Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
dinsdag 20 augustus 2019 om 11:22
@Whoopsadaisies: We schieten gelukkig aardig op met het verbouwen.
We hebben de vloer al klaar beneden alles is eruit geweest en de wc is klaar. Op den duur moet de keuken nog en de badkamer maar dat heeft momenteel niet zo’n haast.
Ik ben zelf al gestopt met de pil. Ik had best wel flink last van bijwerkingen zoals hoofdpijn buikkrampen, heeft iemand dat ook gehad?
We hebben de vloer al klaar beneden alles is eruit geweest en de wc is klaar. Op den duur moet de keuken nog en de badkamer maar dat heeft momenteel niet zo’n haast.
Ik ben zelf al gestopt met de pil. Ik had best wel flink last van bijwerkingen zoals hoofdpijn buikkrampen, heeft iemand dat ook gehad?
dinsdag 20 augustus 2019 om 11:53
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:01
Wat een gezellige boel hier. Welkom nieuwe schrijfsters.
Vanaf deze kant even wat stiller geweest. Druk met werk. Morgen 1 dagje vrij dan nog 2 dagen werken en dan vakantie. Hoe leuk mijn werk ook is ik kijk er echt naar uit.
@whoopsadais wat leuk een nieuwbouwhuis! Wij hebben ook een nieuwbouwhuis. Inmiddels wonen wij er alweer 2,5 jaar en dat bevalt nog steeds er goed. Wat is de prognose van oplevering of is daar nog helemaal niks over gezegd?
@Loes fijn dat je lichamelijke herstel goed gaat. Ik vind het logisch hoor nog niet aan het werk. Dubbel gevoel om na te denken over een nieuwe zwangerschap?
@engime neem de tijd. Jullie moeten het beide echt willen.
@babynamen die soort van Tinder app hebben man en ik ook eens gedaan. We hadden alleen geen match. Oeps. Onze smaken verschillen nogal eens betreft namen. Gelukkig bij dochter helemaal goed gekomen. Prachtige naam. Maar voor een volgende geen idee.
Vanaf deze kant even wat stiller geweest. Druk met werk. Morgen 1 dagje vrij dan nog 2 dagen werken en dan vakantie. Hoe leuk mijn werk ook is ik kijk er echt naar uit.
@whoopsadais wat leuk een nieuwbouwhuis! Wij hebben ook een nieuwbouwhuis. Inmiddels wonen wij er alweer 2,5 jaar en dat bevalt nog steeds er goed. Wat is de prognose van oplevering of is daar nog helemaal niks over gezegd?
@Loes fijn dat je lichamelijke herstel goed gaat. Ik vind het logisch hoor nog niet aan het werk. Dubbel gevoel om na te denken over een nieuwe zwangerschap?
@engime neem de tijd. Jullie moeten het beide echt willen.
@babynamen die soort van Tinder app hebben man en ik ook eens gedaan. We hadden alleen geen match. Oeps. Onze smaken verschillen nogal eens betreft namen. Gelukkig bij dochter helemaal goed gekomen. Prachtige naam. Maar voor een volgende geen idee.
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:19
Welkom allen!
Hier ook een nieuwbouwhuis, we wonen er bijna een jaar en het bevalt top. Zou zo weer in het traject willen zitten van keuken, badkamer uitzoeken etc.
Ik ben aan het wachten totdat ik ongesteld word, verwacht het morgen of overmorgen en daarna kunnen we dus echt van start.
Voelt nog redelijk onwerkelijk en ik weet ook nog niet 100% of ik er echt al helemaal voor wil gaan of toch nog even wat kilo's kwijt wil. Aan de andere kant: hoe groot is de kans nou helemaal dat het direct de eerste maand lukt.. En dan zijn we maar vast begonnen.
Hier ook een nieuwbouwhuis, we wonen er bijna een jaar en het bevalt top. Zou zo weer in het traject willen zitten van keuken, badkamer uitzoeken etc.

Ik ben aan het wachten totdat ik ongesteld word, verwacht het morgen of overmorgen en daarna kunnen we dus echt van start.
Voelt nog redelijk onwerkelijk en ik weet ook nog niet 100% of ik er echt al helemaal voor wil gaan of toch nog even wat kilo's kwijt wil. Aan de andere kant: hoe groot is de kans nou helemaal dat het direct de eerste maand lukt.. En dan zijn we maar vast begonnen.
woensdag 21 augustus 2019 om 14:09
Spannend Las-Vegas! Tja, er is altijd wel wat om voor te wachten toch, als het maar om een paar kilo's gaat zou ik er waarschijnlijk ook al voor gaan.
@nieuwbouwhuis: prognose voor oplevering is ergens komende winter. Ik hoop heel hard heel snel een preciezere prognose te krijgen (zouden ze na de bouwvak doen). Want stel ze zeggen nu bijvoorbeeld dat het waarschijnlijk maart wordt dan wachten we misschien nog een maandje met zwanger worden. Zeggen ze december, dan kunnen we er wat mij betreft voor gaan
.
@nieuwbouwhuis: prognose voor oplevering is ergens komende winter. Ik hoop heel hard heel snel een preciezere prognose te krijgen (zouden ze na de bouwvak doen). Want stel ze zeggen nu bijvoorbeeld dat het waarschijnlijk maart wordt dan wachten we misschien nog een maandje met zwanger worden. Zeggen ze december, dan kunnen we er wat mij betreft voor gaan

happiness = reality - expectations
woensdag 21 augustus 2019 om 15:30
Haha, nou ik hoop dat jullie snel een prognose krijgen!Whoopsadaisies schreef: ↑21-08-2019 14:09Spannend Las-Vegas! Tja, er is altijd wel wat om voor te wachten toch, als het maar om een paar kilo's gaat zou ik er waarschijnlijk ook al voor gaan.
@nieuwbouwhuis: prognose voor oplevering is ergens komende winter. Ik hoop heel hard heel snel een preciezere prognose te krijgen (zouden ze na de bouwvak doen). Want stel ze zeggen nu bijvoorbeeld dat het waarschijnlijk maart wordt dan wachten we misschien nog een maandje met zwanger worden. Zeggen ze december, dan kunnen we er wat mij betreft voor gaan.
Ik heb in principe nu een gezond gewicht/BMI, maar had in m’n eerste zwangerschap verhoogde suikers. Nou komt dat enorm in m’n familie voor (daarom werd ik ook getest), mja ik hoop zelf dat ik met elke kilo minder toch net wat minder kans maak op herhaling. Heb bijna 3 maanden lang om de dag mezelf 4x moeten prikken en dat was niet heel fijn..
vrijdag 23 augustus 2019 om 11:15
zaterdag 24 augustus 2019 om 16:06
@ bijwerkingen.. Mijn emoties worden wel wat afgevlakt door de pil en ik weet dat ik de eerste maand zonder pil heel emotioneel en prikkelbaar kan zijn. Ik heb partner daar vast voor gewaarschuwd
Daarom wacht ik ook met stoppen tot na de huwelijksreis! Haha
Ik ben vooral aan de pil zodat ik niet elke maand ongesteld ben. Ik heb daar steeds zo’n last van dat de dokter me maar aangeraden heeft zo min mogelijk ongesteld te zijn
Zijn andere optie was zwanger worden, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken!
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik neem 30 september mijn laatste pil en na die ‘stopweek’ gebruiken we dus geen anticonceptie meer. Dus niet eerst een cyclus afwachten. Wachten jullie wel eerst je normale cyclus af? Begreep dat het handiger is voor het bepalen hoe ver je bent..

Ik ben vooral aan de pil zodat ik niet elke maand ongesteld ben. Ik heb daar steeds zo’n last van dat de dokter me maar aangeraden heeft zo min mogelijk ongesteld te zijn

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik neem 30 september mijn laatste pil en na die ‘stopweek’ gebruiken we dus geen anticonceptie meer. Dus niet eerst een cyclus afwachten. Wachten jullie wel eerst je normale cyclus af? Begreep dat het handiger is voor het bepalen hoe ver je bent..
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
zaterdag 24 augustus 2019 om 17:09
Ik was voornamelijk aan de pil gegaan vanwege mijn zware menstruaties... ik hoop dat dit niet weer terug komt nu, maar we zullen zien.
Ik heb nu 2 weken geen pil meer, en merk wel dat ik inderdaad ook meer emotioneel ben, en sneller prikkelbaar Haha! Verder heb ik nog steeds last van hoofdpijn en buikkrampen maar het wordt gelukkig al minder
Ik heb nu 2 weken geen pil meer, en merk wel dat ik inderdaad ook meer emotioneel ben, en sneller prikkelbaar Haha! Verder heb ik nog steeds last van hoofdpijn en buikkrampen maar het wordt gelukkig al minder
zaterdag 24 augustus 2019 om 20:05
Ik zou geloof ik niet per se een cyclus afwachten hoor. Op de echo kunnen ze het behoorlijk betrouwbaar zien.
Op zich zou je cyclus direct weer kunnen beginnen als je met de pil stopt, dus dan is dag 1 van de onttrekkingsbloeding dag 1 van je cyclus. Ik zou dan wel, als je na een week of 5 nog niet ongesteld bent, een testje er tegenaan gooien.
Hier ben ik dus al eeuwen niet meer aan de hormonale anticonceptie en ik ga ook nooit meer beginnen.
Voel me zoveel beter zonder hormonen.
Op zich zou je cyclus direct weer kunnen beginnen als je met de pil stopt, dus dan is dag 1 van de onttrekkingsbloeding dag 1 van je cyclus. Ik zou dan wel, als je na een week of 5 nog niet ongesteld bent, een testje er tegenaan gooien.

Hier ben ik dus al eeuwen niet meer aan de hormonale anticonceptie en ik ga ook nooit meer beginnen.
Voel me zoveel beter zonder hormonen.
zaterdag 24 augustus 2019 om 21:31

zondag 25 augustus 2019 om 21:37
Gefeliciteerd Ravenloos! Wat leuk 
En welkom nieuwelingen!
@hier: ik verwacht mijn terugplaatsing over een maand en ik geloof dat ik nu eindelijk écht rammelende eierstokken begin te krijgen
heb nog lang getwijfeld maar heb een kinderloze vriendin onder het genot van veel wijn ingewijd over the good, the bad and the ugly of motherhood en dat maakte dat ik ineens dacht: Yes! Let’s do it all again please. En nu denk ik aan zachte nesthaartjes en rozige babyvoetjes en de geur van babyspuug

En welkom nieuwelingen!
@hier: ik verwacht mijn terugplaatsing over een maand en ik geloof dat ik nu eindelijk écht rammelende eierstokken begin te krijgen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.