Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
klinkt echt super chill!!
klinkt goed dolly! Ik vind het wel terecht dat je 15 uur betaald wordt. Je bent natuurlijk wel veel tijd kwijt met deze opdracht.
Het lijkt mij ook ver-schri-ku-luk, maar dan wel ver-schri-ku-luk Leuk.

Die 15 uur verdien je ook wel, je bent er slot van rekening ook onderweg voor deze opdracht. Hoewel een tripje bussiness meer genieten is dan werken🤣
Merel7 schreef:
05-02-2020 15:43
Het lijkt mij ook ver-schri-ku-luk, maar dan wel ver-schri-ku-luk Leuk.

Die 15 uur verdien je ook wel, je bent er slot van rekening ook onderweg voor deze opdracht. Hoewel een tripje bussiness meer genieten is dan werken🤣
Dat is inderdaad geen straf. Ik vlieg sowieso al graag als passagier. Als ik naar huis vlieg na een vakantie bij mijn familie vind ik de vlucht altijd veel te kort. :proud: Ik vermoed dat ik zelfs na een vlucht van 8h in Bussiness class hetzelfde gevoel ga hebben. ;-)

Voorlopig zijn er nog 20 plaatsen in B/C dus het ziet er goed uit!
TrolleyDolly schreef:
05-02-2020 16:04
Dat is inderdaad geen straf. Ik vlieg sowieso al graag als passagier. Als ik naar huis vlieg na een vakantie bij mijn familie vind ik de vlucht altijd veel te kort. :proud: Ik vermoed dat ik zelfs na een vlucht van 8h in Bussiness class hetzelfde gevoel ga hebben. ;-)

Voorlopig zijn er nog 20 plaatsen in B/C dus het ziet er goed uit!
Is het een dag of nachtvlucht.
Ik vlieg in bussiness het liefst s-nachts, terwijl ik in economey liever een dagvlucht heb.

Weet jij waarom ze tijdens een dagvlucht de ramen sluiten en de verlichting doven.
redbulletje schreef:
05-02-2020 10:22
Wat zou ik graag een keer die ene passagier willen zijn! Wat ontzettend gaaf!!!

Yas, goeie vlucht!
Eind oktober vorig jaar waren we met 4 passagiers. Het jaar ervoor (zelfde vlucht) met 11.

Maar met 4 was echt heel bijzonder.
Life is short. Eat dessert first.
Merel7 schreef:
05-02-2020 16:26
Is het een dag of nachtvlucht.
Ik vlieg in bussiness het liefst s-nachts, terwijl ik in economey liever een dagvlucht heb.

Weet jij waarom ze tijdens een dagvlucht de ramen sluiten en de verlichting doven.
Zodat de passagiers kunnen slapen (en ze niet teveel op de callbell duwen). :proud:

Geen veiligheidsprocedure. Gewoon passagierscomfort.
Fijne vakantie, Yas!
Life is short. Eat dessert first.
Wat een leuke opdracht!
Inmiddels op Dubai achter een G&T.

Was leuk, in ams nog voor opstijgen kwam Jay zich voorstellen.
Direct na vertrek kwam ze ons oogmaskers en etuitje met tandpasta en tandenborstel brengen en wat we wilden drinken. Was helemaal nog geen service. Heel attent! Dank voor het regelen, Dolly! ☺️
Lieve collega en vriendin!

De vlucht zat bommetjevol.

Over een uur door naar bkk. Die vlucht, wel A380, zit ook bommetje.
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
05-02-2020 17:26
Eind oktober vorig jaar waren we met 4 passagiers. Het jaar ervoor (zelfde vlucht) met 11.

Maar met 4 was echt heel bijzonder.
Heb een keer in zuid amerika een vlucht gehad, met een volledige crew en vooral mijzelf en mijn 3 mede reizigers. Was een vliegtuig waar 186 mensen in paste (geen idee hoe het type toestel heette)
Heb zo enorm gelachen, over hoeveel blikken coca cola ze in die rolkoffertjes heb zien proppen, want tja, ze weten niet uit welk vliegtuig die voedsel trailers komen, en dus ook niet hoeveel passagiers er kwamen. (was de verklaring/redernatie van de dolly's toen ik ernaar vroeg.

Was wel bijzonder.
yasmijn schreef:
05-02-2020 18:06
Inmiddels op Dubai achter een G&T.

Was leuk, in ams nog voor opstijgen kwam Jay zich voorstellen.
Direct na vertrek kwam ze ons oogmaskers en etuitje met tandpasta en tandenborstel brengen en wat we wilden drinken. Was helemaal nog geen service. Heel attent! Dank voor het regelen, Dolly! ☺️
Lieve collega en vriendin!

De vlucht zat bommetjevol.

Over een uur door naar bkk. Die vlucht, wel A380, zit ook bommetje.
Geen dank! Dat doet crew nu eenmaal voor elkaar. Net voor ik mij moest melden voor de terugvlucht naar Dubai vanuit HongKong kreeg ik een mailtje van een collega die ik niet kende. Een vriendin van haar zat op mijn vlucht. Ze vloog voor het eerst en wellicht ook voor het laatst met TDA. Of ik een foto van haar kon maken met de Polaroid camera die we aan boord hebben. Ze wist haar stoelnummer echter niet.

Ik mailde terug: Consider it done!

Eenmaal aan boord heb ik uitgezocht waar ze zat en dat doorgegeven aan de collega's die in haar area werkten. Vervolgens heb ik een seintje gegeven aan de collega's die met de camera rond zouden gaan dat ze ZEKER een foto van passagier x op stoel x moest nemen. Vervolgens verplaatste ik onze erepassagier naar een lege rij en moest ik wederom iedereen informeren over het nieuwe stoelnummer. De csv achterin verzekerde mij dat ze haar tijdens de vlucht wel zouden verzorgen.

Jay stuurde me net dat het een drukke vlucht was en dat ze anders nog wel meer had verzonnen.

Eindelijk ben je halverwege!
Utakar schreef:
05-02-2020 18:12
Heb een keer in zuid amerika een vlucht gehad, met een volledige crew en vooral mijzelf en mijn 3 mede reizigers. Was een vliegtuig waar 186 mensen in paste (geen idee hoe het type toestel heette)
Heb zo enorm gelachen, over hoeveel blikken coca cola ze in die rolkoffertjes heb zien proppen, want tja, ze weten niet uit welk vliegtuig die voedsel trailers komen, en dus ook niet hoeveel passagiers er kwamen. (was de verklaring/redernatie van de dolly's toen ik ernaar vroeg.

Was wel bijzonder.
Nou zeg. Tegenwoordig worden crew voor minder ontslagen.
Wat een fijne berichten vandaag!

Hoera voor Yasmijn, TrolleyDolly en Jay! :cheer: :cheer: :cheer:

Bangkok komt nu echt dichterbij voor je, goede tijd daar!
Dank jullie!

Het ging allemaal supersnel vanmorgen op Bangkok. Normale dikke dikke lange rijen voor de paspoortcontrole. Nu waren we er met 10 min doorheen. Bagage van de band, 5 minuten.
Geen bijzonderheden
Trolley, ik kreeg onlangs op een vlucht (niet TD airlines) de contactgegevens van de purser ivm een aantal issues die ik had ervaren. Ik zag pas later dat het het passenger manifest was. Is dat geen privacy gevoelige info??
Hello, can you hear me?
Tijdens een vlucht van Amsterdam naar Hong Kong werd er tijdens de ontbijt service omgeroepen dat er turbulentie op komst was. Ook de crew moest gaan zitten.
Één van de stewardessen raakte volkomen in paniek.
Een man die in de middenrij zat kreeg letterlijk zijn pistolet toegeworpen terwijl de stewardess tegen haar collega’s riep “wegwezen hier, er komt hevige turbulentie” waarna ze het met kar en al op een lopen zette.
De turbulentie viel uiteindelijk erg mee.

En voor wat betreft dat verhaal over de cola, ik herken dat wel.
Ik weet (van een gezagvoerder) dat de cabin crew op de vlucht naar Noorwegen de overgebleven wijn meeneemt en die met taxi chauffeurs ruilt voor blikken zalm.
Dit is wel al heel lang geleden, weet niet of het nog steeds gebeurt.
yasmijn schreef:
05-02-2020 10:18
Er werden inderdaad wat namen omgeroepen bij het boarden. Die zijn fijn geüpgraded.

Vast de frequent flyers.
TrolleyDolly schreef:
05-02-2020 18:54
Nou zeg. Tegenwoordig worden crew voor minder ontslagen.
Dit idd!
rascalles schreef:
06-02-2020 07:12
Vast de frequent flyers.
Nee! Jonge backpackers liepen naar voren!
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
06-02-2020 08:00
Nee! Jonge backpackers liepen naar voren!
Dat kunnen toch best frequent flyers zijn? Uiterlijk zegt niet alles he?
Frizz schreef:
06-02-2020 08:04
Dat kunnen toch best frequent flyers zijn? Uiterlijk zegt niet alles he?
Klopt, Er zijn heel veel jonge mensen die veel korte afstanden vliegen voor werk. Bijvoorbeeld ict-ers.
Juist die korte vluchten leveren je veel punten op om status te krijgen.
Merel7 schreef:
06-02-2020 06:31
Tijdens een vlucht van Amsterdam naar Hong Kong werd er tijdens de ontbijt service omgeroepen dat er turbulentie op komst was. Ook de crew moest gaan zitten.
Één van de stewardessen raakte volkomen in paniek.
Een man die in de middenrij zat kreeg letterlijk zijn pistolet toegeworpen terwijl de stewardess tegen haar collega’s riep “wegwezen hier, er komt hevige turbulentie” waarna ze het met kar en al op een lopen zette.
De turbulentie viel uiteindelijk erg mee.

En voor wat betreft dat verhaal over de cola, ik herken dat wel.
Ik weet (van een gezagvoerder) dat de cabin crew op de vlucht naar Noorwegen de overgebleven wijn meeneemt en die met taxi chauffeurs ruilt voor blikken zalm.
Dit is wel al heel lang geleden, weet niet of het nog steeds gebeurt.
Het zou best kunnen dat deze crew eerder in unexpected severe turbulence terecht is gekomen. Of een collega van haar die er niet zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. Ik heb wel eens met zulke collega's gevlogen. Die schrikken van elke bump.

Het is ook niet iets om mee te lachen. Als je vastgegespt zit is er weinig aan de hand. Maar de crew staat recht. Het is dan ook meestal de crew die verwondingen oploopt tijdens turbulentie.

Ik vermoed dat die ruilhandeltjes en het stelen van items aan boord inmiddels wel verleden tijd is.
TrolleyDolly schreef:
06-02-2020 09:41
Het zou best kunnen dat deze crew eerder in unexpected severe turbulence terecht is gekomen. Of een collega van haar die er niet zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. Ik heb wel eens met zulke collega's gevlogen. Die schrikken van elke bump.

Het is ook niet iets om mee te lachen. Als je vastgegespt zit is er weinig aan de hand. Maar de crew staat recht. Het is dan ook meestal de crew die verwondingen oploopt tijdens turbulentie.

Ik vermoed dat die ruilhandeltjes en het stelen van items aan boord inmiddels wel verleden tijd is.
Vroeger was altijd nerveus bij turbulentie. Mijn enige houvast was dan om te kijken naar de reacties van de crew.
Altijd bleven zij heel rustig zonder een spier te vertrekken en dat gaf mij een veilig gevoel. Ik moet zeggen dat ik van deze stewardess behoorlijk zenuwachtig werd.
Tegenwoordig maakt het me gelukkig niets meer uit.
Merel7 schreef:
06-02-2020 09:36
Klopt, Er zijn heel veel jonge mensen die veel korte afstanden vliegen voor werk. Bijvoorbeeld ict-ers.
Juist die korte vluchten leveren je veel punten op om status te krijgen.
Klopt! Op onze turnarounds hebben we doorgaans massa's frequent flyers. Wel balen dat onze Yasmijn geen upgrade kon scoren.

---
Intussen is er een ramp vermeden. Ik moet blijkbaar 1 reservesjaal meenemen naar de opdracht. Er hing er nog 1 in mijn kast. De rest is in laundry. Toen ik mijn items ging ophalen zaten mijn sjaals er niet bij. Nog niet klaar. Daar vreesde ik al voor. Ik plaatste snel een berichtje in de fbpagina van de crewcommunity waar ik woon. 25 minuten later was ik al trotse eigenaar van een nieuwe sjaal voor 6 euro! :yes: Er was nog een 2de optie. Beiden in mijn gebouw. Lekker makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven