Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
maandag 12 augustus 2019 om 21:31
maandag 12 augustus 2019 om 21:33
Wat grappig zo heb ik het ook ervaren. Ook allebei een dochter uit december 2017 toch.lasvegas84 schreef: ↑11-08-2019 21:55Ja, das heel verwarrend die van Davitamon. Je moet ff checken wat de dosering foliumzuur is en of er niet teveel vitamine A in zit.
Verder wordt extra vitamine D ook aanbevolen aan zwangeren, maar dat zal er sowieso wel in zitten.
@ snel weer zwanger: ik zeg altijd alleen maar dat ik het persoonlijk niet getrokken zou hebben om na ongeveer een jaar alweer zwanger te zijn.
Misschien kwam het deels door de borstvoeding hoor, maar ik had pas echt na ruim een jaar dat ik me weer mezelf voelde en daar wilde ik eerst even van genieten, zonder direct weer zwanger te zijn. Ook vond ik moeder/ouders worden zo lifechanging dat ik echt heel erg moest wennen. Heb een soort van het gevoel dat ik door wat langer te wachten nu een adempauze heb of even boven water ben gekomen om te ademen zeg maar. Denk dat ik er half verzopen in zou zijn als ik nu al een tweede had rondlopen.![]()
Anderen hebben daar veel minder last van of een andere reden om snel weer zwanger te willen worden, naja prima, moet men vooral doen.![]()
donderdag 15 augustus 2019 om 10:08
@lasvegas vroeg ik mij ook af. Haha
Hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie al vakantie? Of vakantie gehad. Hier nog een dikke week werken en dan vakantie! Alleen nog wel 7 diensten te gaan. Dus vanaf vanmiddag nog even hard aan de slag. Ik kijk er naar uit 3 weken met gezin. Even geen werk. Tijd voor elkaar.
Hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie al vakantie? Of vakantie gehad. Hier nog een dikke week werken en dan vakantie! Alleen nog wel 7 diensten te gaan. Dus vanaf vanmiddag nog even hard aan de slag. Ik kijk er naar uit 3 weken met gezin. Even geen werk. Tijd voor elkaar.

donderdag 15 augustus 2019 om 18:10
Nou met dit weer verlang ik ook wel erg naar de vakantie! Wij gaan na de bruiloft in september weg. En dan na de vakantie verdwijnt de pil in de kast
Nog 4 weken doorwerken en dan staan er allemaal spannende en leuke dingen op de planning hier.

Nog 4 weken doorwerken en dan staan er allemaal spannende en leuke dingen op de planning hier.

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:09
Wij gaan waarschijnlijk eind september nog een midweekje naar Centerparks. We zijn in het voorjaar 5 weken weggeweest, dus de vakantiedagen zijn verder wel op
Volgende week ga ik ook beginnen met foliumzuur. Geen idee wanneer mijn cyclus weer op gang komt, maar dan slik ik het in elk geval al lang genoeg voor de nagesprekken bij de gyn en geneticus.
Stiekem ga ik er wel vanuit dat m’n cyclus niet heel lang op zich laat wachten. Na m’n vorige bevalling gaf ik fulltime borstvoeding en werd ik ook na 7 weken weer ongesteld. Aangezien er nu geen baby is om m’n hormonen in stand te houden gok ik dat het eerder sneller zal gaan dan langzamer duurt.
Vandaag alweer 2 weken geleden dat ik bevallen ben. Gaat snel!

Volgende week ga ik ook beginnen met foliumzuur. Geen idee wanneer mijn cyclus weer op gang komt, maar dan slik ik het in elk geval al lang genoeg voor de nagesprekken bij de gyn en geneticus.
Stiekem ga ik er wel vanuit dat m’n cyclus niet heel lang op zich laat wachten. Na m’n vorige bevalling gaf ik fulltime borstvoeding en werd ik ook na 7 weken weer ongesteld. Aangezien er nu geen baby is om m’n hormonen in stand te houden gok ik dat het eerder sneller zal gaan dan langzamer duurt.
Vandaag alweer 2 weken geleden dat ik bevallen ben. Gaat snel!
vrijdag 16 augustus 2019 om 17:25
@Kaartje, partner vindt het een beetje spannend en begint wat nerveus te worden over een dag in de belangstelling
Ik heb er vooral heel veel zin in. Ik houd ervan dingen te organiseren, dus ik kan m’n lol op! Vandaag nog 4 weken.
@Loes, de tijd gaat snel hè.. Hoe is het met jullie?

@Loes, de tijd gaat snel hè.. Hoe is het met jullie?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
vrijdag 16 augustus 2019 om 22:39
zondag 18 augustus 2019 om 09:23
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zou het super leuk vinden om hier mee te schrijven 
Ik lees al een tijdje stiekem mee en vind het leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik hoopte mijzelf binnenkort ook hier te mogen voorstellen. Ik zelf heb namelijk al sinds een tijdje behoorlijk last van rammelende eierstokken maar mijn vriend was nog niet helemaal overtuigd over wanneer hij aan kinderen wilde beginnen.
Inmiddels hebben we besloten om er in oktober voor te gaan!
Eind september gaan we eerst nog samen 3 weken op vakantie.
Mijn vriend is 34, ik 31. We zijn 2 jaar samen.

Ik lees al een tijdje stiekem mee en vind het leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik hoopte mijzelf binnenkort ook hier te mogen voorstellen. Ik zelf heb namelijk al sinds een tijdje behoorlijk last van rammelende eierstokken maar mijn vriend was nog niet helemaal overtuigd over wanneer hij aan kinderen wilde beginnen.
Inmiddels hebben we besloten om er in oktober voor te gaan!
Mijn vriend is 34, ik 31. We zijn 2 jaar samen.
zondag 18 augustus 2019 om 20:14

maandag 19 augustus 2019 om 14:08
Naarmate hier de verbouwingsplannen vorderen ga ik meer twijfelen over mijn wens voor een tweede... Kan alleen maar beren op de weg zien.. Ik ben er zelf blijkbaar nog niet over uit dus neem even wat langer de tijd
ik lees daarom graag met jullie mee maar zal niet zo actief meer zijn! Ik duim voor een vruchtbaar topic

dinsdag 20 augustus 2019 om 00:51
Welkom nieuwe posters!
Enigme, het is natuurlijk ook niet niets! Goed dat je er wat langer over nadenkt!
Hier komt het wel echt dichtbij nu. Ik probeer goed signalen van mijn lichaam te lezen om te bepalen wanneer mijn eisprong ongeveer is deze maand, maar ik weet het niet echt. We merken wel weer wanneer ik ongesteld word, en dan daarna echt van start.
Vanavond heb ik lekker met mn vriend naar babynamen gekeken. Je hebt een soort ‘tinder’ voor babynamen haha (met swipen dus) die je met je partner kunt doen, goed vermaak. Uiteindelijk hebben we van alle matches nog een schema gemaakt en hebben we al best wat kanshebbers
zal vast nog veranderen voor het zover is, maar fijn om te merken dat we best dezelfde smaak hebben.
Enigme, het is natuurlijk ook niet niets! Goed dat je er wat langer over nadenkt!
Hier komt het wel echt dichtbij nu. Ik probeer goed signalen van mijn lichaam te lezen om te bepalen wanneer mijn eisprong ongeveer is deze maand, maar ik weet het niet echt. We merken wel weer wanneer ik ongesteld word, en dan daarna echt van start.
Vanavond heb ik lekker met mn vriend naar babynamen gekeken. Je hebt een soort ‘tinder’ voor babynamen haha (met swipen dus) die je met je partner kunt doen, goed vermaak. Uiteindelijk hebben we van alle matches nog een schema gemaakt en hebben we al best wat kanshebbers

dinsdag 20 augustus 2019 om 08:58
Welkom nieuwelingen
@Melancolie
Daar vind mijn vriend niks aan helaas.
Maar het zou zomaar kunnen dat we de volgende naam al hebben. Tijdens mn vorige zwangerschap hadden we een meisjesnaam (maar het werd een jongetje) en hebben we voor een jongen lang getwijfeld tussen 2 namen. Omdat dat nog maar heel kort geleden is denk ik niet dat onze smaak alweer enorm veranderd is
Ik ben gisteren ook weer begonnen met foliumzuur slikken. Ik heb geen idee of we er over 4 weken alweer aan toe zijn om het te proberen, maar dat hebben we de nacontroles bij de gynaecoloog en geneticus. Ik vind het in ieder geval een fijn idee als we dan daarna wanneer we weer willen niet eerst nog een maand moeten wachten op 't foliumzuur. Maar het was wel even een raar en dubbel moment.
Verder gaat het hier wel ok. Fysiek nu echt bijna geen last meer, bloedverlies is ook bijna verdwenen en dan is het alleen nog even wachten tot mijn cyclus weer op gang is. Binnenkort ga ik in elk geval even een zwangerschapstest doen om te kijken of ie alweer negatief is. Als we dan over een poosje een positieve test hebben weet ik in ieder geval ook dat dat wat betekent
.
Ik ben alleen nog niet aan het werk - en het zal ook nog wel een paar weken duren voor ik weer voorzichtig ga opbouwen. En dan voelt het een beetje gek om wel alweer zwanger te willen worden. Maar goed. Dat moeten we ook allemaal eerst nog maar eens zien.

@Melancolie
Daar vind mijn vriend niks aan helaas.
Maar het zou zomaar kunnen dat we de volgende naam al hebben. Tijdens mn vorige zwangerschap hadden we een meisjesnaam (maar het werd een jongetje) en hebben we voor een jongen lang getwijfeld tussen 2 namen. Omdat dat nog maar heel kort geleden is denk ik niet dat onze smaak alweer enorm veranderd is

Ik ben gisteren ook weer begonnen met foliumzuur slikken. Ik heb geen idee of we er over 4 weken alweer aan toe zijn om het te proberen, maar dat hebben we de nacontroles bij de gynaecoloog en geneticus. Ik vind het in ieder geval een fijn idee als we dan daarna wanneer we weer willen niet eerst nog een maand moeten wachten op 't foliumzuur. Maar het was wel even een raar en dubbel moment.
Verder gaat het hier wel ok. Fysiek nu echt bijna geen last meer, bloedverlies is ook bijna verdwenen en dan is het alleen nog even wachten tot mijn cyclus weer op gang is. Binnenkort ga ik in elk geval even een zwangerschapstest doen om te kijken of ie alweer negatief is. Als we dan over een poosje een positieve test hebben weet ik in ieder geval ook dat dat wat betekent

Ik ben alleen nog niet aan het werk - en het zal ook nog wel een paar weken duren voor ik weer voorzichtig ga opbouwen. En dan voelt het een beetje gek om wel alweer zwanger te willen worden. Maar goed. Dat moeten we ook allemaal eerst nog maar eens zien.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:29
Welkom nieuwe schrijfsters! Bientjuh, logisch dat de verbouwing even eerst komt, is nu alles klaar? Bloemmetje, hoe oud is jullie tweeling?
@Enigme: verbouwen is ook veel werk, neem de tijd!
@Loes: fijn dat het fysiek weer beter gaat. Kan me voorstellen dat het even dubbel is om weer op een volgende zwangerschap voor te bereiden. Hopelijk straks goede nacontroles!
Hier alles z'n gangetje. Ik wacht ongeduldig op nieuws van ons nieuwbouwhuis. We zouden binnenkort een update krijgen van de opleverprognose, en als die positief is (oftewel iets eerder dan verwacht) dan zouden we misschien komende maand ook de anticonceptie de deur uit willen doen! Maar ja hopen op een vervroegd opgeleverd huis is wel erg optimistisch
.
@Enigme: verbouwen is ook veel werk, neem de tijd!
@Loes: fijn dat het fysiek weer beter gaat. Kan me voorstellen dat het even dubbel is om weer op een volgende zwangerschap voor te bereiden. Hopelijk straks goede nacontroles!
Hier alles z'n gangetje. Ik wacht ongeduldig op nieuws van ons nieuwbouwhuis. We zouden binnenkort een update krijgen van de opleverprognose, en als die positief is (oftewel iets eerder dan verwacht) dan zouden we misschien komende maand ook de anticonceptie de deur uit willen doen! Maar ja hopen op een vervroegd opgeleverd huis is wel erg optimistisch

happiness = reality - expectations