UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Sterkte Snowy 😥 Wees lief voor jezelf!
Veel sterkte snowy! :"-(
En super fijn reflectione! Een kloppend hartje :heart:
Ach snowy wat een kut nieuws, sorry :there:
Ben je naar de verloskundige geweest?
Nee, ik ga maandag bellen, dan maar even horen hoe nu verder. Dank voor jullie lieve berichten!
Veel sterkte snowy 😩💐
Oh nooh, wat erg voor jullie Snowy! Heel veel sterkte :rose:
Veel sterkte snowy. Wat een rot nieuws.. 😥 Xx
Iedereen gefeliciteerd met een kloppend hartje ❤️

En snowy heel veel sterkte! 😢

Hier vanmiddag om 16:30 de tweede echo, heeeel nerveus.
Had de eerste heel vroeg met 4,5 week ongeveer, en toen was er dus alleen vruchtzakje met ring te zien.

Nu hopelijk een boontje met kloppend hartje (ben minimaal 6 weken en een dag)

Maar hier amper symptomen, wel bijna dagelijks licht bruine gele afscheiding met afvegen.
Alleen had afgelopen dinsdag ook echt het gevoel niet zwanger te zijn maar clearblue test was toch echt van 2-3 maar 3+ gegaan. Dus dat moet ik dan maar vertrouwen.

Ik wil zelfs bijna de echo afzeggen zo bang voor negatief nieuws. 😌
Wat een rot bericht Snowy :cry:

__

Is het een idee om een aparte groep hiernaast te maken met UD april 2020, alleen dan voor de mensen die voor het eerst een kindje krijgen? Is daar animo genoeg voor? Het is namelijk erg druk op deze groep, uiteraard wil ik graag ook in deze groep blijven, maar misschien is een apart topic ernaast ook nog wel leuk.

__
Verder heb ik de tabel aangepast, mijn 12 weken echo is op 19 september.
Misschien is het sowieso slim on even te checken wie er (nog) actief zijn in het topic.
Ik merk zelf ook dat er zoveel meeschrijven, dat ik het overzicht niet heb en daardoor minder reageer/schrijf.
bo1988 schreef:
26-08-2019 10:40
Is het een idee om een aparte groep hiernaast te maken met UD april 2020, alleen dan voor de mensen die voor het eerst een kindje krijgen? Is daar animo genoeg voor? Het is namelijk erg druk op deze groep, uiteraard wil ik graag ook in deze groep blijven, maar misschien is een apart topic ernaast ook nog wel leuk.
Ik heb me nog even stil gehouden :$, vond het na mijn vorige miskraam blijkbaar nog te spannend om al heel actief mee te gaan schrijven in een uitgerekend-topic! Maar het vertrouwen en daarmee de zin daarin groeit :hyper: vrijdag de eerste echo!

En zou hier zeker voor in zijn :) leuk om met andere nieuwe moeders te schrijven! Mochten er meer enthousiastelingen zijn dan verhuis ik graag mee :yes: .
Toi toi toi Marie- Louise! Het is ook super spannend.

We kunnen ook even afwachten wie er mee blijft schrijven, er komt denk ik vanzelf wel een schifting maar een tweede groep is ook prima.

We waren vanmorgen in het ziekenhuis voor dochter en toen zagen we mensen met een baby in een maxicosi lopen, toen dacht ik wel jaa als het goed is lopen wij over een tijdje ook weer zo. Heel onwerkelijk nog
Snowy :hug: sterkte meid. Zorg goed voor jezelf.

ik lees nog wel mee, maar schrijf niet altijd even veel. Ik merk dat de zwangerschap voor de tweede gewoon minder aandacht krijgt, ik heb er gewoon de tijd/energie niet voor. De groep is inderdaad best groot, dus als mensen zich willen afsplitsen begrijp ik dat goed.

Ik sukkel gewoon door als eerder: moe, doe in het weekend de dutjes met dreumes mee (heerlijk!), misselijk, opgezette buik.
Over 3 weken volgende echo en NIPT, spannend!!!
Een 2e groep is voor mij ook prima. Wat overzichtelijker. Of als dadelijk iedereen het openbaar heeft gemaakt kun je ook een besloten Facebook groep bijv. Aanmaken. Is ook handig ipv een forum
Marie-louise93 schreef:
26-08-2019 10:30
Iedereen gefeliciteerd met een kloppend hartje ❤️

En snowy heel veel sterkte! 😢

Hier vanmiddag om 16:30 de tweede echo, heeeel nerveus.
Had de eerste heel vroeg met 4,5 week ongeveer, en toen was er dus alleen vruchtzakje met ring te zien.

Nu hopelijk een boontje met kloppend hartje (ben minimaal 6 weken en een dag)

Maar hier amper symptomen, wel bijna dagelijks licht bruine gele afscheiding met afvegen.
Alleen had afgelopen dinsdag ook echt het gevoel niet zwanger te zijn maar clearblue test was toch echt van 2-3 maar 3+ gegaan. Dus dat moet ik dan maar vertrouwen.

Ik wil zelfs bijna de echo afzeggen zo bang voor negatief nieuws. 😌
Vorige bericht ging fout🙈

Dankjewel @pip_pip
Nog een half uur en dan hopelijk goed nieuws!

Ik denk dat er indd steeds minder mensen actief zullen zijn. Het is nu wel onoverzichtelijk groot eerlijk gezegd ja!
Hopelijk heb je inmiddels een mooi hartje kunnen zien Marie-Louise!

@snowy, wat zei de verloskundige?

Ik schrijf hier ook graag mee, in een andere groep zou ik ook prima vinden. Ik denk inderdaad ook dat er vanzelf een groepje overblijft.

Van de huisarts moet ik rustig aandoen, dus werk staat even op een lager pitje!

Aanstaande vrijdag de tweede echo, spannend!! :loveys:
Ik ben best een beetje jaloers op degenen die al een echo gehad hebben! Ook al zijn zij misschien al verder in hun zwangerschap. Ik heb volgende week donderdag pas de eerste echo en ben dan 8+5 als het goed is. Hebben jullie al eerder een echo gehad? Of lijkt het door mijn ongeduld alleen maar zo? Haha.

Dat wat iemand zei over dat het bij een tweede zwangerschap wat minder aandacht krijgt als bij een eerste herken ik wel. Ook vanuit de omgeving merk ik dit. Hebben het tot nu toe alleen nog tegen opa’s/oma’s en onze broers en zussen verteld. Er werd wel enthousiast gereageerd, maar vragen als “hoe voel je je”, “wanneer is de eerste echo”, etc. blijven uit. Is dit ook herkenbaar bij anderen? Ik snap het wel, denk ook niet dat ze het minder leuk vinden, maar vind het ook wel weer jammer. Dit kindje is voor mij net zo belangrijk als de eerste.

Qua kwaaltjes ben ik tot nu toe vooral licht misselijk (katergevoel) en wat moe.
Een 2e groep is prima hoor, is inderdaad wel beter voor het overzicht.
Ik ben niet zo technisch ingesteld om een nieuwe aan te maken🤣

Ik schrijf ook niet veel, maar ben wel erg benieuwd naar iedereen.

Woensdag eindelijk onze eerste echo (dan als het goed is 7w precies) en ik moet eerlijk toegeven dat ik gewoon echt al 3 weken aan het aftellen ben. Ik plaats van in weken, naar dagen en nu naar uren. Erg he?
Het wordt idd erg druk zo op dit forum. Volgens reageert niet iedereen dus er zal vanzelf wel een groepje over blijven.
Het idee om een besloten Facebook pagina aan te maken, sta ik ook voor open. Vind ik ook stuk fijner en overzichtelijker schrijven.

Hier vooral erg misselijk en zojuist voor het eerst ook echt over mijn nek gegaan. Dit heb ik bij mijn zoontje nooit gehad.
Hopelijk een mooie echo gehad Marie-Louise.
@karavaan, wel herkenbaar hoor. Bij een 2e lijkt het nieuwtje er toch een beetje van af... ben benieuwd hoe dat straks bij ons bij de bekendmaking van nr 3 zal zijn.
Hier trouwens ook pas volgende week de 1e echo. Ik ben dan ongeveer 8 weken. En die heb ik zelf ingepland. Anders had ik hem pas 19-9, meteen de termijnecho. Hier zijn er denk ik een heel aantal die een vroege echo krijgen.
De groep splitsen is een idee, maar ervaring leert dat de groep vanzelf wel nog uitdunt. Maar vooral doen wat een ieder prettig vindt.
Hier vallen de kwaaltjes ook nog steeds mee. Soms iets weeïg, maar met name heel veel dorst en een beetje een vieze smaak in de mond.
Ik vind een Facebook groep (geheim) ook leuk! Schrijft makkelijker per onderwerp enzo. Als ik mee mag want dit is niet m'n eerste :p
@mrspeanut
Jaaa we hebben een prachtige echo gehad met een mooi kloppend hartje , Ik ben 6 weken en 4 dagen.🥰 had het echt totaal niet zien aankomen, had er echt een slecht gevoel over. Met dagelijkse bruine afscheiding, dit komt overigens door de moederkoek ofzo, iets met dikke bloedvaten. Ik weet het niet meer, was iniedergeval niet zorgwekkend. Ben 16 april uitgerekend ❤️
@karavaan viel hier eigenlijk juist wel mee, maar wij hadden het mijn ouders pas met 11 weken vertelt en mijn schoonouders met 16 weken. Dus waren al een stuk verder, nu willen we het weer even voor onszelf houden. 😄 de eerste 12 weken duren namelijk altijd zo lang, vind het leuker om dan wat verder te zijn.
Hallo allemaal,

Hier gister de intake gehad en eerste echo was tijd over dus de echo kon gewoon. En gelukkig een kloppend hartje 😍 (en maar 1, ik dacht echt dat het er twee zouden zijn)
Nog steeds uitgerekend op 7 april dus nu 8 weken.

13sept is de termijn echo erg veel zin in natuurlijk. Verder zijn er nog steeds veel kwaaltjes gehele dag misselijk, moe, zere borsten etc. Heb het well iets beter onder controle gelukkig.

Dit wordt mijn eerste dus een nieuw topic of geheim fb account helemaal prima. Let me know. Niet mega actief maar lees wel veel.

Liefs..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven