Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veyi hoe gaat het bij jou? Morgen mag je testen toch?

Mindsey ohh wat vervelend, zo'n halfslachtige poging tot menstruatie of misschien toch innesteling... Dan blijf je in die onzekerheid zitten.

Fietje van mijn zusje weet ik het niet, wel een vriendinnetje dat teunisbloemolie gebruikte om haar cyclus korter te maken. Dat leek zelfs te werken, maar of dat toeval was?
Hopelijk is de afspraak bij de huisarts nu die is verplaatst niet meer nodig :fortune:
Met een onregelmatige cyclus kan ik me voorstellen dat ovulatietesten wel rust geven, weten dat je een eisprong hebt gehad en hoelang het dan nog ongeveer duurt tot je NOD lijkt me fijn te weten.
Mijn zusje had ook zulke lange cyclussen, die vertelde me dat toen ze wist dat we zwanger probeerden te worden. Toen zei ze: het is handig testen te doen want ik kwam er achter dat mijn eisprong pas rond dag 25 was en dan had ze vaak ze moed al een beetje opgegeven. Mijn cyclus is maar 25 dagen, dus ik lijk kennelijk qua hormoonhuishouding niet op mijn zusje.
@Fietje: Ik gok dat mijn cyclus nu zo rond de 38 dagen zit.
Bij de eerste wel langere tijd over gedaan (2,5 jaar) en uiteindelijk door middel van hormonen zwanger geworden. Maar moet daar wel bij zeggen dat er bij ons niet echt een verklaring is waarom zwanger worden zo moeizaam ging, behalve dat 1 van mijn eileiders dicht zit. Dus laat de moed je niet in de schoenen zakken daardoor ;-) Een lange cyclus hoeft niet echt wat te betekenen, alleen dat je minder kansen in 1 jaar hebt om zwanger te worden.
Want wat heerlijk zeg @koekiemonster, een cyclus van 25 dagen. Jij hebt gewoon bijna 2 rondes, in 1 van die van mij hahah :lol:

Hier gebruik ik dus ook ovulatie testen in verband met de onregelmatige cyclus. Het geeft mij veel rust om te weten wanneer de eisprong geweest is. Vandaag 2 dikke strepen, dus ik gok vanaf morgen op het wachtbankje. :popcorn:
Elmen het is inderdaad met proberen zwanger te worden handig, daarnaast ben ik gewoon twee keer zo vaak ongesteld :'-(

Ohh spannend! Wanneer is je NOD?
Haha ja sorry, dst is natuurlijk waar. Zo had ik het nog niet bekeken :there:

Mijn nod is denk ik 24 juli.
Vanochtend had ik een positieve zwangerschapstest in handen O_O
Een beetje ongelovig ben ik naar mijn vriend gelopen en nu op mijn werk zit ik volgens mij nog steeds in die fase haha. Super blij :heart: , maar het voelt nog niet helemaal echt... Vanavond maar een clear blue testje doen die echt zwanger zegt haha.
Veyi!!!! Gefeliciteerd!!! Wat super leuk :cheer2: nog een maartbaby :love:
Jaaaaa Veyi :cheer2: :cheer2: Gefeliciteerd!!! :heart: Ik had al zo'n idee haha!
Laat het maar lekker bezinken, je hebt nog negen maanden om er aan te wennen. Succes met concentreren op je werk ;) :hihi:
Koekie & Mindsey dankjewel :hyper: concentreren gaat even voor geen meter!

Hoe gaat het bij jou Mindsey? Verwarrend dat je zo'n vreemde menstruatie hebt gehad.
veyi schreef:
11-07-2019 09:13
Koekie & Mindsey dankjewel :hyper: concentreren gaat even voor geen meter!

Hoe gaat het bij jou Mindsey? Verwarrend dat je zo'n vreemde menstruatie hebt gehad.
Jaaa haha dat kan ik me wel voorstellen :hyper: . Lekker van genieten! Hoe veel van deze dagen heb je nou in je leven ;).

Hier gaat het wel goed, ik voelde me gisteren als bij toverslag weer meer 'mezelf' en vrolijker. Hormonen duidelijk nog bezig, maar waarmee? Het bloeden is iig gestopt. Trok nog een sprintje naar de trein en was daarna opeens heel misselijk haha.. maar kan ook zijn omdat ik de afgelopen weken minder heb gesport natuurlijk ;).

Vanochtend toch maar een testje aan gewaagd maar hartstikke wit. Nog een paar dagen afwachten en anders tel ik m maar gewoon als menstruatie. Ook prima als die weer snel op gang is :).
Koekiemonster jeetje 25 kilo afgevallen, wat knap! Hoe voel jij je nu, aan wie hebben jullie het allemaal al verteld?
Mindsey balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Op naar de volgende ronde!
Veyi JAAAAAA!! GEFELICITEERD :cheer2: . Inderdaad succes op je werk haha, ik zou me totaal niet meer kunnen concentreren :hyper:
Veyi wat ontzettend onwerkelijk voelt dat dan hè :love:

Mindsey ohhh frustrerend! Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Supersmoothie nou mijn man heeft het op z'n werk verteld aan z'n manager, we hebben mijn schoonzus gebeld want die zien we de komende weken niet. Ze is dit weekend weg, loopt daarna de vierdaagse en is dan op vakantie. We wilden niet dat ze het via via te horen kreeg. Dus eigenlijk alleen nog maar directe familie. Ik heb het nog niet verteld aan mijn zusje (heb 2 zusjes, de jongste weet het en de ander dus nog niet), die is onlangs verhuisd dus moest toch nog even op visite om hun nieuwe huis te bewonderen. We doen nog een poging met dat big sis shirt en anders is het klaar hoor :rofl:
Omdat het vakantieperiode is zullen veel mensen nog even geduld moeten hebben (of eigenlijk zullen wij vooral veel geduld moeten hebben)
Oh en mijn beste vriendin, maar die wist ook dat we probeerden zwanger te worden.

Hoe ik me voel.. Ik ben echt zo ontzettend moe :zzz: en misselijk en mijn broeken passen voor geen mogelijkheid meer dicht!
Ik heb dus net een zwangerschapsbroek besteld, bij mijn vorige zwangerschap had ik die bij 8 weken al nodig dus ik denk dat we het vrij snel moeten vertellen :rofl: (al kun je nu nog denken: jeetje je hebt je een beetje laten gaan op vakantie of niet)
Jaaaaaaaaaaa Veyi gefeliciteerd!!! :hello: :cheer: Super zeg!!! Met je hoofd in de wolken :flirting:

@ Lisanne, wat een onzeker nieuws hebben jullie gekregen zeg!! Hopelijk heb je intussen al de uitslag van de scan en hopelijk ook meer zekerheid nu?

@Koekie wat mooi dat jullie samen met je moeder al een kloppend hartje gezien hebben. :flirting: Dat is zo mooi en onvoorstelbaar, die allereerste keer je mini mensje zien! Knap van je dat je zoveel afgevallen bent, dit scheelt hopelijk ook voor de bekkeninstabiliteit.

@Zuid wat een mooi baan aanbod heb je gekregen! Je klinkt er wel positief over.

@ Valkgezicht, vervelend zeg dat je ongesteld geworden bent .. Hopelijk kun je op vakantie goed je zinnen verzetten en terug beginnen aan een nieuwe ronde, uitgerust en wel :hyper:

Sorry dat ik lang niets van mij heb laten horen! Hoop niet dat ik de tabel uitgegooid word.

Twee weken geleden ben ik met vriend een nachtje weggeweest, even tijd samen, En het was super! Daarna nog veel leuke dingen samen met zijn drietjes en natuurlijk werken. Uitstapje doen, festival, wat gaan eten, heerlijk!

Deze week is zoon flink ziek geweest helaas, dat heeft alle tijd en energie even flink opgeslurpt. Het gaat in ieder geval terug de goede kant op hier.

Deze dagen zit ik rond mijn eisprong! Mijn NOD denk ik op 25 juli.
Mindsey Jammer dat we niet even een luikje kunnen openen om te kijken wat daarbinnen aan de hand is :bonk:

Supersmoothie thanks! Jouw vruchtbare dagen zijn rond deze tijd toch?

