Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Ah meiden, wat vervelend dat jullie je allebei zo rot voelen.

Ik snap dat het voor jou heel confronterend is Mimi, en ik snap ook dat jij enorm baalt, Dep. Ik ken het jaloerse gevoel als iemand zwanger is en daarover klaagt maar al te goed, van toen ik in het IVF-traject zat voor mijn zoontje. Aan de andere kant weet ik ook hoe beroerd je kunt zijn van een zwangerschap en dat je dan echt wanhopig kunt zijn. Ik heb meer dan eens gedacht: ‘haal ‘m er maar uit, dit is het niet waard.’ Net zoals dat ik soms wel eens dagen heb dat ik denk: ‘waarom wilde ik ook alweer een kind?’

Het blijft gewoon een gevoelig onderwerp vrees ik. Voor jullie allebei veel sterkte :bigkiss:

Hier gaat het prima! Ik bloed al bijna niet meer en heb zojuist mijn eennalaatste tentamen ever gehaald. Vrijdag de allerlaatste. Dus druk aan het leren en genieten van een weekje niet al te vroeg op hoeven enzo, want vanwege de tentamens heb ik vrij de rest van de week. Probeer een etentje te plannen op vrijdag of zaterdag met man want hij heeft vandaag getekend voor een nieuwe baan, dus dat moet wel even gevierd worden :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hallo dames, ik zie net dit topic pas (ik schrijf ook mee in het andere) maar wij zitten ook in de start van de eerste ICSI. Ik spuit nu 2 weken deca en sinds zondag gonal-f. Vrijdag kijken ze naar de rijping van de blaasjes en wanneer de punctie kan komen, superspannend.

Elis Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Je mag over 4 dagen testen als ik me niet vergis?
MiMi en Depster: ik snap het van allebei wel hoor... Enerzijds mag je een zwangerschap lichamelijk natuurlijk als zwaar ervaren, anderzijds is dit nu net wat de ander zo graag wil en voelt dat heel erg rot wanneer diegene die heeft wat jezelf zo graag zou willen hebben, niet alleen maar juichend de tent doorgaat, hoewel dat aan dankbaarheid voor de zwangerschap eigenlijk niets af doet... :$ Ik herken het van beide kanten... Depster: er is een vervolg topic als je daar behoefte aan hebt.

Lux: Gefeliciteerd met je examen meis! :cheer: :cheer: :cheer: En heel veel succes vrijdag. Ik heb overigens ook dagen dat ik het moederschap pittig vind (SA zit nu in zo'n ondeugende niet willen luisteren fase ...), maar over het algemeen snap ik heeeel goed dat mensen voor een 2e gaan en ik had het wellicht ook gedaan onder andere omstandigheden (al moet je mij die vraag na dit weekend niet stellen, ha-ha). Ik hoop zo dat 3x scheepsrecht is voor je. De laatste twee keer zat je er erg dichtbij. Onder de streep heb je er niets aan, maar weet dat ik duim voor jullie aankomende TP!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lux dan heb jij het druk vrijdag :D . De echo en tentamen! Spannend hoor! Duimduimduimerdeduim voor jou :bigkiss:
Wow, wat een mijlpaal Lux! Bijna nooit meer tentamens.. :-D heel veel succes vrijdag en ook van harte gefeliciteerd met je man's nieuwe baan, super fijn! Geniet van jullie etentje, fijn dat het bloeden bijna gestopt is.

Neoflux ik heb je verhaal gelezen in het andere topic, welkom hier en veel succes!

Mimi en Dep, ik snap jullie ook beiden. Hier ook lang moeten wachten op de eerste goede zwangerschap en ik dacht ook als ik ooit zwanger word dan ga ik echt niet klagen omdat ik het zooo graag wil. Totdat ik echt een hele pittige zwangerschap kreeg met alle klachten die je maar kan bedenken. Stiekem vond ik het zwanger zijn helemaal niet zo leuk maar het resultaat wel! En die zwangerschap gaat weer voorbij. Ik voelde trouwens ook dat ik dat niet mocht denken/zeggen omdat ik er zo lang op heb gewacht. Knuffel voor jullie allebei!
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:39
99.84% gewijzigd
Ahh nee toch Elis, wat ontzettend balen! Weet je nog niks over eventuele cryo's? Hopelijk is de volgende poging raak.

Lief dat je naar me vraagt, dankjewel. Het gaat goed met me! Ik zit goed in m'n vel, energiek. En ik blijf het hier zeker volgen en meelezen, ook al staat ons traject even stil. Liefs!
Dankje Rucio!

Elis wat superrot, ik had gehoopt dat het in een keer raak zou zijn voor jullie. Mogen ze niet telefonisch zeggen of er cryo's zijn? Ik hoop het wel zodat je snel weer een tp kan krijgen.

Ik ben nog steeds bezig met spuiten, vrijdag een echo om te kijken of alles goed rijpt. Bijwerkingen vallen mee, vooral vermoeidheid. En gisteren voor het eerst echt buikpijn, maar niet heel heftig, meer sluimerend de hele dag. Ben ook heel erg vergeetachtig maar ik weet niet of dit door de medicatie kan komen :bonk:
Oo jongens, het wordt wel wat groter gemaakt dan ik heb bedoeld.
Ik heb denk ik ook makkelijk praten, want ik vond mijn zwangerschap alleen maar fantastisch en heel fijn.
En ik snap ook wel dat als je je niet lekker voelt dat je het minder leuk kan vinden, maar ik struikelde gewoon over dat zwanger zijn *** is en dan x2.
Ik wil zelf gewoon nooit klagen, ook niet als er wat te klagen valt. Net zoals veel zwangeren roepen aan het einde; ik ben er zo klaar mee! Ja denk ik dan, dat was ik ook wel met 41 weken, maar dat geklaag helpt je niet en hoe harder je dat roept hoe minder je je voelt… Mijn bevalling was vreselijk en geëindigd in een kz, maar ik wil dat blijven zien als iets positiefs wat anders wordt het een negatief ding.
Maar zoals ik al zei, dit is mijn persoonlijke mening.
En ja tuurlijk kan je het minder hebben dat mensen negatief praten over iets wat je zelf zo graag wil. Misschien ook een verschil als je gelijk zwanger bent of er al een paar jaar op wacht. Dan voel je je misschien ook ***, maar overheerst de dankbaarheid denk ik nog meer (hekel aan dat woord).
Nou ja, alweer veel te veel woorden aan vuil gemaakt. Ik hoop echt dat je je snel beter voelt Depster, en zou het wel leuk vinden als je af en toe nog laat weten hoe het met je gaat. De zwangerschap duurt gelukkig nog lang, dus dat genieten gaat nog wel komen hoop ik!

Neoflux, Welkom hier!
Vrijdag dus je eerste echo? Spannend he, je hebt geen idee wat er zich allemaal in je buik afspeelt… Hoe vind je het prikken tot nu toe?

O nee, Elis… shit man. En ook al ongesteld, ondanks de Utro… Overviel het je, of had je al zo’n voorgevoel? En wat lastig lijkt mij dat je na bijna 2 weken nog niet weet of je cryo’s hebt en hoeveel. Dat weten ze daar allang… wanneer en hoe hoor je dit? Helemaal nu ben je daar wel heel benieuwd naar denk ik… Heb je dan ook eerst een rustmaand? :heart: voor jou!
@Elis: ach meis, wat een rotnieuws! En wat duurt het lang voordat je iets hoort over de cryo’s! Hoe ben je eronder?

@Mimi: ik denk dat je dat gewoon niet kunt vergelijken als je zelf een topzwangerschap hebt gehad. Je kunt echt beroerd zijn van een zwangerschap, zo beroerd dat dankbaarheid en ‘gewoon niet klagen’ het niet oplost. En zelfs als je het alleen maar psychisch niet aankunt, dan mag dat ook gewoon, toch? Heel veel vrouwen raken psychisch van het padje af door de hormonen. 10% van de vrouwen ontwikkelt een postnatale depressie. Dat kun je niet wegtoveren met dankbaarheid. Ik heb zelf perinataal heel ernstige angstklachten gehad en heb intensieve psychotherapie moeten volgen om daar vanaf te komen. Hoe blij ik ook was met mijn zoon, het hele zwanger zijn en een jonge baby hebben was voor mij ook ontzettend zware en verdrietige periode. En achteraf wou ik dat ik er wél meer over gepraat had, want ik wilde ook niet (teveel) klagen, ik had toch immers wat ik wou? Maar misschien had ik wel veel meer kunnen genieten van mijn zwangerschap en kraamtijd, als ik op tijd aan de bel getrokken had, als ik niet het gevoel had gehad dat dat niet mocht, omdat ik ‘dankbaar’ moest zijn.
Ik heb nu preventief mijn psycholoog al ingeschakeld en een gesprek met man erbij ook, om te kijken wat we samen kunnen doen om tijdig problemen bij mij te signaleren en aan te pakken met z’n drieën, mocht het weer misgaan.

Ik wil maar zeggen: wees vooral dankbaar dat het voor jou zo makkelijk was om dankbaar te zijn :)

@Neoflux: welkom hier, hoe gaat het spuiten? Ben je al bont en blauw?

@Rucio: fijn dat je zo goed gaat meis!

@Hier: vrijdag dus weer echo. En ik vermoed dan redelijk snel weer spuit als er plek is. Duimen jullie mee voor 3x scheepsrecht? Ik heb zo geen zin in een nieuwe IVF :cry:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
05-11-2019 10:25

@Mimi: ik denk dat je dat gewoon niet kunt vergelijken als je zelf een topzwangerschap hebt gehad. Je kunt echt beroerd zijn van een zwangerschap, zo beroerd dat dankbaarheid en ‘gewoon niet klagen’ het niet oplost. En zelfs als je het alleen maar psychisch niet aankunt, dan mag dat ook gewoon, toch? Heel veel vrouwen raken psychisch van het padje af door de hormonen. 10% van de vrouwen ontwikkelt een postnatale depressie. Dat kun je niet wegtoveren met dankbaarheid. Ik heb zelf perinataal heel ernstige angstklachten gehad en heb intensieve psychotherapie moeten volgen om daar vanaf te komen. Hoe blij ik ook was met mijn zoon, het hele zwanger zijn en een jonge baby hebben was voor mij ook ontzettend zware en verdrietige periode. En achteraf wou ik dat ik er wél meer over gepraat had, want ik wilde ook niet (teveel) klagen, ik had toch immers wat ik wou? Maar misschien had ik wel veel meer kunnen genieten van mijn zwangerschap en kraamtijd, als ik op tijd aan de bel getrokken had, als ik niet het gevoel had gehad dat dat niet mocht, omdat ik ‘dankbaar’ moest zijn.
Ik heb nu preventief mijn psycholoog al ingeschakeld en een gesprek met man erbij ook, om te kijken wat we samen kunnen doen om tijdig problemen bij mij te signaleren en aan te pakken met z’n drieën, mocht het weer misgaan.
Lux, ik heb heel erg veel gehad aan het boek van Kate Brian - precious babies en herken ook heel veel van wat je schrijft. Ik ben -tot op het einde- bang geweest dat het mij weer ontnomen zou worden, dat er iets was wat de echo's niet hadden opgepakt, of dat er vlak voor- of tijdens de bevalling nog iets mis zou gaan. Zo diep was het trauma dat IVF heet. Dit boek heeft mij echt geholpen, ook toen ik inmiddels moeder was. Ondertussen duim ik dat het straks raak is en goed blijft gaan. Succes vrijdag. :smooch:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
05-11-2019 10:49
Lux, ik heb heel erg veel gehad aan het boek van Kate Brian - precious babies en herken ook heel veel van wat je schrijft. Ik ben -tot op het einde- bang geweest dat het mij weer ontnomen zou worden, dat er iets was wat de echo's niet hadden opgepakt, of dat er vlak voor- of tijdens de bevalling nog iets mis zou gaan. Zo diep was het trauma dat IVF heet. Dit boek heeft mij echt geholpen, ook toen ik inmiddels moeder was. Ondertussen duim ik dat het straks raak is en goed blijft gaan. Succes vrijdag. :smooch:
Ik ben nu helemaal oké hoor, Bag :) maar ik zal eens kijken naar dat boek. Ik ben alleen wel bang dat ik straks weer in dat gat val. Lux + hormonen = geen beste combi helaas. Ik was echt mezelf niet. Maar goed, mijn moeder is 3x zwanger geweest en heeft maar 1x psychische klachten gehad dus misschien blijft het mij ook een volgende keer bespaard. Maar zij was lichamelijk nooit ziek van haar zwangerschappen en dat had ik ook nog natuurlijk :sigh:

Echt als ik dat hele zwanger zijn over kon slaan deed ik het :P
lux- schreef:
05-11-2019 11:09

Echt als ik dat hele zwanger zijn over kon slaan deed ik het :P
Doe maar een ooievaar op bestelling met zo'n draagdoek in z'n bek en een wolk van een baby die dan bij jullie wordt thuisbezorgd... :lol:

Ik vond het boek heel fijn, ook na de bevalling trouwens, omdat ik het eerste jaar best pittig vond (en jij volgens mij ook) maar dat gewoon niet toe wilde geven, omdat ik alles had waar ik de jaren daarvoor alleen maar van kon dromen en ik vooral dankbaar wilde moest zijn...
Baggal schreef:
05-11-2019 11:21
Doe maar een ooievaar op bestelling met zo'n draagdoek in z'n bek en een wolk van een baby die dan bij jullie wordt thuisbezorgd... :lol:

Ik vond het boek heel fijn, ook na de bevalling trouwens, omdat ik het eerste jaar best pittig vond (en jij volgens mij ook) maar dat gewoon niet toe wilde geven, omdat ik alles had waar ik de jaren daarvoor alleen maar van kon dromen en ik vooral dankbaar wilde moest zijn...
Jup, precies dat. Ik vind het moederschap trouwens bij tijd en wijlen nog steeds best zwaar. Altijd maar aan staan, altijd maar zijn behoeften voor de mijne. En ik ben erachter gekomen dat ik heel veel meer ben en wil zijn dan alleen maar moeder. Dus alle ballen in de lucht houden is soms best lastig.

Daarom zou die ooievaar best handig zijn :lol:
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:40
99.80% gewijzigd
Oh Elis wat fijn dat het er 5 zijn! Dat is toch best veel! In Maastricht zag ik vandaag dat ze v.a. 19 december geen afspraken plannen ivm de feestdagen, weet niet hoe het in jouw ziekenhuis hebt maar misschien heb je geluk en val je er net nog voor? Maargoed, dan zijn je tíjdens de feestdagen dus wel in spanning en dan is het net de vraag of je dat wilt.

Lux hoe is jouw echo verlopen? Hopelijk hoef je geen nieuwe poging.

Hier: Inmiddels wel bont en blauw ja :facepalm: Heb twee keer in een bloedvaatje geprikt dus dat ziet er een beetje lelijk uit haha Sowieso vind ik die deca naaldjes vervelend, die gonal f is goed te doen maar ik heb ook het idee alsof de deca soms bot is. Vandaag weer een echo gehad en ze rijpen allemaal goed, zoals het nu uitziet heb ik vrijdag de punctie. Dat kunnen ze woensdag pas met zekerheid zeggen. Vrijdag had de arts 16 eitjes geteld o_o Maar mijn linker eierstok is wel lastig te bereiken, met heel veel pech kunnen ze de eitjes van die niet wegnemen. Even afwachten dus!
Super Elis, 5 cryootjes! Kan me voorstellen dat je twijfelt over de feestdagen, aan de andere kant vond ik cryootjes echt veel beter te doen; 2 echo’s, 1 spuit, terugplaatsing en klaar.

@neo: jaaaa die decaspuitjes zijn k* hè, vond ik ook. Spannend dat de punctie eraan komt hoor! Hoop dat je woensdag groen licht krijgt.

@Hier: vanavond spuit, volgende weekbmaandag tp :)
Lux; Wat ga je toch iedere keer snel! Wat fijn dat je gewoon zo hoppa door kan, anderzijds een plakkertje mag nu wel weer. Drie x is scheepsrecht toch?
Bedankt voor het delen van jouw verhaal, heel heftig geweest lees ik. Tussen de regels lees ik wel dat het toch helemaal waard is geweest..anders zou je nu niet hier aan het posten zijn. Ik hoop dat het bij een tweede echt mee gaat vallen!

Neo; Wat een mooi aantal al! Hebben ze gezegd hoe t komt dat links lastig te bereiken is? Bij mij moesten ze tijdens de punctie wel druk op mn buik uit oefenen om beter erbij te kunnen - iets met zwaartekracht.

Elis; 5 is een mooi aantal in de vriezer!! Hoevoel je je nu?

Mimi; mijn reactie was wellicht ook wel overtrokken, maar ik denk er nog steeds het zelfde over. Zeker als ik lees dat je eerste zwangerschap dus op en top is verlopen. Super fijn!
Wij staan overigens heeeeel anders in het leven zie ik al. Emoties zijn er om gevoeld te worden en niet opgekropt, delen mag. Ja soms moet je je er even over heen zetten, maar dat wilt niet zeggen dat je over de negatieve aspecten gepraat kan en mag worden. Als je daarbij je gevoel een woord moet geven, in mijn gevoel kut (sorry dat jij je hieraan stoort..ik vind t juist een totaal onschuldig iets) dan is dat maar zo.. Maar goed, zo ben ik opgevoed..mijn moeder kreeg nooit de kans om (negatieve) emoties te tonen..dus heeft het in haar opvoeding naar ons totaal omgedraaid.

Inmiddels twee goede echos gehad, volgende week vrijdag termijn echo. Moet alleen nog mijn werk inlichten - dit doe ik na termijn - Ik loop nu toevallig stage, waar ze het wel weten. Wat maar goed is, want ik zit weer ziek thuis. Moest van de arts van 3 (waar ik weer mens op werd/was) naar 2 pillen emesafenne en op 2 doe ik t gewoon niet goed.

Moe, misselijk, slappe vaatdoek en even niet weten waar ik het voor doe. Dit zijn hormonen, dat weet ik en dat hou ik mij voor.

Ik stem voor een ooievaar die een baby komt afleveren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:41
99.84% gewijzigd
Elis: Omdat deze pillen je reactie vermogen beinvloeden, wat gevaarlijk kan zijn. Nou moet ik zeggen daar geen last van te hebben gehad en stiekem ben over gestapt weer op 2.5, wat ook lijkt te werken. Nu rond de piek weken, dus hopelijk neemt het snel af. Het gaat inderdaad snel/langzaam nu! Iedereen in mijn omgeving weet het al, binnenkort cliënten van het werk inlichten.. erg spannend gezien je toch een wat meer open houding moet hebben voor de manier waarop ik zwanger ben geraakt (Donor, alleenstaand)

Kan mij voorstellen dat drie babies onverwachts pittig is! Eén is nog te handelen op een verjaardag... Werden je ogen niet constant naar de kleintjes toe getrokken? En je oren.. en gevoelmatig je handen? Ondanks het gemeden te hebben..
Heb je enig zicht op wanneer je hoort wat het plan gaat zijn?
Cryo is niet goed ontdooid... geen terugplaatsing dus vandaag.
Aaah nee toch lieve Lux. Ik had het je zo gegund dat je niet opnieuw hoefde te spuiten :hug: Echt sh*t dit! :redrose:
Elis: ja klopt 7 bevruchtingen, ze gaan door voor een dag 5 maar vrijdag hoor ik pas hoeveel er ingevroren worden. Op vrijdag wordt biopt genomen en 10 dagen later weten we welke gendrager zijn. Echt zenuwslopend! Waarom zie je eigenlijk op tegen de cryo cyclus?

Lux: aaahnee :| :hug:
Oh nee toch Lux, wat een domper! Hoe gaat het met je? Echt klote dat jullie nu sowieso weer een nieuwe poging moeten doen. Is er al zicht op wanneer jullie dat zouden kunnen doen? Dikke knuffel!

Ah wat jammer dat je je zo voelt Elis, kan me je gevoel goed voorstellen. Ik hoop dat je cryo terugplaatsing goed verloopt!

Depster, alweer bijna de termijnecho! Hopelijk wordt de misselijkheid daarna echt minder.

Hier gaat alles goed, dit weekend de eerste verjaardag van onze zoon gevierd. Ik heb er wel een aantal keer bij stilgestaan dat ik het zo jammer vind van de bbz, anders hadden we daar kunnen vertellen of het een jongetje of meisje zou worden. Er waren ook wat zwangere vriendinnen bij, blijft inderdaad confronterend.
lux- schreef:
18-11-2019 10:15
Cryo is niet goed ontdooid... geen terugplaatsing dus vandaag.
Verdom** Lux. Dit had ik niet willen lezen. Dikke knuffel jouw kant op... :nooo:

Vind het ook zo K** (en meer scheld woorden) dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven