Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
vrijdag 24 januari 2020 om 15:44
Mja, minimaal twee dagen vakantie inleveren op 2,5-3 week vind ik best veel. En ik vind alsnog rechtstreeks vliegen wel echt véél chiller dan met tussenlanding.
vrijdag 24 januari 2020 om 15:54
vrijdag 24 januari 2020 om 17:47
Ohnee, dat was dit specifieke geval! De vluchttijden terug zijn nogal ruk met TDA: vrijdag op zaterdag om half 3 snachts vertrekken. Terwijl met KLM je zaterdagavond vliegt. En heenweg soortgelijk geval. Vandaar.
En TDA is zéker veel beter, maar ik ga niet meer betalen voor een vlucht met overstap ipv rechtstreeks, daarvoor vind ik rechtstreeks veel te fijn.
vrijdag 24 januari 2020 om 17:56
O zo bedoel je het. Ik dacht alZanahoria schreef: ↑24-01-2020 17:47Ohnee, dat was dit specifieke geval! De vluchttijden terug zijn nogal ruk met TDA: vrijdag op zaterdag om half 3 snachts vertrekken. Terwijl met KLM je zaterdagavond vliegt. En heenweg soortgelijk geval. Vandaar.
En TDA is zéker veel beter, maar ik ga niet meer betalen voor een vlucht met overstap ipv rechtstreeks, daarvoor vind ik rechtstreeks veel te fijn.
Geen bijzonderheden

vrijdag 24 januari 2020 om 18:07
Een paar uur geleden hoorde ik dat er een cyclone warning klasse 3 in kracht is voor Mauritius. Heel spannend is dat verder niet. Ze verwachten rotweer met sterke rukwinden voor vannacht. Morgenochtend zou de cyclone 50 km bij Mauritius vandaan zijn. Het is dus maar de vraag of de luchthaven morgen open is en of we naar huis kunnen.

vrijdag 24 januari 2020 om 19:46
Een half uur geleden zat ik nog aan de bar. Maar mijn rug begon zodanig pijn te doen dat ik besloot dat het tijd was om terug naar mijn appartment te gaan. Onderweg begon de wind merkbaar aan te sterken. Ik zit nu veilig op mijn balkon terwijl de wind van zich laat horen. Cyclone Diane is in aantocht.
Op 30/12 (of was het 31/12?) hadden ze hier ook al een cycloon klasse 3 en het resort staat nog recht. De crew van toen zat hier toen ook een dag vast. Voor ons is het wachten op verdere info. Maar dat zal ten vroegste morgen pas komen. De cycloon gaat ons morgenochtend treffen. Als hij snel genoeg voorbij trekt kunnen we gewoon naar huis in de namiddag.
Op 30/12 (of was het 31/12?) hadden ze hier ook al een cycloon klasse 3 en het resort staat nog recht. De crew van toen zat hier toen ook een dag vast. Voor ons is het wachten op verdere info. Maar dat zal ten vroegste morgen pas komen. De cycloon gaat ons morgenochtend treffen. Als hij snel genoeg voorbij trekt kunnen we gewoon naar huis in de namiddag.
vrijdag 24 januari 2020 om 21:07
Check het nog even. Vaak hanteert klm 00.05 als vertrektijd. Als je vlucht op die tijd op zaterdag vertrekt is dat dus zaterdagochtend ipv avond.Zanahoria schreef: ↑24-01-2020 17:47Ohnee, dat was dit specifieke geval! De vluchttijden terug zijn nogal ruk met TDA: vrijdag op zaterdag om half 3 snachts vertrekken. Terwijl met KLM je zaterdagavond vliegt. En heenweg soortgelijk geval. Vandaar.
vrijdag 24 januari 2020 om 22:22
Ik kreeg een kleeeeiiiine hartverzakking maar het is zaterdag 23:20

Wel bedankt voor de tip hoor, had me zomaar kunnen gebeuren!
Toch wel spannend Dolly! Althans, ik zou het zelf toch best spannend vinden, jij hopelijk minder. Hou ons op de hoogte wat betreft de wind.

zaterdag 25 januari 2020 om 09:02
'Dollly' is wereldberoemd op het Viva Forum!derooiekater schreef: ↑24-01-2020 20:41Nog nooit van je gehoord maar wat schrijf je leuk. Binnenkort eens deel 1 door lezen..

zaterdag 25 januari 2020 om 09:55
De Indian veg is de populairste. Wat special meals betreft: Ik weet nooit wat erin zit. Die maaltijden zijn bedekt natuurlijk en staan niet vermeld op de menukaarten. Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat we serveren en of dat varieert naargelang de bestemming. De fruitplatter ziet er wel heel lekker uit. Gisteren had ik een dame aan boord die voor haar 2 vluchten een fruitplatter had besteld maar op haar 2de vlucht besloot ze dat dat toch teveel van het goede was en wilde ze een andere maaltijd bestellen. Helaas... we hebben geen extra maaltijden aan boord en ik weet pas aan het einde van de service of we maaltijden over hebben (door mensen die niet eten). Het ging echter om de laatste service en ik weet uit ervaring dat we ons na de service moeten haasten om alles in gereedheid te brengen voor de landing. Dus ik heb haar aangeraden om toch voor de fruitplatter te gaan aangezien ik niet kon beloven tijdig een alternatief te kunnen regelen.Hanne_Solo schreef: ↑25-01-2020 08:03Kreeg een mail van TDA. Ook 3 vluchten met de A380 geboekt. En inderdaad 2 uur overstaptijd op de hub. Nu eens kijken welke meals er te boeken zijn. Heb je nog een aanbeveling wat betreft special meals, Dolly? De Indian Vegetarian Meal beviel me wel de vorige keer. En de fruit platter is ook altijd goed. Hangen alleen de 2 standaard menu's af van de bestemming? Die op de menukaart staan, bedoel ik. O ja, ik vlieg economy. Zo veel punten heb ik nog niet gespaard.
Uiteindelijk kreeg ik gelijk. De crew had zelf geen tijd meer om te ontbijten.
Economy is helemaal prima hoor!

Special meals worden namelijk als eerste uitgedeeld (met de hand). Maar die passagiers krijgen wel pas een drankje wanneer we de andere passagiers bedienen. Ook afruimen doen we op hetzelfde moment. Het kan ook niet anders.

zaterdag 25 januari 2020 om 09:56

zaterdag 25 januari 2020 om 11:52
Je hebt er tenslotte ook voor betaald. Ik ga ook met een lege maag aan boord hoorHanne_Solo schreef: ↑25-01-2020 11:30Dat is ook een van de redenen dat ik een special meal kies. Je vertrekt toch al op tijd van huis en dan nog ruim tevoren op de luchthaven. Meestal heb ik dan wel trek gekregen en soms ruik je het eten al als je instapt.
Ja, natuurlijk kan ik ook eten van huis meenemen of op de luchthaven wat kopen. Maar het eten van TDA smaakt me altijd prima en mag wat mij betreft a.s.a.p. doorkomen:-)

zaterdag 25 januari 2020 om 11:55
Kan me voorstellen dat men bezorgd is.TrolleyDolly schreef: ↑25-01-2020 10:21Het ziet ernaar uit dat de terugvlucht geen verdere vertraging zal oplopen. Intussen zie ik dat de crew thuis zich meer en meer zorgen begint te maken over het Coronavirus. Over een week vlieg ik naar HongKong.