wanneer ik vruchtbaar ben. Mijn libido is dan veel hoger en ik merk het aan mijn afscheiding. Tmi, haha :biggrin: Ik heb dan ook vaak meer energie en voel me vrolijker. Daarna kak ik weer in :-|

Pfoe, ons kantoor wordt deze week verbouwd, dus ik werk de hele week thuis. Ik merk dat ik me daardoor veel slechter kan concentreren. Werkt ook niet mee dat ik super enthousiast ben dat we nu echt geen anticonceptie meer gaan gebruiken. Ik wil me er zo graag voorbereiden, de kansen zo groot mogelijk maken, maar ik kan niet zoveel meer doen dan foliumzuur slikken en gezond leven.
valkgezicht die wachtweken zijn echt zo verschrikkelijk lang inderdaad! Ik heb dit weekend de eisprong ergens en dan beginnen die lange weken pas voor mij.

Bij mij moest de eerste echo ook inwendig en ik had dat niet verwacht dus dat was wel even schakelen. Dat kloppende hartje blijft de rest van de zwangerschap het mooiste geluid wat er bestaat.

Ik ben ook super benieuwd of er nog februari of maart dames zullen volgen! De volgende NOD's zijn er al weer bijna en Mindsey heeft heel mooi afgetrapt!

Veyi ik denk niet dat het de eisprong was, het waren geen scherpe pijnen meer een algeheel gerommel/krampjes niets noemenswaardig. Zullen de zenuwen wel zijn :bonk:

Je kunt inderdaad heel weinig doen behalve gezond leven, foliumzuur slikken en het regelmatig gezellig maken in de vruchtbare periode.
@Mindsey, mocht je je niet helemaal fit voelen, wil dit filmpje misschien helpen: https://www.youtube.com/watch?v=uUtfWzR7wsQ

Ik moest de eerste keer bijna huilen toen ik deze zag, te sentimenteel ben ik ook. :rofl:

@Koekiemonster, lijkt me inderdaad wel lastig zeg, als je niet kunt toegeven aan de kwaaltjes omdat je nog een kindje rond hebt rennen. Gelukkig wonen er veel oma's/opa's ooms en tantes in de buurt...... :biggrin:

@Valkgezicht, het lijkt me zo bijzonder om je vriend ook zó betrokken te zien bij zo'n echo! Wel heel cute dat hij zich zo'n zorgen maakte. :hug:

@Veyi, ik heb dit nu bijna elke dag aan 't einde van de werkdag. Dat concentratiegebrek. Perfect momentje om dan even op dit forum van me af te schrijven haha.

