Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
vrijdag 17 januari 2020 om 10:39
Schiphol duurt echt lang! Ik vlieg 1x per jaar van sydney naar Amsterdam en elk jaar is het weer raak met lang wachten op mijn bagage op Schiphol. Zie ik mijn ouders eindelijk weer eens na een jaar maar het eerste uur zie ik ze alleen aan de andere kant van het glas. En na al 25+ uur onderWeg is dat echt het laatste wat je wilt. Vloog dit jaar naar Düsseldorf en een aantal jaar geleden ook en dat gaat een stuk sneller. Mss maar altijd naar Düsseldorf vliegen.
Dolly, jullie mogen altijd met voorrang door de douane enz he? Via een aparte kiosk en ik zie vaak ook de cabin crew bagage het eerst op de band liggen (al zullen lang niet iedereen crew met ingecheckte bagage vliegen). Moet je je ook nog ergens afmelden na een vlucht of vertrek je rechtstreeks naar huis/het hotel?
Dolly, jullie mogen altijd met voorrang door de douane enz he? Via een aparte kiosk en ik zie vaak ook de cabin crew bagage het eerst op de band liggen (al zullen lang niet iedereen crew met ingecheckte bagage vliegen). Moet je je ook nog ergens afmelden na een vlucht of vertrek je rechtstreeks naar huis/het hotel?

vrijdag 17 januari 2020 om 12:06
Klopt! En doorgaans hebben de collega's op de grond onze koffers al van de band gehaald en staan die netjes naast elkaar op ons te wachten.usagirl schreef: ↑17-01-2020 10:39Schiphol duurt echt lang! Ik vlieg 1x per jaar van sydney naar Amsterdam en elk jaar is het weer raak met lang wachten op mijn bagage op Schiphol. Zie ik mijn ouders eindelijk weer eens na een jaar maar het eerste uur zie ik ze alleen aan de andere kant van het glas. En na al 25+ uur onderWeg is dat echt het laatste wat je wilt. Vloog dit jaar naar Düsseldorf en een aantal jaar geleden ook en dat gaat een stuk sneller. Mss maar altijd naar Düsseldorf vliegen.
Afmelden hoeft niet. Ze weten precies wanneer onze vlucht aangekomen is. Dus onze uren worden dan aangepast aan de effectieve vliegtijd. Ik kan er toch niet eerder tussenuit knijpen ofzo.

vrijdag 17 januari 2020 om 12:54
Eergisteren liep ik even naar een passagiers toe die op de callbell had gedrukt. Ze vroeg me om ijs met citroen. Ze zei dat ze last had van haar maag. Ik stelde toen voor om ook een blikje ginger ale te brengen omdat dat ook goed schijnt te helpen tegen misselijkheid. Ik wees haar het zakje aan die ze kon gebruiken indien nodig.
Ik was er niet helemaal gerust in aangezien ze helemaal ineengedoken zat. Maar ik liep eerst naar de galley om de eerste spullen te halen. Ondertussen lichtte ik mijn csv in en vertelde wat ik zou gaan brengen. Mijn csv gaf opdracht om inderdaad door te vragen als ik terug ging. Dus ik gaf de passagier de spullen aan en ging op een vrije stoel naast haar zitten om even te praten.
Die ochtend voor de vlucht had ze diarree gehad (maar immodium had dat probleem al onderdrukt), ze had 4 keer overgegeven voor de vlucht en niks meer kunnen eten aan boord. Ze had pijn aan haar maag. Op basis van die informatie vroeg ik of ze misschien koorts had. Ze had geen idee en gaf me toestemming om even aan haar voorhoofd te voelen. Ja hoor! Zeker weten koorts! Shit. Ik vroeg haar of ze verder nog medicijnen genomen had en waar haar reis begonnen was. Haar startpunt was Dubai. Ze had wat natuurlijke medicijnen genomen omdat ze liever geen echte medicijnen nam. Ik vertelde haar dat ziek zijn aan boord toch wat lastiger is dan op de grond. Je hebt veel minder zuurstof en de lucht is droger. Dus ik wilde haar toch Panadol geven tegen de pijn en de koorts. Ze stemde toe. Ik beloofde haar ook een grote literfles water omdat ze zeker goed moest drinken.
Ik liep terug naar de galley en informeerde wederom mijn purser. Hij stond achter mijn beslissing. Nadat ik wederom bij de passagier was geweest om alles te brengen drukte ik haar op het hart om niet te aarzelen en mij te informeren als het nodig was. Ze knikte en zei dat ze ging proberen om wat te slapen.
Toen ik wat later door de cabin liep aan de andere kant wierp ik weer een blik op mijn patiënte en zag dat ze ineengedoken zat tegen de stoel voor haar en ik meende dat haar gezicht glom (van het zweet??). Ik sprak haar man aan die aan mijn kant van het gangpad zat en vroeg of alles ok was met haar. Hij zei dat ze nog pijn had maar dat het wel ging.
Niet helemaal gerust informeerde in mijn csv. Hij vroeg of ze de panadol had genomen. Ik zei dat ik niet zeker was. Het zou kunnen dat ze die niet had genomen omdat ze liever geen medicijnen neemt. Hij stond op en zei dat hij wel even met haar zou gaan praten. Ik suggereerde nog dat het misschien beter was om met haar man te praten zodat ze wat kon rusten. Hij zei echter; "nee, hij is een goldmember dus ik val hem liever niet lastig."
Ik:
Ok... die snapte ik niet. Maar hij was al weg.
We hebben haar nog wat maagtabletten gegeven en de rest van de vlucht ging het wel.
Toen ze van boord ging zag ze er iets beter uit en wenste ik haar veel beterschap.
Arm ding.
Ik was er niet helemaal gerust in aangezien ze helemaal ineengedoken zat. Maar ik liep eerst naar de galley om de eerste spullen te halen. Ondertussen lichtte ik mijn csv in en vertelde wat ik zou gaan brengen. Mijn csv gaf opdracht om inderdaad door te vragen als ik terug ging. Dus ik gaf de passagier de spullen aan en ging op een vrije stoel naast haar zitten om even te praten.
Die ochtend voor de vlucht had ze diarree gehad (maar immodium had dat probleem al onderdrukt), ze had 4 keer overgegeven voor de vlucht en niks meer kunnen eten aan boord. Ze had pijn aan haar maag. Op basis van die informatie vroeg ik of ze misschien koorts had. Ze had geen idee en gaf me toestemming om even aan haar voorhoofd te voelen. Ja hoor! Zeker weten koorts! Shit. Ik vroeg haar of ze verder nog medicijnen genomen had en waar haar reis begonnen was. Haar startpunt was Dubai. Ze had wat natuurlijke medicijnen genomen omdat ze liever geen echte medicijnen nam. Ik vertelde haar dat ziek zijn aan boord toch wat lastiger is dan op de grond. Je hebt veel minder zuurstof en de lucht is droger. Dus ik wilde haar toch Panadol geven tegen de pijn en de koorts. Ze stemde toe. Ik beloofde haar ook een grote literfles water omdat ze zeker goed moest drinken.
Ik liep terug naar de galley en informeerde wederom mijn purser. Hij stond achter mijn beslissing. Nadat ik wederom bij de passagier was geweest om alles te brengen drukte ik haar op het hart om niet te aarzelen en mij te informeren als het nodig was. Ze knikte en zei dat ze ging proberen om wat te slapen.
Toen ik wat later door de cabin liep aan de andere kant wierp ik weer een blik op mijn patiënte en zag dat ze ineengedoken zat tegen de stoel voor haar en ik meende dat haar gezicht glom (van het zweet??). Ik sprak haar man aan die aan mijn kant van het gangpad zat en vroeg of alles ok was met haar. Hij zei dat ze nog pijn had maar dat het wel ging.
Niet helemaal gerust informeerde in mijn csv. Hij vroeg of ze de panadol had genomen. Ik zei dat ik niet zeker was. Het zou kunnen dat ze die niet had genomen omdat ze liever geen medicijnen neemt. Hij stond op en zei dat hij wel even met haar zou gaan praten. Ik suggereerde nog dat het misschien beter was om met haar man te praten zodat ze wat kon rusten. Hij zei echter; "nee, hij is een goldmember dus ik val hem liever niet lastig."
Ik:

We hebben haar nog wat maagtabletten gegeven en de rest van de vlucht ging het wel.
Toen ze van boord ging zag ze er iets beter uit en wenste ik haar veel beterschap.
Arm ding.
vrijdag 17 januari 2020 om 21:30
Mijn ervaring op Schiphol is dat na een lange intercontinentale vlucht de bagage meestal heel snel op de bagageband ligt als je met KLM vliegt. Voordat je het hele stuk over Schiphol gelopen hebt, naar het toilet geweest bent en door de douane draait de bagage meestal al rond.
Vervelend zo’n zieke passagier.
Vervelend zo’n zieke passagier.

zaterdag 18 januari 2020 om 09:25
6h30 ongeveer. Veel te lang als je je hondsberoerd voelt.PepperyPie schreef: ↑17-01-2020 21:00Oh verschrikkelijk als je je zo voelt tijdens een vlucht. Was het een lange vlucht? Het kan ook door de immodium komen, heb dat 1x geslikt en voelde me ook verschrikkelijk. Dan maar diarree.
zaterdag 18 januari 2020 om 11:30
Ik had een keer voedselvergiftiging aan boord bij de blauwen op een vlucht van 11 uur. Men wat was ik ziek. De crew was fantastisch met de hulp. Kreeg veel dekens want ondanks het zweten had ik het zo koud en werd de businessclass ingeloodst waar ik lekker rustig languit kon liggen.
Geen bijzonderheden
zaterdag 18 januari 2020 om 14:06
Ik was een keer herstellende van voedselvergiftiging. Ik had zo'n buikpijn en man en ik moesten nog apart zitten ook en niemand wou ruilen. God wat was ik beroerd. Gelukkig was dit maar een korte vlucht 4.5 uur ofzo. Man had vliegangst dus die zat ook al niet lekker. Dit was nog voor het zelf inchecken tijdperk.

zaterdag 18 januari 2020 om 17:20
Met zulke klachten wil je echt niet op een vliegtuig zitten!
Over klachten gesproken. Ik ben vanmiddag bij de dokter geweest. Ik heb fysio voorgeschreven gekregen en een gel die ik kan gebruiken als de rugpijn weer opflakkerd. Dankzij de rust is het momenteel weer wat minder.
Ze raadde mij aan om te zwemmen van zodra het weer wat warmer is. Ik vroeg of roeien (op zo'n roeimachine in de gym) een goede vervanging is in afwachting van warmer weer. Ze zei, ja maar zeker niet op de hoogste standen. Aha! Ik heb het dus waarschijnlijk zelf een stuk erger gemaakt door als een malle op dat ding tekeer te gaan. Het idee was goed: de spieren in mijn bovenrug versterken. Maar ik heb juist mijn spieren nog meer overbelast door op de hoogste stand te sporten in combinatie met het zware werk aan boord. En omdat mijn rooster maar doorgaat kregen mijn spieren geen rust.
Dus, blijven sporten maar rustig aan.
Over klachten gesproken. Ik ben vanmiddag bij de dokter geweest. Ik heb fysio voorgeschreven gekregen en een gel die ik kan gebruiken als de rugpijn weer opflakkerd. Dankzij de rust is het momenteel weer wat minder.
Ze raadde mij aan om te zwemmen van zodra het weer wat warmer is. Ik vroeg of roeien (op zo'n roeimachine in de gym) een goede vervanging is in afwachting van warmer weer. Ze zei, ja maar zeker niet op de hoogste standen. Aha! Ik heb het dus waarschijnlijk zelf een stuk erger gemaakt door als een malle op dat ding tekeer te gaan. Het idee was goed: de spieren in mijn bovenrug versterken. Maar ik heb juist mijn spieren nog meer overbelast door op de hoogste stand te sporten in combinatie met het zware werk aan boord. En omdat mijn rooster maar doorgaat kregen mijn spieren geen rust.
Dus, blijven sporten maar rustig aan.
zondag 19 januari 2020 om 06:18
Pilates en yoga zijn ook erg goed om je rugspieren sterker te maken en kun je prima op je hotelkamer (of hotelgym) doen. Een half uurtje per dag is al voldoende. Op youtube staan goeie (instructie)videos.
Heb je mijn post over de rugbrace gezien? Dat werkt echt goed (ook tegen een vliegbuik
) en is onzichtbaar onder je schort.
Heb je mijn post over de rugbrace gezien? Dat werkt echt goed (ook tegen een vliegbuik
zondag 19 januari 2020 om 08:19
Oh dit moet toch ook vreselijk zijn, allereerst voor dat meisje, maar ook voor passagiers en crew.
https://www.at5.nl/artikelen/199530/man ... r-schiphol
•
zondag 19 januari 2020 om 11:07

zondag 19 januari 2020 om 13:48
Het voelt als een mooie lentedag in Nederland. En het zwembad is niet verwarmd.
De weersvoorspellingen geven temperaturen van 26 graden aan maar in de praktijk voelt het een stuk frisser aan. Door de koude wind wellicht.
Nee. Binnenzwembaden zijn nauwelijks tot niet te vinden in Dubai.
Ja ik had het gezien!mayou schreef: ↑19-01-2020 06:18Pilates en yoga zijn ook erg goed om je rugspieren sterker te maken en kun je prima op je hotelkamer (of hotelgym) doen. Een half uurtje per dag is al voldoende. Op youtube staan goeie (instructie)videos.
Heb je mijn post over de rugbrace gezien? Dat werkt echt goed (ook tegen een vliegbuik) en is onzichtbaar onder je schort.

Yoga en pilates is ook een goed idee om deze koudere maand te overbruggen. Ik ga een fitness tracker kopen voor wat motivatie.

zondag 19 januari 2020 om 13:50
Wow heftig!Frizz schreef: ↑19-01-2020 08:19Oh dit moet toch ook vreselijk zijn, allereerst voor dat meisje, maar ook voor passagiers en crew.
Ik ken de keycords met zonnebloemen niet...

zondag 19 januari 2020 om 13:53
Mijn bp opdracht is bekend!
Ik vlieg naar Johannesburg voor de rugbywedstrijd Lions vs Reds! Inderdaad een lange vlucht. De tickets zijn ook al geboekt. Voorlopig zijn het economy class tickets. Op de dag zelf krijg ik een upgrade naar bussinessclass indien er plaats is.
Ik kijk er zo naar uit! Niet te geloven dit!

Ik vlieg naar Johannesburg voor de rugbywedstrijd Lions vs Reds! Inderdaad een lange vlucht. De tickets zijn ook al geboekt. Voorlopig zijn het economy class tickets. Op de dag zelf krijg ik een upgrade naar bussinessclass indien er plaats is.
Ik kijk er zo naar uit! Niet te geloven dit!
zondag 19 januari 2020 om 13:54