Koekie Wordt moeilijk verborgen houden dan! Ik heb me de afgelopen dagen juist best opgeblazen gevoeld en dat is vandaag veel minder.
@ Koekiemonster, ik hoop ook dat de afspraak niet meer nodig is!! Al zal dat er wel een beetje om spannen, want ik zit dan op dag 36 van mijn cyclus en mijn cyclus wil dus wel eens langer duren dat.
Wel fijn om ook positieve verhalen te horen van dames met een onregelmatige cyclus die ‘gewoon’ zwanger zijn geworden.
Oh jee, nu al aan de zwangerschapsbroeken! Is misschien ook wel leuk toch, dat je al snel wat kan zien? Tenminste, dat lijkt mij leuk. Wordt het ook allemaal wat werkelijker van .

@ Elmen, ik heb nu daarom inderdaad ook ovulatietesten gekocht. Ik weet niet of me daar heel prettig bij voel, maar de onzekerheid over niet weten of ik uberhaupt en eisprong heb is nog veel vervelender. Ik heb namelijk maanden waarin ik mijn eisprong echt heel goed kan voelen (tenminste, ik denk dat ik dan mijn eisprong voel..). Afgelopen maand heb ik echter niks gevoeld, waardoor ik me nu afvraag of ik uberhaupt iedere cyclus wel een eisprong heb. Hoop dat de ovulatietesten daar uitsluitsel over gaan geven. Ik krijg ze morgen binnen en ga vanaf zaterdag denk ik aan de slag met die testen. Dan zit ik op dag 14 van mijn cyclus.

@ Veyi, waaa gefeliciteerd!!!! Zo leuk!

@ Mindsey, ooh wat vervelend dat je lichaam zoveel verschillende signalen geeft! Ik duim nog steeds voor je. En mocht het nog een menstruatie zijn geweest, dan is het inderdaad fijn dat dat zo snel weer op gang is gekomen! Toch een teken dat het allemaal weer werkt in je lichaam.

Ik heb mijn NOD toegevoegd aan de tabel.
Oeps, dat bericht hier boven is van mij. :-$
Ik was zo druk bezig met kijken hoe ik de tabel kon aanpassen dat ik daarna vergeten ben om met mijn eigen account in te loggen. Sorry!
Weet niet goed of mijn bericht verwijderd kan worden en dat ik 'm daarna alsnog onder m'n eigen naam kan plaatsen?
Fietje Ik voelde ook niet elke cyclus mijn eisprong hoor. Volgens mij voelt ook maar een klein percentage van de vrouwen haar eisprong af en toe. Dus als je 'm een maandje niet voelt hoeft dat niet te betekenen dat er geen eisprong is. Hopelijk kun je 'm vinden met de ovu testen en geeft dat je wat meer rust.
Bumpersticker 2 maanden is best lang hoor ;-) dat heb je bij lange na niet gehaald! Beterschap met je zoontje :hug: zieke kindjes zijn nooit leuk.

Fietje ik voel mijn eisprong eigenlijk bijna nooit, dus niet voelen wil niet zeggen dat je eisprong niet is geweest. Ik zou het bericht gewoon laten staan :)
Nee, ik weet inderdaad dat de eisprong niet voelen niet per definitie betekent dat ie er niet is. Maar ik voel 'm de ene maand echt mega duidelijk, dan heb ik er ook echt even een paar uur last van en ga dan 't liefst even op bed liggen. En blijkbaar voel 'm ook sommige maanden niet. Naja, ik weet het ook niet. Door dat hele zwanger worden gedoe ben ik me ook ineens heel bewust van m'n lichaam. Veel meer dan voorheen. Probeer het maar zoveel mogelijk los te laten. Eerst op naar de komende eisprong en daarna afspraak bij HA maar eens afwachten!
Fietje het zou zelfs kunnen dat je hem rechts wel voelt en links niet :sherlock:
Ik zou gewoon eens testen doen dan heb je in ieder geval daar wat duidelijkheid in.
Het is ook zo dat je nu achter dingen komt, waar je niet mee bezig was eerder. Hopelijk snel wat rust en duidelijkheid :hug: of nog beter een zwangerschap :heart:
Ik open 't forum en zie een derde cheerleader! Jeeeeej Veyi gefeliciteerd! Wat gaaf! Hopelijk zit je werkdag er bijna op, lijkt me zó lastig concentreren inderdaad. Word er helemaal enthousiast van!! :cheer2:

@Koekiemonster, wat balen dat je zo misselijk bent ook! Kun je daar eigenlijk nog iets tegen doen? Behalve droge crackertjes eten? Mijn vriendin kreeg medicijnen omdat de misselijkheid echt heel erg heftig was. Maar over 't algemeen kun je er zeker niets tegen doen? Gemberthee, gemberthee en gemberthee....

@Zuid, wat gaaf die nieuwe baan! Altijd leuk en een dik compliment natuurlijk. Maar die keuze is lastig... ik moest 'm een tijdje geleden ook maken. Maar toen het bedrijf tussen neus en lippen door aangaf dat je er eigenlijk niet parttime kon werken, was 't voor mij duidelijk genoeg helaas. Als het bij jou alleen afhangt van 'of je dan niet heel snel in de startperiode zwanger zou zijn', zou ik 't er misschien toch op wagen. Je weet 't namelijk nooit, ontslaan omdat je zwanger bent zou sowieso niet mogen. In het ergste geval word je contract niet verlengd. Dus dat zou betekenen dat je na je zwangerschapsverlof/WW op zoek moet naar een nieuwe baan. Dat overleef je vast! ;-) Ik werk op een uitzendbureau, anders help ik je wel ha ha.

@Sinnie, lekkerrrr, altijd fijn een vakantie plannen! Alvast een mooie babymoon haha.

@Fietje, ik hoop ook dat je je eisprong vindt! Dat is toch altijd wel een fijne bevestiging...

@Bumpersticker, welcome back!!! Onze Nod ligt een beetje rond dezelfde tijd, spannend!! Veel plezier de komende dagen hihi.

Hier op werk een beetje RUK, ben even gevlucht in 't forum haha. Zinnen verzetten. Irritante nieuwe collega... tsjah, wat doe je eraan. Gauw parttime werken! :rofl: De helft minder gezeik.
Vietje ohh ik hou echt niet van gember, dus het is droge crackers en regelmatig kleine beetjes eten. Zoveel mogelijk toegeven aan de vermoeidheid helpt ook, wat niet zo makkelijk is met een 2-jarige dame.

Hopen dat je snel parttime mag werken dan! En hopen op meer :cheer2: binnenkort!
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:47
99.89% gewijzigd
@Sanne, wauw wat gaaf Canada! Ik heb er ergens nog familie wonen. Gaan jullie rondreizen? Of gewoon 1 mooie vaste plek? Een positieve zwangerschapstest in Canada, dat zou gaaf zijn! Ik ga duimen voor je. Onze Nod’s liggen ook dicht bij elkaar. Het wachten gaat me tot nu toe wel oké af. Al denk ik er wel dagelijks aan (besefmomentje tijdens het slikken van foliumzuur bijvoorbeeld). Volgens mijn cyclus zou de innesteling rond aankomende maandag zijn. Ik ben dus heel benieuwd of ik volgende week iets ‘voel’. :lol: Ik heb volgend weekend een heel druk weekend (heb er nog een muzikale hobby naast, en dan twee grote optredens), dus heb mezelf gezegd dat ik maandag de 22e mag testen als ik niet ongesteld ben geworden. Benieuwd of ik dat red haha. Maar dan testen we dezelfde dag, dat is dan wel weer leuk haha.

Veel plezier op jullie reis!!!
Sanne een maand naar Canada! Wow! Dat klinkt als een hele gave reis. Hopelijk nemen jullie een heel klein souvenirtje mee in jouw buik :heart:
Een hele fijne reis in ieder geval, het lijkt mij een geweldig land om eens te bezoeken.

Vietje wat hebben mensen hier gave hobby's! Wat doe je precies? Ik heb vroeger als tiener in een meidenrockbandje gespeeld :hihi: veel opgetreden toen.
Veyi! Gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven