Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-01-2020 10:50
Lekker languit met een boel dekentjes en kussentjes films kijken en slapen. Zoveel relaxter dan de opgepropte blauwen.
Mja, minimaal twee dagen vakantie inleveren op 2,5-3 week vind ik best veel. En ik vind alsnog rechtstreeks vliegen wel echt véél chiller dan met tussenlanding.
Zanahoria schreef:
24-01-2020 15:44
Mja, minimaal twee dagen vakantie inleveren op 2,5-3 week vind ik best veel. En ik vind alsnog rechtstreeks vliegen wel echt véél chiller dan met tussenlanding.
Maar hoe dan? Ik heb altijd max 2 uur op Dubai. Wat lever ik dan in?
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
24-01-2020 15:54
Maar hoe dan? Ik heb altijd max 2 uur op Dubai. Wat lever ik dan in?
Ohnee, dat was dit specifieke geval! De vluchttijden terug zijn nogal ruk met TDA: vrijdag op zaterdag om half 3 snachts vertrekken. Terwijl met KLM je zaterdagavond vliegt. En heenweg soortgelijk geval. Vandaar.
En TDA is zéker veel beter, maar ik ga niet meer betalen voor een vlucht met overstap ipv rechtstreeks, daarvoor vind ik rechtstreeks veel te fijn.
Zanahoria schreef:
24-01-2020 17:47
Ohnee, dat was dit specifieke geval! De vluchttijden terug zijn nogal ruk met TDA: vrijdag op zaterdag om half 3 snachts vertrekken. Terwijl met KLM je zaterdagavond vliegt. En heenweg soortgelijk geval. Vandaar.
En TDA is zéker veel beter, maar ik ga niet meer betalen voor een vlucht met overstap ipv rechtstreeks, daarvoor vind ik rechtstreeks veel te fijn.
O zo bedoel je het. Ik dacht al 😂
Geen bijzonderheden
Ik was bij de A380 150 euro pp minder kwijt dan bij de blauwen. 🤩 das toch 300 euro.
Geen bijzonderheden
Een paar uur geleden hoorde ik dat er een cyclone warning klasse 3 in kracht is voor Mauritius. Heel spannend is dat verder niet. Ze verwachten rotweer met sterke rukwinden voor vannacht. Morgenochtend zou de cyclone 50 km bij Mauritius vandaan zijn. Het is dus maar de vraag of de luchthaven morgen open is en of we naar huis kunnen.
Een half uur geleden zat ik nog aan de bar. Maar mijn rug begon zodanig pijn te doen dat ik besloot dat het tijd was om terug naar mijn appartment te gaan. Onderweg begon de wind merkbaar aan te sterken. Ik zit nu veilig op mijn balkon terwijl de wind van zich laat horen. Cyclone Diane is in aantocht.

Op 30/12 (of was het 31/12?) hadden ze hier ook al een cycloon klasse 3 en het resort staat nog recht. De crew van toen zat hier toen ook een dag vast. Voor ons is het wachten op verdere info. Maar dat zal ten vroegste morgen pas komen. De cycloon gaat ons morgenochtend treffen. Als hij snel genoeg voorbij trekt kunnen we gewoon naar huis in de namiddag.
Afbeelding

Toch maar even een tvp-tje, want anders ben ik je kwijt....
Nog nooit van je gehoord maar wat schrijf je leuk. Binnenkort eens deel 1 door lezen..
Zanahoria schreef:
24-01-2020 17:47
Check het nog even. Vaak hanteert klm 00.05 als vertrektijd. Als je vlucht op die tijd op zaterdag vertrekt is dat dus zaterdagochtend ipv avond.
mayou schreef:
24-01-2020 21:07
Check het nog even. Vaak hanteert klm 00.05 als vertrektijd. Als je vlucht op die tijd op zaterdag vertrekt is dat dus zaterdagochtend ipv avond.
Ik kreeg een kleeeeiiiine hartverzakking maar het is zaterdag 23:20 :)
Wel bedankt voor de tip hoor, had me zomaar kunnen gebeuren!

Toch wel spannend Dolly! Althans, ik zou het zelf toch best spannend vinden, jij hopelijk minder. Hou ons op de hoogte wat betreft de wind.
Update: Mijn terugvlucht heeft nu 2 uur vertraging. Dat kan nog later worden maar dat hangt van Diana af. Het gevolg is dat ik van mijn Brussel vlucht ben gehaald. Ik wist dat dat kon gebeuren.
Och dat is jammer zeg.
Balen zeg! Hopelijk kunnen jullie straks veilig en snel vertrekken.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:16
99.57% gewijzigd
derooiekater schreef:
24-01-2020 20:41
Nog nooit van je gehoord maar wat schrijf je leuk. Binnenkort eens deel 1 door lezen..
'Dollly' is wereldberoemd op het Viva Forum!
Zanahoria schreef:
24-01-2020 22:22
Ik kreeg een kleeeeiiiine hartverzakking maar het is zaterdag 23:20 :)
Wel bedankt voor de tip hoor, had me zomaar kunnen gebeuren!
:thumbsup:
Tvp
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Hanne_Solo schreef:
25-01-2020 08:03
Kreeg een mail van TDA. Ook 3 vluchten met de A380 geboekt. En inderdaad 2 uur overstaptijd op de hub. Nu eens kijken welke meals er te boeken zijn. Heb je nog een aanbeveling wat betreft special meals, Dolly? De Indian Vegetarian Meal beviel me wel de vorige keer. En de fruit platter is ook altijd goed. Hangen alleen de 2 standaard menu's af van de bestemming? Die op de menukaart staan, bedoel ik. O ja, ik vlieg economy. Zo veel punten heb ik nog niet gespaard.
De Indian veg is de populairste. Wat special meals betreft: Ik weet nooit wat erin zit. Die maaltijden zijn bedekt natuurlijk en staan niet vermeld op de menukaarten. Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat we serveren en of dat varieert naargelang de bestemming. De fruitplatter ziet er wel heel lekker uit. Gisteren had ik een dame aan boord die voor haar 2 vluchten een fruitplatter had besteld maar op haar 2de vlucht besloot ze dat dat toch teveel van het goede was en wilde ze een andere maaltijd bestellen. Helaas... we hebben geen extra maaltijden aan boord en ik weet pas aan het einde van de service of we maaltijden over hebben (door mensen die niet eten). Het ging echter om de laatste service en ik weet uit ervaring dat we ons na de service moeten haasten om alles in gereedheid te brengen voor de landing. Dus ik heb haar aangeraden om toch voor de fruitplatter te gaan aangezien ik niet kon beloven tijdig een alternatief te kunnen regelen.

Uiteindelijk kreeg ik gelijk. De crew had zelf geen tijd meer om te ontbijten.

Economy is helemaal prima hoor! :D Zelf kies ik nooit een special meal. Ik wil graag mijn cheese, crackers en ongezond, westers toetje. Daarbij vind ik het prettiger om een drankje te hebben tijdens de maaltijd en niet zo lang met een tray voor mijn neus te zitten.

Special meals worden namelijk als eerste uitgedeeld (met de hand). Maar die passagiers krijgen wel pas een drankje wanneer we de andere passagiers bedienen. Ook afruimen doen we op hetzelfde moment. Het kan ook niet anders.
Beter.Laat schreef:
25-01-2020 09:02
'Dollly' is wereldberoemd op het Viva Forum!
:yes: #lifegoals
Het ziet ernaar uit dat de terugvlucht geen verdere vertraging zal oplopen. Intussen zie ik dat de crew thuis zich meer en meer zorgen begint te maken over het Coronavirus. Over een week vlieg ik naar HongKong.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:16
99.63% gewijzigd
Hanne_Solo schreef:
25-01-2020 11:30
Dat is ook een van de redenen dat ik een special meal kies. Je vertrekt toch al op tijd van huis en dan nog ruim tevoren op de luchthaven. Meestal heb ik dan wel trek gekregen en soms ruik je het eten al als je instapt.

Ja, natuurlijk kan ik ook eten van huis meenemen of op de luchthaven wat kopen. Maar het eten van TDA smaakt me altijd prima en mag wat mij betreft a.s.a.p. doorkomen:-)
Je hebt er tenslotte ook voor betaald. Ik ga ook met een lege maag aan boord hoor ;-) Ik heb wel wat gezonde snacks bij voor het geval dat, maar ik reken op die maaltijd.
TrolleyDolly schreef:
25-01-2020 10:21
Het ziet ernaar uit dat de terugvlucht geen verdere vertraging zal oplopen. Intussen zie ik dat de crew thuis zich meer en meer zorgen begint te maken over het Coronavirus. Over een week vlieg ik naar HongKong.
Kan me voorstellen dat men bezorgd is.
Ik was dit topic kwijt!
Moest ook aan je denken toen ik las over dat virus. Best eng en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven