Eigen kampeermiddel aanschaffen
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:45
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:54
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:11
Ik heb geen idee. Ik gooi alles in stapelkratten.
Er schijnen ook tenten te zijn die donker en koeler zijn. Maar ik weet niet of dat alleen kleine tenten zijn of ook grotere.
Verschillende soorten haringen voor verschillende soorten ondergrond hebben wij ook altijd bij ons.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:13
COtweepuntnul schreef: ↑02-08-2019 08:11Tentkampeerders zijn te verdelen in twee groepen. Zij die zweren bij kastjes en zij die kastjes totaal nutteloos vinden.
Oké, ik snap meteen bij welke groep ik hoor! Ik wist niet eens dat de ander groep bestond.
Wij verdelen kampeerders altijd in 'veel-meeslepers' en 'zij die weinig nodig hebben'.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 08:15
13.06% gewijzigd
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:24
Nou dit, dat hebben we geweten afgelopen kampeervakantie
groentuintje wijzigde dit bericht op 02-08-2019 08:24
2.01% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Qua bedden zit ik aan opblaasbare matjes te denken, wel 10 cm hoog, wil niet op de grond eindigen s'ochtends met bv een luchtbed.
Koelkast zit ik ook nog even mee, in de huurtent staat een koelkast,maar lees ook over campings waar ze koelkasten te huur hebben.
Het gaat mij vooral om de kosten uiteindelijk en dat alles voor jezelf is.
Je betaalt natuurlijk de hoofdprijs voor een ingerichte tent.
Na aanschaf van een tent en alle verdere benodigdheden, heb je dit er binnen een jaar er uit, gewoon een sta plek op een camping is een schijntje vergeleken met wat we nu elk jaar moeten neerleggen.
Koelkast zit ik ook nog even mee, in de huurtent staat een koelkast,maar lees ook over campings waar ze koelkasten te huur hebben.
Het gaat mij vooral om de kosten uiteindelijk en dat alles voor jezelf is.
Je betaalt natuurlijk de hoofdprijs voor een ingerichte tent.
Na aanschaf van een tent en alle verdere benodigdheden, heb je dit er binnen een jaar er uit, gewoon een sta plek op een camping is een schijntje vergeleken met wat we nu elk jaar moeten neerleggen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:26
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:28
Zit meer te denken aan een dakkoffer, nu kunnen we alles in de auto houden,maar met een eigen tent en tafels en stoelen enz natuurlijk niet.
Is ook niet meer te vergelijken met vroeger natuurlijk, alles is nu in kleine compacte pakketjes in te klappen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:28
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:29
Dakkoffer hebben wij ook, ideaal.Blikje2018 schreef: ↑02-08-2019 08:28Zit meer te denken aan een dakkoffer, nu kunnen we alles in de auto houden,maar met een eigen tent en tafels en stoelen enz natuurlijk niet.
Is ook niet meer te vergelijken met vroeger natuurlijk, alles is nu in kleine compacte pakketjes in te klappen.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:30
Fijn dat het jullie goed bevallen is.tien_voor_tien schreef: ↑02-08-2019 08:10Wij hebben sinds dit jaar een opblaastent en we zijn heel tevreden. Mijn man was bang dat we de buizen regelmatig zouden moeten bijpompen maar op onze vakantie van 14 dagen is dat geen enkele keer nodig gebleken.
Wat mij ook fijn lijkt van een eigen kampeermiddel,dat je in korte vakantie's of weekeinden ook eens weg kunt gaan, ipv alleen in de zomervakantie.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:31
Het ligt eraan hoe luxe je het op vakantie wilt hebben.
Wij 'glampen' en hebben naast een opblaasbare tent mee:
* luxe opblaasmatras
* slaapzakken/kussens
* koelkast
* koffiezetapparaat, waterkoker, oventje
* tafel voor binnen met 4 klapstoeltjes van de Ikea
* tafel voor buiten
* relaxstoelen
* kastje met keukenspullen, daarop het kooktoestel
* campingservies
* kist met buitenspeelgoed/sportspullen
* tas met kleding pp
Voor mijn dochter: tent, slaapspullen, bak met speelgoed, tas met kleding
Als de weersvoorspelling niet zo goed is, dan nemen we ook nog een kachel mee.
Wij 'glampen' en hebben naast een opblaasbare tent mee:
* luxe opblaasmatras
* slaapzakken/kussens
* koelkast
* koffiezetapparaat, waterkoker, oventje
* tafel voor binnen met 4 klapstoeltjes van de Ikea
* tafel voor buiten
* relaxstoelen
* kastje met keukenspullen, daarop het kooktoestel
* campingservies
* kist met buitenspeelgoed/sportspullen
* tas met kleding pp
Voor mijn dochter: tent, slaapspullen, bak met speelgoed, tas met kleding
Als de weersvoorspelling niet zo goed is, dan nemen we ook nog een kachel mee.
anoniem_368834 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 09:58
5.07% gewijzigd