Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

zaterdag 25 januari 2020 om 12:52
Crewleden van een bepaalde vlucht hebben vandaag allemaal een mail gehad met de melding dat er een passagier op hun vlucht zat die kenmerken van het virus vertoont. De kans dat het echt om het virus gaat is klein. Er stond in dat ze momenteel niets hoeven te doen maar als ze symptomen krijgen moeten ze zich melden bij de clinic.
Ik ben het eens met de opmerking dat de kans klein is maar we lopen wel een groter risico als crew.
Ik ben het eens met de opmerking dat de kans klein is maar we lopen wel een groter risico als crew.

zaterdag 25 januari 2020 om 13:13
Klopt. Het lijkt ook zo irritant veel op elkaar. Ik zal ook niet twijfelen om naar de clinic te gaan als ik zulke symptomen heb. Better safe then sorry. Ik zou niet de crew willen zijn die al haar collega's aansteekt met een gevaarlijk virus.
Trouwens, pas goed op jezelf en je reisgenoten in BKK. Het heeft geen zin om je vakantie erdoor te laten verpesten (daar ben je volgens mij ook veel te nuchter voor) maar hou het in je achterhoofd.
Ik ben benieuwd welke maatregelen ik van TDA moet treffen in HongKong.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 13:36
26.13% gewijzigd
zaterdag 25 januari 2020 om 13:34
Altijd even checken inderdaad.TrolleyDolly schreef: ↑25-01-2020 13:13Klopt. Het lijkt ook zo irritant veel op elkaar. Ik zal ook niet twijfelen om naar de clinic te gaan als ik zulke symptomen heb. Better safe then sorry. Ik zou niet de crew willen zijn die al haar collega's aansteekt met een gevaarlijk virus.
Geen bijzonderheden
zaterdag 25 januari 2020 om 13:54
Daar ben ik ook benieuwd naar.TrolleyDolly schreef: ↑25-01-2020 13:13Klopt. Het lijkt ook zo irritant veel op elkaar. Ik zal ook niet twijfelen om naar de clinic te gaan als ik zulke symptomen heb. Better safe then sorry. Ik zou niet de crew willen zijn die al haar collega's aansteekt met een gevaarlijk virus.
Trouwens, pas goed op jezelf en je reisgenoten in BKK. Het heeft geen zin om je vakantie erdoor te laten verpesten (daar ben je volgens mij ook veel te nuchter voor) maar hou het in je achterhoofd.
Ik ben benieuwd welke maatregelen ik van TDA moet treffen in HongKong.
Zie je ertegenop?? En dan bedoel ik niet het verblijf in Hong Kong, maar de terugvlucht.
zaterdag 25 januari 2020 om 17:24
Ik ben in het andere deel begonnen en wat een heerlijke schrijfstijl.
zaterdag 25 januari 2020 om 17:59
Daar zitten veel mensen in die vanuit China of Hong Kong komen.
zaterdag 25 januari 2020 om 18:56
Ik heb juist al een paar keer in de A380 heel erg krap gezeten vanuit Dubai naar Amsterdam. Mss dat ze er rijen bij plaatsen dan ? Geen idee. Zat ook alle keren rammetje vol, geen stoel meer vrij.yasmijn schreef: ↑23-01-2020 11:42Ik ook! En ik ben dol op de A380! En op Dubai even shoppen.
Bij de blauwen zit je zo opgepropt. En is altijd mudjevol. In de A380 zit je zo riant en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet meerdere stoelen voor mezelf had. En het entertainment en eten is beter.
Volgende week ben ik 2 uur op Dubai, ik vind het mensen kijken daar ook zo leuk.

zaterdag 25 januari 2020 om 23:41
Goh... nee niet echt. Tijdens mijn pauze las ik wat nieuwsberichten op ons entertainment systeem en daarin las ik dat voornamelijk ouderen die reeds gezondheidsproblemen hebben getroffen worden. Tot nu toe werden er nog geen slachtoffers in mijn leeftijdscategorie vermeld.
Ik ben me er echter wel heel erg van bewust en helemaal gerust ben ik niet. Maar ik ga er niet voor thuis blijven.
Het is wel een bizarre situatie. Toen we de lakens en headsets aan het opruimen waren nadat de passagiers van boord waren gegaan riep een collega dat ik rij nr x moest vermijden. Een Chinese man had daar hardnekkig zitten hoesten zonder zijn mond te bedekken. Die opmerking was zo bizar dat ik onwillekeurig moest lachen. Het is ver gekomen als mensen bang geworden zijn van hoestende Chinesen. Meteen daarna bedacht ik mij dat het erg naar moet zijn voor de reizende Chinese (of er zodanig uitziende) bevolking. Ik kan me zo voorstellen dat mijn collega niet de enige is die hen verschrikt aankijkt als ze ten gevolge van een kriebel in hun neus moeten niezen.
Desondanks liep ik even naar de galley om plastic handschoenen aan te trekken voor ik weer verder ging met mijn werk. Niet persé omwille van die Chinees maar omdat ik me plots weer bewust was van het virus dat de ronde doet en waar ik, ondanks al het lezen, nog steeds niet veel van weet.

zaterdag 25 januari 2020 om 23:43
Dankjewel!derooiekater schreef: ↑25-01-2020 17:24Ik ben in het andere deel begonnen en wat een heerlijke schrijfstijl.

zondag 26 januari 2020 om 15:49
Ik kom net van bij de physiotherapy. Eindelijk is er een verklaring voor problemen die ik al jaaaaaren heb. Eindelijk is er een oplossing.
Blijkbaar is mijn houding niet goed. Een vaak voorkomend probleem bij mensen die lang zijn. Mijn onderrug is recht maar mijn schouders vallen behoorlijk naar voren. De physiotherapeut trok mijn schouders naar achter en zei: "Dit is de juiste houding."
"Nee! Echt!? Dat voelt echt geforceerd."
"Ja, maar dat gaan we oplossen."
We hebben samen wat oefeningen gedaan die ik vanaf nu tot het einde van mijn dagen dagelijks moet doen. Daarna kreeg ik wat naalden in mijn overbelaste spier. Acupunctuur dus. Ik kreeg complimenten voor mijn hoge pijngrens.
De sessie eindigde met het intapen van mijn rug. Die tape moet ik 3 dagen laten zitten. Het idee daarachter is dat ik zo ervaar wat de juiste houding is.
Spierversterkende oefeningen zijn dus echt een goed idee maar ik heb professionele begeleiding nodig om het correct te doen. En het helpt ook dat ik nu weet wat er precies mis is. Anders had ik kunnen sporten tot ik een ons weeg maar had ik wellicht nog steeds een slechte houding.
Zelfs mijn heftige spanningshoofdpijnen zullen dankzij deze therapie voor een groot deel verleden tijd zijn.
Ik ben in de wolken hoewel mijn spieren nu wel pijnlijker zijn dan vanochtend.
Blijkbaar is mijn houding niet goed. Een vaak voorkomend probleem bij mensen die lang zijn. Mijn onderrug is recht maar mijn schouders vallen behoorlijk naar voren. De physiotherapeut trok mijn schouders naar achter en zei: "Dit is de juiste houding."
"Nee! Echt!? Dat voelt echt geforceerd."
"Ja, maar dat gaan we oplossen."
We hebben samen wat oefeningen gedaan die ik vanaf nu tot het einde van mijn dagen dagelijks moet doen. Daarna kreeg ik wat naalden in mijn overbelaste spier. Acupunctuur dus. Ik kreeg complimenten voor mijn hoge pijngrens.

Spierversterkende oefeningen zijn dus echt een goed idee maar ik heb professionele begeleiding nodig om het correct te doen. En het helpt ook dat ik nu weet wat er precies mis is. Anders had ik kunnen sporten tot ik een ons weeg maar had ik wellicht nog steeds een slechte houding.
Zelfs mijn heftige spanningshoofdpijnen zullen dankzij deze therapie voor een groot deel verleden tijd zijn.
Ik ben in de wolken hoewel mijn spieren nu wel pijnlijker zijn dan vanochtend.

maandag 27 januari 2020 om 18:18
Hoi Dolly, een vriendin en ik willen in mei naar Bali gaan. We wilden vliegen met jouw maatschappij (goedkoopste), maar mijn vriendin wilt nu niet meer omdat jullie nog over Iran vliegen. Hebben jullie daar info over gekregen waarom jullie er nog over vliegen? Op de radio was laatst gezegd door een expert dat het owv commerciële redenen is (omdat Dubai zo kort bij Iran ligt is een andere route een serieuze omweg). Maar gaat zo'n grote maatschappij veiligheid ten koste stellen van geld?

maandag 27 januari 2020 om 19:43
Het antwoord is nee. TDA zou niet over Iran vliegen als er ook maar een vleugje risico zou bestaan voor de passagiers of hun crew. Dat zou een behoorlijke deuk in hun kostbare imago betekenen. Vanuit het commerciële standpunt zou het juist heel dom zijn om risico's te nemen. We hebben een eigen veiligheidsdienst die de diverse situaties over de hele wereld dag en nacht in de gaten houden. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het oordeel van onze diensten. Als TDA zegt dat het veilig is om te vliegen is er geen haar op mijn hoofd die overweegt om een vlucht te ruilen of om me ziek te melden.Lauren85 schreef: ↑27-01-2020 18:18Hoi Dolly, een vriendin en ik willen in mei naar Bali gaan. We wilden vliegen met jouw maatschappij (goedkoopste), maar mijn vriendin wilt nu niet meer omdat jullie nog over Iran vliegen. Hebben jullie daar info over gekregen waarom jullie er nog over vliegen? Op de radio was laatst gezegd door een expert dat het owv commerciële redenen is (omdat Dubai zo kort bij Iran ligt is een andere route een serieuze omweg). Maar gaat zo'n grote maatschappij veiligheid ten koste stellen van geld?
Ik volg zelf de situatie nog steeds op de voet en wat mij betreft is er niks om me zorgen te maken. Ik vlieg volgende maand naar Baghdad en ik lig er alllesbehalve wakker van.
Toegegeven, de dagen na het incident was ik er niet goed van. Maar de storm is intussen al lang en breed gaan liggen. Mijn aandacht is nu verplaatst naar het Coronavirus. Maar de kans dat ik het te pakken krijg tijdens mijn bezoek aan China is klein en als ik het krijg zal ik hoogstwaarschijnlijk gewoon een aantal dagen goed ziek zijn.

maandag 27 januari 2020 om 19:58
Blijkbaar wel. Mijn physiotherapeut zag vandaag al wat verbetering. Ik kan mijn linkerarm al een stukje verder naar achter strekken en dat is een stap in de goede richting.
Hij heeft nog wat gekraakt, gerokken en geprikt. Vervolgens kreeg ik nieuwe tape op mijn rug en kon ik weer gaan.
Ik heb er vertrouwen in. Hij weet waar hij het over heeft.
Ik ben echter nog steeds sceptisch over de acupunctuur. Ongetwijfeld ook omdat dat absoluut niet aangenaam is. En dat weet de physiotherapeut ook anders zou hij mij niet steeds complimenten geven over mijn hoge pijngrens. Hoe verzin je het? Naalden in een pijnlijke spier steken...
Edit: oh pardon! Ik heb het even opgezocht... het gaat om dry needling. Het heeft helemaal niks met acupunctuur te maken.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 20:04
15.74% gewijzigd
maandag 27 januari 2020 om 20:07
Klinkt als dry needling inderdaad. Ik heb het bij twee verschillende blessures gehad, en bij de ene hielp het super goed, bij de ander helaas niet. Deed bij beide wel ontzettend veel pijn inderdaad! Inclusief van die gekke spiertrekkingen als ze dan in een knoop zitten met die naald.
Maar als je het echt niet fijn vindt/het idee hebt dat het niet helpt kun je altijd aangeven dat je alleen de rest van de behandeling wilt he. Over de werking van dry needling is nog veel niet bekend, dus er zijn meer mensen die dat afwijzen. Het is slechts een klein onderdeel van de behandeling, waarschijnlijk kom je er met de tape en oefeningen etc. ook. Dus laat je niet mishandelen als je het niet wilt
Maar als je het echt niet fijn vindt/het idee hebt dat het niet helpt kun je altijd aangeven dat je alleen de rest van de behandeling wilt he. Over de werking van dry needling is nog veel niet bekend, dus er zijn meer mensen die dat afwijzen. Het is slechts een klein onderdeel van de behandeling, waarschijnlijk kom je er met de tape en oefeningen etc. ook. Dus laat je niet mishandelen als je het niet wilt

maandag 27 januari 2020 om 20:15
Je hebt gelijk Angel. Er begon me iets te dagen en na een search op Google kwam ik bij dry needling uit.
Wel gek dat ik een stuk of 5 naalden in mijn spier kreeg ipv 1.
Edit: ik ben nog steeds aan het lezen. 1 naald per triggerpoint. Dus ik zal 5 triggerpoints hebben. Het beurse gevoel achteraf blijkt ook normaal te zijn. Interessant!
Wel gek dat ik een stuk of 5 naalden in mijn spier kreeg ipv 1.
Edit: ik ben nog steeds aan het lezen. 1 naald per triggerpoint. Dus ik zal 5 triggerpoints hebben. Het beurse gevoel achteraf blijkt ook normaal te zijn. Interessant!
maandag 27 januari 2020 om 20:52
KLM vliegt sinds afgelopen donderdag ook weer over Iran en Irak.Lauren85 schreef: ↑27-01-2020 18:18Hoi Dolly, een vriendin en ik willen in mei naar Bali gaan. We wilden vliegen met jouw maatschappij (goedkoopste), maar mijn vriendin wilt nu niet meer omdat jullie nog over Iran vliegen. Hebben jullie daar info over gekregen waarom jullie er nog over vliegen? Op de radio was laatst gezegd door een expert dat het owv commerciële redenen is (omdat Dubai zo kort bij Iran ligt is een andere route een serieuze omweg). Maar gaat zo'n grote maatschappij veiligheid ten koste stellen van geld?
En heel eerlijk, TDA is een van de veiligste maatschappijen.