Ik heb gewoon een NOD toegevoegd aan de tabel! :-o :hyper: Vriend en ik hebben afgelopen nacht seks gehad, terwijl ik volgens mijn app momenteel 'hoog vruchtbaar' ben. Er ontstond een beetje verwarring over wel of niet in mij klaarkomen, dus dat was een beetje half half :rofl: Dat krijg je als het éigenlijk niet heel veel meer uitmaakt.
Want aan de ene kant zouden we nog even een maandje willen wachten, zodat ik zonder kwaaltjes op vakantie kan met hem (hopelijk laatste echte vakantie samen, vandaar...). Maar aan de andere kant hebben we ook weinig geduld, weten we natuurlijk niet hoe lang 't gaat duren, of ik überhaupt veel last van kwaaltjes krijg... en is het ook wel fijn dat die eerste paar weken 'geheim' zwanger zijn juist in de vakantie vallen. Dan kun je het misschien toch iets meer loslaten omdat er zoveel leuke dingen op de planning staan.. Dussss.....
Deze ronde was niet he-le-maal de bedoeling, maar wie weet!
Ik heb nu met vriend afgesproken, dat hij vanaf volgende week gewoon bij elk potje seks in mij mag klaarkomen (we deden eerder altijd voor 't zingen de kerk uit) en dat we dan wel zien. Ik hou dan natuurlijk wel een beetje rekening met de vruchtbare dagen, maar die wil hij verder niet weten en dat vind ik prima. :-P)
Dus ik ben als een malle begonnen met foliumzuur en wij starten dus toch al eerder! Jullie zouden eens moeten weten hoe ik zit te grijnzen terwijl ik dit typ... :hyper: :cheer2:
Vietje aahhhh wat leuk! Welkom in de we starten in juni groep :hihi: en je hebt er zo weinig invloed op, ik snap wel dat je dacht we zien het wel!
Wanneer verwacht je dan je eisprong? En waarom vanaf volgende week? Of is het antwoord op vraag 2, vraag 1? :sherlock:
@Koekiemonster, jaaa idd!! Mijn eisprong verwacht ik komende zaterdag. Dus vandaar vanaf volgende week inderdaad haha. We zullen zien... :)
Ik kom op het wachtbankje zitten... Vanmorgen die stekende pijn gevoeld waar jullie het over hebben en precies 2 weken voor NOD, gisteravond seks gehad dus er staan soldaatjes paraat :shout: op naar twee hele lange weken. Ben echt blij dat ik bij jullie kan spuien :hyper:
Ah spannend koekiemonster! Wachten duurt dan lang.
Sunshine1992 schreef:
07-06-2019 07:44
Ah spannend koekiemonster! Wachten duurt dan lang.
Zeker :nut: ! Gelukkig gaan wij over twee weken op vakantie, dus ik heb nog genoeg te doen voor die tijd :hyper:
@Veyi Wat leuk! Inderdaad wat maken die 2 weken nou uit, wel heel spannend zeg.
@Mindsey ik heb samen met mijn vriend het filmpje gekeken, hij was er erg van onder de indruk haha. Zoals iedereen zegt je lekker overgeven (hopelijk niet letterlijk) aan de vermoeidheid. Het schijnt beter te worden toch.
@VietjeH oh dat filmpje, te schattig. Haha ik moest lachen om het half half, super leuk dat jullie er echt voor gaan. Snap je twijfel wel hoor, maar we zijn allemaal zo ongeduldig
@Koekiemonster dat wachtbankje lijkt me zo vervelend, volgens mij denk je bij alles zou het? Mijn linker teen is gevoelig, zou dat wellicht een symptoom zijn? Zo een persoon ben ik dus.

Laatste week van juli zijn mijn vruchtbare dagen dus dan gaan wij echt starten. Over het algemeen ben ik daar hartstikke oke mee, maar als we seks hebben denk ik alleen maar; kom we gaan er gewoon voor :D . Maar mijn vriend houd zich in, hij weet dat het alleen op dat moment is haha. Toch de rammelende eierstokken.
@Koekiemonster. Je hebt gelijk hoor. Ik dacht laatst ook ongesteld te zijn geworden, maar dat was zo'n lichte ongesteldheid, ik kon het me niet voorstellen dat dat alles was voor de eerste keer na de zwangerschap. Maar blijkbaar wel, want ik had donderdag opeens een knaller van een ovulatietest! Mijn NOD staat nu op 20/6. Zal vandaag even kijken of het me zelf lukt hem in de tabel te zetten.

En in die wachtweken moet je inderdaad veel geduld hebben. En er zijn al weer heel wat nod's in de tabel, dus super spannend of er al iemand is die zich deze ronde bij Mindsey aan kan sluiten.

En koekiemonster, welkom op het wachtbankje!! :popcorn: Het lange wachten kan gaan beginnen!
VietjH, spannend dat jullie er nu toch ook deze ronde al echt voor gaan. Komen veel NOD's bij zo in de tabel!! :hyper:
Elmen jaaa wat fijn! Het wordt al behoorlijk gezellig zo op het wachtbankje. Kan me voorstellen dat je twijfelde of het een ongesteldheid was. Zeker na zo'n lange tijd niet ongesteld.

Ik mocht gisteren ook gelijk mijn eerste wijntje ontwijken :hihi: dat is goed gelukt zonder scheve gezichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven